Mijn vriend "Harpspeler" heeft nu een blog met deze naam... Bezoek je blog "harpspeler" ook eens???
Foto
Foto
Dochter Saroja was ook mee met de TGV naar Parijs ! ! !
Foto
Mijn dochter, die op 20 februari in Trier was, met me.  Natuurlijk met de trein : Veurne-Brussel-Luxembourg-Trier!
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
vier keer station Adinkerke, nu De Panne en één keer station Duinkerke, 20 km van Adinkerke, mààr in Frankrijk en in de 21ste eeuw dus bijna niet meer bereikbaar met de trein, maar wél met een Franse bus!!
Foto
Foto
De "Tour de France" stond, in 1956, voor de overweg van Station Veurne!!
Foto
Het laatste Franse station richting Adinkerke : Bray-Dunes (rond 1930), toen nog dagelijks in verbinding met de spoorlijn 73 van Adinkerke naar Gent en Brussel!!
Foto
Foto
Mijn twee Elzasser-vrouwen steunen Trekhaak ook ! ! !
WEEKENDTREIN = GOEDKOPE TREIN !! !! !!
Zoeken in blog

Foto
Ikke met oude kepi bij Sauwens, toen Minister van Verkeer....
Foto
Foto
Foto
Inhoud blog
  • Werkgroep wil spoorfiets op spoor van Adinkerke (b) naar Dunkerque (f).
  • spectaculaire stoomontwikkeling
  • Paul Delvaux en de trein
  • telegrafische afkortingen...
  • Haar naam is Nicole
  • Families De Coninck of Lievens uit Wilrijk!
  • Gezocht : inwoners van Wilrijk
  • stoomtreinen Maldegem
  • stoom in Maldegem
  • ESEN
  • stemmingsbeelden
  • toen reed de trein naar Duinkerke
  • studententrein
  • Kerst-vrede
  • Nieuwe dienstregeling
  • ledendag
  • BOM JEZUS (Portugal)
  • treinwinkelen?
  • Mooie foto...
  • minder dan 9 euro!
  • Stoomtrein tussen Libramont en Aarlen!
  • Ongelukken met de treinen!
  • Fons
  • in memoriam : Tom Compernolle
  • spoorbrug Veurne...
  • gesmeerd...
  • oude trams
  • Heide-Calmpthout
  • stations van weleer
  • Franse trein in Adinkerke
    Foto
    Saroja, mijn dochter, in Aix-en-Province, voor het huis van Cézanne.
    Foto
    Foto
    Station Veurne (1895) en stationskar (1904), nog in dienst te Veurne als bloembak!
    Foto
    zie het artikel van 30.11.05...
    Foto
    "Isenberghe" was met Veurne verbonden door de stoomtram.  "Izenberge" heeft de eerste Vlaamse "belbus" naar Veurne gekend.
    Foto
    1989 : Dunkerque (Fr) - trein naar
    Foto
    Veurne station : een gebouw als een kerk! Spring eens binnen!
    Foto
    Trekhaak 73
    Werkgroep ter bevordering van Openbaar Vervoer in de Westhoek
    OPENBAAR VERVOER VOOR IEDEREEN !! MAAR OOK NAAR HET NABIJGELEGEN (FRANSE) DUINKERKE !! NU OOK MET FOTO'S VAN LANG GELEDEN !!
    31-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ai mijn hoofd!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ook gezien in het boekje van de ziekendrager bij de staatsspoorwegen van 1926 : ai, mijn hoofd!
    Maar in het boekje staat het volgende : "Aanleggen van een verband.   In het algemeen gebruikt de ziekendrager enkel het verbandpakje voor het verbinden van gekwetsten.  Slechts wanneer het verbandpakje onvoldoende is, bezigt hij de andere verbandvoorwerpen die in de kisten aanwezig zijn.  De ziekendrager moet met al de verbandvoorwerpen zeer zuinig omgaan."

    31-05-2007 om 00:00 geschreven door Joskevermeulen


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wegdragen over een hoogte
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Uit "Handleiding voor den ziekendrager"  (Beheer van Staatsspoorwegen) 1926 :
    Bij eene klimming, gaat de voorste drager gebukt en maakt zich kleiner, terwijl  de achterste de armen buigt en de draagstokken derwijze opheft dat de berrie waterpas blijft en de gekwetste niet verschuift : men plaatst dus den grootsten en sterksten ziekendrager achteraan".

    31-05-2007 om 00:00 geschreven door Joskevermeulen


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ziekendrager bij spoor in 1926
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hierbij de voorpagina van de "HANDLEIDING VOOR DEN ZIEKENDRAGER" bij de Spoorwegen, en dat in 1926!

    31-05-2007 om 00:00 geschreven door Joskevermeulen


    >> Reageer (0)
    28-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.in de gazette
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het komt nog niet goed met de afgeschafte bussen van lijn 55 te De Panne. (zie berichten van april in deze kolommen).
    Vorige vrijdag kwam in "Het Wekelijks Nieuws" nog maar eens een repliek TEGEN het afschaffen van deze bussen!  Westhoekers regio Kust : Lees het intervieuw met "Trekhaak73" in HWN.
    "De Lijn" geeft als alternatief voor het afschaffen van vroege ritten, dat de reizigers eerst de tram van De Panne naar Oostende kunnen nemen (méér dan één uur rit) en dan de trein richting Gent en Brussel kunnen sporen.  Resultaat : een half uur langer onderweg dan de rit via station De Panne.  We zijn goed bezig hé???

