Dagboek en foto's
  • PSP les New York van Drevers
  • Photoshop nog eentje voor Halloween
  • Photoshop en PSP Halloween 31 oktober
  • Project mailgroep Photoshop thema Halloween.
  • PSP les Top Elegance van Edith Spigai
  • Photoshop les photo-effects shape-cluster
  • Photoshop les Mosaïcale L'îlot -Eilandje
  • Photoshop creatie met tube van Yokalicious
  • Photoshop E-cards Verjaardagen 30-39 jaar seniorennet.be
  • Photoshop Project thema Oldtimers
  • Photoshop Les Alisa van Mosaïcale
  • Photoshop video les manipulation backyard
  • Photoshop weekscrap 6 augustus Sweet Dreams
  • Photoshop en PSP scrap Summer Moment van Molemina 3x
  • Photoshop les animatie botsende bol van Oldy
  • PSP les 195 van Mieke
  • Photoshop mooie template aangepast en gevuld
  • PSP les Riet van Crealine-Linette
  • Photoshop scrap van Lily Fée voor medelid Hennie
  • Photoshop 3D met CS5 Repoussé gemaakt met CC2015
  • Photoshop lesje Marena van Mosaïcale voor Moederdag en eentje extra
  • PSP Top Weave van Nines
  • PSP les Zenyra van Fairymist

17-07-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fiets4daagse Achel laatste dag

Het zit er weer op. Ik heb 45km gemiddeld per dag gefietst met heerlijk zomerweer.

Hierbij een verslag, dat op de website staat van de organiserende club, WTC Kranig Vooruit in Achel. Tussendoor wat aanvullingen van mij.

Een overzicht van de Fietsvierdaagse - uitgave 2005

- Donderdag 14 juli : Het beloofde stralende zomerweer houdt aan. Vroege vogels vallen reeds om 8.30 u. op de klep, kwestie van de warmte een beetje voor te zijn. Maar we zijn er klaar voor - we bereiken voor de middag al bijna 250 deelnemers, dus dat belooft. Ondertussen krijgen we ook uitstekende berichten van een prima draaiende controlepost. Die heeft zich al met allerlei dingen opnieuw moeten bevoorraden. Lovende opmerkingen van de deelnemers over de route, de bewegwijzering en zo maken deze dag alleszins al geslaagd. Op het einde van de dag noteren we 394 inschrijvingen, hetgeen toch wel een succes mag worden genoemd.

- Ik ben om 14 uur gestart en in de rustpauze kom ik 2 vriendinnen tegen, de zussen Rina en Alyce Vandersteen en we fietsen samen de route uit. Het is 30 graden. De routes worden door pijlen met de letter A van Achel op het wegdek aangegeven. Voor elke dag een andere kleur. De 35km route gaat vandaag richting Wijchmaal en Peer.

- Vrijdag 15 juli : Ook vandaag weer vroege vertrekkers. Als je het zo links en rechts hoort zouden ze om 08.00 u. al willen vertrekken. Sluierwolken houden de zon voorlopig nog wat weg - voor de fietsers geen probleem, het maakt het zelfs een stuk aangenamer om te fietsen. Toch blaast er wel wat noordenwind, eigenlijk heel ongewoon voor deze tijd, maar ook dat wordt moedig getrotseerd. De opkomst is iets minder dan verwacht - waarschijnlijk weten de mensen niet meer waar ze moeten gaan fietsen - zoveel fietstochten worden er her en der ingericht.

- Weer laat gestart om 15 uur en maak onderweg bij de brandtoren een praatje met een gezin met 2 kleine kinderen. Een jongen van 5 en een meisje van 6 jaar fietsen ook mee. Het jongetje is de jongste deelnemer. Het is weer 30 graden. Vandaag overlapt de route van 35km een groot deel van de Neerpeltse fietsroute en gaat via Lozen.

- Zaterdag 16 juli : We gaan gewoon door. Op de controlepost kan de koffiezetter het ternauwernood bijhouden. De stroomgenerator draait op volle toeren om de frisdranken koel te houden. Het wordt dan ook allemaal aan heel democratische prijzen verkocht.

Frisdrank is €1 en een broodje kaas of ham slechts €0.50. De route is via de Peedijk en dan Borkel en Schaft richting Weebosch.

