Reizen, fietsen, wandelen....
** ONDERWEG **
18-11-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 TOT 15 NOVEMBER 2010 - DUITSLAND

Er kwam een lang weekend aan....
Woensdag stond onze neus richting Duitsland.  We vertrokken in de namiddag tot in Malmedy.  Daar aangekomen rond het avondeten, zagen we een stoet met fakels door de stad trekken.  Wij zijn de stoet effen tegengegaan en zagen de Martinusvuren op verschillende plaatsen.  De fanfare gaf ook muziek ten beste en er werd ook meegezongen.  Wanneer we terug aan de MH aankwamen begon het te regenen.  We hebben daar, dan gezellig in de MH iets gedronken met vrienden.

Donderdagvoormiddag zijn we verder getrokken tot in Bremm Duitsland op een stelplaats bij een plaatselijke wijnboer.

We hadden daar afgesproken en met een vijftal MH waren we daar en we waren zekers niet alleen daar.
Tussen de buien, en dat lukte, gingen we een wandeling maken naar de Petersberg en de ruïne Stuben.

Na deze wandeling effen de dorst lessen en 's avonds lekker eten met z'n allen.

Vrijdag zijn we dan de klettersteig Bremm, Colmont gaan doen.

Langs de wandelroute zijn op verschillende plaatsen metalen ladders geplaatst om het niveau van de steile helling te overbruggen en kabels gespannen die helpen om verder te wandelen langs de rotsen.
Er is een prachtig uitzicht op de Moezel met aan de overzijde de ruïnes van het klooster Stuben.

Op een bepaalde plaats werd een wijngaard aangeplant waarbij elk plantje gesponsord is (Patenschaft of peterschap).Het was spectaculair vonden we.  Blij dat we dit hadden kunnen doen.  Ook hier bleven we gespaard van regen.
's Avonds hebben we dan bij de plaatselijke wijnboer gaan proeven.  Zo was onze dag veel te snel voorbij.

Zaterdag hebben we van sommige afscheid genomen en wij zijn doorgereden naar Bad Ems.

Camperplts was aan de Lahn gelegen

en onze eerste wandeling naar de stad, moesten we toegeven dat er wel verschillende mooie gebouwen stonden te pronken.

Zondag was een stralende dag.  In de voormiddag begonnen we met een wandeling richting Nievern langs de Lahn.
In de namiddag terug naar 't stadje

Bad Ems

waar

we de kabelbaan

namen en deze gaf ons ook een mooie panoramisch zicht.
Boven daar nog een flinke wandeling gemaakt.  Hier stonden ook een paar ziekenhuizen gekend voor de behandeling van ademhalingsproblemen.
's Avonds al naar gewoonte nog eens lekker gaan eten.  We zijn vroeg onder de wol gekropen daar onze benen wel flink moe waren.

Maandag hebben we er een eind aangebreid en richting huis....

000000000¨¨¨¨¨¨¨000000000

02-11-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herfstweekend

Vrijdag 29 oktober

In de vroege namiddag vertrokken we richting Blegny.  Met vrienden gingen we de mijn van Blegny bezoeken.
Op speciale aanvraag konden we daar op de parking het ganse weekend staan.

We zijn dan ‘s avonds gaan wandelen tot St.Remy.  Daar zijn we in een café iets gaan drinken waar de kinderen kwamen zingen voor Halloween.

Zaterdag 30 oktober

Om 11u bezochten we het mijnmuseum.

Het bezoek aan de ondergrond stond gepland om 14.00 u.
Na het filmpje gezien te hebben kregen we allemaal een jas en een helm op en konden we afdalen in de mijn.

Wanneer we terug boven kwamen gingen we de wasstraat nog bezichten.  Na langs de cafetaria gelopen te hebben gingen we nog de terril op, hetgeen ons mooie uitzichten gaf.

Na de maaltijd en een beetje rust gingen we naar de tapas bar, waar we tot lang over middernacht hebben genoten van muziek en dans.

Zondag 31 oktober

Uitgeslapen gingen we nog een wandeling maken met vele hellingen in een mooie omgeving. Blij aan de MH aangekomen daar de beentjes toch wel een teken van pijn aangaven.

In de namiddag nog wat afscheid genomen van enkele vrienden.  Wij zijn dan verder gereden naar de camperplaats van Kanne.

Hier zijn we dan ‘s avonds gaan uit eten.

Maandag 1 november

We stonden op met een dichte mist.  Van sommige vrienden nog afscheid genomen en andere bleven nog wat en we hebben dan nog een klein wandelingetje gemaakt.

Na het middageten zijn we dan weer richting naar ons vertrekpunt gereden.

