deloks naar het Hoge Noorden
  • Dag 37 - 1 juli 2018
  • Dag 36 - 30 juni 2018
  • Dag 35 - 29 juni 2018
  • Dag 33 - 27 juni 2018
  • Dag 32 - 26 juni 2018

04-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 37 - 1 juli 2018

Via weg 70 en en 58 rijden we door Wesel, Alpen, Geldern en Straelen  we naar Venlo waar de autostrade E34 ons naar Retie brengt en via Geel  naar Oevel waar we om 12.00 u. door Pieter en Elly opgewacht worden met enthousiasme en een brood.

Snel het belangrijkste uitpakken en ik rijd naar de frituur voor frietjes met kip, afsluiter van onze langste reis ooit.

Op naar de volgende.

Gereden km: 203

Totaal gereden: 8.272 km

04-07-2018, 22:21 Geschreven door Hilde en Roger
    Reageren (0)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 36 - 30 juni 2018

Vertrekken doen we om 10 uur want we willen eerst nog langs Winterswijk (Nl) naar de camperswinkel.

Van Gronau naar Ahaus langs weg 474, van daar met wat gezoek naar Vreden en Winterswijk.

Aan de ingang van de winkel (3 verdiepingen hoog) kun je over de koppen lopen en de enorme parking staat op enkele uitzonderingen stampvol. We moeten wachten achter de auto's die de parking nog opwillen, kijken naar mekaar, doen allebei dezijwaartje hoofdknik en rijden terug langs Oeding en de 70 naar Borken naar onze vertrouwde camperplaats aan het Forellenhof.

Het restaurant, vorige keer nog gesloten, is terug open en we kunnen er s'middags al een "Forelle Jungfrau" eten met een stevige pint.

Terug naar de camper en rusten en bespreking.

Slotsom:nu nog verder richting Aken rijden heeft weinig zin. Laat ons op zondag terugrijden, dan is het rustiger.

Gestüt Forellenhof Wolter
    Zum Homborn 9
    46325 Borken

Eenvoudige camperplaats met faciliteiten maar geen wc of douche. Wc in het restaurant. Nogal verwaarloosd. Betaald 10 €

Gereden km: 109

04-07-2018, 22:19 Geschreven door Hilde en Roger
    Reageren (0)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 35 - 29 juni 2018

We vertrekken via weg nr 213 naar Cloppenburg, langs Löningen en Haselünne naar Bawinkel en Lingen naar Nordhorn.

De 403 brengt ons in Bad Bentheim  en langs Gildehaus komen we in Gronau waar een grote camperplaats aan een meer is opzij van Parking2-3 voor de auto's.We stoppen hier en we hebben geluk dat er juist een grote camper vertrekt en we pikken zijn plaats in maar owee en kwartier later is het al 30° in de camper, we staan ook in de volle zon.

Ik ga zoeken waar ik kan betalen en kom terecht op de plaats waar je kan lozen en daar, onder de bomen voor de volledige dag, kunnen we ook staan (voor 24 uur maar we blijven toch niet langer) maar er is wel veel volk dat er rond loopt.

Tegen de avond nog een wandelingetje en we kunnen redelijk fris gaan slapen.

Stellplatz Dreiländersee
    Brechter Weg
    48599 Gronau

Betaald: 0 €

Gereden km: 175

04-07-2018, 22:17 Geschreven door Hilde en Roger
    Reageren (0)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 33 - 27 juni 2018

We willen vandaag Bremen voorbij tot in Hatten waar een mooie camperplaats zou zijn bij een restaurant. We verheugen er ons al op.

Van Heide volgen we verder nr 5 langs Marne, Brunsbüttel en langs de 431 naar Glückstadt waar we met een veerboot de Elbe over willen steken  maar we zien het te laat en staan al in de rij aan te schuiven voor we het beseffen. Maar dat zal wel vlotten, alleen, van de drie veren is er maar ééntje dat meer vrachtwagens en campers meeneemt en daardoor zijn we pas anderhalf uur later over.

Langs Langen nemen we voorbij Bremerhaven de snelweg A27 naar Bremen en proberen juist voor Bremen terug een overzet, nu over de Weser, te nemen maar ook daar staat een massa aan te schuiven en ik kan nog juist rechtsomkeer maken om langs de snelweg de rivier over te steken maar komen hopeloos in een file terecht en doen twee uur over 3 km.

