Foto
Inhoud blog
  • Sint-Rochusstraat...
  • Oude vismijn...
  • Zaalvoetbal dames...
  • Notendijk...
  • M 907...
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • http://blog.seniorennet.be/jp_dendermonde02/
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Dendermonde 03

    01-07-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er weer eens tussenuit...

    Beste bezoekers,

    na dagelijks weer een bijdrage te hebben geplaatst, lassen we zoals ieder jaar een rustpauze in.





    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (6)

    05-08-2024
    Zizi
    De menselijke penis (ook piemel of mannelijk lid) is de penis van de mens. De penis is een orgaan dat wordt gebruikt voor urineren en geslachtsgemeenschap en andere vormen van seks. Anatomie Een lengtedoorsnede van de menselijke penis Menselijke penis De menselijke penis bestaat uit drie zwellichamen: twee aan weerszijden bovenin (de corpora cavernosa â enkelvoud: corpus cavernosum), en één aan de onderzijde van de penis (het corpus spongiosum). Deze derde is groter dan de eerste twee en kegelvormig. Hij vormt aan de voorzijde van de penis de zeer gevoelige eikel (glans penis). Tussen de eikel en het corpus van de penis bevindt zich een groef, het collum glandis. Aan de basis van de eikel zijn er kliertjes die talg produceren, de glandulae praeputiales. De eikel wordt beschermd door de voorhuid (preputium): een losse huidflap die naar achteren kan schuiven en daarbij de eikel vrijlegt. Om verschillende culturele, religieuze en medische redenen wordt de voorhuid soms gedeeltelijk of geheel verwijderd; dit wordt besnijdenis of circumcisie genoemd. De eikel wordt met de voorhuid verbonden door het toompje (frenulum). Dit is meestal de meest gevoelige plek van de penis. De corpora cavernosa zitten aan het proximale uiteinde, de crura genoemd, vast aan de ramus inferior, de onderkant van het schaambeen (os pubis), en aan het zitbeen (os ischii). Beide corpora komen samen ter hoogte van de onderrand van het schaambeen. Elk zwellichaam is bedekt met een laagje bindweefsel: de tunica albuginea, die rond het corpus spongiosum veel dunner is dan rond de corpora cavernosa. Daarbij is de tunica albuginea 2 tot 4 mm dik en bestaat uit twee lagen: de buitenste laag bestaat voornamelijk uit elastische vezels en de binnenste uit collageen, de veel dunnere fascie van Buck (fascia penis) omhult alle drie zwellichamen. De urinebuis loopt door het centrum van het onderste zwellichaam (corpus spongiosum) en komt uit op de top van de eikel. Bij de afwijking hypospadie mondt de urinebuis aan de onderzijde van de penis uit. De urinebuis dient zowel voor de doorgang van urine als sperma. De basis van alle drie zwellichamen worden bekleed door de musculus bulbospongiosus en de musculus ischiocavernosus. Deze dwarsgestreepte spieren kunnen zowel reflexmatig als bewust worden aangespannen. Ze zijn betrokken bij zowel de erectie als ejaculatie. Het stukje huid tussen scrotum en anus heet perineum of bilnaad. De penis is homoloog met de clitoris bij de vrouw; hij ontstaat uit dezelfde embryonale structuur. De penis en de balzak vormen tezamen de uitwendige seksuele organen van de man. Sommige kinderen worden geboren zonder duidelijk mannelijke of duidelijk vrouwelijke geslachtsorganen. Men spreekt dan van interseksualiteit. Puberteit Zie Puberteit voor het hoofdartikel over dit onderwerp. In het begin van de puberteit beginnen de zaadballen zich te ontwikkelen. Meestal begint de penis te groeien op 10 tot 15-jarige leeftijd. De penis is meestal uitgegroeid op 18 tot 21-jarige leeftijd. Er groeit ook schaamhaar boven en rondom de penis. In de puberteit is de verhouding tussen de slappe en de stijve penis anders dan bij volwassen mannen. De slappe penis is relatief kleiner dan die van een volwassen mens. Bij een erectie daarentegen is de penis gemiddeld even groot als bij een volwassen man. Erectie Onbesneden penis zonder en met erectie. Zie Erectie voor het hoofdartikel over dit onderwerp. Een erectie is een stijve en harde penis en wordt voornamelijk veroorzaakt door seksuele opwinding. Dit komt reeds voor bij jongetjes, in de kinderjaren. Het onvermogen een erectie te krijgen heet impotentie. Dit komt vooral voor bij mannen op gevorderde leeftijd, doch niet uitsluitend. Een langdurige erectie zonder seksuele opwinding heet priapisme. Ejaculatie Zie Ejaculatie (mannen) voor het hoofdartikel over dit onderwerp. Een ejaculatie bij mannen is de uitstoot van sperma uit de penis. Het gaat meestal gepaard met een orgasme. Samentrekkingen van verschillende spiertjes voeren sperma, dat zaadcellen bevat, naar buiten. Meestal is een ejaculatie het resultaat van seksuele stimuleringen. Het kan ook zonder stimulatie gebeuren, bijvoorbeeld tijdens de slaap in een zogenoemde 'natte droom'. Besnijdenis Zie Circumcisie voor het hoofdartikel over dit onderwerp. Een besneden, half stijve penis Penis voor en na de besnijdenis De meest voorkomende vorm van verandering aan de penis is de besnijdenis: het weghalen van een deel of de gehele voorhuid. Dit gebeurt vaak om culturele of religieuze overwegingen en soms uit medische noodzaak. Voor het besnijden van kinderen zijn er moderne apparaten zoals de Gomco klem, Plastibell en de Mogen klem.