In Egypte gaat de situatie waarschijnlijk ontploffen. De president verzamelde al zo een slordige 50 miljard Euro en de vicepresident bezit ook 1,5 miljard Euro. Er zullen in de omgeving van de president wel een ganse groep miljardair zijn. Die kerels hebben daarvoor niet hard gewerkt, maar alle menselijke waarden overboord gegooid en via de armoede van het grootste deel van de bevolking zichzelf immoreel verrijkt. De ambtenaren krijgen nu 15% loonsopslag en ook dat wordt gefinancierd via een nog grotere verarming van de overige bevolking. Ieder jaar krijgt Egypte voor 1 miljard US$ militaire hulp van de USA en zo draait de wapenwinkel van sommige Amerikaanse politiekers ook goed. Men zou nu al die klootzakken in een werkkamp kunnen stoppen, maar dan komen er waarschijnlijk nieuwe machthebbers die als voornaamste doel hebben zichzelf verrijken. Het Westen blokkeert nu ogenschijnlijk (ik bedoel schijnheilig) de rekeningen van die voornoemde criminelen, maar dit duidt er toch op dat datzelfde Westen al lang wist wat er met de gelden gebeurde ! Het Westen zal na een tijdje deze geblokkeerde gelden vrijmaken mits een commissie van b.v. 30%. En bij wie gaan deze commissies dan terecht komen ? Toch niet bij onze politiekers zeker want dat zijn allemaal zuivere zielen nietwaar. Of misschien toch niet.
Tal van onze politieke beunhazen hebben alle belangrijke bedrijfstakken uitverkocht aan buitenlandse bedrijven. Het kan toch niet dat sommige van onze eigen politiekers van deze transacties financieel beter zijn geworden ? Die domeinen in Toscanië en Umbrië ,en wie weet waar nog, zijn toch gekocht met zuurverdiende- en gespaarde gelden. Het zijn kwade tongen die daar anders over spreken want wij horen al jaren en iedere dag dat onze politiekers maar één zorg hebben, namelijk zorgen voor de stabiliteit van het land en zorgen voor de inkomens van de mensen.
Om goed te zorgen voor de mensen zitten die politieke nullen nu al bijna één jaar aan tafel. Ze bereiken niets en worden toch iedere maand nog betaald. Geen enkele van die onbekwame sukkels heeft al begrijpbaar uitgelegd hoeveel geld er nodig is om het land in al zijn onderdelen draaiende te houden en waar dat geld dan vandaan komt. Het lijkt mij nogal logisch dat in een opgesplitst land elk gewest zijn eigen inkomsten genereert en alle sociale verplichtingen en schulden draagt in verhouding tot het aantal inwoners van elk gewest. Hierbij kan men dan nog nuanceren volgens groep van de bevolking zoals daar zijn : de pensioentrekkers, de zieken, de werklozen, de kinderen enz.
Maar hoe gaat men het aantal ambtenaren verdelen ? En wat doet men met het leger ? Zal men dan de federale regering afschaffen alsmede alle profiteurs die errond hangen ? Zal één gewest aan een ander gewest moeten betalen op basis van het aantal werknemers van dat éne gewest dat in een ander gewest werkt ? Zullen Vlamingen en/of Walen, die in het gewest Brussel wonen, Brusselaars zijn of zullen zij onder Vlaamse- of Waalse bevoegdheden vallen en dus eigenlijk een soort buitenlanders in het gewest Brussel zijn ? Zal men alle ministeries en overheidsdiensten opsplitsen over de diverse gewesten en zo nog maar eens de kosten opdrijven ?
Het is dus niet zo simpel als de uitspraken over responsabilisering van de gewesten laten vermoeden. De onderhandelaars (als ze al onderhandelen) zitten op het verkeerde spoor en ze zouden er beter eens over nadenken of het niet beter zou zijn om de nu bestaande gewesten op te doeken en alles terug federaal te centraliseren. De verdeling van de inkomsten over Vlaanderen, Wallonië en Brussel kan dan gebeuren op basis van de parameters bruto gewestelijk product, aantal pensioengerechtigden, aantal werklozen, aantal zieken en kinderen enz. Uiteraard zal men de uitkeringsgerechtigheid van vervangingsinkomsten dienen te saneren en zal men de overheidsdiensten beter moeten organiseren en managen. En wat gaan wij doen met de niet-Belgen die nog nooit hebben bijgedragen tot het spijzen van de staatskas ? Gaat men die mensen laten verhongeren of terugbrengen naar een land in oorlog ? Wat zou er in dezelfde redenering dan gebeurd zijn met al die Belgen die in de oorlog 1940-1945 naar het buitenland zijn gevlucht ?
Voor de ooie rakkers is het eenvoudig. Zij zullen het afpakken van mensen die iets verzameld hebben, dikwijls door hard werken en sparen. Waren het geen rode klojos die in het Augustadossier hun eigen kas hadden gespekt ? En is de PS niet gebaseerd op zoveel mogelijk ontvangers van een vervangingsinkomen ? Als alle Walen zouden werken, dan bestaat de PS niet meer.
Aan Vlaamse kant kan de NVA de Waalse en Brusselse wensen niet uitstaan. Vlaanderen moet onafhankelijk worden, maar die kerels vergeten dat Wallonië voor Vlaanderen het eerste exportgebied is. Die groepen van de bevolking tegen mekaar opzetten, zal geen soelaas brengen. Zowel in Vlaanderen, Brussel als Wallonië dienen de parasieten van het sociaal stelsel te worden bestreden. En ocharme
..men is toch niet arm als men geen I-Phone van 500 heeft. Of wel soms ?
De liberalen, de Vlaamse socialisten, de CD&V en de groenen zijn clubjes met een heel beperkt aantal leden, die mekaar kittelen en hun wagonnetje aan de locomotief van de NVA of de PS proberen te koppelen.
Wat wel stoort is de arrogantie waarmede nogal wat frankofonen op de Vlamingen neerkijken en hierbij is de FDF de koploper, maar ja, de MR heeft hen nodig om enig politiek gewicht te verwerven en om publiekelijk te zeggen wat de MR denkt. Kopman Mangain spreekt vloeiend Nederlands, maar vindt dat beneden zijn onnozele waardigheid. Voor mij is die man quantité negligeable.
Mijn conclusie is dat wij met dat zootje ongeregeld nooit uit de impasse zullen komen en zij weten dat zelf ook wel. Hun enige doel nog is hun gezicht en hun verworven onrechten te vrijwaren.
En hier kom ik tot mijn ultieme voorstel :
Voor een periode van tien jaren worden de federale politieke mandaten en beheersfuncties afgeschaft alsmede de daarmee verbonden vergoedingen. Er wordt een zakencabinet gevormd met managers uit het echte leven. Voormeld cabinet krijgt tien jaar de tijd om de openbare schuld af te bouwen tot nul. Als de leden van dit cabinet daarin slagen en een overschot realiseren, dan krijgen ze een bonus van de helft van voormeld overschot. Slaagt dit cabinet niet in die opdracht, dan worden alle leden ervan publiekelijk gefusilleerd en wordt er een nieuw cabinet voor een periode van tien jaar aangesteld. Zwak punt in dit voorstel is dat misschien weinigen, die nu een groot bakkes hebben, zich kandidaat zullen stellen voor de vorming van dit cabinet.
Als één of meerdere politieke hoogdravers daarover een gesprekje wil, dan houd ik mij ter beschikking van hen om voor de mensen te zorgen.
|