Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    08-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE GP VAN BRAZILIË KOMT ERAAN, MET CONTROVERSIËLE SPRINTRACE

    In 2023 willen de eigenaars van de "nieuwe kermis F1" liefst zes sprintraces doorvoeren in een al overladen kalender. In de GP van Brazilië die vrijdag 11 november aanvangt is er op zaterdag een printrace voorzien die de startgrid van de race in Interlagos zal bepalen. Meer en meer coureurs vinden dit een nutteloze bedoening. Liberty Media krijgt vanuit de "oureursfamilie", maar ook van zwaarfewichten van teambazen een bepaalde oppositie waarmee ze in de nabije toekomst rekening zullen moeten mee houden.

    Ze hebben zonet een exploderende show opgevoerd in Las Vegas om de derde GP op Amerikaans grondgebied aan te kondigen voor...18 november 2023, maar ze vergeten daarbij dat én coureurs  (Ricciardo o.a.) maar ook anderen dit overladen gedoe beu zijn. Via de Grand Prix Driver's Association (GPDA) en in dialoog met de FIA en Liberty Media zelf, wil "het circus" een winter- en een zomer- onderbreking. De zomerreces was er al, de winteronderbreking zou met Kerstmis moeten ingaan.

    Los daarvan hebben coureurs én teams kritiek op de sprintraces. Het zijn niet van de minsten die pruttelen: Max Verstappen, Lando Norris...tot zelfss Lewis Hamilton die zich in concreto aansluit bij Max Verstappen die het luidst de onzin van die 100 km sprintrace beklemtoond. Max verklaart: "Die sprinrace is geen echte race. Als je wat verstand hebt gaat ge niet voluit. Je wil geen brokken maken, want die zouden mogelijk resulteren in een moeilijke GP, de ECHTE race.". Nogmaals, het aantal piloten dat zich bij deze wijze uitspraak aansluit wordt met het uur groter. Lewis Hamilton start zondag in ieder geval als "ereburger van Brazilië", waar hij in 2008 de eerste van zijn zeven titels won. Blijft er nog het nieuws dat Nico Hülkenberg bij Haas Mick Schumacher zou vervangen. De zoon van...wordt gelinkt aan Audi die in 2024 - na de overname Sauber - dan in de Formule 1 zou komen.(wr)

    08-11-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ELEKTRISCH RIJDEN STIJGT, HYBRID POPULAIRDER EN VERBRANDINGMOTOREN NOG STEEDS VOORAAN

    In het derde kwartaal van 2022 steeg het aandeel van puur elektrisch rijden aar 11,9% marktaandeel. De hybridewagens komen er echter nog steeds populairder uit met 22,6% van de verkoop, terwijl de ouwe, veroordeelde Otto-Lenoir en Diesel verbrandingsmotoren met 37,8% nog altijd de grootste groep uitmaken. Onder de voor- en tegenstanders van een zo snelle, gedwongen elektrificatie van Europa woedt een felle discussie over voor en tegen.

    En wel om de voor de hand liggende reden dat - groene - waterstof steeds meer aan de deur klopt en synthetische "benzine" binnenkort aan de huidige nog rijdende auto's met verbrandingsmotor eveneens een ZERO-uitstoot zal geven aan CO² en voor Diesels zero aan NOx. Meteen dringt de vraag zich op of "de elektrische auo" niet beter zou overgeslagen zijn geweest ? Als de ongemakken van die EV's worden opgeteld plus het reële verbruik in kWh/100 km aangerekend wordt is voor wie van vlotte, flexibele mobiliteit houdt, de keuze snel gemaakt.

    Los van het feit dat de aankoop duurder is, er in sommige gebouwen een weigering voor EV's is omwille van brandgevaar enz... Dus in plaats van laadpalen te planten kan men eigenlijk nu al beter werk maken van waterstoftankstations. Want Toyota, Hyundai en andere Mercedessen kunnen nu u al een waterstofauto verkopen. (wr)

    05-11-2022 om 16:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEGENDARISCHE FERRARI-INGENIEUR MAURO FORGHIERI OVERLEDEN