[1] Normale variaties Heb jij een normale penis? - Piet Hoebeke - Universiteit van Vlaanderen Parelketting is de naam voor kleine, kegelvormige papillen aan de rand van de eikel. Plekjes van Fordyce zijn lichtgele, lichtverheven papels die op de penis kunnen verschijnen. Sebaceous prominences zijn bultjes vergelijkbaar met de plekjes van Fordyce, maar zitten op de talgklieren. Fimosis is een vernauwing van de voorhuid. Het komt vaak voor bij kleine kinderen en gaat meestal vanzelf weg. Volgens artsen moet behandeling pas na 19-jarige leeftijd overwogen worden. Kromming, de penis kan gekromd zijn naar boven, beneden, links of rechts. Er komen zelfs krommingen voor van 30°, waarbij er geen problemen ontstaan. Behandeling wordt zelden overwogen bij krommingen onder de 45°. Lengte Man met een micropenis van bijna 7 cm in erecte toestand In relatie tot de grootte van het menselijk lichaam is de menselijke penis groot in vergelijking met andere primaten. Een systematisch onderzoek onder 15.521 proefpersonen uit 2014 concludeerde dat in de beoordeelde wetenschappelijke artikelen de gemiddelde penislengte in erectie van ca. 700 mannen 13,1 cm was met een standaardafwijking van 1,7 cm.[2] De onderzoekers stellen vast, dat er weinig betrouwbare bronnen zijn en dat op verschillende manieren gemeten kan worden. Op grond van deze gegevens heeft 2 op de honderd mannen een erectie kleiner dan 10 cm en 2 op de honderd een grotere dan 16,5 cm. Amerikaans onderzoek uit 2013 onder 1661 proefpersonen vermeldt een gemiddelde lengte van 14,15 cm, waarbij de kleinste penis 4 en de grootste 26 cm was.[3] De lengte en de dikte van de penis in rust variëren ook. Aan de lengte van de penis in rust is visueel niet de lengte van de penis in erectie te zien; een man met een kleine penis in rust kan een bovengemiddelde lengte hebben van de penis in erectie. De omgekeerde situatie komt ook voor. Wel kan de slappe penis volledig uitgerekt worden bij een man in een liggende houding waardoor iemand (bijvoorbeeld een arts) kan bepalen tot hoever de penis kan uitrekken vanaf de huid boven de penis. Deze lengte is een indicatie voor de lengte van de stijve penis. Bij koud weer c.q. lage temperaturen krimpen de penis en balzak, de penis is dan vaak tussen de 2 en 5 cm lang. Overigens werd in bovengenoemd onderzoek vastgesteld, dat er nauwelijks een relatie bestaat tussen penisgrootte en andere lichaamsmaten of etnische afkomst, hooguit hebben lange mannen ook een iets grotere penis. De afmetingen van de penis zijn een bron voor allerlei ongewenste reclame waarin penisverlenging wordt aangeprezen. Dit zijn vaak apparaten die de penis niet verlengen, maar alleen de erectie stimuleren zodat deze tijdelijk wat groter lijkt. Deze vorm van reclame speelt in op mogelijke gevoelens van minderwaardigheid die mannen kunnen ervaren als ze menen dat hun penis in vergelijking met andere mannen te klein is. In de psychologie wordt dit penis-minderwaardigheidsgevoel erkend. Men spreekt in dit kader van compensatie of overcompensatie: de man met de (gepercipieerde) te kleine penis gaat op andere terreinen zijn grootheid bewijzen: grote automobielen, huizen, standbeelden, het aanschaffen van imposante wapens etc. Deze fallussymbolen zijn statussymbolen en hebben in dit kader de functie van compensatie van het ervaren gemis. Indien de penis kleiner is dan de gemiddelde lengte minus 2,5 keer de standaarddeviatie (kleiner dan circa 8,8 cm) wordt de penis beschouwd als een micropenis. Bij mannen met een kleine penis (minder dan 5-10 cm in erectie) wordt soms een operatie gedaan. Binnen het lichaam bevindt zich ook een deel van de penis (1 tot 3 cm) dat dan naar buiten wordt gebracht. Echt een spectaculair verschil is er niet, maar sommige mannen zijn bij zo'n operatie gebaat. In cultuur Sinds de oudste culturen heeft de penis een sterk belang aangenomen als symbool van vruchtbaarheid die ook wordt gebruikt bij ceremonieën om het reproductievermogen van mensen en dieren gunstig te stemmen, bijvoorbeeld in Romeins heidendom de god Priapus werd vereerd gekenmerkt door een enorme fallus. Verschillende hulpmiddelen die tijdelijk of permanent aan de penis bevestigd worden, zoals een piercing of een cockring kunnen de seksuele ervaring veranderen. Piercings kunnen op de penis worden aangebracht en kunnen worden aangepast als een vorm van body art. De meest voorkomende piercings zijn Prince Albert, apadravya, ampallang en anderen. Er zijn andere fysieke veranderingen aan de penis, zoals de tatoeage. Tatoeage op de penis als een vorm van body art Er zijn echter meer extreme vormen van lichaamskunst, de meest ernstige hiervan zijn de subincisie en de vertakking van de eikel. Het is gevonden in Australische aborigines en is ook door sommige mannen in Europa en Amerika geadopteerd. Synoniemen Meer aanduidingen zijn te vinden op de pagina Seksuele volkstaal en eufemismen. Zoals bij alle woorden die met seksualiteit te maken hebben zijn er in de taal vele synoniemen voor penis. Sommige gelden als eufemismen, andere als seksuele volkstaal. Enkele voorbeelden: Penis (Latijn): geldt als medische en wetenschappelijk neutrale term; Piemel: zeer gebruikelijke term, verschilt ten opzichte van penis dat zij minder medisch klinkt; Fallus (via het Latijn phallus van het Griekse ÏαλλοÏ): gebruikelijke term voor een stijve penis in cultuur en kunst, alsook voor symbolisch gebruik, zoals in 'fallus-symbool'; Mannelijk lid; Geslachtsdeel; Geslacht; Roe of roede: de correcte, maar behalve bij honden veeleer archaïsche benaming; ook geslachts- of mannelijke roede Piet, fluit, plasser (met verkleinwoorden): vooral in de kindertaal, ook gebruikt door opvoeders bij de eerste seksuele voorlichting; De termen lul (verwant aan lel â zie oorlel) en pik (eigenlijk een hakwerktuig) zijn verre van ongebruikelijk, komen voort uit de volkstaal en de erotische literatuur. Ze worden zeker in schrijftaal veelal als grof ervaren en ook gebruikt als scheldwoord. Ook wordt pik weleens vulgair gebruikt als pars pro toto voor een mannelijke partner: "Zo, heb je een nieuwe pik?" In de tantra yoga worden de Tibetaanse termen vajra en lingam gebruikt.[4]

