Inhoud blog
  • Nieuwe Website op komst
  • mijn Website over boten
  • Verklarende woordenlijst
  • boeien
  • windrichting :
  • Alleen op zee :
  • Zeiler :
  • Bootjes zien :
  • 16 jarige vertrekt op solo wereldreis
  • Loodswezen
  • Zeilwedstrijden :
  • Boot type :
  • Loxodromen :
  • hobby :
  • Berichten aan zeevarende :
  • keramiek 3
  • Landen :
  • Beatrice MSC
  • Keramiek hobby vrouwtje1
  • Zeeen & Oceanen
  • Allerlei in verband met watersport :
  • Boten bouwen :
  • Bipt :
  • Meteorologie :
  • Knopen :
  • Geluidsseinen :
  • Marifoon :
  • Reglementen :
  • Het Log :
  • Getijden :
  • Vlaggen :
  • Boeien :
  • Kompas :
  • Vuurtorens :
  • Navigatie deel 1
  • Navigatie Kust
  • Jachthavens :
  • Kortenhoeff
  • Hobby van mijn Vrouwtje
  • Het zoeken van de schat
  • Ballon varen
    Zoeken in blog

    Gastenboek
  • Wandelgroetjes uit Borgloon
  • BOEH ! of zoiets
  • Boten
  • Welkom, en veel plezier met je nieuwe blog
  • water zee

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Inhoud blog
  • Nieuwe Website op komst
  • mijn Website over boten
  • Verklarende woordenlijst
  • boeien
  • windrichting :
    Zoeken met Google


    Foto
    Blog als favoriet !
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    SCHATTENJACHT
    MET PLEZIER HET ZOEKEN VAN SCHATTEN
    28-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeeen & Oceanen


     

    1. ATLANTISCHE OCEAAN

       1. CARIBISCHE ZEE : 2.754.000 km ² : 7.5 km diepte

      2. MEER VAN MARACIBO

      3. GOLF VAN BISKAJE

       4. GOLF VAN MEXICO

      5. IERSE ZEE

      6. VABRADOR ZEE

      7. BAFFIN BAAI

      8. HUDSON BAAI

      9. JAMES BAAI


      MIDDELLANDSE ZEE

      1. ADRIATISCHE ZEE

      2. EGEISCHE ZEE

      3. LIGNRISCHE ZEE

      4. TYRREENSE ZEE

      5. ZEE VAN MAMARE


      NOORDZEE


      1. HET KANAAL

      2. WADDENZEE

      3. NOORSE ZEE

      4. OOST ZEE

      5. BOTNISCHE GOLF

      6. FINSE GOLF

      7. GOLF VAN RIGA

      8. SARGASSO ZEE

      9. SCOTIA ZEE

      10. ZWARTE ZEE

      11. ZEE VAN AZON


      GROTE OCEAAN

      1. BALI ZEE

      2. BANDA ZEE

      3. BERING ZEE

      4. CELEBES ZEE

      5. FLORES ZEE

      6. GELE ZEE

      7. GOLF VAN THAILAND

      8. JAPANSE ZEE

      9. JAVA ZEE

      10. KORAAL ZEE

      11. KORO ZEE

      12. OOST - CHINSSE ZEE

      13. SULU ZEE

      14. TASMAN ZEE

      15. ZEE VAN OCHOTSK

      16. ZUID ZEE


      INDISCHE OCEAAN

      1. ANDAMANSE ZEE

      2. ARABISCHE ZEE

      3. ARFURA ZEE

      4. GOLF AVN ADEN

      5.GOLF VAN BENGALEN

      6. GOLF VAN CARPENTARIA

      7. GOLF VAN OMAN

      8. PERZISCHE GOLF

      9. RODE ZEE

      10. TIMOR ZEE

      NOORDELIJKE IJSZEE

      1. BERENTZEE

      2. WITTE ZEE

      3. BEAUFORTZEE

      4. GROEN ZEE

      5.KARA ZEE

      6. LAPPEN ZEE

      7. LINCON ZEE

      8. TSJOEKTSJENZEE


      ZUIDELIJKE OCEAAN

      1. AMUNDSEN ZEE

      2. DAVIS ZEE

      3. ROSS ZEE

      4. SCOTIA ZEE

      5 WEDDEL ZEE

      VOLGENS DEFENITIE ZIJN  DODE ZEE EN KASPISCHE ZEE GEEN ZEEEN











     


