• Overview
  • de laatste dag
  • HET Hoogtepunt de Canopy tour.
  • de oceaan
  • nationaal park Manuel Antonio

Costa Rica
    Reisverslag
    18-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shana hotel in Manuel Antonio

prachtig hotel, maar de ganse weg ernaartoe is enorm steil. Gisteren  zijn we gaan dineren in de Parador (waar we normaal moesten verblijven, maar het was overboekt). Hier hebben we Japans gegeten.  Pa was in zijn nopjes. Toch liever in het Shana hotel, het is hier allemaal veel moderner en ruimer !

18-04-2015 om 02:48 geschreven door Betty_en_Fons

17-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.heel vreemd, alle berichten zitten dor elkaar !!

dit is de eerste keer  dat ik merk dat alle berichten  door elkaar  staan ! Dus scrollen maar en zoeken  wat je  nog niet heb kunnen  lezen 😬😬😬😬😬😬😬😬😬

17-04-2015 om 00:31 geschreven door Betty_en_Fons

16-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rond het hotel

16-04-2015 om 14:30 geschreven door Betty_en_Fons

Er zijn precies een aantal berichtjes niet doorgekomen.  Het hotel waar we nu verblijven is Casa  Luna.  Het is een van de beste die we tot hiertoe gehad hebben. De kamers zijn verdeeld in de tuin, een prachtige tuin, alleen zitten er dikke padden die enorm veel lawaai maken.

16-04-2015 om 14:27 geschreven door Betty_en_Fons

Vandaag rijden we naar het nationaal park van de Arenalvulkaan?  Deze vulkaan was in 1969 nog actief, waardoor  er vele vruchtbare tuintjes en waterbronnen ontstonden. We wandelen door het nationaal park en lopen over de Sky walk. Het is een wandeling over verschillende  hangbruggen tussen de kruinen van de bomen. Indrukwekkend  !

Bij het begin  van de wandeling zien we een neusbeertje  en verschillende slingerapen. Verder zien we ook nog een koraalslang. Deze giftige slang is rood,geel, zwart. We hebben ongeveer een 5 km gestapt. We hebben  ook weer alle soorten weer gehad : regen maar ook felle zon. Welk weer het ook was, het blijft wel heel warm.

16-04-2015 om 14:03 geschreven door Betty_en_Fons

Pa onder de waterval. Je kan er ook onder zitten. Eerst een foto nemen, en dan mag ik erbij😃😃😃

16-04-2015 om 02:44 geschreven door Betty_en_Fons

Rond 4 u 30 zijn we naar de warmwaterbaden van Tabacon gereden. Het zijn natuurlijke rivieren die van de vulkanen komen. We vertrekken zo laat omdat het water anders nog te warm is. Het is wel een heel groot domein. Het is inderdaad heel leuk om er een in de verschillende  baden te vertoeven. We hebben er echt van genoten.

16-04-2015 om 02:41 geschreven door Betty_en_Fons

Bart,  die kleine kikkertjes  zijn nog schattig, maar die vette padden, bah ! En inderdaad van krokkedil kan je heel wat mooie hantassen maken. Maar als je eens goed naar die dreigende ogen kijkt, dan hou ik toch liever wat afstand 😑

16-04-2015 om 00:20 geschreven door Betty_en_Fons

Daarna gaan we nog een wandeling maken naar de Arenal vulkaan, waar de rotsblokken  en lava hebben gestroomd. Het is een wandeling door enorm hoog stuikgewas. Hier staan niet veel bomen, omdat die indertijd allemaal meegesleurd zijn. Het is dus weer een totaal ander landschap, maar daarom niet minder mooi.

In het stadje Fortuna gaan we snel een lunchke doen, dan terug naar het hotel om na een doucheke terug te vertrekken  naar de warmwater baden.

Goh diene pad geeft weer flink van katoen !

16-04-2015 om 00:12 geschreven door Betty_en_Fons

vertrek naar  het  nationaal park Manuel Antonio. Het is een rit van ruim 230 km. Het is het kleinste, maar het meest bezochte park van Costa Rica.  Het Shana hotel is gelegen op een heuvel met een prachtig zicht op de oceaan. De vorige hotels deden al aan onze verwachtingen,  maar dit slaat alles ! Hoewel het een mega groot hotel is, geeft toch een familiaal  gevoel. Toen we uit het busje stapte, moesten we ons zelf tegen houden. Zo steil is het hier. Chapeau  voor de chauffeur  die hier moet parkeren. Achteruit omhoog met een korte draai steil naar beneden waar de parkeerplaats  plaats is. Met een golfkarretje worden we naar onze kamer gebracht 😆😆😆.

De weg hier naar toe was gewoonweg  enorm mooi. Ja Costa Rica  is een prachtig  land. Alleen  de regen hebben wij onderschat. Nu zouden we aan de 'droge' kant zitten, maar ik denk dat de regen ons gevolgd is. 😯

Maar hier is het wel verschrikkelijk  heet, en vochtig dus .