    05-08-2024 om 18:27 geschreven door De Zjef


    15-07-2024
    Jean-Pierre komt kleir
    Een orgasme, ook wel climax (hoogtepunt) of klaarkomen genoemd, is een ontlading van seksuele spanning in het menselijk lichaam. Een orgasme kan optreden door stimulatie van uitwendige geslachtsorganen, bijvoorbeeld door masturbatie of seksueel contact met een partner. Hoewel er verschillen zijn tussen mannelijke en vrouwelijke orgasmes, zijn de ervaren sensaties tijdens een orgasme bij mannen en vrouwen ongeveer hetzelfde[1][2], mede omdat de penis en de clitoris dezelfde oorsprong hebben. Voorafgaand aan een orgasme maken de hersenen allerlei hormonen aan, waaronder oxytocine (het 'liefdeshormoon'), dopamine (het 'beloningshormoon') en serotonine (het 'gelukshormoon'). Dit geeft een extatisch gevoel waarna tijdens het orgasme bepaalde delen van het brein, zoals die voor logisch denken en besluitvorming, worden uitgeschakeld. Tegelijkertijd worden de hersendelen die te maken hebben met fysiek contact en controle over de spieren juist tot actie aangespoord, waardoor tijdens het orgasme een sensueel en schokkend effect optreedt.[3] Mannelijk orgasme Een naderend orgasme bij de man leidt tot het optrekken van de zaadballen door de musculus cremaster tot hoog in het scrotum (balzak). Het orgasme wordt veroorzaakt door prikkeling van zenuwuiteinden in de penis, vooral in het gebied vanaf het frenulum tot aan het scrotum, en in mindere mate ook aan de rand van de eikel. Een orgasme bij een man gaat gewoonlijk gepaard met een ejaculatie. Fysiologisch bestaat deze uit snelle ritmische contracties (samentrekkingen) van de prostaat en de spieren bij de basis van de penis, waardoor het in de bijballen opgeslagen sperma via de urinebuis naar buiten wordt gestuwd. De duur en intensiteit van het voorspel kunnen invloed hebben op de orgastische sensatie. Het is ook mogelijk om een droog orgasme te hebben zonder ejaculatie. Dit komt vaak voor bij kinderen in de puberteit die nog geen sperma produceren maar al wel masturberen, maar ook bij mannen bij wie de prostaat is verwijderd. Na een orgasme is er voor een man meestal een rustperiode nodig voordat hij weer tot een nieuw hoogtepunt kan worden gebracht. Het slaperige gevoel daarbij komt doordat bij mannen, meer dan bij vrouwen, het 'slaaphormoon' melatonine aangemaakt wordt. Deze rustperiode kan, afhankelijk van de persoon en van zijn leeftijd, variëren van een minuut tot meer dan een half uur. Stimulatie van de penis gedurende de rustperiode kan zeer onprettig of zelfs pijnlijk zijn. Vrouwelijk orgasme Zie Vrouwelijk orgasme voor het hoofdartikel over dit onderwerp. Het vrouwelijk orgasme Vrouwen kunnen in het algemeen tot een orgasme komen door stimulatie van de clitoris.[4] Het vrouwelijke zwellichaam dat aan de buitenzijde slechts zichtbaar is als een knopje, loopt inwendig diep door in een vorkachtige vertakking die de vagina aan twee kanten omsluit. Het ervaren van inwendige orgasmen zou dus te maken kunnen hebben met de verborgen grootte van de clitoris.[5] Frequentie en duur Frequentie Hoe vaak mensen een orgasme hebben verschilt sterk per persoon en is onder meer afhankelijk van de libido. Jongens en jonge mannen geven vaak aan meer dan 1 orgasme per dag te hebben, middels masturbatie of door een partner bewerkstelligd.[bron?] Dit neemt met de leeftijd af. Bij de vrouw lijkt het aantal orgasmes minder een autonome behoefte te zijn: het wordt in sterkere mate bepaald door de aanwezigheid van en de kwaliteit van de relatie met een partner. Het onvermogen bij vrouwen en mannen om een orgasme te krijgen wordt anorgasmie genoemd. Indien een orgasme wordt geveinsd wordt gesproken van een neporgasme. Zowel mannen als vrouwen passen dit soms toe om het genot van de ander te vergroten of de seks af te ronden.[6] Bij een coïtus komen 30% van de vrouwen geregeld klaar, terwijl 90% van de mannen op deze manier een orgasme krijgt. Dit wordt door seksuologen de orgasmekloof of orgasm gap genoemd, een variant op de gender gap. Verbreding van seksuele handelingen kan deze kloof overbruggen.[7] Het orgasme van deze vrouwen komt dan niet voort uit de stimulans van de vagina, maar van de G-plek in de wand van de vagina waarmee vanuit het geboortekanaal de clitoris gestimuleerd wordt. Tijdsduur Hoewel vrouwen minder snel een orgasme beleven dan mannen, duurt een orgasme bij vrouwen over het algemeen wel aanmerkelijk langer dan bij mannen. Waar een orgasme bij mannen meestal 3 tot 10 seconden duurt, duurt die van vrouwen doorgaans 20 tot 35 seconden.[1][8][2] De lengte van een orgasme kan verder per persoon en situatie verschillen. Onbedoelde orgasmes Orgasmes vinden soms ook onbedoeld plaats. Dit kan leiden tot schaamte of een afkeer van de activiteit die tot het orgasme heeft geleid. Soms vinden ze met minimale stimulatie plaats, of spontaan. Het bekendste voorbeeld is de natte droom, waarbij iemand tijdens een veelal seksueel getinte droom gedurende de slaap een orgasme krijgt. Bepaalde activiteiten kunnen eveneens onbedoeld een orgasme uitlokken. Voorbeelden hiervan zijn fietsen, waarbij voortdurend druk op de genitaliën wordt uitgeoefend, en bepaalde gymnastiekoefeningen. In het Engels worden deze ook wel 'coregasm' genoemd:[9][10] deze soort van orgasme wordt opgewekt als iemand oefeningen doet waarbij gelijktijdig de onderste buikspieren, de bekkenbodemspieren en de beenspieren aangespannen worden.[11] Sommige medicijnen kunnen tot gevolg hebben dat orgasmes afnemen of verzwakken, maar kunnen ook spontane orgasmes als bijwerking hebben.[12] Deze bijwerking is onder andere bekend bij antidepressiva van het type selectieve serotonine-heropnameremmer (SSRI),[13] zoals paroxetine.[14] In zeldzame gevallen kan ook de synthetische drug GHB een orgasmestuip (een exuberante convulsie van de vulva-regio) veroorzaken. Iemand die onvrijwillig seksueel gestimuleerd wordt, bijvoorbeeld bij aanranding of verkrachting, kan een ongewenst orgasme krijgen.