Dit was een fijn weekenden de weergoden waren ook goed gezind.

°_°_°_°_°_°_°_°_°_°_°_°_°_°_°_°_°_°_°_°

18-10-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekend Cotswolds van 15 tot 17 oktober 2010

Dag 1     :

Om 6.15 u  vertrekken we vanuit ’t centrum, met de autocar.  We waren nog maar effen weg, juist voor Gent, of we kregen panne.  De chauffeur heeft ons wel op de parking gebracht en daar konden we in een koffieshop wat vertoeven.  Na een paar uurkes zijn we dan verder vertrokken naar Calais om de overtocht per shuttle naar Folkestone te nemen.

In de namiddag bezoeken  we Blenheim Palace.  Een gids, die ons in ’t nederlands te woord stond, leidde ons door de geboorteplaats van Sir Winston Churchill.  Het paleis en het park kwamen in het begin van de 18de eeuw tot stand in opdracht van de eerste Hertog van Malborough. Dit paleis laat een Engels barokke architectuur zien. Binnenin zien we dan  beeldhouwwerk, de hand beschilderde plafonds en de prachtige collecties porselein, wandtapijten van België en schilderijen. De glooiende landschapstuin met grote meren is één van de meest spectaculaire tuinen van England.

Tegen de avond werden we dan gebracht aan ’t hotel Four Pillars in Witney.

Van het stadje Witney heben we niet direct iets gezien omdat we eigenlijk een heel druk programma hadden.

ˆˆˆˆˆˆˆˆ

Dag 2    :

Voormiddag  :

BURFORD : Een mooi klein stadje met een brede hoofdstraat vol met oude huizen, bungalows die lijken weinig veranderd gedurende honderden jaren. De steegjes en hofjes tussen de zeventiende en achttiende eeuwse gebouwen.  De pracht van de kathedraal als parochiekerk gebouwd van de rijkdom van de wolhandel.

BIBURY :  het pittoreske Arlington Row gebouwd rond de jaren 1380 en als wevershuisjes bestemd en in lokale steen opgetrokken.  In de rivier  “Coln” werd er ook heel veel forel gezien.  Er was daar ook in de buurt een forelkwekerij.

LOWER SLAUGHTER : wandeling tot de watermolen met enkele pittoreske winkeltjes.

BOURTON ON THE WATER (het Venetiê van the Cotswolds): De rivier “Windrush” kronkelt door de dorpskern.  We kregen hier wel wat weinig tijd om dit mooi dorpje te bewonderen.

Namiddag :

SHIPPING CAMPDEN : De Markthal, gebouwd in de 17e eeuw met middelen die door Sir Doper Hicks om een schuilplaats te bieden voor de markthandelaren. Nu eigendom van de National Trust, de markthal biedt nog steeds onderdak voor handelaren.

Hier kregen we dan een beetje regen en hebben we gaan schuilen in een bar, met een Guinness, stout uit Ierland.

BROADWAY :
In het centrum  in de “ Lygon Arms”

een uit de 17de eeuws hotel  kregen we een Full English afternoon Tea (Engels vieruurtje) aangeboden.  Begon met een glaasje champgne, verschillende gebakjes, broodjes belegd met eieren, zalm, komkommer, kaas…enz en dit ook op een speciale manier gesneden.  Natuurlijk ook de cup of the.

ˆˆˆˆˆˆˆˆ

Dag 3 :

Bezoek aan Oxford,

een universiteitsstad met wereldfaam.  Daarom kregen we hier een geleide rondwandeling met bezoek aan het

Christ-church-college

(college waar de opnames van Harry Potter plaats vonden)gedaan.

Dit college is een instituut met een van de grootste hogescholen van Oxford.

Rond 15 u vertrek naar Folkestone voor de overtocht met shuttle naar Calais.  Zo kwam er rond 23.00 u weer een einde aan ons weekend……….  Druk maar toch genoten……

ˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆˆ

13-10-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Etten Leur

Weekend Nederland van 9 tot 10 oktober 2010

Vrijdag maken we de MH klaar en vertrekken rond de middag naar Etten Leur een gemeente in de provincie Noord Brabant - Nederland.
Een dik uur en half en we stonden daar op de camperplaats aan de jachthaven.

Met het weer ging het niet goed want de zon ging zich verstoppen, maar dan was er wel tijd om een wandelingetje te maken naar Leur centrum.

’s Avonds zijn we een snackje gaan halen in de snackbar aan de jachthaven.  Restaurant is er ook , maar vandaag werd er geen eten geserveerd daar er een huwelijksfeestje was.

