hoe gebruik je google dokumenten
Inhoud blog
  • onderzoek
  • Een document afdrukken
  • Revisiegeschiedenis
  • Een document delen
  • Een opmerking toevoegen
  • Een afbeelding toevoegen
  • Documenten bewerken
  • Een bestaand document uploaden
  • Een nieuw document maken
  • Aan de slag met Google Documenten
  • Wat kan Google Documenten allemaal?


    Gastenboek

    klik hier


    handleiding
    04-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan de slag met Google Documenten

    Om Google Documenten te gebruiken moet u over een Google-account beschikken. Die heeft u misschien al omdat u een gmail-adres heeft, omdat u met iGoogle een persoonlijke pagina hebt gemaakt voor de zoekmachine of voor een andere Google-toepassing. In dat geval hoeft u geen nieuwe account aan te maken.

    Typ in het adresvenster van uw internetbrowser www.google.be en vervolgens rechts bovenaan het venster op ‘Aanmelden’.

    Hebt u al een account, dan vult u de gegevens (e-mailadres en wachtwoord) in.

    Hebt u nog geen account dan klikt u rechts op ‘Nu een account maken’. Vul de gevraagde gegevens in en maak uw account aan.

    Eenmaal aangemeld, klikt u op de lijn linksboven op uw scherm op ‘meer’ en vervolgens op ‘Documenten’.

    04-03-2010, 18:43 geschreven door michelleke


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat kan Google Documenten allemaal?

    Met Google documenten (in het Engels Google Docs) kunt u:

    • documenten gemaakt in Word (.doc), OpenOffice (.odt), RTF- of HTML-documenten of documenten met platte tekst (.txt) uploaden;
    • documenten maken op basis van een leeg document;
    • uw zelf gemaakte documenten downloaden;
    • documenten tegelijkertijd met om het even wie online bewerken;
    • anderen uitnodigen om uw documenten te bekijken;
    • bijhouden wie een document wanneer gewijzigd heeft en terugkeren naar elke eerdere versie;
    • documenten publiceren op een webpagina;
    • documenten op een blog plaatsen;
    • uw documenten als bijlage bij een e-mail verzenden.

    Google Documenten heeft het voordeel dat u overal aan uw documenten kan die op de servers van Google worden bewaard. Maar dat houdt natuurlijk ook meteen een nadeel in: hebt u geen internetaansluiting, dan kunt u niet bij uw documenten.

    04-03-2010, 18:39 geschreven door michelleke


    >

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!