Een keurig jaar voor de Fiat Group, vooral als je bedenkt dat 2009 voor vrijwel iedereen een beroerd jaar was. Fiat Group wist in totaal 1.200.325 autoĀs te slijten, ruim 7% meer dan het jaar ervoor. Dat kwam niet door Ć©Ć©n merk, alle merken van de Fiat Group presteerden beter dan het jaar er voor en daardoor werd het marktaandeel dan ook vergroot. Het kon dus slechter!
In 2009 zijn in Europa 13.632.918 autoĀs verkocht. Een stijging van 0,5% ten opzichte van de verkopen in 2008. In totaal zijn er 1.200.3251 Fiat Group autoĀs geregistreerd. Een stijging ten opzichte van 2008 van 7,1%. De merken Fiat, Alfa Romeo en Lancia hebben in 2009 meer autoĀs verkocht dan een jaar eerder. Tevens is het marktaandeel van al deze merken gestegen.
Fiat
Met 964.648 geregistreerde Fiat personenautoĀs verkocht het Italiaanse merk in 2009 in Europa 7,2% meer autoĀs dan in 2008. Het marktaandeel groeide van 6,6% in 2008 naar 7,1% in 2009.
Lancia
De Europese personenautoverkopen van Lancia stegen in 2009 ten opzichte van een jaar eerder met 6,4% naar 120.658 eenheden. Het marktaandeel groeide van 0,8% in 2008 naar 0,9% in 2009.
Alfa Romeo
De personenautoverkopen in Europa van Alfa Romeo stegen in 2009 4,8% naar 108.720 eenheden. Het marktaandeel groeide van 0,7% in 2008 naar 0,8% in 2009.
Zuinige motoren, hoogstaande techniek, aansprekend design en de rijeigenschappen van de Fiat Group modellen hebben bijgedragen aan deze positieve ontwikkeling.