    Eén van de meest legendarische Ferrari-ingenieurs, Mauro Forghieri is vandaag op 87-jarige leeftijd overleden. Hij was hoofdingenieur van de Scuderia van 1962 tot 1971 en nadien nog van 1973 tot 1984. Hij heeft de grootste namen als John Surtees en Niki Lauda onder zich gekend. In 1987 maakte hij een sprongetje naar Lamborghini onder druk van Lee Iaccoca, toen big boss van het Amerikaanse Chrysler. Vorige week verliet Dietrich Mateschitz van Red Bull de F1-familie. Degenen die de 71-jarige geschiedenis van de hoogste na-oorlogse autodiscipline hebben meegemaakt, zien de "persoonlijkheden" maandelijks uitdunnen. Vroeger tijdens de "Killing Years" door een lijs van verschrikkelijke ongelukken, vandaag gelukkig eerder door ouderdom die veel wijsheid meeneemt.(wr)

    02-11-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STELLANTIS ZEGT JOINT-VENTURE OP MET GAC VOOR BOUW VAN JEEP

    Het hing la in de lucht in juli van dit jaar, maar nu heeft ceo Carlos Tavares van Stellantis de knoop doorgehakt. De joint-venture met de Chinese "Guangzhou Automobile Group" (GAC) neemt nu een einde met de bouw van "Jeep" in China. Stellantis dat liefst veertien merken onder zijn vleugels heeft, is ook zinnens Peugeot en Citroën weg te trekken uit China. De groeiende invloed van o.a. Byd en Geely met vele modellen in Europa is één van de redenen om wat terughoudender te zijn. Of Stellantis erin zal slagen alleen vanuit Europa en Amerika auto's in te voeren in China, nu de grootste automarkt ter wereld, is een open vraag. De Chinese- én Arabische invloed in het Westen neemt zienderogen toe. Zojuist hebben de Arabieren de Zwitserse bank "Crédit Suisse" van de ondergang gered, of het Chinese Geely - eigenaar van Volvo - heeft zich voor net geen 10% ingekocht in Aston Martin, maar ook voor evenveel in Mercedes... In het Avondland wordt het zichtbaar vroeger donker. Voor wie niet stekeblind is. (wr)

     

    01-11-2022 om 14:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STOFFEL VANDOORNE RESERVERIJDER BIJ ASTON MARTIN IN 2023

    De keuze van Aston Martin is op Stoffel Vandoorne gevalllen als reserve- én  testrijder voor 2023. Daarmee komt onze landgenootnonieuw in contact met de nu 41-jarige Fernando Alonso die aan de zijde van Lance Stroll het WK rijdt. Aston Martin, ovreind gehouden door Arabisch, Chinees (Geely- eigenaar van o.a. Volvo) en Duits kapitaal, hoopt met Alonso veel ervaring maar wellicht ook veel agressiviteit binnen de halen. Toen Stoffel Vandoorne met de Spanjaard bij Mc Laren reed was hij de enige van de twee die een WK-punt voor de legendarisce renstal kon behalen. Hij kreeg  er stank voor dank voor... Vorig jaar werd de West-Vlaming wel wereldkampioen in de Formula E met Mercedes. In 2023 combineert hij dus de elektrische éénzitters met testwerk voor Aston Martin. (wr)

    Bijlagen:
    Fernando Alonso, volgend jaar kopman bij Aston Martin i11122.jpg (3.6 MB)   

    01-11-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN KLOPT SCHUMACHERS RECORD MET 14DE SEIZOENZEGE IN MEXICO

    Max Verstappen reed van start tot finish aan de leiding in de GP van Mexico. Lewis Hamilton vergiste zich voor de derde keer op rij om voor hard's te kiezen. Het kwam hem andermaal niet goed uit.

    De uitslag:

    1. Max Verstappen (Red Bull)  1 uur 38'36"728              

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)  + 15"186

    3. Sergio Perez (Red Bull)        + 18"097

    4. George Russel (Mercedes)    + 49"431

    5. Carlos Sainz (Ferrari)           + 58"123

    30-10-2022 om 23:28 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN VESTIGT NIEUW SEIZOENSRECORD MET 14de ZEGE IN MEXICO

    Met een nieuwe dominante overwinning in de GP van Mexico verbetert de Hassaeltse F1 coureur het record van Michaël Schumachet om in één seizoen 14 GP' te behalen. De Limburger reed van start tot finish aan de leiding en zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton vergiste zich andermaal in de harde bandenkeuze..

