Ik ben Myriam uit Edegem
die goed haar mannetje kan staan...
  • Lang geleden.....
  • weerspiegelende rozen
  • Amaaaaiiiiii !!!!
  • Vossemeren CP

Ik ben Myriam, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Isabel.
    Ik ben een vrouw en woon in Edegem (België) en mijn beroep is zonder.
    Ik ben geboren op 15/04/1953 en ben nu dus 71 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: muziek, schilderen, reizen, schrijven, wandelen, vliegtuigen, talen.
    Sinds hun bestaan,hou ik ontzettend van IL DIVO,RyanDan,Vittorio Grigolo en Josh Groban.Grote klassiekers! Daar ik hartpatiënte ben, kan ik niet altijd hier zijn, daarom hou Ik van de rust, en genieten.Dolce Farniente...
  • Lieve groetjes van uit De Klinge (Pip)
        op
  • Groetjes .... (Friend )
        op tijdje geleden...
  • Groetjes .... (Rambo)
        op Holiday On Ice
  • Vééééééééééééééééél plezier daar, Isabel ! (Mandysblog)
        op Vakantie in aantocht !
  • Toch mooi daar in het Keukenhof hé Myriam ! (mandy)
        op Keukenhof Prachtige bloemenvelden...
    Mysteries of Life
    Dolce Farniente
    03-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouw met Tijgers
    Goede avond allen,

Jullie hebben al gezien dat ik graag met mytische afbeeldingen werk. Deze plaatjes stonden allemaal op " mijn afbeeldingen ", maar kon ik nooit echt van genieten, en nu wel ,hier op mijn blog.
    't Is wel iets geheel anders dan sommige andere bloggers gebruiken, maar zo blijft ieder blog uniek. Ze blijven altijd een Mythe....
    misschien ben ikzelf ook wel wat mystiek aangelegd...ik hou er graag de spanning in....maar daar gaan we hiet niet over hebben.
    Het belangrijkste is, dat jullie ervan genieten, als jullie komen kijken, en/of lezen. Een mooi blog is altijd aangenaam om te vertoeven.
    Ik ga jullie nog een fijne avond wensen en tot morgen met een nieuwe droomreis.....Amerika.
    Groetjes

03-02-2008 om 16:43 geschreven door Isabel

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een mooie dag

Hallo, een mooie zondag gewenst

Er zijn zo van die dagen, dat alles schijnt fout te lopen. Gisteren had ik zo'n mooie tekst klaargestoomd over Rhodos, hier, en wilde daar een mooie fote onderaan bijplaatsen...ik heb die eerst gaan downloaden, nadien bleek die te groot, en ik ga terug, en mijn tekst is verdwenen..Kan ik opnieuw beginnen.

Een eerste gedachte is altijd de beste zegt men, ik ben daar ook van overtuigd, het is nooit hetzelfde, het begin, de inhoud, het einde, steeds kom je ergens anders uit, en steeds denk je van " hoe had ik dat nu weeral geschreven..." ach, zo blijft een mens bezig niet ?

Vandaag ga ik proberen hier een welkomtekst te plaatsen. Ha.....zal weer ni simpel zijn, dat heb ik al gezien...al die " url " " img " enz...gemakkelijk om te lezen, ....maar als get zelf moet doen, das wat anders....

Beginners onder ons, die niet zo computergeniek zijn, zullen wel  weten wat ik bedoel....Ons leven is er een van vallen en opstaan, en dat is hier ook zo...proberen en nog eens proberen, tot je het hebt !

Tot straks...dan schrijf ik mijn mooie reis van Rhodos erbij...dan Kreta...dan Amerika...enz.