    15-07-2024 om 15:08 geschreven door Jean Pierre


    11-07-2024
    DSR
    AFSPELEN 2024 Zero DSR/X EEN VOORAANSTAAND ADVENTURE-DESIGN De DSR/X is een ware adventure-machine met hypermoderne technologie en een robuust lichtgewicht chassis dat voor elke situatie geschikt is. De slanke vormen, ergonomische eigenschappen en optimale geometrie geven je vertrouwen en controle op elk terrein. Als aanvulling op de nieuwste technologie van de DSR/X is er een reeks stevige, exclusieve accessoires beschikbaar. De DSR/X zet de nieuwe standaard voor elektrische adventure-motorfen waarmee je grenzeloos op verkenning kunt uitgaan, waar het avontuur je ook heen leidt. EEN MEESLEPENDE RIT Door de nagenoeg stille prestaties en emissievrije werking is elk avontuur op de DSR/X een compleet nieuwe ervaring. De versnellingsloze directe aandrijflijn is zeer soepel en muisstil, zodat je volledig in de rit kunt opgaan en geen hinder van lawaai of uitlaatgassen ondervindt. Op de DSR/X beleef je spannende avonturen met een minimale impact op het milieu, of je nu een bergpas doorkruist of offroad-terrein verkent. UITGERUST VOOR AVONTUUR De typische adventure-kenmerken, zoals de diverse opbergvakken en een instelbaar geïntegreerd windscherm, maken elke rit op de DSR/X nog leuker. Hij is zo ontworpen dat je er een hele reeks speciale accessoires op kunt installeren, zodat je zijn mogelijkheden verder kunt uitbreiden en de adventure-stijl kunt accentueren. Enkele optionele accessoires zijn een carterplaat, windscherm, hoes, mat, topkoffer, groter accupakket, zadeltassen en nog veel meer. 2024 Zero DSR/X Black Forest BLACK FOREST EDITION De DSR/X Black Forest Edition is een speciale productieversie en ontworpen voor extreme avonturen. Deze fabriekseditie is met hoogwaardige onderdelen en accessoires voor serieuze adventure-rijders uitgerust. Dankzij de duurzame, betrouwbare, op maat geïnstalleerde onderdelen en uitrusting is het de ultieme elektrische dual-sport motorfiets. De basis van het ontwerp is het bekroonde 2024 DSR/X-platform dat ongekende kracht, controle en verbinding met de motorrijder biedt. Laat je meeslepen door het neusje van de zalm op het gebied van elektrische adventure-motoren. NEXT LEVEL AVONTUUR De DSR/X Black Forest is een model ontwikkeld voor de meest serieuze motorfietsavonturiers. Kopers ontvangen ook een op maat gemaakte hoes voor hun motorfiets, evenals een VIP-geschenkdoos met unieke persoonlijke accessoires om hen te onderscheiden als de meest veeleisende rijders en ervoor te zorgen dat ze het maximale uit elk avontuur halen. VOLLEDIG UITGERUST De DSR/X Black Forest wordt geleverd met robuuste spaakwielen, gevlochten om de montage van tubeless banden mogelijk te maken, robuuste voetsteunen, een bodembeschermplaat en framebeschermingsbeugels. Het on-road comfort wordt verhoogd met de toevoeging van een toerwindscherm en een premium zadel. Het profiteert ook van een driestuks bagageset met exclusieve binnenzakken, terwijl mistlampen, een middenstandaard en smoked LED-indicatoren verder bijdragen aan stijl en bruikbaarheid. *Off-road banden worden apart verkocht. 2024 Zero DSR/X VERKEN VERDER Met de DSR/X reiken je avonturen verder dan je voor mogelijk hield. Onze grootste accu, de Z-Force 17,3 kWh, haalt in combinatie met de optionele Power Tank-upgrade een actieradius van bijna 21 kWh. Dankzij ondersteuning voor meer dan 100.000 openbare EV-laadstations is EV-laden nu zeer toegankelijk, zelfs op plekken waar je dat niet zou verwachten. Door samen te werken met meerdere wereldwijde organisaties die adventure-kaarten ontwikkelen, integreren we informatie over laadinfrastructuur nu rechtstreeks in bestaande digitale kaartarchieven. Je elektrische avonturen op de gloednieuwe DSR/X zullen verder reiken dan ooit. EEN L2-LAADNETWERK DAT BLIJFT GROEIEN EV-laden is tegenwoordig zeer toegankelijk. In de Europese Unie zijn er bijna 100.000 openbare laadstations en wereldwijd groeit de laadinfrastructuur met ongeveer 8% per jaar. Zelfs op de meest afgelegen locaties worden tegenwoordig laadstations geplaatst. Met apps als Plugshare, ChargePoint en EV Connect vinden motorrijders moeiteloos een nabij laadstation dat compatibel is met hun Zero-motorfiets. Geniet van de vrijheid die elektrisch rijden biedt dankzij eenvoudige toegang tot laadinfrastructuur. 2024 Zero DSR/X DE ORIGINELE ELEKTRISCHE ADVENTURE-MOTORFIETS Vanaf de eerste kennismaking wekt de DSR/X vertrouwen. Met een indrukwekkend koppel van 229 Nm, de rechte rijpositie, grote grondspeling en de soepele acceleratie van Zero's nieuwste Z-Force 75-10X directe aandrijfmotor, is deze motorfiets elk terrein de baas. De veervoorspanning van de achterschokdemper kan worden aangepast om elke rit comfortabel te maken, ongeacht de belasting. Het is ook de eerste elektrische motorfiets met Offroad Motorcycle Stability Control (MSC) van Bosch om onder alle tractiecondities veiligheid, controle en vertrouwen te garanderen. De motorfiets is uitgerust met geavanceerde technologie, zoals snelladen, een grotere accucapaciteit en een parkeermodus om manoeuvreren en het ontwijken van obstakels nog makkelijker te maken (zowel vooruit als achteruit). Als toonaangevende elektrische adventure-motorfiets is de DSR/X standaard uitgerust met alle beschikbare functies van Cypher III+. BOSCH MOTORCYCLE STABILITY CONTROL (MSC) De on-/offroad MSC van de DSR/X ondersteunt rijders bij accelereren, remmen en bochtenwerk, op welk wegdek je ook rijdt. Door het MSC-systeem van Bosch te combineren met Zero's Cypher III+, levert de offroad MSC dynamische acceleratie, meer stabiliteit en totale controle. Deze geavanceerde technologie zorgt voor eersteklas ABS, remcontrole in de bochten, tractiecontrole en koppelcontrole voor optimale bestuurbaarheid en maximale veiligheid voor de motorrijder. BOSCH VEHICLE HOLD BRAKING De Vehicle Hold Braking wordt geactiveerd wanneer de motor op een steile helling tot stilstand komt en de remhendel volledig wordt ingedrukt en weer wordt losgelaten. Het dient als een tijdelijke handrem die de motorrijder de vrijheid biedt om op een helling van positie te veranderen. Zodra er aan de gashendel wordt gedraaid, deactiveert de rem zodat de motorfiets soepel de helling optrekt. Na drie minuten stilstand wordt de Bosch Vehicle Hold Braking automatisch gedeactiveerd en valt de remdruk weg. SHOWA OPHANGING De nieuwe voor- en achterophanging zorgt voor een bestuurbare, comfortabele en soepele rit op de weg en fantastische offroad-prestaties. De voor- en achterveerweg van 190 mm is volledig instelbaar en biedt meer dan genoeg ruimte voor offroad-terrein. De veervoorspanning van de achterschokdemper kan handmatig worden aangepast aan de bealsting, zodat de motorrijder hem zelfs onderweg kan afstellen voor optimale prestaties. 2024 Zero DSR/X SNELLE PERSONALISERING EN AANPASSING De vele hoogwaardige digitale en fysieke accessoires maken de DSR/X tot dé ultieme adventure-motorfiets. Met de vijf standaard rijmodi en de configuratiemogelijkheden van de offroad-modus via de Zero NextGen-app is personalisering een fluitje van een cent. Kies de meest geschikte rijmodus en wijzig deze zodra de condities veranderen. Linked Braking van Bosch vergroot de stabiliteit door beide remmen te activeren zodra tractieverlies wordt waargenomen. Vehicle Hold Braking zorgt voor vertrouwen bij het stoppen op hellingen. Ervaar ongekende veelzijdigheid en gemoedsrust tijdens elke rit. RIJMODI De DSR/X heeft een aantal veelzijdige, vooraf geconfigureerde rijmodi: Sport, Street, Eco, Rain en Canyon. Deze zijn te selecteren op de dashboardinterface van Zero en aan te passen via de NextGen-app. Elke modus heeft unieke prestatieprofielen voor topsnelheid, koppel, neutrale accuregeneratie en remregeneratie. De gepersonaliseerde modi bieden een scala aan mogelijkheden om de motorfiets aan je individuele rijstijl en de condities aan te passen. Ook kun je Bosch Offroad MSC aan elke modus toevoegen om de controle in condities met weinig tractie te vergroten. Ervaar ongekende flexibiliteit en prestaties die perfect bij je voorkeuren en het terrein passen. CYPHER III+ Het kloppende hart van de Zero Adventure-ervaring is Cypher III+, het meest geavanceerde besturingssysteem voor motorfietsen. De DSR/X biedt naast de uitgebreide personalisatieopties een reeks Cypher-functies om de prestaties verder te verbeteren, zoals snelladen, een grotere accucapaciteit en een parkeermodus met een langzame achteruitversnelling om obstakels te ontwijken of in nauwe ruimten te manoeuvreren. De architectuur van Cypher ondersteunt deze potentieel oneindige mogelijkheden door middel van over-the-air-updates (OTA). 