    » Reageer (0)
    08-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Allerlei in verband met watersport :
    Zie :

    Opleiding :

    http://www.lanssiers.be/zeescheepvaart/

    http://www.hzs.be/

    Allerlei :

    http://www.ships.be/

    http://www.kustvaartforum.com/

    http://www.shipphotos.co.uk/index.htm

    http://www.xs4all.nl/~wjsn/informatica.htm

    http://blog.seniorennet.be/boelwerf/

    http://www.vaartips.nl/

    http://blog.seniorennet.be/schepen/

    http://blog.seniorennet.be/blogtips/archief.php?ID=242

    http://blog.seniorennet.be/no_limit_iv/

    http://www.wsklum.be/

    Vlaggen :

    http://www.flagchart.net/index.html

    http://www.boat-links.com/boatlink.html

    http://www.watersportcalamiteitendraaiboek.nl/index.htm

    Duikboten :

    http://www.sennet.org/

    http://www.hrmspotvis.nl/frames/homepage_nl.htm

    http://www.heiszwolf.com/subs/

    http://www.dutchsubmarines.com/

    http://www.uboatarchive.net/

    Shipspotters :

    http://www.scheepvaartwest.be/

    http://www.shipspotters.nl/

    http://www.shipspotters.be/

    http://www.ship-hunters.be/home.htm

    Frankrijk :

    http://www.kanalenenrivieren.eu/nl/index.htm

    GEOCACHING :

    http://www.geocaching.be/web/index.htm

    Blogs pleziervaart :


    http://blog.seniorennet.be/oostvaarder/

    http://www.blog.seniorennet.be/no_limit_IV/

    TIJDSCHRIFTEN :

    http://www.varen.be/



    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boten bouwen :
    http://www.bloggen.be/umiak/

    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bipt :
    http://www.bipt.be/nl/1/Home/Home/Welkom.aspx

    http://www.irbs.com/bowditch/

    http://www.vlaamsehydrografie.be/wrakkendatabank.htm

    Voor examen :

    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meteorologie :

    EVEN U AANDACHT VOOR MENSEN OP ZEE HET GEVAAR  VAN DE
    CUMULONIMBUS
    WOLK
    Is zeker raadzaam om de jachthaven niet  te verlaten


     

    Interpreteren van weerkaarten is niet alleen voorbehouden aan meteorologen . Ook voor de watersporters .




    Warme front

    Koude front

    occlusie


    Neerslagvormen :

    Dauw :

    Rijm :

    IJzel :

    Sneuw :

    Hagel :

    Nevel :

                                                    ZICHTBAARHEIDS AFSTAND

    Mist :                                       1000 meter of ongeveer 1/2 Nm " Zeemijl "
    Nevel :                                     1 - 2 Kilometer  of 1/2 tot 1 Nm "Zeemijl "
    Zeer dikke mist                         < 50 meter
    Dikke mist                                < 200 meter
    Slecht zicht                               2 - 4 kilometer of 1 tot 2 Nm "Zeemijl "
    Matig zicht                                4 - 10 kilometer  of  2 tot 5 Nm "Zeemijl "
    Goed zicht                                 >   10 kilometer  of > 5 Nm " Zeemijl "

    Er zijn   twee soorten mist

    Stralingsmist :

    Advectiemist :



    http://www.meteonet.nl/aktueel/zwtemp.htm 
    (zeer goede info weer wereld wijd )

    http://www.buienradar.nl/

    http://www.kmi.be/meteo/view/nl/65239-Home.html?newlanguage=true

    http://www.bbc.co.uk/weather/coast/

    http://www.vlaamsehydrografie.be/level1.asp?TAAL_ID=1&ITEM_L1_ID=14

    http://www.meteoservices.be/

    <TD style="BORDER-BOTTOM: #f0f0f0; BORDER-LEFT: #f0f0f0; PADDING-BOTTOM: 0.75pt; BACKGROUND-COLOR: transparent; PADDING-LEFT: 0.75pt; PADDING-RIGHT: 0.75pt; BORDER-TOP: #f0f0f0; BORDER-RIGHT