Zaterdagvoormiddag maken we ons klaar voor een fietstochtje langs de knooppunten naar Breda.  Dat tripje viel best mee.
We hebben de stadswandeling in Breda gedaan en natuurlijk ook de winkelstraat.

.....

...

Later op de dag nog eens tot Etten centrum gereden.  Zodat de kilometriek aangaf van 42 km alles samen.

Zondagvoormiddag nog een wandelingetje gemaakt langs het watertje naar Leur centrum, er is ook een heel nieuwe wijk en ze zijn daar nog volop aan ’t bouwen.

Rond de middag nemen we terug de fiets en langs de knooppunten naar de Moerdijk, Lage Zwaluwen.

Het stuk langs de dijk was steeds wind op kop en dan wel een lang stuk.  De toerenteller gaf 40 km op als we terug aan de MH waren.

Maandagvoormiddag hebben we laat  geonbijt en dan alles wat opgeruimd in de MH en vertrokken richting huis.  In de vroege namiddag stonden we weer op ons huisterrein.

’t Weekend was weer super omdat het zonneke ook van de partij was..................:)

++++++++++++++++++++

06-10-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekend in oktober

Weekend in Oudenburg

Vrijdag 1 oktober:
In de namiddag zijn we aangekomen en werden we verwelkomt door de organisatie.

Wij op onze beurt gingen dan ook ’t centrum verkennen en lieten ons verwennen met een verwenkoffie.

Tegen om 19u werden we getrakteerd op een welkomstdrank, de regen wilde wat roet in den drank storten, maar dit werd opgelost door een tentje en de luifel.

Zaterdag 2 oktober

9u. Fietstocht van een 20 tal km door het polderlandschap, met onderweg een stopje.

13u15 terug fiets op naar :

DIERENKLINIEK CAUSUS

& Dierencrematorium Somnia

Hier werden we op een toffe manier rondgeleden door de uitbaters.

In de namiddag kregen we dan ook van iemand die een reisje naar IJsland had gemaakt de delicatessen vandaar te eten.
Hákarl (rotte haai) en brennivín, een traditioneel gebrouwen soort jenever.

Om 19u wachten het eten in het zaaltje van café sportwereld.  Ribbetjes met frietjes of spaghetti met een drankje inbegrepen.

Daarna werd er nog wat gezellig nagetafeld  Het was een actieve dag geweest daarom op tijd naar bed want  morgen stond er weer wat op ’t programma.

Zondag 3 oktober
Van ’s morgens stond het zonnetje er al.

9u30 vertrek te voet naar het R.A.M. (Romeins archeologisch museum), waar we een museumbezoek + abdijtuin en stadswandeling met een gids ons heel wat informatie bezorgde.

In de namiddag konden we wat luieren aan de motorhome om van dit weekend na te genieten….

’s Avonds zijn we dan nog eens gaan uit eten met de overblijvende in een plaatselijk restaurantje maar heel lekker.  Mits het nog steeds in de late avond aan temperatuur redelijk was , hebben we ons koffie aan de MH genuttigd.  Tot er tegen 11 u toch weer regen opstak is iedereen zijn MH ingetrapt, goed want sommige moesten dan ’s anderdaags gaan werken en andere……………..

Ja, in de nacht krijgen we dan te horen dat een van de vrouwtjes die nog enkele maandjes moest dragen toch liever naar het ziekenhuis reed.

Maandag 4 oktober

Een klein babytje werd er ’s maandags geboren, maar dit meisje zal rap groot zijn.
Nog effen langs de dealer en dan het kleine wondertje effen gaan bewonderen.

Zo was dit weekendje teneinde maar eentje om niet rap te vergeten………..

21-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZEELAND

Van zaterdag 18 september tot dinsdag 21 september 2010

(met een knipje op de foto krijg je vergroting)

07-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WEEKEND

Tot de volgende..................

28-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FRANKRIJK

… in augustus 2010

Hoe geraken we in midden Pyreneeën…..

Onze eerste dag ongeveer een 375 km gereden tot Esternay.  We stonden daar dicht tegen een pizzeria, waar we ons dan ook van een pizza voorzien hebben.  De kerk was zeker zo dicht bij en luidde ons dan ook gezwind op om 7.00 u.  Deze morgens was er ook markt en de bakker ook dichtbij.

Overnachtingplaats : Esternay (facile en route) : rustig, ong. 14 MH,

Verder gereden en niet zo lang daarna terug een stop in Provins.  We parkeerde ons op de camperplaats daar.

We maakte een fikse wandeling in de historische site, in het ommuurde middeleeuwse stadswallen.

Volgende stopplaats Gien, aan de oevers van de Loire, met zijn brug met 12 pijlers.