    30-10-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN VERTREKT UIT POLE-POSITION IN MEXICO CITY

    De uitslag van de kwalificaties voor de "pole":

    1. Max Verstappen (Red Bull)                     1'17"775

    2. George Russell (Mercedes)                     1'18"079

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                     1'18"084

    4. Sergio Perez (Red Bull)                          1'18"128

    5. Carlos Sainz (Ferrari)                             1'18"351

    29-10-2022 om 23:23 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RUSSEL - MERCEDES - SNELSTE VOOR HAMILTON IN FP3 IN MEXICO

    Terwijl alle teams de straf van Red Bull voor het overschrijden van het budgetplafond een "lachertje" vinden, roert er ook wat rond die zwarte vlag met die oranjebol in het midden. Die dient om een coureur ervan te verwittigen dat hij met een onveilige auto rond rijdt en die de volgende ronde in de pits moet laten herstellen of opgeven. Bij de loshangende spiegel aan Alonso's Alpine is die vlag niet gezwaaid, waardoor Haas klacht ingediend heeft. De Spanjaard kreeg 30" straftijd die nadien zijn ingetrokken. Dat kwam omdat in eerdere races de vlag wél werd gezwaaid voor ietwat mindere defecte attributen...Ander nieuws is ook dat de Nederlander Nick De Vries in Abu Dhabi zijn F1-testdebuut zal maken bij Alpha Tauri.

    De derde vrije oefeningen zijn gedomineerd door de Mercedessen van George Russel en Lewis Hamilton. Max Verstappen werd derde. Mick Schumacher stal met de Haas andermaal de show door met een spin kortstondig een gele vlag uit te lokken. Sergio Pérez rijdt voor eigen publiek en wordt als het ware in de Autodromo Hermanos Rodriguez door tienduizende juichkreten naar voor geschreeuwd. Of de Mexicaan zondag zijn thuis-GP zal winnen is een andere vraag. Mogelijk geeft hij er straks in de kwalificaties om de "pole" er een eerste aanduiding naar. Daarbij niet vergeten dat dit keer Mercedes met zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton en "de zoon van de Bliksemgod", George Russell hun visitekaartje hebben afgegeven. (Walter Rombauts)

    De FP3:

    1. George Russell (MercedesW13)                      1'18"399

    2. Lewis Hamilton (MercedesW13)                      1'18"543

    3. Max Verstappen (Red Bull RB18)                    1'18"876

    4. Charles Leclerc (Ferrari F1-75)                       1'19"123

    5. Sergio Perez (Red Bull RB18)                         1'19"241

    29-10-2022 om 20:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GEORGE RUSSEL - MERCEDES - SNELST IN DOOR PIRELLI OPGELEGDE F2 IN MEXICO

    Het is natuurlijk plezant voor Mercedes zich bovenaan de tweede vrije oefeningen te zien. Maar de de hele tweede Free Practiec 2 stond onder Pirelli-regie, om niet het woord "dominantie" te gebruiken. De Italiaanse banden gigant wilde, geheel door haar eigen opgelegde, programma de "nuances" leggen tussen de nu zachte "C3" om snelle tijden te zetten, maar over korte race-afstand. Ze voegden er nog een "C4" nuance voor 1923 aan toe. Dus als dit wordt goedgekeurd wordt de bandenstrategie volgend seizoen nog moeilijker... In FP2 zorgde Charles Leclerc - Ferrari - voor een spectaculaire crash die 12' minuten rijtijd koste. Naar het einde toe van de saaie sessie blokkeerde ook Zhou in het stadium en die eerste gele en dan rode vlag gaf de Amerikaanse koersdirectie nog eens de toelating het einde te vervroegen. Morgen is er de FP3 en de Kwalificaties.

    FP2;

    1. George Russel (Mercedes)                          1'19"970

    2. Yuki Tsunoda (Alpha Tauri)                         1'20"798

    3. Esteban Ocon (Alpine)                               1'21"177

    4. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'21"509

    5. Sergio Perez (Red Bull)                              1'21"579

    29-10-2022 om 17:40 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SAINZ - FERRARI - SNELST IN FP1 IN MEXICO

    De Spanjaard Carlos Sainz heeft in zijn  Ferrari in 1'20"707 de snelste tijd gereden. Staks is er de FP2. Door de Nieuw-Zeelander Lawson wiens Haas blokkeerde in het Stadion lokte Rode vlag uit waardoor de FP1 twee minuten van de FP1 in racetijd zag afgepitst. Ziets zal de Amerikaanse eigenaars van de F1 het minste van hun zorg wezen.