2024 Zero DSR/X PRESTATIE DE ONGEÃVENAARDE COMBINATIE VAN TOONAANGEVENDE KRACHT, BEHEERSING EN CONNECTIE. ACCU OPLADEN MOTOR CHASSIS REMMEN DASHBOARD OPHANGING BANDEN EN WIELEN AANDRIJFRIEM VOORKANT/KOPLAMP OPBERGVAKKEN 2024 Zero DSR/X Accu Z-FORCE 17,3 KWH ACCU De Z-FORCE 17,3 kWh lithium-ion-accu geeft de DSR/X een bereik van 288 stadskilometers. Met de Power Tank-optie kan het bereik tot bijna 21 kWh worden vergroot (installatie door een dealer vereist). Het toonaangevende vermogen en de energiedichtheid van de accu zijn met een aluminium koelplaatbehuizing en een thermische overdrachtsinterface gecombineerd. Dit zorgt ervoor dat de cellen consistent worden gekoeld en dat de aandrijflijn langdurig en zonder onderhoud maximale prestaties blijft leveren. 2024 Zero DSR/X Opladen SNELLAADSYSTEEM Dankzij ons schaalbare snellaadsysteem is het mogelijk om verschillende laadniveaus op de DSR/X in te stellen. De DSR/X is standaard uitgerust met een 6,6 kW lader. Een extra laadmodule van 6 kW kan apart worden aangeschaft (installatie door een dealer vereist) voor een totale laadcapaciteit van 12,6 kW. De DSR/X kan ook binnen ongeveer 10 uur worden opgeladen via een gewoon stopcontact dat je ook voor je smartphone gebruikt. 2024 Zero DSR/X Motor Z-FORCE 75-10X MOTOR De unieke Z-Force 75-10X directe aandrijfmotor van de DSR/X is speciaal voor de uitdagingen van zwaar terrein ontworpen. De architectuur is gedeeltelijk hetzelfde als van de 75-10, maar de interne materialen zijn zeer verschillend. Met 229 Nm koppel en 75 kW direct vermogen is geen enkel obstakel te groot en bedraagt de topsnelheid 161 km/u. In combinatie met Zero's beroemde borstelloze architectuur met interne permanente magneet en het compacte ontwerp met passieve koeling levert deze motor eersteklas prestaties en efficiëntie, en dat nagenoeg zonder onderhoud. 2024 Zero DSR/X Chassis CHASSIS Hoewel de DSR/X herkenbare design-elementen van Zero's straatmotoren heeft, is het vakwerkframe volledig nieuw. Het is zo sterk en licht mogelijk gemaakt met de stevigheid die nodig is om de uitdagingen van elk denkbaar terrein aan te kunnen. De perfecte distributie van de aandrijflijn geeft het ontwerp een optimale gewichtsverdeling en massacentralisatie. De plaatsing van de onderdelen op de DSR/X en de toonaangevende grondspeling van 24,6 cm zijn perfect voor offroad-avonturen. De coaxiale achterbrug met krachtdraaipunt is ook verstevigd om hogere belasting onder zwaardere omstandigheden aan te kunnen. Kortom: de architectuur van de motorfiets en Showa's adventure-vering zorgen voor een soepele rijervaring met optimale controle. 2024 Zero DSR/X Remmen LINKED BRAKING De DSR/X is Zero's eerste model met een Linked Braking-systeem. Het wordt bestuurd door het geïntegreerde Bosch Advanced Stability Control System en activeert onmiddellijk wanneer tractieverlies of slippen wordt waargenomen. Het systeem oefent meteen de juiste hoeveelheid remdruk uit op de J.Juan voor- en achterremmen om je meer controle te geven terwijl je een steile helling met losse grond beklimt of afgaat. 2024 Zero DSR/X Dashboard HELDER ZICHT Personaliseer je dashboard of laat de gouden standaard op het gebied van automatische contrastwaarneming het werk voor je doen. Bekijk een van de vele gegevensvelden met informatie over de motorfiets op het kraakheldere TFT-kleurenscherm van 127 mm. Schakel onderweg tussen verschillende rijmodi en activeer de cruisecontrol, de verwarmde handgrepen en nog veel meer. 2024 Zero DSR/X Ophanging VERING OP MAAT De ophanging van de DSR/X zorgt voor een soepele rit op elk terrein en onder elke belasting. De Showa voorvork van 47 mm biedt 190 mm speling en kan volledig worden aangepast. Dankzij de handige draaiknop op de Showa schokdemper kan de voorspanning handmatig worden ingesteld, wat ideaal is wanneer je met een passagier of tot de nok toe gevulde, optionele TRAX ADV-koffers rijdt. 2024 Zero DSR/X Wielen VOLLE KRACHT VOORUIT De DSR/X overwint bijna elk obstakel dat in de weg staat dankzij de zeer lichte en duurzame spaakwielen, 19 inch voor en 17 inch achter. Standaard zijn ze uitgerust met Pirelli Scorpion Trail II-banden die op elk wegdek uitstekende prestaties leveren. Voor motorrijders die hun DSR/X graag willen veranderen in een offroad-monster dat elk terrein verslindt, zijn de onovertroffen Pirelli Scorpion Rally STRâs beschikbaar. 2024 Zero DSR/X Aandrijfriem DE KRACHT VAN CARBON Zero heeft de handen ineengeslagen met Gates Carbon Belt Drive, wereldleider op het gebied van riemaandrijvingstechnologieën voor powersport, om een geheel nieuw riemaandrijvingssysteem voor de DSR/X te ontwikkelen. De riemaandrijving voor de DSR/X is breder, sterker en capabeler dan ooit met grotere tanden met openingen om de buigingshoeken te verkleinen en vuil uit de aandrijflijn te verwijderen. Deze combinatie resulteert in het meest duurzame aandrijfsysteem op welke elektrische motorfiets dan ook. *Kettingkit-opties verkrijgbaar als accessoire 2024 Zero DSR/X Koplamp VERLICHT DE WEG Zie de weg voor je beter dan ooit en wees zelf altijd zichtbaar dankzij de op maat gemaakte led-koplamp en het led-achterlicht met opalescente lichtbuis voor ongeëvenaarde zijwaartse zichtbaarheid. De 2024 DSR/X heeft ook standaard led-knipperlichten, zodat je erop kunt vertrouwen dat iedereen in het donker van veraf kan zien wat je van plan bent. 2024 Zero DSR/X Opbergvakken RUIMTE TE OVER De DSR/X is rijk aan handige opbergmogelijkheden om je favoriete adventure-uitrusting in kwijt te kunnen. Standaard heeft hij 28 liter aan opbergruimte in verschillende vakken, zoals verborgen opbergvakken op de motorfiets en het ruime opbergvak in de tank, dat soms ook wel de 'frunk' wordt genoemd. Daarnaast kun je er tientallen koffers op maat van de meest vertrouwde namen op het gebied van adventure-rijden op installeren. TECHNISCHE SPECIFICATIESZ-FORCE 17.3 01 ACTIERADIUS 02 MOTOR 03 ACCUSYSTEEM 04 AANDRIJVING 05 CHASSIS / WIELVERING / REMSYSTEEM 06 AFMETINGEN 07 GEWICHT 08 ENERGIEVERBRUIK 09 PRIJS 10 GARANTIE Stadsverkeer : 288 km Stad/Snelweg, 113 km/h : 172 km * Voor meer bijzonderheden over accupakket of standaardgarantie: Klik hier Specificaties kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. Afbeeldingen geven niet altijd de meest actuele productspecificaties weer. Zero Motorcycles behoudt zich het recht voor om verbeteringen en/of ontwerpwijzigingen door te voeren, zonder enige verplichting inzake eerder verkochte, gebouwde of gefabriceerde apparatuur. OVER ONS Wie wij zijn Werken bij Zero Media Gallery CONTACT Neem contact op Contact een dealer Evenementen Eigenaars COMMERCIEEL Fleet management Dealer worden Powertrain Systems AANSCHAF Accessoires Promoties Subsidies VRAAG EEN PROEFRIT AAN SCHRIJF JE IN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF EN BLIJF OP DE HOOGTE VAN ZERO MOTORCYCLES PRODUCTEN, EVENEMENTEN, DEALS EN PROMOTIES.