    Kracht

    Benaming

    Windsnelheid [knopen]

    Beschrijving

    Min

    Max

    0

    stil
    (calm)

    0

    1

    • spiegelglad wateroppervlak

    1

    flauw en stil
    (light air)

    1

    3

    • geschubd wateroppervlak
    • geen schuimvorming

    2

    flauwe koelte
    (light breeze)

    4

    6

    • kleine korte golven die niet breken
    • glasachtige golftoppen

    3

    lichte koelte
    (gentle breeze)

    7

    10

    • kleine golven die beginnen breken
    • hier en daar witte schuimkoppen
    • glasachtig schuim

    4

    matige koelte
    (moderate breeze)

    11

    16

    • kleine langer wordende golven
    • vrij veel witte schuimkoppen

    5

    frisse bries
    (fresh breeze)

    17

    21

    • matige golven van grote lengte
    • overal witte schuimkoppen
    • hier en daar opwaaiend schuim

    6

    stijve bries
    (strong breeze)

    22

    27

    • grotere golven
    • brekende koppen
    • grote witte schuimplekken

    7

    harde wind
    (near gale)

    28

    33

    • hoge golven
    • brekende koppen
    • wit schuim in strepen

    8

    stormachtig
    (gale)

    34

    40

    • matige hoge golven met aanzienlijke kamlengte
    • afwaaiende toppen
    • goed ontwikkelde schuimstrepen

    9

    storm
    (strong gale)

    41

    47

    • hoge golven
    • vorming van karakteristieke rollers
    • zware strepen schuim in de windrichting, de zee krijgt een wit aanzien
    • zicht beïnvloed door verwaaid schuim

    10

    zware storm
    (storm)

    48

    55

    • zeer hoge golven met lange overstortende kammen
    • zware overslaande rollers
    • verminderd zicht door verwaaid schuim

    11

    zeer zware storm
    (violent storm)

    56

    63

    • buitengewoon hoge golven
    • zee bedekt met lange schuimstrepen
    • sterk verminderd zicht

    12

    orkaan
    (hurricane)

    » Reageer (0)
    31-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knopen :

    De Grommer

    Rijn - &  Binnenvaartmuseum

    Iedere eerste zaterdag van de maand van 10.00 tot 16.00

    Het leggen van  knopen  wordt aangeleert : vraag   adres via mail

    Ligplaats  : bonapartdok  - Nieuwpoortkaai
    Wal adres : italielei  51  -  2000 Antwerpen

    Basis knopen :

    De achtknoop :
    Paalsteek :
    Mastworp :
    Werpankersteek :
    Platte knoop :
    Schootsteek :
    Dubbele Schootsteek :

    http://home.tiscali.nl/knotsandknottying/knots5.htm#halveschildknoop

    http://www.realknots.com/knopen/index.htm



    » Reageer (0)
    30-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geluidsseinen :
    Geschiedenis :

    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marifoon :

    Marifoon

    OPGELET

    Vanaf 1 januari 2009 is het op de binnenwateren, voor motorvaartuigen met een romplengte van meer dan 7 m, verplicht om over een marifooninstallatie te beschikken. Aangezien men met deze installatie gelijktijdig moet kunnen uitluisteren op 2 kanalen (schip-schip en nautische informatie) zal dit neerkomen op de aanschaf van 2 afzonderlijke apparaten.

    Het is toegelaten om portofoons (draagbare toestellen) te gebruiken voor zover een vast station niet verplicht is. De marifoons zijn steeds voorzien van ATIS en van dezelfde roepnaam. Aangezien het bereik van een portofoon beperkter is dan van een vast station, raadt het BIPT evenwel aan om ten minste gebruik te maken van één vast station.

