NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • Voorbeeld van een gezonde dagmenu
  • afvallen
  • Tips om gezonder te eten
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Alles over eten!
    De startpagina voor mensen die van eten houden!
    22-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.afvallen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen




    Tja.. afvallen.. dat zal voor heel veel mensen altijd een probleem blijven.
    Velen hebben al verschillende dieten gevolgd. Maar nee niks hielp.
    Eerst denk je van ''oke het gaat goed! Ik ben een kilo afgevallen.'' Maar wat blijkt..
    na een dag of twee val je weer terug in je zelfde eetgewoonte. Tja eetgewoonte.
    Heb je die wel? Let je wel op wat je eet?
    Of wil je gewoon afvallen zonder er iets voor te doen?

    Een ding is zeker. Je kunt nooit afvallen als je het niet graag genoeg wilt.
    En als je wat kilo's kwijt wil dan moet je nooit, maar ook echt nooit, een dieet volgen.
    Want als je een calorie-arme dieet gaat volgen krijg je niet genoeg voedingsstoffen binnen.

    Door af te vallen moet je gewoon gezond gaan eten. Ja je leest het goed. Door gezond te eten kun je afvallen. Op deze blog zal ik jullie vele tips geven over wat nou echt precies gezond is.

    22-07-2009 om 20:07 geschreven door Dina

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbeeld van een gezonde dagmenu

    's ochtends (Ontbijt):

    - flinke kom met magere yoghurt

    - Doe daarin wat muesli (35g)

    - Voeg stukjes fruit toe voor een zoetere smaak            
      
    ---------------------------------------------- 3 uur later ---------------------------------------------

    tussendoor:

    - Eet een stuk fruit/ drink kopjes thee met zoetjes/ koffie

    --------------------------------------------- 3 uur later ----------------------------------------------

    's middag (Lunch):

    - 4 volkoren/bruine boterhammen 

    - met kaas 30+ / 20+ en 2 plakjes magere vleeswaren  

    --------------------------------------------- 3 uur later ----------------------------------------------

    tussendoor:

    - kopje soep / stuk fruit / een liga-koek / groente

    ---------------------------------------------  3 uur later ----------------------------------------------- 


    's avonds (Avondeten):

    - volkoren pasta / zilvervliesrijst / gekookte aardappelen

    - 75g - 125g stukje vlees

    - 200g groente

    ---------------------------------------------- 3 uur later ----------------------------------------------

    tussendoor:

    - knackebrood met plakje kaas 20+ / 30+

    23-07-2009 om 00:00 geschreven door Dina

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (17 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    22-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips om gezonder te eten



    - Eet regelmatig. En probeer elke 3 uur iets te eten. Als je dat namelijk doet, zul je geen honger krijgen. Je hebt dan de hele dag het gevoel dat je genoeg energie hebt. En zo zul je dus minder snel verlangen naar ongezonde voeding. Daarbij zal je metabolisme versnellen. Ik zal nog uitleggen wat je elke 3 uur zou kunnen eten.

    - Sla geen hoofdmaaltijden over. Het is erg belangrijk (!!) om te ontbijten, te lunchen en avond te eten. Als je dat namelijk niet doet, zul je sneller gaan aankomen dan de mensen die dat wel doen. Je metabolisme is dan langzaam en je lichaam weet dus dan niet wanneer ze eten gaat krijgen. Zo zal ze makkelijker en sneller vet opslaan dan wanneer je geen hoofdmaaltijden gaat overslaan.

    - Kies voor gezondere producten; Als je pasta wil eten, eet dan volkorenpasta. Of als je rijst wil eten, kies dan voor zilvervliesrijst. Let op de ikkiesbewust-logo.

    - Eet peulvruchten; zoals pinda's, sperziebonen enz enz. Peulvruchten zijn goed voor je huid.

    - Drink water! Erg belangrijk is deze tip. Neem gewoon een fles water mee elke dag en zorg er voor dat je die fles van 0,5L op hebt gedronken voor het einde van de middag. Het is aan te raden om 1,5L water te drinken elke dag. Maar je kunt natuurlijk ipv water wat anders te drinken. Probeer sowieso elke dag 0,5L water te drinken. En daarbij moet je 's ochtends/ 's middags/'s avonds thee/koffie drinken. Het liefst zonder suiker!! Daarbij ga je ook veel zuivelproducten gebruiken en dan kom je wel uit op 1,5L. Hieronder staat er nog wat over het gebruik van zuivelproducten.
    Probeer  trouwens in je thee/koffie zoetjes te gebruiken. Je moet dan wel even aan die smaak wennen. Smaakt wel wat anders dan suiker, maar op eengegevenmoment zul je zoetjes veel lekkerder gaan vinden dan suiker! En ze zijn goed voor je gebit.