16-04-2015 om 00:00 geschreven door Betty_en_Fons

15-04-2015

15-04-2015 om 15:50 geschreven door Betty_en_Fons

Na het ontbijt gaan we op weg naar het Arenal Nationaal parrk. We rijden langs verschillende kleine dorpjes, waar men vooral  leeft van de landbouw en de veeteelt.  De koeien zijn indische.

We gaan een ananasplantage bezoeken. Hier wordt uitgelegd hoe het allemaal in zijn werk gaat. Heel interessant. We rijden met een tractor door de plantage. En natuurlijk hoort daar het proeven bij. Die zijn wel echt lekker.

we rijden verder en passeren zeer mooie landschappen. De bergen zijn uitgedoofde, niet meer actieve vulkanen. In Costa Rica valt er nooit sneeuw, maar regen des te meer 😯. Alhoewel het al een tijdje droog is.

15-04-2015 om 14:33 geschreven door Betty_en_Fons

De lodges  van La Quinta zijn hel mooi. Het is een prachtige lokatie met een mooie en gezellige tuin. Hier verblijven we maar 1 nacht. Het is sinds gisteren  droog, maar het voelt wel heel vochtig aan. Alles plakt.

Om 8 u staan we paraat voor het volgende. Er is weer enorm veel vrachtverkeer , die zorgen vooral voor de export van ananas  en bananen. We hevven toch al verschillende ongevallen gezien. De banen zijn dan ook niet echt breed.

Onderweg nog eens een keertje gestopt om fruit te proeven. Geef mij toch maar de gewone gekende soorten fruit. De inheemse vruchten zijn droog, of gewoonweg niet lekker

15-04-2015 om 13:56 geschreven door Betty_en_Fons

15-04-2015 om 03:27 geschreven door Betty_en_Fons

15-04-2015 om 03:25 geschreven door Betty_en_Fons

15-04-2015 om 03:23 geschreven door Betty_en_Fons

vandaag gaan we een skywalk maken van ongeveer 5 km op een hoogte van 850 meter in het nationaal park van de Arenalvulkaan. Deze vulkaan werd actief in 1969 en zorgde voor vruchtbare tuinen en warmwater bronnen. Het is een wandeling over verschillende hangbruggen  tussen de kruinen van de bomen. Bij aanvang zien we een neusbeertje lopen, een stel apen slingeren door de bomen. We treffen ook een koraalslang aan. Het is een giftige slang die rood, geel, zwart  gekleurd is.

Het is toch wel indrukwekkend om over zo'n wiebelende bruggen te lopen. En schrik ? Een beetje zeker 😯.

Wehebben weer alle soorten weer gehad. Gietende regen, nevel, maar ook voole warme zonneschijn.

15-04-2015 om 00:00 geschreven door Betty_en_Fons

Na de middag gaan we raften opde Penas Blancas rivier. We krijgen 2 bootjes, waar telkens 6 man inzit. 3 moeten helpen peddelen, pa natuurlijk ook. Het is gelukkig een rustige rivier, waardoor we 100 procent kunnen genieten. Zo kunnen verschillende vogels spotten, als ook leguanen en een krokodil. De apen hebben we blijkbaar boos gemaakt. Die gooien met hele grote vruchten naar beneden. Ons bootje staat veilig, maar het andere bootje krijgt het te verduren, een vrucht valt pal naast Luc, die is er efkens niet goed van. En alsof het nog niet genoeg is plassen nog eens extra😯

De tocht duurt ongeveer 2 uur, en het is zalig genieten ! Spijtig dat de tocht erop zit.

Dan trekken we verder naar Arenal en overnachten inCasa Luna. Wat een mooi complex. Mooi hotel met prachtige tuin, alleen hoop ik dat de padden vanna bt hun bek houden. Niet te doen !

15-04-2015 om 00:00 geschreven door Betty_en_Fons

14-04-2015

14-04-2015 om 01:15 geschreven door Betty_en_Fons

vandaag keren we terug met de boot naar Cano blanco weliswaar  in de gietende regen. Belgie zou helemaal  verzopen met zulke regen als hier. Na een vaart van een dik uur nemen we terug de bus. Ondertussen is het middag geworden, en waar we onze lunch nemen' is er een mooie vlindertuin. Verdorie die super mooie blauwe vlinders zijn niet te fotograferen.

Na de middag bezoeken we nationaal natuur park. Door de herbossing is men erin geslaagd om 225 verschillende vogelsoorten een Thuis te geven. Hier maken we  een mooie wandeling op zoek naar kolibries en een hele hoop inheemse vogels. Super om te zien. Tijdens de wandeling vinden we ook de superkleine rode kikkertjes met blauwe poten. Pa vindt ook nog groen zwarte kikkertjes en slaagt erin ze ook te pakken, zodat we er mooie foto's van kunnnen nemen.

en dan is het weer tijd om ons hotel op te zoeken :la quinta de sarapiqui lodge. Yes we hebben ook een hangmat. Die gaan we uittesten. By the way het is droog, heet en het voelt zeer klam aan.