    FP1:

    1. Carlos Sainz (Ferrari)                          1'20"707 

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                      1'20"753

    3. Sergio Perez (Red Bull)                       1'20"827

    4. Max Verstappen (Red Bull)                  1'20"827

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                 1'20"849

    28-10-2022 om 23:20 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VRIJDAG BEGINT GP VAN MEXICO

    Gelegen op 2240 meter boven de zeespiegel iin Mexico City mogen de teams zich gelukkig prijzen dat er een fikse turbo mee de verbrandingskamers vult. Anders zouden ze heel wat van hun 750 kW/1000 pk in de motor (ICE + EM) samen verliezen. Nu is ook hier weer Max Verstappen faboriet en in het geval hij wint dan verbreekt hij met veertien zege's het record van Michaël Schumacher. Dat is dan het hoogste aantal GP-zege's dat in één seizoen is behaald. Uiteraard gaat de strijd om de vierde plaats bij de constructeurs voort met Alpine (144 punten) en Mc Laren (138). Zondag kijken.

    Bijlagen:
    Ocon en Alonso gaan er weer voor in Mexico. 2240 meter boven de zeespiegel ! 261022 1.jpg (2.8 MB)   

    26-10-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE 956-962 HERDACHT NA 40 JAAR IN LEIPZIG

    De 81-jarige Derek Bell is samen met Jochen Mass, Bernd Schneider en Hans Joachim-Stück hét aandachtspunt in Leipzig waar 40 jaar Porsche 956 en 962 wordt herdacht. Het zijn wellicht de meest succesvolle groep-C renwagens uit de geschiedenis. Derek Bell won met Jacky Ickx tweemaal de "24 Uren van Le Mans" In 1981 en 1982.

    Bijlagen:
    De Rothmans Porsche 962 die door o.a. de nu 81-jarige Derek Bell werd bestuurd i241022 1.jpeg (1.2 MB)   

    24-10-2022 om 14:31 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SAINZ - FERRARI - HAALT DERDE POLE BINNEN IN AUSTIN

    De kwalificaties:

    1. Carlos Sainz (Ferrari)                        1'34"356

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                    1'34"421 + 10 plaatsen startgrid omwille van gewijzigde motor

    3. Max Verstappen (Red Bull)                1'34"448

    4. Sergio Pérez (Red Bull)                     1'34"645

    5. Lewis Hamilton ( MercedesW13)        1'34"947

    Alonso kreeg ook een gridstraf van - 5 plaatsen, de FIA is wereldkampioen in straffen en boetes. Zou hun nazi-verleden (het Vichy-regime-Balestre) nog altijd duren...

    23-10-2022 om 01:31 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DIETRICH MATESCHITZ, BEDENKER VAN RED BULL ENERGIE-DRANKJE OVERLEDEN

    Een kwart eeuw geleden maakte ik kennis met een "Red Bull"-energiedrankje aan de oevers van de Donau in Budapest. In mijn gezelschap kon Nico Van Hee, een héél toffe en plichtsgetrouwe journalist van het toen échte "Laatste Nieuws" het wel smaken. En naar de voorbije kwarteeuw is gebleken iedereen. Hij was een Oostenrijker, autosportliefhebber, tot op het bot. Hij hernieuwde De GP van Oostenrijk op zijn Spielberg, het Red Bull-circuit in Oostenrijk. Zijn Red Bull-team, met alle grote heren als Vettel, Christan Horner, Marc Webber, zéér bijzonder Max Verstappen en vooral de familie Verstappen-Kumpen, Sergio Pérez, Adrian Newey en teambaas Christian Horner en Helmut Marko, is een bijzondere groep geworden in de top avn de Formule 1

    Mijn bescheiden "deelname" in het verlies van deze Grote 78-jarige Reus is in het wereldtoneel nog geen nanomoment waard. In feite zou ik een eeuwige "innige deelneming" willen uiten omdat hij behoort tot de mensen die de autosport op weergaloze wijze hebben gediend. Bertrand Gachot, de Luxemburgse Belg heeft hem nagedaan. Met het energiedrankje "Hype". Bertrand behaalde niet de status van Dietrich Mateschitz, maar als hij het kopje komt te leggen zoals iedereen, laat hij prachtige luxejachten na in Marbella. Waar niks mis mee is. Op voorwaarde dat je d'r in je leven iets voor hebt gedaan. Dat moeten we vandaag in de grootste nederigheid toeschrijven aan Dietrich Mateschitz. Een monument. (wr)