Dichtbij een park waar je langs kon lopen en in ‘t stadje uitkwam.
Ook hier  hadden ze een kasteel, nl ‘t oudste van de Loire-kastelen.
Nu is er een jachtmuseum ondergebracht.

: Gien, lozing , 8 MH, naast zwembad

Als eerste zijn we dan vertrokken en ‘t weer was mistig.  Gestopt aan de winkel om wat eten.  Daar op de parking ondervonden dat we een vijs kwijt waren.  Neen niet van ons, maar van de antenne, dus reparatie daar.  Onderweg nog gestopt in Aigueperse ook hier alles geloosd.

Geluk want bij de volgende stopplaats leek de Flot Bleu defect.  Ook hier een fikse wandeling gemaakt, door wei en bos en flink bergaf, dat we natuurlijk daarna hebben moeten voelen in de benen.

Overnachtingplaats :

St Remy de Blot, WC , speelplein, zeer rustig klein dorpje.

http://www.campercontact.nl/cc_reacties.php?id=43&term=St Remy de Blot&pag=1&sc=1980

Na ‘t eten vertrokken met regen en toch nog tot aan de ruïne van ‘t kasteel “CastleRock” gereden.

27-08-2010

Daarna hebben we de Gorges de Sioule wat gevolgd.  Rond de middag is het gestopt met regen en dan weer een stop op de camperplts Bort les Orgues, hier hadden we nogal gestaan.

http://www.campercontact.nl/cc_reacties.php?id=54&term=Bort les Orgues&pag=1&sc=4966

Het stadje eens rond geweest en de artisanale markt gedaan.
Bij het stoppen in

Pleaux waren we op loopafstand van de grote plaats.  Er was muziek voor heel de stad.  Morgen was het hier een beestenmarkt.

Overnachtingplaats : Pleaux lozen en WC aanwezig, centrum in de nabijheid.

Toch maar vertrokken voor we volledig werden ingepalmd door de paardenwagens.  ‘t Zonneke begon ook zijn best doen;  De middag zijn we gestopt op een camperplaats Villeneuve om te eten.

Hebben ook het oude stadje bezocht.

Bij het verder rijden kwamen we langs Rodez.  Als stopplaats zouden we aan een meer

“Lac de Salagou of Lac de Parelou” staan.  Groot meer met vele bootjes, prachtig zicht.  Het stadje bezocht dat op ongeveer een 10 tal minuten stappen lag.

Overnachtingplaats
: Lac de Parelou, geen service, vele MH, de bakker kwam langs wat laat want we hadden reeds ontbeten.

In de voormiddag onze rit verder gezet tot

Villefranche de Panat.

Hier was ook een meer

waar er weinig bootjes te zien waren maar wel een vliegtuigje dat er lande.

Nog wat door het parc national de grand causses gereden, richting Tarnevallei.
Middagmaal op de camperplts Broquiès, klein stadje, lozen en zelfs een douche aanwezig.  Daar een wandeling gedaan naar het kerkhof dat op een heuvel lag en waar men een vergezicht had.

We hebben ons dan verder verplaatst naar nog een camperplts Vabres l’Abbaye (cgids).  We namen onze fietsen en reden naar St. Affrique, niet door de woestijn, alhoewel met 34 graden op de thermo, het was maar 9 km, heen en weer, en niet echt bergop.  Deze groot stad, met enkele bezienswaardigheden viel best mee. De stad wordt doorsneden door de Sorgue.

Overnachtingplaats : Vabres l’Abbaye, services

26-08-2010

In de voormiddag terug naar Broquiès gereden omdat het daar het water gratis was.  Eigenlijk hebben ze in Frankrijk veel gratis, water, zon.  Verder langs Brousse aan Tarn,
Brousse le Chateau, daar geparkeerd onder de brug en aan ‘t water.  Hier hebben we de middeleeuwse burcht bezocht.

Dan doorgereden naar Lindou, het kasteel werd hier een restaurant, niets speciaal, wel aan ‘t water.  Volgende stopplaats Requista, hier was een mooie camperplts met gescheiden plaatsen..

Daar we hier wel effen tijd hadden, hebben we de MH wat poetswerk gegeven.  Onze volgende overnachtingplaats werd volgens ons het kleine dorpje Trebas in de Tarnvallei, maar een klink in de kabel, de wegen werden smal en bij het stoppen verwittigde ons een dorpsbewoonster dat we zeker niet doorkonden maar we moesten wat omrijden en ook de MH plaats werd bezet door dorpsfeesten.  Zo hebben we dan het volgende dorpje genomen, want hier zijn overnachtingplaatsen genoeg.  Wanneer we dit dorpje inreden, werden we door onze gps door een toch vrij smalle poort gestuurd, wat dan ook lukte.

