Maandag: - aanbreng door de juffen via toneeltje van het nieuwe maandthema: gezond ontbijt - kringgesprek wat heb ik mee naar de klas, wat vind ik lekker? - sorteren in kring wat gezond en niet gezond is + waarom - aanbreng woordkaartjes voor in de schrijfhoek - individueel werk: wat gezond/niet gezond rekening houdend met hoeveelheden; zelf aanbrengen van getalbeelden mbv de dobbelsteen: 1-1 relatie leggen.
Dinsdag: - aanbreng van de voeldselpyramide (inhoud - betekenis) - we vullen onze voedselpyramide met al dat lekkers van maandag - groepswerk we zoeken in reclamefolders en vullen de voedselpyramide! (dobbelsteen)
Woensdag: - turnen met meester Wannes - we gaan naar de supermarkt: waarneming + we kopen ingrediënten voor de soep die we maken op donderdag!
Donderdag: - waarneming: ingrediënten voor de soep - we maken lekkere soep tegen de middag: snijden, wassen, wegen, ... - we persen ook lekker fruitsap voor ons ontbijt op vrijdag
indien nog tijd over: - aan tafel: we gaan om met bord, lepel, mes en vork -waarneming van deze attributen + beeldend verwerken op place mat (vormgevend tekenen, knippen en kleven)
Vrijdag: - we nemen een stevig ontbijt in de centrumschool: iedereen op post tegen 8.30u - na het stevig ontbijt sporten we erop los in de sportzaal
tegen de middag zijn we terug in de wijkschool, we werken af wat niet klaar was.
Wat we meebrengen :
- reclamefolders (dinsdag of andere dagen)
- maandag: - iets waar we dol op zijn, wat we lekker vinden.
- donderdag: - 2 sinaasappelen voor ons fruitsap te persen (niet meer aub - dit geldt voor ons fruitje vd dag) - fruitpers (ik zet de kleuters graag zelf aan het werk) - een schort want het wordt een echte kokerelledag
LEES OOK HET BRIEFJE DAT IK MEEGAF BETREFT HET GEZOND ONTBIJT OP VRIJDAG. VUL HET VLUG IN EN BEZORG HET ME TEGEN WOENSDAG 8/11!