    Iedereen die een marifoon aan boord heeft, ook al is dit niet verplicht, dient wel over de nodige vergunning voor radio-elektrische apparatuur te beschikken voor het toestel en een bedieningscertificaat voor het gebruik ervan.

    http://www.coastalradio.org.uk/index.html

    http://www.zeebruggeport.be/content.asp?p=48&taal=N


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reglementen :

    Kustreglement : (Belgisch)
    Scheldereglement : (Benedenschelde - Zeeschelde)
    Politiereglement :  Benedenschelde - Zeeschelde)
    Kanaal Gent - Terneuzen : (Scheepvaartreglement)


    Zie  hieronder website voor de watersporter Federale Overheid
    Ga  naar watersport :

    http://www.mobilit.fgov.be/nl/index.htm


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Log :
    Geschiedenis :

    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Getijden :
    De getijdentafels uitgegeven door het ministerie van openbare werken :


    NIEUWE MAAN
    wassende maan
    EERSTE KWARTIER
    toenemmende maan
    VOLLE MAAN "plenilunium"
    afnemende maan
    LAATSTE KWARTIER
    c0c0c0

    begrippen :

    Eerst wat even enkele begrippen of afkortingen  om alles een beetje duidelijk  te maken

    Hoogwater = (HW) is de hoogste stand van het water
    Laagwater  = ( LW) is de laagste stand van het water
    Kentering = wanneer er geen getijdestroom is noemen wet dit de kentering of wanneer het water stilstaat
    Getijstromen  = is een waterbeweging in een bepaalde richting
    In onze streken hebben we twee maal hoogwater (HW) en tweemaal laagwater (LW)
    We hebben dan ook het reizend water of wast
    Wast = komt het water op
    Rijst = vanaf het ogenblik van LW tot Hw komt het water op
    Dan hebben we de tegenstelling hiervan LW tot HW toemen we het water dalt of  valt 
    Dit alles heeft te maken  met de aarde die een omwenting maakt
    Doodtij : wat zijn hier in de kenmerken extra laagwater exstra een minimaal verval
    In de Engelse taal spreken we ook wel van Neaps
    Springtij :








    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlaggen :
    Volgens het alfabet :


    Alfa

    Ik heb een duiker beneden; houd goed vrij van mij en vaar langzaam.

    Bravo

    Ik laad, of los, of vervoer gevaarlijke stoffen.

    Charlie

    Ja (bevestigend).

    Delta

    Houd vrij van mij; ik kan moeilijk manoeuvreren.

    Echo

    Ik verander mijn koers naar stuurboord.

    Foxtrot

    Ik ben ontredderd; stel u met mij in verbinding

    Golf

    Ik verlang een loods.

    Hotel

    Ik heb een loods aan boord.

    India

    Ik verander mijn koers naar bakboord.

    Juliett

    Ik sta in brand en heb gevaarlijke lading aan boord, houd goed vrij van mij

    Kilo

    Ik wens met u in verbinding te treden.

    Lima

    U moet uw schip onmiddellijk stoppen.

    Mike

    Mijn schip ligt gestopt en maakt geen vaart meer door het water.

    November

    Neen (ontkennend).

    Oscar

    Man overboord.

    Papa

    In de haven: allen die met het schip meegaan, moeten aan boord komen. Op zee: mijn netten zitten vast aan een obstakel.

    Quebec

    Quarantainevlag. Mijn schip is "gezond", ik verzoek praktica.

    Romeo

    Ik heb uw laatste sein ontvangen.

    Sierra

    Ik sla achteruit.

    Tango

    Houd vrij van mij; ik ben bezig met spanvisserij.

    Uniform

    U stuurt een gevaarlijke koers.

    Victor

    Ik heb hulp nodig.

    Whiskey

    Ik heb medische hulp nodig.

    X - Ray

    Onderbreek het ten uitvoer brengen van uw voornemens en let op seinen van mij.

    Yankee

    Ik sleep met mijn anker over de grond.

    Zulu

    Ik heb een sleepboot nodig.


    1 Cijfer één
    2 Cijfer twee
    3 Cijfer drie
    4 Cijfer vier
    5 Cijfer vijf
    6 Cijfer zes
    7 Cijfer zeven
    8 Cijfer acht
    9 Cijfer negen
    0 Cijfer nul
    Substitutie Vlaggen
      1e vervang
      2e vervang
      3e vervang

    Deze website geeft meer dan 2000 vlaggen aan :

    http://www.flagchart.net/index.html
     


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boeien :

    Kardinaal boeien of Kardinale markering :

    Deze boei geeft aan navigatie gevaren aan dit  bv banken riffen klippen enz ...