    23-10-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LECLERC - FERRARI - ONWEZENLIJK SNELSTE IN FP2 IN AUSTIN DOOR...PIRELLI

    Vroeger, toen een GP nog een heroïsche betekenis had en de doden en de gewonden eerder werden geteld dan nu de gridstraffen omdat motoren worden gewisseld, was een coureur een persoonlijkheid. Ik ga u de lijst van de "Killing Years" besparen maar kan het niet laten dat de hele FP2 in het teken stond van de - veilige - Pirellibanden - voor 2023. Daarom staat bijvoorbeeld een Mick Schumacher met de vijfde snelste tijd. Terwijl hij Haas alleen maar miljoenen aan vernieling heeft gekost. Omdat Papa natuurlijk Michaël heette...Om geen enkele andere reden. Maar vroeger was de elite er ook. Maar zonder die belachelijke show-allures van vandaag. Charles Leclerc in zijn Ferrari was de snelste. Wonderbaarlijk genoeg sloeg de ook al aftandse Daniël Ricciardo erin van via Mc Laren een Mercedes-motor binnen de eerste vijf te wringen. Wat gridstraffen betreft, Pérez en Zhou hebben er elk vijf plaatsen achteruit opzitten wegens motorwissel.

    De FIA heeft een voorstel tot bestraffing gedaan aan Red Bull. Een soort "dading" zouden wij in de Belgische rechtspraak zeggen omwille van een wederzijds onoplosbaar conflict. Benieuwd wat er uit komt. Technisch is de F1 verloren domein, het showgedeelte heeft de bovenhand. Dat zie je zeker aan die Belg die zich Nederlander noemt en uit de familie Verstappen-Kumpen komt. Enige nederigheid zou passen. Maar Max Verstappen is vandaag de beste autocoureur. Vergelijkbaar al met Senna als mens ? Hun leven is zwaar, vol verplichtingen, moeilijk om luxe te torsen. Maar stel dat je dat kan, vooral jezelf overwinnen, dan pas keren we weer naar de GROTE elite, waar ook zonde en ontucht was, maar gentlemens-agreement niet met een contract maar met een stevige handdruk beklonken waren. Morgen is er de FP3 en de kwalificatie voor de pole. Dat de corrupste mogen winnen ! Red Bull ? (wr)

    FP2:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                  1'36"810

    2. Valtteri Bottas (Alfa Romeo)            1'37"525

    3. Daniël Ricciardo (Mc Laren)             1'37"627

    4. Carlos Sainz (Ferrari)                      1'38"232

    5. Mick Schumacher (Haas)                 1'39"507

    Bijlagen:
    Fernando Alonso is vast van plan de vierde plaats in het Constructeurs-kampioenschap voor Alpine veilig te stellen 221022.jpg (2.9 MB)   

    22-10-2022 om 17:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STOPPEN MET WALTER'S AUTO CAHIERS

    Omdat de nieuwsgaring en persoonlijke vrije meningsuiting op dit Seniorenblog niet meer van tel is, stop ik Walter Rombauts, na 13 jaar te hebben mogen genieten van de genialiteit van Pascal Vyncke met hier nog berichten te plaatsen. Ik ga rust nemen en laten voor wat de wereld ervan heeft gemaakt. Dank aan alle mogelijke uiteenlopende bezoekers/bezoeksters/genderbepalende-  voor mogelijke belangstelling. Ik wens IEDEREEN het allerbeste toe en "let it be" in mooi Vlaams gezegd. U zal mij dus gewoonweg in de "ranking"  - ook puur Vlaams of Nederlands - zien verdwijnen. Dit Seniorenblog heeft geen eerlijke telling, laat staan enige communicatie mogelijkheid. Walter's Auto Cahiers zijn bij deze dichtgeklapt en opgeborgen. (Walter Rombauts)

    22-10-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CARLOS SAINZ - FERRARI - ZET VERSTAPPEN EEN NEUS IN FP1 IN TEXAS

    Met vijf nieuwkomers in de eerste vrije trainingen, na amper acht minuten geel en twee minuten rood door Giovinazzi die crashte in bocht 6 was de hele bedoening maar een saaie boel. Gelukkig is er het budgetplafond en het feit dat de FIA heeft toegegeven dat de wedstrijdleiding in Suzuka fout was met de kraanwagen omdat ze Pierre Gasly's pitstop hadden gemist...! In de tiende keer dat in Austin de GP van de Verenigde Staten wordt gereden voelde je de verwarring die momenteel heerst in de F1. Op een gegeven moment, zo ongeveer na een haldf uur tuffen, zag zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton zowaar een zekere Logan Sargeant (Williams) voor zich uitrijden. Het maakte zoveel adrenaline in hem los dat hij begon te vlammen en uiteindelijk derde achter aartsrivaal Max Verstappen werd.