Ciao

03-02-2008 om 15:21 geschreven door Isabel

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn vakantie op Rhodos
    Goede Middag allen,

Eén van de mooiste reizen ooit gedaan, is toch wel Rhodos. Meer bepaalt het plaatje Ixia, kortbij de luchthaven.  Heel plezant, dan zit ge niet te lang in de bus. Ik herinner mij nog, die tijd, toen we landden, onze bagage werd niet bij in de bus gestoken..maar in een aparte vrachtwagen! Jaja..al de koffers opeengestapeld in die vrachtwagen..ik geloofde mijn eigen ogen niet...Luxe was iets geheel anders....en dan denk je al " als het hotel maar meevalt..."

Na een korte trip met de bus, kwamen we toen aan het  Blue Horizon Hotel aan, 4* dus dat kon al niet meer stuk. Na de incheck konden we naar onze kamer, dewelke gelegen was aan de achterkant, en ook zicht had op een eiland, dat niet bewoonbaar was, maar waar vele verschillende vogels broedden...en ook de aanvliegende toestellen, zagen we vanuit ons terras toekomen...grote vogels die toen op die hoogte vrij laag tegen het water vlogen.

Van de reizen die ik gedaan in Griekenland, is deze toch de beste geweest. Kreta is ook mooi, maar mijn voorkeur gaat uit naar Rhodos!
    Jullie weten hoe dat gaat, je komt aan, je checkt in, je gaat naar de kamer de koffers wegdoen en dan aan tafel, nadien ga je op verkenning in de buurt.  Op zo'n wandeling heb ik hele mooie Bougainvillers gezien, zij versierden een ganse voorgevel, hadden rozerode bloemetjes op één tak..of tegen de paarse kant aan, en in het midden zo'n heel klein geel kelkje met stampertjes...wie van de kleine dingen houdt, heeft ook oog voor die kleine details.

Ergens in die week, zijn we naar Simi gevaren, vanuit de welgekende Mandrákihaven. Waar de boten doorheen varen, is aan beide zijden zuilen te zien, met daarop 2 gemzen aan elke zijde ( vaargeul ).
    Simi ligt op 2 uurtjes varen, een heel klein eiland, maar wel heel pitoresk, met kleine haven. Je kan er je maaltijd zelf kiezen, als ge naar de keukens gaat van de talrijke restaurantjes. Dat zoudt ge hier bij ons niet moeten riskeren...Ze hebben ons toen afgezet aan de ene bergflank van Simi, waar we te voet over de bergkam wandelden en alzo een prachtig panoramisch zicht kregen op de haven beneden. Mooie cypressen stonden langs de wandelweg, sommigen gingen per ezel, ander te voet, het was een iets wat steile wandeling, maar zeker de moeite waard meegemaakt te hebben. Helemaal op de top kon je ff rusten en van het landschap genieten.  Dan ging het stilletjes aan terug naar beneden om dan aan te komen op het kleine dorpsplein met de restaurantjes en shops, waar ge versgeplukte sponsen van uit de zee kon kopen.

We hadden 3u de tijd om rond te kuieren, en dan moesten we terug naar de boot, om richting bus te varen. Dat was niet zo leuk, want de zee was ruig, er was ondertussen een storm uitgebroken, donderen en bliksem en de golven, ja dat kon ook tellen...verstand op nul en dan gaat het wel, maar ik ben toch maar aan dek gebleven, terwijl anderen naar binnen gingen. Ik deinde mee op de golven, zo had ik geen last van zeeziekte.

Het was een mooie dag geweest en dan was het alweer hop naar het hotel, waar we die avond nog een Griekse avond hadden. 2 Dagen later moesten we met spijt in het hart afscheid nemen van dit mooie land.
    Ik had nog graag de Vlindertuin in Filerimos bezocht, maar omdat wij daar waren in oktober, was deze gesloten.
    Tot de volgende keer. Groetjes