    De kenmerken ervan zijn noord zuid oost en west

    met het kompas we te  passeren zijde
    Bv ; een oost markering moet ten oosten gepasseerd worden








    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kompas :

    Is de basis van alle navigatie middelen  op schepen .

    Geschiedenis kompas :

    Pingzhou Ke Tan 1117 rekentabellen de chinezen zouden hier ook al van gebruik maken :
    Silva Sweden AB produceerde zijn eerste kompas in 1923 en het bedrijf werd opgericht in 1933.

    Onderdelen van een kompas :

    Naald : moet roestbestendig zijn en magnetisch "materiaal bestaat vaak uit  Osimum Iridim
    Kompasroos
    Ketel
    Huis

    Het peilkompas

    Magnetisch kompas :

    + Goedkoop.
    + Betrouwbaar.
    + Onafhankelijk van andere systemen.
    + Onafhankelijk van stroom.

    - Afstand noodzakelijk tot storende invloeden.
    - Geringe richtkracht.
    - Niet overal op aarde bruikbaar.
    - Op stalen schepen zijn speciale voorzieningen en compensatie vereist.

    Het stuurkompas
    Het Gyrokompas
    Kajuitkompas
    Gridkompas



    Kompas fouten

    Deviatie :

    Veranderende deviatie.
    Door allerlei oorzaken kan de deviatie veranderen.
    Lassen van grote reparaties, blikseminslag, montage van nieuwe apparatuur, aanvaringen, of hard aan de grond lopen, alle kunnen zij het scheepsmagnetisch vel beïnvloeden.
    Mocht zoiets voorkomen, dan moet het kompas opnieuw worden gecompenseerd.
    Ook het lang in een richting liggen van het schip bijvoorbeeld in de winterberging, kan een fout opleveren.
    Meestal trekt die overigens weg als het schip weer gaat varen

    Variatie :

    De variatie is de hoek tussen het ware noorden "Noordpool"  en de richting van de  kompasnaald , en dit in functie wanneer deze wordt beinvloed door het aard magnetisme .


    Miswijzing of ERR :

    Miswijzing of ERR is de som van de Variatie en Deviatie 






    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vuurtorens :
    Zijn wegwijzers en staan op strategische punten en langs ingangen van de havens

    http://www.trabas.de/html/belgium.html

    Voor  Belgie alle  gegevens over  vuurtorens zeer goede  website  zeer kompleet


    http://www.vuurtorens.net/

    Belgie :

    Vuurtoren : Nieuwpoort
    Positie : 51° 09 300' N  2° 43 900' E
    Vuurtoren : Blankenberge
    Positie : 51° 18 800' N   3° 06 900' E

    Duitsland :

    Krantsland
    Lindau

    Frankrijk :

    Aillly
    Ault
    Berck
    Calais
    Cap Anifer
    Cap Griz Nez
    Cap levi
    Cayeux
    Dielette
    Fatouville
    Gate ville
    Goury
    Gravelines
    Honfleur
    Le Hourdel
    Le tre port
    Morsalines
    Pointe De Saire
    Port - en - Bessain
    St Valery - en - Caux
    Touqeut - Paris - Plage

    Nederland :

    Breskens
    Enkhuizen
    Haamstede
    Oostmahorn
    Schiermonnikoog
    Westkapelle
    Egmond aan zee
    Den Helder
    Urk
    Texel
    Terschelling
    Oude Ven
    IJmuiden
    Harlingen
    Hellevoetsluis
    Hoek Van Holland
    Marken





    » Reageer (0)
    29-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Navigatie deel 1

    De aarde

    Op zijn breedste punt  noemen we de evenaar deze heeft een omtrek van 40 000km

    Als we deze 40 000 km delen door  de 360 ° van het kompas een ook nog eens delen door een 1 min of 60 = dan komen we aan 1852 meter of  1 zeemijl .