: Coupiac,

mooie uitzicht op kasteel,

juist achter een onbemand tankstation, service, je kan er kamperen.

Coupiac zijn we dan wel uitgereden en niet meer door de poort, zoals we vandaag gezien hadden, was het onder het kerkorgel waar we doorgereden hadden.  ‘t Kasteel hebben we alleen van buitenaf bekeken.  Stadje had wel iets.

Onderweg nog een halte gehouden in Ambialet,

een pittoresk plaatsje.  De Tarn maakt een schiereilandje van Ambialet.  Hier was een priorij een Romaanse kapel, maar deze hebben we wel van in de verte gezien.  Niet naar toe geklommen wegens te warm en te hoog.

Bij het binnenrijden van Camarès was er een Intermarche waar we de nodige mondvoorraad en diesel voor de camper hebben opgeslagen.  We stopten aan de overnachtingplaats, hier stonden wel wat auto’s, der was ook een recreatieoord met een zwemvijver met bewaking.  Langs de stroom kwam je in ‘t centrum want weer zo typisch was voor de streek.

We hebben dan hier een paar dagen gebleven omdat je er wat kon luieren, bij het water en met uitstekend weer.  Boven kon je bij avondlicht ook in de verte boven een verlichte madonna zien, die hebben we dan ook eens in de voormiddag gaan bezoeken, een beetje klimmen maar al bij al viel dat mee.

Overnachtingplaats
: Camarès, service met douche.

Na een dag of drie op dezelfde camperplaats Camarès verbleven te hebben zijn we verder gereden richting de kust.  Tot aan de kustplaats St. Pierre la Mer.
Hier hebben we dan 8  nachten gebleven.  Hier in dit stadje is het alle voormiddagen markt en ‘s avonds had je dan ook kraampjes op de grote straat staan met precies wat artisanaal marktje  De kermis is hier ook aanwezig.  Echt een typisch kust stadje , zon, zee, zandstrand, wind en alles erop en eraan.  Hier werd er ook wat gefietst.

Overnachtingplaats : St. Pierre la Mer, service, er is hier plaats voor 100 MH, ‘s avonds loopt het vol en dan de ander dag ordenen de MH zich.

Na de 9 dagen van het zonnen en luieren, keren we nu terug in de richting van thuis.  Onze volgende overnachtingplaats is effen kijken, omdat het zowat achterin en boven was, het leek op een terrassenplaatsje, maar het uitzicht was formidabel.  Blij dat we hier geweest zijn.

Overnachtingplaats
: Tourzel-Ronzières, gemakkelijke service.

Het zonnetje scheen ‘s morgens, go en het uitzicht…..maar we moesten verder, richting huiswaarts.  Onze stopplaats werd dan Gurgy, hier waren we al eens geweest en weer moesten we effen zoeken.  Ons gpske maakt het hier graag moeilijk voor ons.  Het is wel aan een kanaal en met het zonnige weer is het wel weer plezant.

Overnachtingplaats : Gurgy, de service is moeilijk en leek defect, plaats is wel leuk.

Bij het opstaan kregen we regen met wat onweer.  Tegen het vertrek kwam het zonnetje piepen.  We hebben dan ook het volgende camperstadje genomen om te lozen en dit bleek heel wat makkelijker te zijn, juist naast een camping municipale.  Op de middag nog gestopt om te eten waar het bezoek kregen in de MH van een musje.  Gewoon binnengevlogen langs de ramen.  Tegen we in Charleroi waren kregen we nog eens een hagelbui en zo waren we in ons landje aangekomen.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

25-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.natuur "Midi-Pyrénées"

28-07-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekend BELGIE

Weekend van vrijdag 23 juli tot maandag 26 juli

Vrijdag aangekomen rond 17.00 u in Peer, op een weide door vrienden gereserveerd, om een weekeind door te brengen.

Zaterdagsvoormiddag hebben we een wandeling gemaakt en zijn we voorbij een bos “Langens Jos“ gekomen, waar de stammen mooie versierd waren.

In de namiddag een lekkere hoeveijs gaan eten op de “Sonnishoeve”.

LEKKER.....

In de late namiddag een BBQ en daarna wat kampvuur.  Gezelligheid troef.

Zondagsmiddags een wandeling naar de “begijnenvijvers”.

’s Avonds zijn we dan lekker gaan eten.

’s Maandags was het weekend alweer om en rijden we terug naar huis.