03-02-2008 om 00:00 geschreven door Isabel

02-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goede Morgen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag is het prachtig weer, hier en daar wat wolkjes aan de hemel, maar de zon schijnt, en dat brengt vreugde in een mens zijn leven !
    Ik hoop dat jullie allemaal een zeer mooi weekend tegemoetgaan, en genieten van alles en nog wat....
    Vandaag profiteer ik er eens van om mijn schilderijtje verder af te werken...kan alleen bij helder weer he...nadien een wandeling langs de Statielei of een vriendenbezoekje....
    Toen ik vanmorgen door mijn venster naar buiten keek, zag ik dat het een beetje gesneeuwd had deze nacht. Spijtig dat het maar een beetje is, ik hou wel van dat fenomeen, natuurlijk, als ge op de baan moet bij sneeuw , is dat niet zo prettig, maar het is toch wel romantisch vind ik. Wat denken jullie erover ?
    De zaterdag en de zondag is voor mij eentje om te rusten.  Soms heb ik zo van die dagen, dat ik niet weet waaraan eerst te beginnen en de dagen vliegen zo om...ge hebt gewoon gebrek aan tijd.
    Straks kom ik nog eens terug om iets te neer te zetten over een mooie herinnering aan mijn reis op Rhodos, jaren geleden.
    Nog een fijne dag en tot straks ! Ciao

02-02-2008 om 10:05 geschreven door Isabel

31-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Passie

Hallo Bezoekers,

Misschien een rare hobbie voor een vrouw,..maar één van mijn passies zijn " VLIEGTUIGEN ", jawel....zowel de burgerluchtvaart als de militaire luchtvaart.
    Sinds jaren ben ik bij een VIP groepje dat Open Deur dagen bezoekt op Koksijde. Het is met de jaren gegroeid...ik krijg er de kriebels van, als ik ze hoog in de lucht zie voorbijvliegen.  Ik woon in de landingsroute van een Antwerpse luchthaven en ge kunt hun motors horen ronken...als ze boven ons appartementenblok komen, landingstel uit, en afremmen....soms denk ik, daar moest er zo eens ene missen van hoogte...wat dan...maar ja, dan mag je ook niet buiten komen, want er kan altijd een bloempot van een vensterbank vallen ook....
    Er is al jaren sprake dat ze de Airshows van Koksijde gaan samenvoegen met de zeemacht te Zeebrugge, maar tot hiertoe, heb ik daar nog altijd geen weet van.  Omdat ik dat al jaren doe, kent ge op den duur vele piloten ook, en journalisten en fotografen. Tof hoor !
    Waar ik de meeste adreline van krijg is het moment dat de toestellen voorbijkomen in hun vlucht, laag tegen de grond, en dat wij daar zo kort mogen staan...wij krijgen toelating om kortbij te staan, ergens in het veld van de basis, begeleid door MP's en militairen die, als er ook maar iets moest fout lopen, ons in veiligheid kunnen brengen.
    Ik hoop dat ik eens foto kan toevoegen, dan kunnen jullie dat ook eens zien.
    Kleine Brogel deed ik ook, en één keer naar het buitenland Duxford in the UK. Dan vertrokken vanuit Deurne naar die militaire basis daar, werden zelfs begeleid vanuit de lucht omdat daar normaal geen burgers komen...en dan op den Tarmac...machtig gewoon. Wij helemaal alleen daar op een heel groot domein, met een VLM toestel.
    Le Bourget heb ik 2 keer gedaan. Wat een immens grote vlakte, en wat daar allemaal stond, van toestellen..kon ik gewoon niet inbeelden, maar ik heb het toch maar gedaan.
    Spijtig dat we vorig jaar niets gehoord hebben...ik heb tevergeefs iemand proberen te bereiken om uitleg, maar zonder resultaat. Hopelijk dat er dit jaar wel iets van komt, misschien is het samengevallen toch met Zeebrugge....ik heb er niets van gehoord en ge moet dan ook iemand hebben die er zich in interesseerd ook, als compagnon bedoel ik dan.
    In mijn buro hangen allerlei foto's...ja ja dat is mijn heiligdom. Aan de ene muur hangt het vol van Il Divo foto's, aan de andere kant, F-16's, en een grote glazen kast, waar allemaal kleine schaalmodellen in staan,  ben ik heel trots op.
    Hopelijk heb ik hiermee niet te veel overdonderd en hebben jullie kunnen genieten, samen met mij van deze heerlijke passie, hobby.
    Nog een fijne dag/avond