    28-05-2007 om 17:32 geschreven door Joskevermeulen


    >> Reageer (0)
    20-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste stoomtrein in 1966
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hierbij de foto van stoomlocomotief 29013 tijdens zijn laatste rit, volgens insiders op 20 december 1966.  Stoom in volle glorie...  Klik eens op de trein, hij wordt zo groter!

    20-05-2007 om 20:01 geschreven door Joskevermeulen


    >> Reageer (0)
    15-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stoomgeweld in 1966
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik ben op zoek naar een spoorwegman, die er nog bij was tijdens de laatste officiële stoomrit tussen Ath en Denderleeuw in 1966.  Het ogenblik om ook eens een paar foto's van toen mee te geven!  De "stoker" van toen was 'D'Hoker Julesà.
    Vandaag : stoomtrein 29013 staat stil aan station Ath!

    15-05-2007 om 20:22 geschreven door Joskevermeulen


    >> Reageer (0)
    10-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.waar blijft de tijd??
    Ik heb weinig tijd om dit blog bij te werken!  Eigen schuld, maar ik heb nochtans wat foto's klaar om aan jullie te tonen.  Ik beloof die vanaf... morgen, misschien?

    10-05-2007 om 14:53 geschreven door Joskevermeulen


    >> Reageer (1)

    Foto

    "De grote Oorlog" (1914-18) heeft toen de Westhoek vernield!  Hier het station Nieuwpoort-bad : nog in het begin van die oorlog!
    Foto

    Mijn stokpaard : in 1910 reed deze loc reeds 120 km per uur!!!



    Misschien zullen sommigen onder u denken dat de schrijver van dit blog vooral leeft in het verleden.  Dit is zeker niet het geval !  Het blog van kunstschilder g bulcke moet het gewoon hebben van het verleden, omdat deze schilder geleefd heeft in de 20ste eeuw, en ik hem ook maar tijdens mijn jeugd heb gekend!  Daarentegen kijkt het blog van trekhaak vooral in de toekomst, terwijl de mooiste foto’s over het openbaar vervoer in het verleden werden gemaakt.  omdat ik medeschrijver ben van de “geschiedenis van het openbaar vervoer langs spoorlijn 73 van gent naar De Panne  (adinkerke), ben ik in het bezit van een enorm dossier met foto’s over het openbaar vervoer, wat ik aan de liefhebber graag meegeef via het blog van trekhaak 73!


    Foto

    affiche voor de wereldtentoonstelling in 1910 in Brussel
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Hoofdpunten blog kunstschilder_g_bulcke
  • Eindelijk nog een schilderij gevonden
  • claude manet
  • Omdat kinderen belangrijk zijn...
  • Omdat kinderen belangrijk zijn...

    Trekgastenboek
  • http //ij.start.cannon
  • ij.start.cannon
  • canon.com/ijsetup
  • ij.start canon
  • ij.start.canon

    Duwt een keer op het knoptje om een berichtje bij te steekn! Je zijt er altijd welkom hoor!!!



    Zoals je kan zien, gaat "Trekhaak 73" naar de politiek, zonder zich aan een partij te binden.

    Foto

    Bover : Fortem-statie : zonder "Trekhaak73" was Alveringem verbonden met de trein uit Veurne door... een tram!!!
    Foto

    Archief per maand
  • 05-2012
  • 08-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 05-2010
  • 03-2010
  • 12-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006
  • 12-2005
  • 11-2005


    Foto

    Foto

    Ons mooie station van De Panne, waar trein en tram NAAST ELKAAR komen, op wandelafstand van PLOPSALAND, waar dit jaar, jammer genoeg, wat minder kinderen met (groot-)ouders zijn naartoe geweest...
    Foto

    Foto

    Foto

    Marseille : "le Vieux Port" - om tot rust te komen...
    Foto

    Hierboven de spoorwegbrug van BUTGENBACH, mooi hé??
    Foto

    Nee, deze toren met (gevulde) champagneflessen zal niet omvallen... ik had op dit moment nog niets geproefd
    Foto

    ODE AAN DE CHAMPAGNE
    Foto

    Foto

    Foto

    DRIE MAAL STATION DIKSMUIDE : (van onder naar boven) in 1918, tot 1962 en daarna!!


    Foto

    Foto

    trein en personeel naar Duinkerke

    Kijk je ook wel eens naar "Een Belg in Frankrijk"??


    Laatste commentaren
  • Try (Philip kem)
        op stoomtreinen Maldegem
  • Get (Tony Mai)
        op Haar naam is Nicole
  • Thank you so much (Yimi Mai)
        op Werkgroep wil spoorfiets op spoor van Adinkerke (b) naar Dunkerque (f).
  • Stoomtrein in Roeselare (Christiaan Therry)
        op graag gedaan...
  • Foto

    Mijn dochter met "slapersmuts"... houdt van treinreizen!
    Foto

    Vanaf 1 februari : beter streekvervoer rond Diksmuide!!
    Dankjewel  "De Lijn".
    Image Hosted by ImageShack.us

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!