Tof weekend, met dank aan degene die voor een staanplaatske heeft gezorgd.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

15-07-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lang weekend

Onderweg van 9 juli tot 13 juli 2010

Het was warm en toch wilde we weg.  Graag hadden we wat verfrissing en gefietst, alhoewel was dat een oplossing.? We kregen een idee om richting Duitsland aan zee, te rijden.  Dus vrijdag vertrokken we thuis rond 10.00u. richting Greetsiel dat werd ingegeven in de gps;

Wat veel aan km’ in een keer maar we waren rond 17.00 u. op onze bestemming.  Niet ver van de camplts was het toeristisch stadje wat we dan gingen verkennen, en we mooie vonden.

Een vissershaventje en verschillende leuke restaurantjes waar we dan ook op een terras ons neerzette.

Een menuutje voor 11,90 euro : daar kregen we een bouillabaisse als voorgerecht, een gebakken vis met mosterdsausje, aardappels en slaatje of  schnitzel van gevogelte met curry sausje , soort kroketje en slaatje , als nagerecht een yoghurt met sahne.   ‘s Avonds alle vensters open om te slapen, hetgeen lukte.

De volgende dag ‘s morgens de fiets genomen naar stadje en toen vandaar zowat de zeedijk op en toen maar verder tot Norddeich dit was wel een echte badplaats.

Met strand en alles wat je wil aan de kust.  Er waren hier ook wel 3 camperplaatsen.  ‘s Middags een visbroodje genuttigd en dan konden we er weer wat tegen.  De terugweg die we wilde afkorten liep wel verkeerd af en al bij al hadden we 53 km i.p.v. onze 40 km die gepland waren en warm………Aan de MH gekomen een douchke genomen en ‘t bleef maar warm.

‘s Nachts hebben we dan een hevig onweer gekregen.

De dag nadien ‘s zondags terug een stralende zon.  De fiets terug op, maar opgepast voor de kms,  vertrokken aan de andere kant van de zee.  Eigenlijk richting Pilsum.  We fietsten langs het natuurgebied, ook werden de dijken onderhouden door massa’s schapen.

Onderweg zijn we dan van richting veranderd en fietsen we naar Leyburch waar we aan de sluis kwamen van de vaargeul.

Zo zaten de 20 km er weeral op.  In de namiddag bij 34 graden verder gereden naar de volgende camplts Detern (cgids). Maar in de MH met de airco in ‘t cabine was dit wel draaglijk.  Deze nacht weer een beetje regen met wat gerommel.

14-07-2010

Maandagmorgen kwam het zonnetje alweer piepen.  Ook hier hebben we de fiets
    genomen om een tochtje te maken langs het riviertje “Jumme”  naar Leer, een stad met heel veel winkels.
    Ik vond de stad een klein beetje lijkend op Kopenhagen.  De km stand stond op 41 als we bij de MH aankwamen.  Juist de fietsen opgeladen brak er een hele felle rukwind op.  De camplts lag vol takken van de bomen.  Hadden we nu wel een heel klein beetje (groot) geluk.  Stel je voor…….

Na de regen zijn we verder gereden naar camplts Kampen in Nederland.

Dinsdagmorgen hebben we ook hier een fietstocht gemaakt naar “Kampereiland”.

Tussen de koeien en weiland hadden we er toch weer 25 km opzitten.  In de namiddag het stadje in, waar ook hier heel veel winkeltjes waren.  ’s Avonds zijn we dan toch terug huiswaarts gekeerd, ook al omdat er volgens de laatste weerberichten weer wat storm op komst was.  ’t Was goed en tof geweest.

##########################################################################

25-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie VENDEE FRANKRIJK

Vakantie van 8 juni tot 22 juni 2010

En toen..................vakantie

Eerste dag

Maandag rond de middag zijn we dan vertrokken om de rest van de vakantie verder te zetten.

‘s Avonds gestopt in Clères in Normandië (Frankrijk).

De overnachtingplaats was aan de sportvelden, in vakken van twee en zeer rustig, je kon er ook lozen.

Tweede dag

Dinsdag weer wat verder naar het doel gereden met als stop Pont Rean.  De overnachtingplaats was langs de “La Vilaine” in een doodloop straat en heel rustig.  Hier kon je lozen en water nemen alles gratis.

Derde dag

Woensdagvoormiddag wat gewandeld langs het water, er kwamen daar ook groepen die er kanovaren kwamen aanleren, de plezierbootjes passeerde ons ook.  Rond de middag dan weer verder.  In St Jean de Monts aangekomen, zo stilletjes ons doel.  De overnachtingplaats in het bos met eigenlijk een verwarde aantal plaatsen, dus plaatsen verdeeld die we niet echt konden zien.  Maar toch wel een goede camperplts met lozen en water betalend.

Heel effen te voet de boulevard aan de kust gaan verkennen.