- Ondertussen wordt er ook aan pechverhelping gedaan - de eerste fietser met pech van deze vierdaagse strandt om ongeveer twaalf uur 's middags. Na twee lekke banden en met een gebrek aan plakkertjes geeft hij de moed op. De volgende rijdt een scheur in zijn binnenband - gelukkig staat hij niet meer zover van het eindpunt zodat ook hij weer snel kan worden opgehaald. Op het einde van de dag staat de teller op 1032 deelnemers.

- Vandaag om 11.45 uur gestart en ik ontmoet een bekende na de eerste 10km en we zijn samen verder gegaan en pakken een terrasje extra bij de Wulp.

Vervolg....stond nog niet op de website. Inmiddels wel, dus:
    - Zondag 17 juli : Rit naar Leende - Strijp - Heeze.  Weer een stralend zonnetje vanaf het begin.  De parking met auto's met lege fietsdragers achterop staat al vroeg behoorlijk vol.  Als de eersten een uurtje weg zijn worden er wat problemen gemeld met de bewegwijzering.  Met wat extra pijlen wordt dat vakkundig opgelost.  Vandaag moet een topdag worden - zoals verwacht komen er veel één-dagfietsers.  Rond de middag is er even een windstilte maar daarna komt de trein weer snel op gang.  Om kwart voor zes vertrekt de laatste deelnemer met het nummer 1503 op zijn inschrijvingskaart. Dat betekent dus 471 enthousiastelingen die vandaag met succes de blauwe pijlen hebben gevolgd.  Ondertussen zijn er ook al veel fietsers terug binnengekomen en degenen met een volle stempelkaart (228 fietsers) kunnen als herinnering een mooie pet, een hangportefeuille of een medaille kiezen.  Het is nog maar net zes uur gepasseerd wanneer het terras stilaan begint vol te lopen voor de trekking van de tombola die om halfacht is voorzien.  Er staat nog steeds een flink zonnetje in het zuidwesten te branden.
    Zoals het hoort wordt eerst de oudste deelnemer met name Wim Vos (84) uit Achel en de jongste deelnemer, Lars de Vaan (5) eveneens uit Achel extra beloond met een beker.  De schaal van de gemeente voor de verst komende deelnemer wordt uitgereikt aan Gabriel Devoldere uit Roeselare (220 km).  Een fervent fietser die, trouwens al voor de tweede keer aan onze vierdaagse deelneemt en met verblijf in een kleine bestelwagen, voorzien van woon- en slaapgelegenheid, ons bronsgroene Limburg komt verkennen.
    De andere mooie prijzen van de tombola worden snel verdeeld tot we aan de hoofdprijzen komen.  De vakantiecheque gaat naar Dina Vanotterdijk uit Achel, de eerste fiets naar Willy Dilissen uit Neerpelt en de tweede fiets wordt door Maurice Alders uit St. Huibr.-Lille meegenomen.  Dat is dan meteen ook een mooie afsluiter voor deze zestiende uitgave van onze Fietsvierdaagse waarin we, op een paar lekke banden na, gelukkig niet met een of andere  pech of erge valpartijen te maken kregen. De vele positieve reacties verplichten ons om volgend jaar de fietsliefhebbers  weer een pakket mooie routes voor te schotelen.  En dat zal waarschijnlijk op 13,  14,  15  en 16 juli 2006 moeten gebeuren. Tot dan !!

- Vandaag gaat Henk met me mee en we starten om 12 uur en de route gaat richting Gastel en Leende Strijp. We komen in het begin langs de Bever en drinken daar koffie. Het is een stuk frisser dan gisteren met 23-25 graden. Vervolgens fietsen we grotendeels de oude Stijper AA route. We komen ook door Gastel en langs Inalfa en via een mooi bospad (fietsroute naar knooppunt 216) komen we uit bij een hoeve met ijs, waar ik een ijsje eet. Dan nog een paar km tot centrum van Achel. Bij huiskomst hebben we 48km afgelegd.

Na het eten vertrek ik weer naar Achel om bij de tombola aanwezig te zijn om 19.30 uur. Het is nog steeds goed weer om buiten te zitten. Rina, Alyce en haar vriend Renee zijn er ook. Deze keer val ik niet in de prijzen. Zowel Rina als ik hebben hiermee een keer de hoofdprijs, een fiets, gewonnen.

Hierbij een foto bij het startpunt Michielshof in Achel, waar ik tussen Rina en Alyce in sta. Deze is dus genomen tijdens de trekking van de tombola.