    11-07-2024 om 11:53 geschreven door Zero DSR


    DSR
    AFSPELEN 2024 Zero DSR/X EEN VOORAANSTAAND ADVENTURE-DESIGN De DSR/X is een ware adventure-machine met hypermoderne technologie en een robuust lichtgewicht chassis dat voor elke situatie geschikt is. De slanke vormen, ergonomische eigenschappen en optimale geometrie geven je vertrouwen en controle op elk terrein. Als aanvulling op de nieuwste technologie van de DSR/X is er een reeks stevige, exclusieve accessoires beschikbaar. De DSR/X zet de nieuwe standaard voor elektrische adventure-motorfen waarmee je grenzeloos op verkenning kunt uitgaan, waar het avontuur je ook heen leidt. EEN MEESLEPENDE RIT Door de nagenoeg stille prestaties en emissievrije werking is elk avontuur op de DSR/X een compleet nieuwe ervaring. De versnellingsloze directe aandrijflijn is zeer soepel en muisstil, zodat je volledig in de rit kunt opgaan en geen hinder van lawaai of uitlaatgassen ondervindt. Op de DSR/X beleef je spannende avonturen met een minimale impact op het milieu, of je nu een bergpas doorkruist of offroad-terrein verkent. UITGERUST VOOR AVONTUUR De typische adventure-kenmerken, zoals de diverse opbergvakken en een instelbaar geïntegreerd windscherm, maken elke rit op de DSR/X nog leuker. Hij is zo ontworpen dat je er een hele reeks speciale accessoires op kunt installeren, zodat je zijn mogelijkheden verder kunt uitbreiden en de adventure-stijl kunt accentueren. Enkele optionele accessoires zijn een carterplaat, windscherm, hoes, mat, topkoffer, groter accupakket, zadeltassen en nog veel meer. 2024 Zero DSR/X Black Forest BLACK FOREST EDITION De DSR/X Black Forest Edition is een speciale productieversie en ontworpen voor extreme avonturen. Deze fabriekseditie is met hoogwaardige onderdelen en accessoires voor serieuze adventure-rijders uitgerust. Dankzij de duurzame, betrouwbare, op maat geïnstalleerde onderdelen en uitrusting is het de ultieme elektrische dual-sport motorfiets. De basis van het ontwerp is het bekroonde 2024 DSR/X-platform dat ongekende kracht, controle en verbinding met de motorrijder biedt. Laat je meeslepen door het neusje van de zalm op het gebied van elektrische adventure-motoren. NEXT LEVEL AVONTUUR De DSR/X Black Forest is een model ontwikkeld voor de meest serieuze motorfietsavonturiers. Kopers ontvangen ook een op maat gemaakte hoes voor hun motorfiets, evenals een VIP-geschenkdoos met unieke persoonlijke accessoires om hen te onderscheiden als de meest veeleisende rijders en ervoor te zorgen dat ze het maximale uit elk avontuur halen. VOLLEDIG UITGERUST De DSR/X Black Forest wordt geleverd met robuuste spaakwielen, gevlochten om de montage van tubeless banden mogelijk te maken, robuuste voetsteunen, een bodembeschermplaat en framebeschermingsbeugels. Het on-road comfort wordt verhoogd met de toevoeging van een toerwindscherm en een premium zadel. Het profiteert ook van een driestuks bagageset met exclusieve binnenzakken, terwijl mistlampen, een middenstandaard en smoked LED-indicatoren verder bijdragen aan stijl en bruikbaarheid. *Off-road banden worden apart verkocht. 2024 Zero DSR/X VERKEN VERDER Met de DSR/X reiken je avonturen verder dan je voor mogelijk hield. Onze grootste accu, de Z-Force 17,3 kWh, haalt in combinatie met de optionele Power Tank-upgrade een actieradius van bijna 21 kWh. Dankzij ondersteuning voor meer dan 100.000 openbare EV-laadstations is EV-laden nu zeer toegankelijk, zelfs op plekken waar je dat niet zou verwachten. Door samen te werken met meerdere wereldwijde organisaties die adventure-kaarten ontwikkelen, integreren we informatie over laadinfrastructuur nu rechtstreeks in bestaande digitale kaartarchieven. Je elektrische avonturen op de gloednieuwe DSR/X zullen verder reiken dan ooit. EEN L2-LAADNETWERK DAT BLIJFT GROEIEN EV-laden is tegenwoordig zeer toegankelijk. In de Europese Unie zijn er bijna 100.000 openbare laadstations en wereldwijd groeit de laadinfrastructuur met ongeveer 8% per jaar. Zelfs op de meest afgelegen locaties worden tegenwoordig laadstations geplaatst. Met apps als Plugshare, ChargePoint en EV Connect vinden motorrijders moeiteloos een nabij laadstation dat compatibel is met hun Zero-motorfiets. Geniet van de vrijheid die elektrisch rijden biedt dankzij eenvoudige toegang tot laadinfrastructuur. 2024 Zero DSR/X DE ORIGINELE ELEKTRISCHE ADVENTURE-MOTORFIETS Vanaf de eerste kennismaking wekt de DSR/X vertrouwen. Met een indrukwekkend koppel van 229 Nm, de rechte rijpositie, grote grondspeling en de soepele acceleratie van Zero's nieuwste Z-Force 75-10X directe aandrijfmotor, is deze motorfiets elk terrein de baas. De veervoorspanning van de achterschokdemper kan worden aangepast om elke rit comfortabel te maken, ongeacht de belasting. Het is ook de eerste elektrische motorfiets met Offroad Motorcycle Stability Control (MSC) van Bosch om onder alle tractiecondities veiligheid, controle en vertrouwen te garanderen. De motorfiets is uitgerust met geavanceerde technologie, zoals snelladen, een grotere accucapaciteit en een parkeermodus om manoeuvreren en het ontwijken van obstakels nog makkelijker te maken (zowel vooruit als achteruit). Als toonaangevende elektrische adventure-motorfiets is de DSR/X standaard uitgerust met alle beschikbare functies van Cypher III+. BOSCH MOTORCYCLE STABILITY CONTROL (MSC) De