    Als we op een uur 1 Zeemijl varen is dit  gelijk aan  1 knoop

    De afkorting van 1 zeemijl  noemen we 1Nm

    Longitude :  lengte graad op de kaart of globe

    Symbolen
             
    Grootheid Quantity Symbool Eenheid Precisie
    breedte latitude l graden 000° 00'.1
    deviatie deviation dev graden 000°.1
    gyro peiling gyro bearing →g graden 000°.1
    gyro voorligging gyro heading Cg graden 000°.1
    kompas peiling compass bearing →c graden 000°.1
    kompas voorligging compass heading Cc graden 000°.1
    lengte longitude g graden 000° 00'.1
    magnetische peiling magnetic bearing →m graden 000°.1
    magnetische voorligging magnetic heading Cm graden 000°.1
    variatie variation var graden 000°.1
    ware koers true course Rv graden 000°.1
    ware peiling true bearing →v graden 000°.1
    ware voorligging true heading Cv graden 000°.1
    winddrift winddrift dw graden 000°.1
    Veel gebruikte symbolen in het kaartpassen


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Navigatie Kust

    We  Starten met de kaart

    Wat we meestal gebruiken is  de mercator projectie :

    Op de kaart vinden we allerlei gegevens .

    Via deze gegevens  kunnen we  koersbereking maken voor het veilig varen langs de kust .





    De wereld is een bol om een beter inzicht te kunnen krijgen hebben we de aarde op een plat vlak gelegd met andere  woorden  de aarde op een cilinder gezet die we dan  kunnen uit rollen . Men heeft  reeds in de geschiedenis lang erover nagedacht hoe men dit zo kunnen oplossen .Door wiskundige en navigatoren
    Deze hebben we dan verdeelt in parallelen  die horizontaal lopen . En de medrianen die verticaal lopen .
    We komen  nog terug op dit onderwerp.
    .
    We zullen eerst opnoemen wat we  allemaal terug vinden op  deze  tekening.

    Evenaar

    Herleidingtabel kilometers/zeemijlen meters/voeten (afgerond)      
    In de tabel zijn de lengtes die je wilt omrekenen zwart.      
    kilometers kilometers of zeemijlen meters meters of voeten
    zeemijlen (knopen) voeten
               
    1,85 1 0,54 0,3 1 3,28
    3,7 2 1,08 0,61 2 6,56
    5,55 3 1,62 0,91 3 9,84
    7,4 4 2,16 1,22 4 13,12
    9,25 5 2,7 1,52 5 16,4
    11,1 6 3,24 1,83 6 19,68
    12,95 7 3,78 2,13 7 22,96
    14,8 8 4,32 2,44 8 26,25
    16,65 9 4,86 2,74 9 29,53
    18,53 10 5,4 3,05 10 32,81
    37 20 10,8 6,1 20 65,62
    55,5 30 16,2 9,14 30 98,43
    74 40 21,6 12,19 40 131,23
    92,5 50 27 15,24 50 164,04
    111 60 32,4 18,29 60 196,85
    129,5 70 37,8 21,34 70 229,66
    148 80 43,2 24,38 80 262,47
    166,5 90 48,6 27,43 90 295,28
    185,3 100 54 30,38 100 328,1


    1 inch = 2,54 cm = 1 duim kwartduims = 6,35 mm
    1 palm = 10 cm = 4 duim halfduims = 12,70 mm
    1 voet = 30,48 cm = 12 duim driekwartduims = 19,05 mm
    1 oude el (tot ± 1820) = 68,80 cm = 27 duim      
    1 yard = 91,44 cm = 3 voet      
    1 nieuwe el (na 1820) = 1 mtr = 10 palm      
    1 vadem = 182,88 cm = 6 voet      
    1 kettinglengte = 27,432 mtr = 15 vadem      







    » Reageer (0)
    01-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jachthavens :

    Havens aan de kust van Belgie :

    Zeebruggge :

    Blankenberge :
    Is een haven uitsluitend voor de pleziervaart

    Oostende :

    Nieuwpoort :




    Image and video hosting by TinyPic

    http://www.zeebruggeport.be/content.asp?p=48&taal=N










    http://www.portofoostende.be/info/


    » Reageer (0)
    26-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kortenhoeff
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze streek is een onderdeel van het nationaal park  De Zoom " Kalmthoutse heide " . Dit is een prachtig stukje natuur om in rond te wandelen men kan er zeker een paar uur in rondwandelen .
    De schat is gevonden .

    » Reageer (0)
    16-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobby van mijn Vrouwtje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Keramiek  het maken van beelden .


    » Reageer (0)


    >

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!