    - Eet minstens 1 keer per week vette vis! Dat is erg goed voor je het bevat veel eiwitten. En ze leveren daarbij veel vitaminen en mineralen.

    - Eet elke dag 200g fruit. Dat komt overeen met 2 stuks fruit.

    - Eet elke dag 200g groente. Dat komt overeen met een halve komkommer.

    - Koop desnoods een keukenweegschaal om zeker te weten dat je genoeg gram fruit/groente naar binnen werkt!

    - Om nog gezonder te doen is het belangrijk elke dag minstens 8 uur te slapen. Het is erg slecht om niet goed te slapen. Dat verstoort ook je eetgewoonte. Je zult dan meer verlangen naar eten als je de vorige nacht slecht hebt geslapen.

    - Eet gevarieerd. Het is belangrijk om gevarieerd te eten.Omdat je zo nog minder zult verlangen naar ongezond voedsel. En daarbij komt kijken dat de fruitsoorten zich van elkaar onderscheiden. In elk soort fruit zitten net andere voedingsstoffen dan in de andere. Dat geldt ook voor groente.

    - Geniet van wat je eet! Eet langzaam en probeer te genieten van wat je eet. Neem alle tijd en kijk ondertussen geen tv of ga niet achter de computer zitten enz enz. Want zo word je afgeleid terwijl je je aandacht bij het eten hoort te houden. Zo zul je veel langer van het eten genieten. Kauw goed en probeer langer dan een kwartier je portie te eten. Want dan pas weet je lichaam of die vol zit. Zo zul je na een kwartier minder trek krijgen. En dus zul je na die kwartier (als je vol zit) niet meer gaan eten. Als je in die kwartier al heel veel eet dan kan je lichaam het niet weten of die nog vol is.

    - Eet vezels. Het is erg belangrijk om vezels te eten. Het verbetert je stoelgang en je cholesterolgehalte. En verder zorgen de vezels voor een langer gevuld gevoel! Daarbij heeft het ook nog eens een positief effect op het voorkomen van diabetes type 2.

    - Drink zuivelproducten. Zuivel is de brandstof en de bouwstof voor je lichaam. Het is erg belangrijk om veel gebruik te maken van zuivelproducten. Ze bevatten veel eiwitten. Ze zorgen ook nog eens voor sterke botten en tanden. En daarbij is het erg lekker! Je hebt genoeg soorten zuivelproducten. Van kwark naar lekkere ontbijtdrankjes!

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Als je deze tips gaat volgen, zal ik je garanderen dat je veel beter in je vel zult zitten!


    22-07-2009 om 19:58 geschreven door Dina

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (8 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 20/07-26/07 2009

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Rondvraag / Poll
    Vind jij dat je gezond eet?
    Ja zeker, ik eet gezond.
    Nou, dat valt wel mee. Soms wel soms niet.
    Gezond eten? Hoe doe je dat?!
    Nee het boeit me erg weinig wat ik naar binnen werk.
    Bekijk resultaat


    Doe gezond en verlies meer dan een pond!
    Nieuws Nu
  • Reacties na zege hockeyers in kwartfinale WK
  • Knegt loopt zware blessure op bij ongeluk met heftruck en mist EK
  • Hockeyers via knappe zege op gastland India naar halve finales WK
  • South Park mag specifiek scheldwoord in seizoensfinale gebruiken
  • Hockeyers op voorsprong in laatste kwart WK-duel met India
  • Fairphone haalt 7 miljoen euro binnen
  • Zwitser Meuwly nieuwe bondscoach sprinters en estafettes bij Atletiekunie
  • Groeiverwachting Duitse economie flink verlaagd
  • Rutte wil dat EU Ierse grenskwestie in Brexit-akkoord verduidelijkt
  • Essent wil asbestdaken vervangen door tienduizenden zonnepanelen

    Startpagina !



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!