17-07-2005, 23:26 geschreven door Princess

16-07-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik ga fietsen
    Goede morgen,

Eindelijk kan ik op mijn webblog komen. Er waren grote problemen met msn groepen in België. Ik kon nergens meer inloggen op Belgische groepen en ook niet in mijn eigen webblog. Gelukkig hoorde ik van anderen over dit probleem en wist ik ook, dat mijn webblog niet was verdwenen. Anderen konden wel mijn webblog zien, maar ik zelf dus niet.

Maar veel schrijven doe ik nu niet, want ik vertrek nu naar het startpunt in Achel (3km van huis) om mee te doen aan de derde dag van de fiets4daagse. Heerlijk weer om te fietsen in mijn eentje in mijn eigen tempo en gezellige mensen tegen te komen. Op de eerste dag kom ik Rina en Alyce tegen op de rustplaats en hebben we de rest tezamen gefietst. Rina ken ik goed van tennissen, maar ik heb haar niet meer gezien sinds we terug zijn uit Zuid-Afrika en ik ben geen lid meer van de tennisclub in Lommel-Kolonie. En Alyce is de zus van Rina en we zijn met nog een vriendin erbij, Cecile, met z'n vieren 3 jaar geleden een paar dagen in Barcelona geweest en hebben veel lol gehad. Dus we hebben het erover gehad om weer zo'n tussendoortje te plannen.

En nu vertrek ik.

Groetjes van Cisca

16-07-2005, 11:20 geschreven door Princess

12-07-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.betekenis van de Passieflora

Een lid van Seniorweb heeft een mooi stukje ingestuurd over de passiebloem en ik heb haar gevraagd, of ik het op mijn webblog mag plaatsen.

Ik wist de betekenis van deze mooie bloem ook niet en dacht, dat het met de passie van de liefde te maken had, maar lezen jullie zelf maar verder.

Voor iedereen nog een fijne dag, de zon schijnt weer volop.

Groetjes van Cisca

Een naam in bloed gedrenkt
    De eerste Spaanse missionarissen vonden in Zuid-Amerika een klimmende plant

die hen een duidelijke rechtvaardiging voor hun bekeringswerk leek.

Vooral in de structuur van de bloem lazen zij een diepere betekenis.

De vijf kelkbladen en de vijf kroon-bladen waren een verwijzing naar 10 apostelen,

Judas en Petrus niet meegeteld.

De vijf meeldraden stonden symbool voor de wonden van Christus

en de 3 stijlen van de stamper leken op de spijkers

waarmee Christus aan het kruis gespijkerd werd.

De dubbele bijkroon, zichtbaar als een ring van puntige uitsteeksels in de bloem,

verwees naar de doornenkroon.

De ranken waarmee de plant klimt, leken op zwepen en de handvormige bladeren

waren de grijpende handen van de soldaten die om Zijn bezittingen dobbelden.

Het geheel verbeeldde de dood van Christus

en zo werd de plant passiebloem (ook wel lijdensbloem) genoemd

.Een neef van een vriendin van mij is apotheker en bijzonder hoogleraar in de farmacologie heeft meer dan vijftig soorten passieflora´s in zijn botanische tuin. Van hem ,hij is momenteel in La Nucia kreeg ik van alle vijftig soorten zaden van zijn passieflora´s , alles keurig in kleine pakjes verpakt met de naam van elke passieflora er op geschreven !  Ik ben er héél erg blij mee , het is voor hem een heel werk geweest dat allemaal zorgvuldig uit te zoeken  . Nu is het aan mij om alles te planten en maar hopen dat er wat uit gaat groeien . Gelukkig  heeft hij zijn hulp daarbij toe gezegd .En over veertien dagen komt zijn nicht Nana, mijn vriendin ,dat is een biologe en die gaat er ook mee voor zorgen , dus dan moet er toch zeker wat van terecht komen .

De passieflora is  een medicinale plant wordt in de homeopathie gebruikt als een kalmerend middel (druppels). Mijn vriendin en ik hebben er al veel plezier over gehad, we zeggen wij gaan een fabriekje opzetten in rustgevende druppels en we worden vast nog zakenvrouwen van het jaar ! Wie weet komt het met deze Oma´s toch nog goed financieel gezien ,. Het plezier er over hebben we al vast en dat kun je niet kopen en ook niet verkopen !

Een groet met een knipoog voor jullie allen , Yneke.