31-01-2008 om 16:50 geschreven door Isabel

30-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Effe pauzeren....
    Goede namiddag,

Vandaag is de muze niet gekomen...en kan ik ook niets neerpennen hier...
    Mijn pc werd vandaag uitgekuist van junkmail, en daar kruipt veel tijd in, maar ik wilde jullie toch een zeer fijne dag nog toewensen...als jullie nog langs zouden komen..om te lezen.
    Niet alle dagen zijn hetzelfde....
    Lieve groetjes van mij !

30-01-2008 om 16:14 geschreven door Isabel

29-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mystieke afbeeldingen
    Goede avond,

Zoals jullie gaan zien, zullen er hier verschillende stukjes te lezen zijn, over uiteenlopende dingen. Ze maken allen deel uit van mijn wereld, ...mijn leven,.... mijn gedachten....mijn fantasie. En ik wil die gerust met jullie delen...

Om je eigen leven wat aangenamer te maken, moet men kunnen fantaseren, zelfs over mystieke dingen, zoals de eenhoorn, hier opzij.
    Ergens hebben zij een legende, alleen weten wij niet het hoe en waar en waarom, maar ze zouden de mens te hulp komen in geval van nood...en zeg niet " dat bestaat  niet "...want er zijn zoveel dingen waar een mens zich aan optrekt, alleen al om zich beter te voelen.... Ik heb het hier wel over mystiek, en alles wat mensen doen, of verzamelen om zich beter te voelen, of om geholpen te worden.

Er zijn mensen die van " engelen " houden, anderen houden dan weer van " elfjes "...maar ook zij hebben een taak te volbrengen.
    Al bij al, vind ik het prachtige wezens... die eenhoorns, hun lichaam straalt iets uit.
    En nu wens ik jullie voor straks allemaal een fijne nacht en sweet dreams.

29-01-2008 om 19:56 geschreven door Isabel

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Probleem opgelost
    Hallo Bloggers

Tot mijn spijt heb ik de video van  IL DIVO   moeten verwijderen. Het was de reden dat al mijn teksten rechts stonden, in plaats van in het midden.
    Ik moet nu opzoek naar een betere, niet te groot, en dan heb ik ook muziek op de blog staan.
    Voilà, morgen komt er weer een ander stukje.
    Lieve groetjes van

29-01-2008 om 19:40 geschreven door Isabel

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Unieke ervaring
    Hallo Bloggers,

Vandaag wil ik het eventjes hebben over mijn unieke ervaring vorig jaar !

Na de aanslagen van 9/11 op New York, had ik een enorme vliegangst gekregen...ik durfde dat toestel niet meer in.  Het denken aan..alleen al, deed me het koud zweet uitbreken..maar ja, je moet eens die stap zetten hé ! Ik wist alleen niet hoe ik daaraan moest beginnen....

