Categorieën
  • 01. Introductie (1)
  • 02. Doelstelling en strategy (1)
  • 03. Project planning (1)
  • 04. Fase 1 Visualisering van het idee (1)
  • 05. Fase 2 Ontwerp van het idee (1)
  • 06. Fase 3 Uitvoering (1)
  • 07. Fase 4 Presentatie van het werk (1)
  • Bijlage 1 Vereiste competenties (1)
  • Bijlage 2 Proces map (0)
  • Bijlage 3 Compositie criteria (1)
  • Bijlage 4 Toegepaste technieken (0)
  • Bijlage 5 Hulpmiddelen (3)
  • Inhoud blog
  • Fase 4: Presentatie van het werk
  • Fase 3: Uitvoering
  • Toonwaarde schema
  • Compositie checklijst
  • Plattegrond van Gent met de standplaats voor de fotos
  • Fase 2: Ontwerp van het idee
  • Viewfinders
  • Fase 1: Visualisering van het idee
  • Bijlage 1 Doelstelling en benodigde competenties van de kunstacademie
  • Project planning
  • Doelstelling en strategie
  • Introductie
    Archief per maand
  • 05-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Zelfportret
    Foto

    Selectie van mijn schilderijen
    Artwanted.com
    http://www.artwanted.com/joseph1945

    Mijn websites
  • http://blog.seniorennet.be/joseph1945
  • http://www.artwanted.com/joseph1945
  • Gastenboek
  • Succes met uw blog.

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Zoeken in blog

    Gent in perspectief
    Ghent in perspective
    15-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijlage 1 Doelstelling en benodigde competenties van de kunstacademie
    Omschrijving Onderwijsorganisatie 
    • Zelfstandig werk in het atelier. 
    • Individuele en gezamenlijke begeleiding rond welomschreven opdracht. 
    • Zelfstandig voorstellen / presenteren van gemaakt werk. 
    • De student schrijft minstens twee maal per jaar een reflectieverslag. 
    • Deze schrijvend-reflectieve praktijk heeft onder andere de bedoeling om de individuele werkontwikkeling te duiden en wordt als pedagogisch instrument mee opgenomen in de dialoog tussen student en leraar. 

     Competenties eindwerk 
    1. De student is in staat een volwaardig kunstwerk te realiseren. Onder meer: • weet de inhoud, vorm en artistieke middelen van zijn werk op een precieze manier op elkaar af te stemmen • vertoont het nodige doorzicht waardoor hij de artistieke probleemstellingen zelf ziet en tracht op te lossen. 
    2. De student heeft inzicht in zijn eigen artistiek parcours en zijn positie binnen de beeldende kunst en is in staat zijn onderzoeksterrein en de evolutie ervan te duiden en te synthetiseren. 
    3. De student heeft inzicht in de tentoonstellingspraktijk en kan deze toepassen. 
    Onder meer: 
    • kan een relevante selectie maken uit het gerealiseerde werk en deze op een zinvolle manier tentoonstellen. 
    • begrijpt hoe beelden op elkaar of op de ruimte inwerken en kan deze processen constructief aanwenden. 
    • kan de presentie van zijn werk op zich nemen. 
    • kan zijn werk documenteren en bundelen in een portfolio. 
    4. De student kan zijn kritische zin constructief inzetten voor de tentoonstelling van zijn werk.
    5. De student vertoont de nodige discipline en zelfredzaamheid waardoor hij zijn eindwerk op tijd kan realiseren. 

    Omschrijving Doelstellingen 
    • Het moet de student ertoe brengen een project te realiseren waarmee hij succesvol zijn specialisatie in de schilderkunst kan afronden. 
    • Voorts moet de student de aanzet te leveren tot een eigen oeuvre en werk realiseren waarvan de technische kwaliteit overeenstemt met het opgezette concept. 
    • Het gerealiseerde project zal een artistieke uitspraak moeten bevatten die getuigt van een sterke oorspronkelijkheid en van de uitgesproken identiteit van de student. 
    • Door reflectie over eigen werk en de kunstscène zal de student zijn kritische zin en zijn intellectuele weerbaarheid ontwikkelen die hem in staat stellen autonoom verder te werken en constructief met kritiek om te gaan. 
    • Het tentoonstellen van het werk, de confrontatie aangaan met zowel de ruimte als de jury. 
    • In verschillende toonmomenten zal de student de context van zijn werk leren ontwikkelen. 
    • De student zal een portfolio moeten aanleggen met een weerslag van zijn evolutie en een verbale situering van zijn werk. 

    Omschrijving Inhoud 
    • Contextgericht werken; aandacht voor het geheel van het werk, het oeuvre, aandacht voor de relatie tussen de verschillende werken, voor de relatie van het werk met de ruimte. 
     • Presenteren van het eindwerk.
     
    Omschrijving Begeleiding 
    • Steeds mogelijkheid tot een persoonlijke afspraak met de leraar. 

    Omschrijving Evaluatie 
     • Permanente evaluatie: wekelijks contact met individuele feedback. 
    • In februari 2012 is er een gebonden evaluatie door een interne jury, een beoordeling en individuele werkbespreking. 
    • In juni 2012 is er een eindevaluatie van het artistieke werk door een externe examenjury.
      Algemeen 
    • Werkstukken moeten steeds op de vastgestelde data worden ingediend of gepresenteerd. 
    • In geval de student wettig verhinderd is aanwezig te zijn, zorgt hij ervoor dat het werk door iemand anders wordt binnengebracht.

    15-09-2011 om 00:00 geschreven door Joseph  


    Categorie:Bijlage 1 Vereiste competenties
    >> Reageer (0)


    >

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!