Vierde dag

Donderdag opgestaan met regen en regen.  Op de middag heeft het weer zich volledig omgedraaid en krijgen we blakende zon.  Een fietstocht gemaakt tot Notre Dame de Monts, waar we ook een camperplts tegen kwamen en de camping die we morgen zullen aandoen.  Onze fietsteller bedroeg 29 km.

Vijfde dag

Zoals we gisteren al aangedacht hadden reden we vandaag naar de camping “Les Sirenes” in St Jean de Monts.  Eerst hebben we onze mondvoorraad nog aangevuld.  Op de camping dan een plaatsje uitgezocht dat voor ons het beste leek.  De camping was onmens groot, maar eigenlijk vrij stil.  Onder het weekend was het wel wat drukker er was bezoek van veel jeugd, die in de stad een basketbal toornooi hadden.  Vandaag dan nog wat zonnen op de camping.

Zesde dag

Een fietstocht in de voormiddag tot aan de markt (9 km) en in de namiddag tot in Le Perrier (28 km) een moerasgebied.

Zevende dag

Alweer de fiets op tot in St. Gilles Croix de Vie (37 km)waar de kust heel rotsachtig was en geen zandstrand.  De thermometer heeft vandaag max. 25° aangegeven.

24-06-2010

Achtste dag

Vandaag hebben we de camping verlaten.   We  zijn gestopt op  camperplts van La Tranche sur Mer aan de Phare.  Van hieruit waren we direct aan de zee en hebben dan ook een strandwandeling gemaakt.

Negende dag

In de voormiddag een wandeling naar het stadje van Tranche sur Mer.  Alles van de markt waren ze reeds aan ‘t inpakken, een beetje pech.  Waar we wel goesting in kregen een lekker kom franse mosselen/frit en een lekker bord zalm.

‘t Weer was wel winderig vandaag.  In de namiddag reden we tot op de camperplts l’Aiguillon sur Mer.  Dit stadje werd dan ook in februari 2010 getroffen door een zware storm, die in Frankrijk Xynthia gedoopt werd.

Tiende dag

Langs de andere kant hadden we het stadje La Faute sur Mer, ook dit werd door de storm getroffen, waar we over een bruggetje naar gewandeld zijn.  In de namiddag zijn we dan terug naar La Tranche sur Mer gereden op een camperplts  maar  niet  op de vorige.  Hier hebben ze verschillende plaatsen en een centrale plaats om te lozen.

Elfde dag

Vandaag in de voormiddag gaan winkelen en in de namiddag een fietstocht (33 km) naar plage du

Les Rocher.

Twaalfde dag

‘t Weer is overtrokken maar niet koud.  Besluit een fietstocht naar de andere kant, we zijn dan terug uitgekomen bij La Faute sur Mer (30 km).  Fietspaden waren wel goed bewegwijzerd.

Effekes terug en om 16.00 u begint het nu wel te regenen.

Dertiende dag

Rond 10.30 u vertrekken weer richting huiswaarts.  Stoppen onderweg om te eten en ‘s avonds zoeken we weer een camperplts.  Deze keer zoeken we een plaatsje op uit het boek “met de camper door Frankrijk”.  Zoeken was het juiste woord, maar we hebben het gevonden Villaines la Juhel.  Neen er waren geen coördinaten en ook geen juiste straat op ‘t gpske.  De plaats “Les Perles” in deze site kon je veel vinden visvijver, servicegebied voor camper,  picknickplaatsen,  wandelen,  fitnessparcours, speelplaats voor kinderen, mountainbike parcour,
 gites e.d.

Plaats viel dus wel heel goed mee.

Veertiende dag

Nog altijd onderweg naar  huis.  Op de middag moesten we nog een plaatsje vinden om te eten en we besluiten te stoppen in Le Bec- Hellouin een gemeente in het departement Eure.

Een klein dorpje met een heel grote abdij “L’abbaye Notre Dame du Bec”.

Dit bezocht en daarna naar huis…………………

=°-°=     =°-°=     =°-°=     =°-°=     =°-°=     =°-°=     =°-°=     =°-°=     =°-°=     =°-°=        =°-°=     =°-°=     =°-°=

23-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Treffen Erpe Mere

****************************************************
******************************************

31-05-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Happy moezel weekend

Donderdag  27 mei tot maandag 31 mei 2010

Op tijd vertrokken om op de stelplaats te Minheim een plaats te hebben.  Hetgeen achteraf gezien eigenlijk geen probleem was.

De bezigheden van ’t weekend :

-       met een bezoek per fiets, onder een stralend zonnetje,  naar Bernkastel.

-       Een proeverij van de moezelwijnen bij Mertes .

-       BBQ.

-       Wandelen.