Wat heb ik toen gedaan : wel ik ben beginnen zoeken op sites en ook gevonden, hoe je vliegangsten kon overwinnen. Ik bestelde het boek bij de Organisatie VALK in Nederland, en begon er in te lezen. Het was een grote troost, ik was duidelijk niet alleen met dat fenomeen ! er waren er nog zovele anderen...
    Er wordt u uitgelegd wat en hoe, en ze leren u ook aan te mediteren. Gelukkig had ik ervaring opgedaan qua Meditatie, dus dat was gemakkelijk voor mij.
    Maar ook de nacht van vertrek, daar had ik het wel wat moeilijk mee... omdat ik bepaalde medikatie inneem, en die uren kloppen dan niet...allemaal zorgen die me bezighielden. Enfin, om verder te gaan, we zijn toen vertrokken naar Oostende, wij vertrekken altijd vanuit die luchthaven, en overnachten dan in een Hotel. Vanaf de moment van vertrek tot op bestemming heb ik regelmatig mijn oefeningen gedaan, was ik zeer rustig, ook in het vliegtuig wist men af van mijn " angsten " (men raadde het aan, dit te zeggen aan het cabinepersoneel )...ik moet zeggen " mijn hoed af voor die mensen, want zij hebben me heel goed opgevangen ".  Die verdienen een bloemetje hoor !
    Maar, IK was trots die stap gezet te hebben, en kreeg prompt van VALK een " proficiat " omdat ik het op mijn eentje had voor elkaar gekregen, de angst achter me te laten ! Meestal worden de mensen met angsten begeleid in een cursus, maar die was me te duur, dus was ik op mezelf aangewezen !

Voilà dat was een unieke ervaring, en dus met andere woorden, vanaf nu gebruik ik telkens opnieuw de techniek : Mediteren voor, tijdens en nadien! Het brengt rust in je leven !

Groetjes van Isabel

29-01-2008 om 11:00 geschreven door Isabel

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oeps..er klopt iets niet...
    hey bloggers,

er scheelt blijkbaar iets..alles is naar de rechtse kant verschoven !
    hopelijk krijg ik dit vlug opgelost !

29-01-2008 om 00:00 geschreven door Isabel

28-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IL DIVO mijn allergrootste liefde !

Hallo,

Ja....dit zijn de mannen in mijn leven ! 4 Knappe mannen van 4 verschillende nationaliteiten.  Ik hoorde ze voor het eerst op een Nederlands programma en was meteen verkocht ! Hun muziek is zo mooi, en hun uitstraling...mmmm, dat moet ge meegemaakt hebben.
    Carlos, is Spanjaard en gehuwd met Geraldine Larozza , dan heb je Urs ( mijn favorietje ) hij komt van Zwitzerland, David, de Amerikaan en tenslotte Sébastien, de Fransman.
    Allen hebben een klassieke opleiding genoten, en hebben stemmen als bariton en tenoren.
    Al verschillende malen heb ik hun concert bijgewoond, tot zelfs in het buitenland toe en iedere keer opnieuw was het grandioos...ik krigj er gewoon niet genoeg van.
    Wie houdt van klassieke muziek met een tintje pop ertussen, raad ik aan, eens een concert bij te wonen. Vorig jaar stonden zij nog in het Antwerpse Sportpaleis...dit jaar spijtig genoeg zit een tournée er in Europa niet in.  Maar niet getreurd, binnenkort komt hun nieuwe album uit...en kan ik weer tenvolle genieten van hun stemmen en muziek !
    They are just amazing !  Groetjes

28-01-2008 om 19:51 geschreven door Isabel

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een klein woordje van mij....

Hallo

Ik zou diegenen die al komen kijken zijn, willen bedanken.  Voor mij is dit allemaal nieuw, moet nog heel veel opzoeken en erbijzetten. Maar kan niet altijd hier uren zitten te typen...maar ik doe mijn best om deze blog zo aangenaam en mooi mogelijk te maken.
    Ook door interessante stukjes erop te plaatsen..voor de ene interessant, voor de andere dan weer niet.
    Zo hebben we allemaal ons ding, niet...?
    Ik ga nu nog wat verderdoen, om dit tot een mooi resultaat te brengen. Groetjes

28-01-2008 om 19:25 geschreven door Isabel

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn eerste bericht !
    Hallo Bloggers,
              Eindelijk heb ik het gewaagd ook een blog te openen. Hopelijk krijg ik vele reacties, op wat ik hier allemaal ga schrijven.
              Groetjes

• 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008

Laten jullie een berichtje na ? Dank u wel !