on-/offroad MSC van de DSR/X ondersteunt rijders bij accelereren, remmen en bochtenwerk, op welk wegdek je ook rijdt. Door het MSC-systeem van Bosch te combineren met Zero's Cypher III+, levert de offroad MSC dynamische acceleratie, meer stabiliteit en totale controle. Deze geavanceerde technologie zorgt voor eersteklas ABS, remcontrole in de bochten, tractiecontrole en koppelcontrole voor optimale bestuurbaarheid en maximale veiligheid voor de motorrijder. BOSCH VEHICLE HOLD BRAKING De Vehicle Hold Braking wordt geactiveerd wanneer de motor op een steile helling tot stilstand komt en de remhendel volledig wordt ingedrukt en weer wordt losgelaten. Het dient als een tijdelijke handrem die de motorrijder de vrijheid biedt om op een helling van positie te veranderen. Zodra er aan de gashendel wordt gedraaid, deactiveert de rem zodat de motorfiets soepel de helling optrekt. Na drie minuten stilstand wordt de Bosch Vehicle Hold Braking automatisch gedeactiveerd en valt de remdruk weg. SHOWA OPHANGING De nieuwe voor- en achterophanging zorgt voor een bestuurbare, comfortabele en soepele rit op de weg en fantastische offroad-prestaties. De voor- en achterveerweg van 190 mm is volledig instelbaar en biedt meer dan genoeg ruimte voor offroad-terrein. De veervoorspanning van de achterschokdemper kan handmatig worden aangepast aan de bealsting, zodat de motorrijder hem zelfs onderweg kan afstellen voor optimale prestaties. 2024 Zero DSR/X SNELLE PERSONALISERING EN AANPASSING De vele hoogwaardige digitale en fysieke accessoires maken de DSR/X tot dé ultieme adventure-motorfiets. Met de vijf standaard rijmodi en de configuratiemogelijkheden van de offroad-modus via de Zero NextGen-app is personalisering een fluitje van een cent. Kies de meest geschikte rijmodus en wijzig deze zodra de condities veranderen. Linked Braking van Bosch vergroot de stabiliteit door beide remmen te activeren zodra tractieverlies wordt waargenomen. Vehicle Hold Braking zorgt voor vertrouwen bij het stoppen op hellingen. Ervaar ongekende veelzijdigheid en gemoedsrust tijdens elke rit. RIJMODI De DSR/X heeft een aantal veelzijdige, vooraf geconfigureerde rijmodi: Sport, Street, Eco, Rain en Canyon. Deze zijn te selecteren op de dashboardinterface van Zero en aan te passen via de NextGen-app. Elke modus heeft unieke prestatieprofielen voor topsnelheid, koppel, neutrale accuregeneratie en remregeneratie. De gepersonaliseerde modi bieden een scala aan mogelijkheden om de motorfiets aan je individuele rijstijl en de condities aan te passen. Ook kun je Bosch Offroad MSC aan elke modus toevoegen om de controle in condities met weinig tractie te vergroten. Ervaar ongekende flexibiliteit en prestaties die perfect bij je voorkeuren en het terrein passen. CYPHER III+ Het kloppende hart van de Zero Adventure-ervaring is Cypher III+, het meest geavanceerde besturingssysteem voor motorfietsen. De DSR/X biedt naast de uitgebreide personalisatieopties een reeks Cypher-functies om de prestaties verder te verbeteren, zoals snelladen, een grotere accucapaciteit en een parkeermodus met een langzame achteruitversnelling om obstakels te ontwijken of in nauwe ruimten te manoeuvreren. De architectuur van Cypher ondersteunt deze potentieel oneindige mogelijkheden door middel van over-the-air-updates (OTA). 2024 Zero DSR/X PRESTATIE DE ONGEÃVENAARDE COMBINATIE VAN TOONAANGEVENDE KRACHT, BEHEERSING EN CONNECTIE. ACCU OPLADEN MOTOR CHASSIS REMMEN DASHBOARD OPHANGING BANDEN EN WIELEN AANDRIJFRIEM VOORKANT/KOPLAMP OPBERGVAKKEN 2024 Zero DSR/X Accu Z-FORCE 17,3 KWH ACCU De Z-FORCE 17,3 kWh lithium-ion-accu geeft de DSR/X een bereik van 288 stadskilometers. Met de Power Tank-optie kan het bereik tot bijna 21 kWh worden vergroot (installatie door een dealer vereist). Het toonaangevende vermogen en de energiedichtheid van de accu zijn met een aluminium koelplaatbehuizing en een thermische overdrachtsinterface gecombineerd. Dit zorgt ervoor dat de cellen consistent worden gekoeld en dat de aandrijflijn langdurig en zonder onderhoud maximale prestaties blijft leveren. 2024 Zero DSR/X Opladen SNELLAADSYSTEEM Dankzij ons schaalbare snellaadsysteem is het mogelijk om verschillende laadniveaus op de DSR/X in te stellen. De DSR/X is standaard uitgerust met een 6,6 kW lader. Een extra laadmodule van 6 kW kan apart worden aangeschaft (installatie door een dealer vereist) voor een totale laadcapaciteit van 12,6 kW. De DSR/X kan ook binnen ongeveer 10 uur worden opgeladen via een gewoon stopcontact dat je ook voor je smartphone gebruikt. 2024 Zero DSR/X Motor Z-FORCE 75-10X MOTOR De unieke Z-Force 75-10X directe aandrijfmotor van de DSR/X is speciaal voor de uitdagingen van zwaar terrein ontworpen. De architectuur is gedeeltelijk hetzelfde als van de 75-10, maar de interne materialen zijn zeer verschillend. Met 229 Nm koppel en 75 kW direct vermogen is geen enkel obstakel te groot en bedraagt de topsnelheid 161 km/u. In combinatie met Zero's beroemde borstelloze architectuur met interne permanente magneet en het compacte ontwerp met passieve koeling levert deze motor eersteklas prestaties en efficiëntie, en dat nagenoeg zonder onderhoud. 