    De media noemt Verstappen al wel tweevoudig wereldkampioen, maar dit jaar is het wel zijn eerste keer dat hij legaal die titel behaalt. Want de over-uitgave van Red Bull van $7,2 miljoen dollar in 2021 kan die Red Bull ook voor dit seizoen beter hebben gemaakt... Welke sanctie voor Red Bull. Hoewel de familie Verstappen-Kumpen de pers niet onbekend is, laat dit blogje het in het midden. Benieuwd naar wat een verzwakte FIA op alle gebied, hierop zal antwoorden. Straks zijn er de tweede vrije trainingen, als Europa al lang slaapt, zat is of aan de cocaïne is. Het Westen waar de zon ondergaat voor de burger en nooit meer zal opkomen zoals de zeventig mooiste jaren uit de geschiedenis zullen geweest zijn. Daarvoor moet men naar het Oosten, waar waanzin en genialiteit, of omgekeerd, nog geen levenspartners zijn. (Walter Rombauts)

    FP1:

    1. Carlos Sainz (Ferrari)                  1'36"857

    2. Max Verstappen (Red Bull)           1'37"081

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)          1'37"332

    4. Lance Stroll (Aston Martin)          1'37"460

    5. Sergio Pérez (Red Bull)               1'37"515

    21-10-2022 om 22:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE 910 GEEFT MAGNEETKRACHT AAN CLASSIC EVENT WAREGEM

    Na een coronabreak van twee lange jaren is "Waregem Oldtimer Event" met nooit verloren glans weer terug. Dit puristen-treffen gaat door op vrijdag 28, zaterdag 29 en zondag 30 oktober eerstkomend. De bezoeker zal er een schatkamer op autogebied ontdekken, een pint kunnen pakken en een stukje eten, tot zelfs zijn oldtimer laten taxeren - via reservatie - door specialist Gert Beets van "Classic Car Survey". Geen enkel "sujet" wordt uit de weg gegaan en er staat zelfs de "Vaillante Grand Défi" op ware grootte. "Le Grand Défi" was het eerste boek van meester tekenaar én autosportkenner Jean Graton. "De Grote Uitdaging" was voor hem de start om een ongeziene stripalbums geschiedenis te laten schrijven in de autowereld.

    Eén van de meest opmerkelijke auto's die er zullen zijn, is de Porsche 910 de opvolger van de al even legendarische Porsche 906 waarvan de toen 28-jarige kleinzoon van Ferdinand Porsche, waar in 1966, de twee jaar geleden overleden Ferdinand Piëch er 50 stuks van liet maken om te voldoen aan de toen geldende FIA-reglementen voor sportwagens. Volgens de organisatoren van "Classic Event Waregem" zijn 23 stuks van de 910 vervaardigd, waaronder inderdaad een drietal "straatversies". In mijn archieven zouden er slechts 15 van zijn gemaakt. Mogelijk ben ik achterop geraakt. Maar alleen daarvoor zou je al magnetisch worden aangetrokken naar de Waregem Expo om met de bezitters van een groene Porsche 910 - AE Cars - van gedachte en cijfers te wisselen. Geen enkele purist of noem het een autogek, mag deze ontmoeting op het einde van de maand missen ! 

    Wat die Porsche 910 (580 kg voor 150 kW/200 pk !) nog betreft, één van de opmerkelijkste overwinningen van deze sportwagen was in 1966 in de Targa Florio. Nadat alle fabrieks-Porsche's met 1991 cm³ zescilinder boxermotor de duimen moesten leggen, wonnen Willy Mairesse en Gerhard Muller met een privé "910" de race. Niet meer zo jonge mensen moeten zich het heroïsche leven van Willy Mairesse nog herinneren. Hij was de ploegmaat van "Beurlys", Jean Blaton, de eerste schoonvader van Jacky Ickx. "Beurlys" overleed op 91-jarige leeftijd in 2021 en nu is er een "Beurlys Trofee" voor de verdienstelijke Belgen in de 24 Uren van Le Mans.