Via de 28 nuv zo snel mogelijk naar Hatten waar we van het ene kleine dorpje naar het andere gestuurd worden langs veldwegen om uiteindelijk aan het restaurant uit te komen waar voor de huurhuisjes 5 geasfalteerde plaatsen zijn. Terwijl Hilde alle gordijntjes dichtdoet om de zon buiten te houden ga ik met Io al een drankje bestellen en informeren naar die mooie camperplaats. Blijkt dat die twee jaar geleden ingenomen zijn door bijgebouwen die ook verhuurd worden. Ons drankje opdrinken en dan maar weer verder richting Wildeshausenwaar er volgens het boek ook een mooie camping zou zijn.

Onderweg in Döttlingen vinden we een egwijzertje naar een camping en we draaien af. Nog wat tussen velden door en in een bos ligt een camping.Voor de ééndagstoeristen is er vooraan opzij een hele weide, omringd door het bos, voorbehouden. We installeren ons en gaan iets klein eten met een flinke pint. We bestellen ook nog een extradag.

Campingplatz Aschenbeck
    Zum Sande 18
    27801Dötlingen

Betaald: 20 € + 19 € voor de 2de dag

Gereden km: 274

04-07-2018, 22:15 Geschreven door Hilde en Roger
    Reageren (0)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 32 - 26 juni 2018

Met spijt in het hart verlaten we Egtved en de mooie camping. We rijden over Ribe - Husum naar Heide.

Dit is weg 417 over Brorup naar de 22 tot Ribe, daar nr 11 op maar voor Skaerbaek ligt het eilandje Romo, verbonden met een aangelegde dijk met het vasteland en daar gaan we toch ook nog eens kijken naar de Noordzee.
    Helamaal anders als noordelijker in Denemarken en het eiland is volledig toeristisch uitgebaat met vele campings en hutten die kunnen gehuurd worden. Van hier kun je wel de overzet nemen naar het eiland Sylt (het Duitse waddeneiland) dat vanuit Duitsland alleen per trein bereikbaar is.
    We blijven naast de kust op weg nr 419 en steken zo de Duitse grens over, 9 km voorbij Hoyer.

Langs de Duitse weg nr 5 rijden we nu langs Husum naar het stadje Heide.

De camperplaats is hier cirkelvormig met aan de buitenkant telkens een spie gras en een spie tegels waarop de camper kan staan, mooi recht en beschermd door bomen. Bovendien is het niet druk en zijn er nog heel wat plaatsen vrij. We staan vooral tussen Duitsers maar zelfs een goeiedag kan er niet af. Stijve saloncampeerders. Misschien staan ze daar voor de prijs 7 € voor de standplaats en 1 € voor de electriciteit.

Eten en een wandeling met Io en vroeg het bed in, ondanks het goede weer.

Wohnmobilplatz Heide
    Landvogt-Johannsen-Strasse
    25746 Heide

Betaald: standplaats 7€ per 24 u + 1 € electro(2KWu) + 1 € lozen

Gereden km: 275

04-07-2018, 22:13 Geschreven door Hilde en Roger
    Reageren (0)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 34 - 28 juni 2018

Goed uitgeslapen gaan we eerst onze camper naar een nog betere plaats zetten. De drie andere campers en één caravan vertrekken en we staan helemaal alleen. Io heeft het rijk voor zich alleen en moet niet aan de leiband. Na het middageten gaan we met een ommetje naar het dorpje wandelen met een elementair plannetje maar dat moet wel lukken.

Ik wist dat ik zoveel mogelijk de wegeltjes rechts moest volgen om dan een weg over te steken en dan waren we op een aangeduid wandelpad en inderdaad kwamen we na 3 km aan een weg maar Hilde zag 200 m links van ons de inrit van de camping. Toch ergens gemist. maar we zijn maar iets gaan drinken en hebben de rest van de namiddag aan de camper gezeten.

We zijn s'avonds ook maar in de Imbiss iets gaan eten en nog een pintje gedronken tegen de hitte.

Morgen rijden we verder richting Oevel.

04-07-2018, 20:04 Geschreven door Hilde en Roger
    Reageren (0)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 31 - 25 juni 2018

Hetzelfde als gisteren. Het is hier een zalige rust die een beetje verstoord wordt door een jong Lets gezin die hun avondeten achter de struiken voor onze camper komen verorberen. Een beetje luidruchtig maar het duurt maar even. Voor de rest is de camping uitgestorven. Er is bijna niemand maar men verwacht wel weer meer volk vanaf morgen.

Morgen zakken we weer wat af naar huis toe.

04-07-2018, 19:48 Geschreven door Hilde en Roger
    Reageren (0)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 30 - 24 juni 2018

Vandaag houden we een rustdag en we doen dan ook niets als slapen, genieten van het mooie weer en wat met Io spelen.