-       Zondag was het happy mosel, verkeersvrij van de straten, maar daar het weer eigenlijk niet toeliet om er ons door te jagen met de fiets besloten we een etentje en een wandelingetje te maken.

De Happy mosel is eigenlijk wel een beetje in ’t water gevallen.

=====================================================================

25-05-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekend Oost Vlaanderen

Weekend 21-22-23-24 mei  2010

Ze gaven voor het weekend zonnig en we besloten te gaan fietsen aan de leie.  Daar de straten in Machelen aan de Leie waren opgebroken was de camperplaats  moeilijk te bereiken.
   Nadat we ons op de camperplaats geinstalleerd hadden gingen we de omgeving een beetje verkennen.

Zaterdags na 't onbijt hebben we de fiets genomen en hebben 23 km gefietst.   De tocht liep richting Deinze langs de knooppunten.

Bij de terugkeer op de camperplaats heeft iemand ons bedeeld met lekkere oesters.  Waarvoor nogmaals dank.

Zondag hebben we ons in de voormiddag klaar gemaakt voor een fietstocht alweer langs knooppunten van 43 km.  Deze ging dan richting Harelbeke en veel langs de leie.

Maandag nog een fietstocht gemaakt van 23 km naar :
het recreatiedomein
" De Brielmeersen ",  Zeveren, Vinkt(moord in 1940), Gottem.

Zo was dit pinksterweekend weeral voorbij en heeft ’t weer zich echt van zijn super kant laten zien.

(*- *)     (*- *)     (*- *)     (*- *)     (*- *)     (*- *)      (*- *)     (*- *)     (*- *)     (*- *)     (*- *)     (*- *)     (*- *)

We passen de blog regelmatig aan...naargelang de uitstappen

• Essen
  • mooie uitstapjes
  • Genieten maar
  • Hallo
  • UITSTAPPEN

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek (gestopt) reacties gebruiken

Wat een heerlijk gevoel
    Ik jubel en ik joel.
     ik kan de hele dag wel zingen
    en nog meer van die gekke dingen
    Hoofdpunten blog rvrv
  • Wensen
  • Ondertussen al 't een en ander gemaakt met bloemen.
  • Volgende Bloemschikken
  • Paasstuk
  • Takkenboog
  • BOL
  • Met blad en de restjes
  • 2016

• BELGIE WESTHOEK
  • BELGIE WESTHOEK vervolg
  • FRANKRIJK GIVET Les voies vertes
  • FRANKRIJK GIVET Les voies vertes (vervolg)
  • BELGIE Westvleteren en Temse
  • NEDERLAND : DORDRECHT
  • RONDE VAN VLAANDEREN
  • VROLIJK
  • NEDERLAND : Noord Brabant en Zeeland.
  • Nieuwjaar 2014- 2015
  • 2014
  • Wensen 2015
  • NEDERLAND : MAASTRICHT
  • BELGIE : VLAANDEREN-LANGEMARKE
  • Duitsland : Niederhein.
  • Nederland Zeeuws Vlaanderen
  • NEDERLAND : ROERMOND
  • NEDERLAND : GOUDA
  • België fietsroute omgeving RUMST
  • BELGIE : WEST VLAANDEREN
  • Frankrijk : Seine-et-Marne en Loire
  • Nederland : Omgeving Kockengen en Elburg.
  • BELGIE : Maaseik Neeroeteren 2014.
  • NEDERLAND : Linden 2014
  • Frankrijk Spanje PORTUGAL Spanje Frankrijk
  • en toen....
  • en toen, toen
  • ja en toen bijna thuis....
  • BELGIE : Oudenaarde weekend van 29 maart t/m 1 april 2013
  • Paaswensen
  • SPANJE : via Frankrijk ......effen naar 't zonnige ......
  • vervolg...........
  • BELGIE : LIMBURG
  • Duitsland Sprookjesroute, Weser
  • .
  • BELGIE : Keerbergen, Haacht.
  • volgende daaag.....
  • Nederland : Van 26 april tot 1 mei tussen de bloemen
  • BELGIE : Oudenaarde weekend van 30 maart t/m 2 april 2012
  • Nederland
  • SPANJE : via Frankrijk ......effen naar 't zonnige ......
  • Dit waren
  • Rit naar 't zonneke...
  • ..../............
  • Ter Dolen fietshappening van vrijdag 19 tot maandag 22 augustus 2011
  • Naar Nederland in de drup.
  • Lang weekend van 21 juli 2011
  • Weekend van 1 juli tot 4 juli 2011
  • VAKANTIE 26 mei tot 20 juni 2011
  • vervolg...........italië
  • 15-16 mei 2011
  • In het Nederlands zonnetje.