    Maar Willy Mairesse, geboren in Arlon, bracht het eerder tot fabriekspiloot bij Ferrari. Hij won in F2 bijvoorbeeld ook de derde GP van Brussel met Ferrari. In een GP van België raakten hij en Taylor zich en werd Willy met derde-graads-brandwonden verhakkeld opgenomen. Na zes maanden revalidatie kwam hij terug en won met "Beurlys" de 1000 km van de Nürburgring, de oude Groene Hel wel te verstaan. Ook lag hij met John Surtees in een Ferrari P4 14 uren voorop in de 24 Uren van Le Mans 1963.

    Bij een tankbeurt morsten de mecaniciens benzine. Mairesse vertrok en in "Hunaudières" vatte de rode bolide vuur. Willy weer helemaal verbrand ! Maar daarna toch nog terugkomen. Met een gele Ford GT40 tegen Jacky Ickx in een Lola-Ford. Dan de ene sneller, dan weer de andere. Jacky Ickx werd de grootste en Willy kon niet meer verder rijden. Samen met een vrouwenkwestie heeft hij zich in een appartement in Oostende door het hoofd geschoten. Dat schiet allemaal door mijn hoofd met die Porsche 910 opnieuw aangekondigd te zien. Zo zal ieder van die auto's op het "Classic Event Waregem" geschiedenis en nostalgie oproepen. Puur beleven. (Walter Rombauts)

    21-10-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MORGEN BEGINT GP VAN USA IN AUSTIN IN TEXAS

    Terwijl Elon Musk een lithium-raffinaderij wil bouwen in Texas om de bevoorrading te bestendigen, gaan daar morgen in Austin de eerste vrije oefeningen voor de GP van Amerika door. Max Verstappen is niet alleen favoriet om de coureur te worden die in één seizoen de meeste GP's heeft gewonnen, maar samen met zijn ploegmaat Sergio Pérez moet hij zien dat zondag Red Bull de wereldkampioenstitel van de Constructeurs binnen haalt. Charles Leclerc heeft kijkt nu al tegen een ferme gridstraf op omdat hij een motor "versie 2023" testte. De Monegask heeft er dit seizoen al vijf versleten...

    De FIA heeft een nieuwe regel ingevoerd. Wie om welke reden dan ook tijdens een training of kwalificatie uit zijn auto stapt, wordt per direct als "DNF", Do Not Finish, gekwalificeerd en wordt voor het verdere verloop uitgesloten. Die regel is geïnspireerd omdat George Russell uit zijn Mercedes stapte om te gaan kijken hoe het met de Chinees Guanyu Zhou gesteld was toen die tussen de bandenmuur en de circuitmuur was beland in de startfase van de GP van Engeland in Silverstone. 

    Over de juiste stand van zaken over de meer besteding van $7,2 miljoen dan het maximum budget door Red Bull en de kwestie van de takelwagen op Suzuka waardoor Pierre Gasly bijna een herhaling beleefde van editie 2014 toen Jules Bianchi zich tegen zo'n ding dood reed, is nog geen klaarheid. Om al die redenen is er onrust tussen de teams onderling. Vooral Gunther Steiner van Haas eist sancties tegen Red Bull. Zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton is op zijn beurt ook kritisch over het gebrek aan daadkracht van de FIA inzake de straffen voor het overschrijden van het plafondbudget door vooral Red Bull. 

    Ondertussen is bekend dat de FIA een strafvoorstel aan Red Bull heeft gedaan. Teambaas Christian Horner zou daar vrijdagnamiddag tijdens een speciale persconferentie een antwoord op formuleren. De inhoud van het FIA-voorstel is nog niet uitgelekt. (Wlter Rombauts)

    WK-stand Piloten:

    1. Max Verstappen                           366

    2. Sergio Pérez                                253

    3. Charles Leclerc                            252

    4. George Russell                            207

    5. Carlos Sainz                               202

    WK-stand Constructeurs :

    1. Red Bull                                     619

    2. Ferrari                                       454

    3. Mercedes                                   387

    4. Alpine                                        143

    5. Mc Laren                                    130

    20-10-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!