In 1967 schafte Artur da Costa e Silva een BAC 1-11 (400 serie)aan, die gebruikt werd tot 1976.
BAC 1-11
prototype 200AB G-ASHG (28 july 1963)
BAC one eleven 510serie
Technische gegevens 200/300/400 serie : Lengte : 28,20 meter Spanwijdte : 26,9 meter Hoogte : 7,2 meter Aantal passagiers : 89(charterindeling) Leeggewicht : 21.079 kg Maximum startgewicht : 33.800 kg Dienstplafond : 10.700 m Vliegbereik volledig beladen: 2.320 km Motoren : 2× Rolls-Royce Spey Mk. 506 turbofans. Er werden 137 toestellen gebouwd (verschillende versies).Eerste vlucht : 20 augustus 1963.
Technische gegevens 500 / 475 serie : Lengte : 29,67 meter Spanwijdte : 28,5 meter Hoogte : 7,47 meter Aantal passagiers : 119(charterindeling) Leeggewicht : 24.758 kg Maximum startgewicht : 47.400 kg Dienstplafond : 10.700 m Vliegbereik volledig beladen: 2.380 /3500 km Motoren : 2× Rolls-Royce Spey 512 turbofans. Er werden 107 toestellen gebouwd.In dienst nov. 1968
Ongevallen
BAC 1-11 British Airways vlucht 5390 moest een noodlanding maken op 10 juni 1990, toen de cockpitruit eruit werd geblazen nadat de verkeerde bouten waren gebruikt om hem vast te zetten. Captain Tim Lancaster werd deels uit de cockpit gezogen door het drukverschil, maar overleefde het, evenals de rest van de bemanning en passagiers.
Van 7 dec.1970 tot 4 mei 2002 werden er 10 ongevallen met dodelijke afloop geregistreerd waarbij 244 van de 671 passagiers en boordpersoneel omkwamen. Op de grond kwamen 78 personen om het leven.