Treeman klik op de foto, (van daar kan je dan weer verder naar de restanten van mijn andere blogs) -------------------------------------------
't Is hier haast elke dag wat
@ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @
@
@ @
@
@
Duet Gebakken aarde.
.
The King and the Queen. Steengoed
My old shoes. in Pastel
De gevallene. Zeepsteen
De pen. Fotoproject. 'Against walls'
The blue dream. Steengoed
Naaktstudie (potlood)
Het paddenstoeltje fotobewerking
Dolomieten steengoed dolomietglazuur
De praatmakers terracotta
Slaaprimpels. (een ochtend op de Nijl)
Traces houtskool
De libel fotobewerking
Tea-time steengoed
Kei 206 Sougia Kreta
De gevangene
De rookpot. Berookte keramiek.
The underdog. Foto (Londen)
De geboorte. Albast
Kei 83 Samos.
A restless mind.
Even bij buurman
Perpetuüm mobile
De Jeroentjes
Stoomloco 52 8053
shoeshine
Albastine albast
de zweefvlieg
Het huwelijk. houtskool
De stilte gevat. albast
variant steengoed
De kapster schets in klei
Het spionnetje
Adriaen Brouwer
Starspotter Balegemse
De hamer gietcement
Het gevallen meisje.
stoned
de stoelgang
het sms-je
Saefinghe
de kei
dame met rode hoed fotobewerking
tango abstract
visser (Texel)
omoe (marmer)
flessenbodem
het meisje op de springbal
De man met de pet.
djembe speler (klei-schetsje)
The graduate Kenzie
Djembe speler 2
Marijke met het gebroken been
Othello & Desdemona
de tulpenmand potloodschets 1989
Achilles monumentaal (75cm)
de diplomaat
Katrijn
Hannelore
Sarah
Articosa
Een artistieke zoektocht. Na vele jaren haal ik de beelden,keramiek, foto's , tekeningen, poëzie en andere experimenten uit de kast. Ze zijn het resultaat van een onweerstaanbare drang om te creëren. Een artistiek spel, waarin de handeling op zich al 'genieten' is en de creatie een nieuwe ervaring wordt.
31-07-2011
Zondag.
Feest op zondag. Meer woorden zijn hier niet nodig.
2 jaar piano mét 1 jaar blokfluit omdat ik het ook eens op een blaasinstrument wilde proberen. Het bleef bij een schuchtere poging. Ik had moeite met de combinatie van mijn zenuwen en het publiek. Ook het dreunend resultaat van de workshops djembe die ik volgde, kon mijn toehoorders niet bekoren.
Hier (onder bijlage) dan toch met enige schroom een van mijn oefeningen op de altblokfluit. Een menuet van Mozart opgenomen met een simpel dictafoontje.
Deze cactus kocht ik toen ik begon met werken. Zo'n veertig jaar stond de stakker op mijn bureel, kreeg bijna geen water, maar heeft de bureeldroogte , net als ik, blijkbaar toch overleefd. Al is het resultaat vandaag , zo te zien, niet echt flaterend te noemen, toch blijft hij mijn bondgenoot en geniet nu pas goed van een zonnig bestaan. ;-)
Eens per jaar krijgt hij nu wél een glas regenwater !
Het zou een Stereogram* kunnen zijn. Maar van deze krijg je enkel hoofdpijn. *Oefen die op Google afbeeldingen toch maar eens eerst. foto. Psiri Athene
De laatste stap. Het beeld uit de mal kappen. (bevrijden). Een bij wijlen hachelijke en spannende onderneming. Als dat uren durende labeur achter de rug is, voel je jezelf ook bevrijd. Soms denk je : Is dat beeldhouwen nu nog wel van deze tijd ?
Uit 'den blok' van jaren geleden.: de spaanse vlieg
in mijn kamer een vlieg.
de nacht, de stilte
gescheurd.
Vandaag een verre herinnering met een 'poëtisch' minimaaltje.
Toen op een nachtelijk uur : 1. Het beest, een vette spaanse vlieg met hels geronk rond mijn studerend hoofd, 2. Een kwelduivel die tot mijn grote ergernis, maar niet te kloppen was. 3. Uiteindelijk kon ik haar met mijn cursus 'methodiek' in de bureaulamp opsluiten. 4..Alwaar ze pardoes tegen de gloeiend hete lamp vloog en zich de vleugels brandde, 5. ze stierf uiteindelijk op de keukentafel tussen de papierproppen en de'zjat' sterke koffie. Nota: Gaya bestond toen nog niet en we kenden dus nog geen mededogen met de vliegen, die tweevleugelige wondertjes (diptera) van de natuur.
------------------------------- Je vindt hier mijn artistieke verhaal. Een zoektocht naar mijn grenzen in het toch wel grillige domein van de 'Kunst'. -------------------------------
----------------------------- @ alle getoonde werkstukken, foto's en teksten zijn hier van eigen hand. -----------------------------