Ik ben toch efkens gaan zitten, toen ik vernam dat Monsieur Arnaud (uitgeweken fransman naar België), weliswaar een groot ondernemer, zo'n 193 miljoen euro netto winst maakte, waarop geen bal, 0.00 belastingen wordt betaald !!
Dit, onderandere, omdat hij veel personeel tewerkstelt.
Er zijn in België duizenden ondernemers, die heelwat mensen tewerkstellen, en toch onderworpen worden aan de zeer hoge belastingen in dit land.
Waarom die nul-tolerantie voor die steenrijken, wetende dat hier zogezegde "grote ondernemers" gevestigd zijn onder noemer van een "postbus" = 2 medewerkers om de transacties te regelen, de rest zit in het buitenland, en toch genieten van die belastingsvrije regel !!
Op 28/12/2012 moest ik naar Luik. Gezien ik 68 ben, kan ik genieten van een seniorenticket = 5.30 heen en terug 2de klas. Daar is één voorwaarde aan verbonden, dit ticket is in de week geldig vanaf 09.00 h.
Ik nam de trein in Brugge om 08.59 h. (ja u leest het goed). Eens vertrokken, kreeg ik de gebruikelijke controle, met de melding dat ik te vroeg was opgestapt en terstond een vergoeding (boete) moest betalen van 6.20 - hetzij de prijs van een ticket naar de eerst volgende halte Gent St-Pieters !! Deze trein was wel met 1 min. vertraging vertrokken, juist binnen de tijd van mijn ticket !! Schandalig vind ik.
Voor de terugreis plande ik mijn trein vanuit Luik op 18.00 h., die aansluiting geeft op mijn laatste bus naar huis. Onderweg tussen Gent en Brugge stond de trein stil, en noteerde bij aankomst een vertraging van 14 min. - bye bye mijn laatste bus........
Als ik voor één minuut te vroeg 6.20 moet betalen, wat betaalt de NMBS mij voor die 14 minuten vertraging, en wat met de taxikosten (35.00 ) als gevolg ? Wat betaalt de NMBS trouwens voor al die honderden minuten vertraging per maand aan zijn klanten ??
U herinnert u zich waarschijnlijk nog de slogan: "Klokvaste uren, klokvaste treinen" = DIKKE LARIE !!!
Een paar dagen terug ontdekte ik het "SenioreNet", een actieve bron van informatie, van waarop ik deze blog kon aanmaken.
Mijn bedoeling is, om deze niet te gebruiken als dagboek, doch eerder om het aaneenritsen van gebeurtenissen, informatie, ervaringen, ideën en bedenkingen. Interactie is evident, doch niet verplicht.
Hopelijk gaan we de positieve toer op, en verblijf ik met mijn vriendelijke groeten.