2024 Zero DSR/X Chassis CHASSIS Hoewel de DSR/X herkenbare design-elementen van Zero's straatmotoren heeft, is het vakwerkframe volledig nieuw. Het is zo sterk en licht mogelijk gemaakt met de stevigheid die nodig is om de uitdagingen van elk denkbaar terrein aan te kunnen. De perfecte distributie van de aandrijflijn geeft het ontwerp een optimale gewichtsverdeling en massacentralisatie. De plaatsing van de onderdelen op de DSR/X en de toonaangevende grondspeling van 24,6 cm zijn perfect voor offroad-avonturen. De coaxiale achterbrug met krachtdraaipunt is ook verstevigd om hogere belasting onder zwaardere omstandigheden aan te kunnen. Kortom: de architectuur van de motorfiets en Showa's adventure-vering zorgen voor een soepele rijervaring met optimale controle. 2024 Zero DSR/X Remmen LINKED BRAKING De DSR/X is Zero's eerste model met een Linked Braking-systeem. Het wordt bestuurd door het geïntegreerde Bosch Advanced Stability Control System en activeert onmiddellijk wanneer tractieverlies of slippen wordt waargenomen. Het systeem oefent meteen de juiste hoeveelheid remdruk uit op de J.Juan voor- en achterremmen om je meer controle te geven terwijl je een steile helling met losse grond beklimt of afgaat. 2024 Zero DSR/X Dashboard HELDER ZICHT Personaliseer je dashboard of laat de gouden standaard op het gebied van automatische contrastwaarneming het werk voor je doen. Bekijk een van de vele gegevensvelden met informatie over de motorfiets op het kraakheldere TFT-kleurenscherm van 127 mm. Schakel onderweg tussen verschillende rijmodi en activeer de cruisecontrol, de verwarmde handgrepen en nog veel meer. 2024 Zero DSR/X Ophanging VERING OP MAAT De ophanging van de DSR/X zorgt voor een soepele rit op elk terrein en onder elke belasting. De Showa voorvork van 47 mm biedt 190 mm speling en kan volledig worden aangepast. Dankzij de handige draaiknop op de Showa schokdemper kan de voorspanning handmatig worden ingesteld, wat ideaal is wanneer je met een passagier of tot de nok toe gevulde, optionele TRAX ADV-koffers rijdt. 2024 Zero DSR/X Wielen VOLLE KRACHT VOORUIT De DSR/X overwint bijna elk obstakel dat in de weg staat dankzij de zeer lichte en duurzame spaakwielen, 19 inch voor en 17 inch achter. Standaard zijn ze uitgerust met Pirelli Scorpion Trail II-banden die op elk wegdek uitstekende prestaties leveren. Voor motorrijders die hun DSR/X graag willen veranderen in een offroad-monster dat elk terrein verslindt, zijn de onovertroffen Pirelli Scorpion Rally STRâs beschikbaar. 2024 Zero DSR/X Aandrijfriem DE KRACHT VAN CARBON Zero heeft de handen ineengeslagen met Gates Carbon Belt Drive, wereldleider op het gebied van riemaandrijvingstechnologieën voor powersport, om een geheel nieuw riemaandrijvingssysteem voor de DSR/X te ontwikkelen. De riemaandrijving voor de DSR/X is breder, sterker en capabeler dan ooit met grotere tanden met openingen om de buigingshoeken te verkleinen en vuil uit de aandrijflijn te verwijderen. Deze combinatie resulteert in het meest duurzame aandrijfsysteem op welke elektrische motorfiets dan ook. *Kettingkit-opties verkrijgbaar als accessoire 2024 Zero DSR/X Koplamp VERLICHT DE WEG Zie de weg voor je beter dan ooit en wees zelf altijd zichtbaar dankzij de op maat gemaakte led-koplamp en het led-achterlicht met opalescente lichtbuis voor ongeëvenaarde zijwaartse zichtbaarheid. De 2024 DSR/X heeft ook standaard led-knipperlichten, zodat je erop kunt vertrouwen dat iedereen in het donker van veraf kan zien wat je van plan bent. 2024 Zero DSR/X Opbergvakken RUIMTE TE OVER De DSR/X is rijk aan handige opbergmogelijkheden om je favoriete adventure-uitrusting in kwijt te kunnen. Standaard heeft hij 28 liter aan opbergruimte in verschillende vakken, zoals verborgen opbergvakken op de motorfiets en het ruime opbergvak in de tank, dat soms ook wel de 'frunk' wordt genoemd. Daarnaast kun je er tientallen koffers op maat van de meest vertrouwde namen op het gebied van adventure-rijden op installeren. TECHNISCHE SPECIFICATIESZ-FORCE 17.3 01 ACTIERADIUS 02 MOTOR 03 ACCUSYSTEEM 04 AANDRIJVING 05 CHASSIS / WIELVERING / REMSYSTEEM 06 AFMETINGEN 07 GEWICHT 08 ENERGIEVERBRUIK 09 PRIJS 10 GARANTIE Stadsverkeer : 288 km Stad/Snelweg, 113 km/h : 172 km * Voor meer bijzonderheden over accupakket of standaardgarantie: Klik hier Specificaties kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. Afbeeldingen geven niet altijd de meest actuele productspecificaties weer. Zero Motorcycles behoudt zich het recht voor om verbeteringen en/of ontwerpwijzigingen door te voeren, zonder enige verplichting inzake eerder verkochte, gebouwde of gefabriceerde apparatuur. OVER ONS Wie wij zijn Werken bij Zero Media Gallery CONTACT Neem contact op Contact een dealer Evenementen Eigenaars COMMERCIEEL Fleet management Dealer worden Powertrain Systems AANSCHAF Accessoires Promoties Subsidies VRAAG EEN PROEFRIT AAN SCHRIJF JE IN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF EN BLIJF OP DE HOOGTE VAN ZERO MOTORCYCLES PRODUCTEN, EVENEMENTEN, DEALS EN PROMOTIES.

    11-07-2024 om 11:53 geschreven door Zero DSR


    05-07-2024
    Groot velrof
    Een goed en welverdiend verlof gewenst Jempi!

    05-07-2024 om 19:34 geschreven door Jurgen Vg


    01-07-2024
    Verlof
    Fijn verlof Jempi en alweer bedankt voor de mooie foto's

    01-07-2024 om 12:13 geschreven door brenda Moens




    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 04-1982
  • 11--0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!