13/8 Medjugorje: OLVrouw aan Ivan - Pr Jose Antonio Fortea over Goddelijke interventie - Virgin Mary Prophecies
OLVrouw heeft onze vrijwillige medewerking nodig voor de realisatie van haar plannen. Pr Fortea heeft het over de zuiverende tussenkomst van God.
Boodschap van 9/8 in het huis van Ivan: OLVrouw vraagt om onze medewerking voor het te laat is. We moeten bidden voor vrede en voor haar intenties.
Pr Fortea: het leven is een tijd van beproeving. Als God ziet dat de tijd van beproeving de toestand van Zijn kinderen slechter maakt in plaats van bevordert is het logisch dat God tussenkomt. De Spaanse Priester identificeert in de hedendaagse samenleving iets veel ernstigers dan individuele machinaties van corruptie. Het is de samenleving zelf die een zielvernietigende machine is geworden.
De diagnose van de theoloog is genadeloos in haar helderheid. Als de samenleving zichzelf verandert in een machine van zielsverdorvenheid, is het logisch dat God die machine vernietigt. Het probleem is dat de machine de hele samenleving is. Het probleem is dat er geen machine is dat zielen erger maakt. Het probleem is dat het de mens is die samen de zielen van degenen die zich in die samenleving integreren kwaadaardig maakt.
Geconfronteerd met deze verwoestende realiteit is Pr. Fortea realistisch. Wanneer je alles reeds hebt geprobeerd, is de enige oplossing om te zuiveren, en wel door lijden, oorlog, alles wat in de apocalyps verschijnt. De theoloog legt uit dat er in de geschiedenis reeds vele kleine apocalypsen zijn geweest, zoals de Tweede Wereldoorlog, maar dat we nu iets veel sneller naderen.
De meest huiveringwekkende openbaring komt wanneer Pr. Fortea de reikwijdte van wat nadert specificeert. Ik denk dat we nu een staat van zuivering naderen, niet van een land of een continent, maar van een complete wereldwijde beschaving. De zuivering die aan de horizon opdoemt, zal niet lokaal zijn, maar planetair. Het zal de hele westerse beschaving die God in de steek heeft gelaten, betreffen.
De Priester waarschuwt voor een dramatische escalatie in de verwerping van God die verder gaat dan simpelweg het opgeven van het geloof. Het probleem is dat we reeds in een fase van agressie tegen de Heilige Kerk van God zijn beland. Ik ben zeer pessimistisch over wat er in de toekomst zal gebeuren. Ik geloof dat God in deze generatie zal ingrijpen.
De timing van goddelijke interventie, volgens de analyse van Pr Fortea, volgt een precieze vaderlijke logica. Een hele generatie of twee zou de zaken alleen maar verergeren. Daarom geloof ik dat Hij als Vader er alles aan zal doen om deze machine die tot veroordeling leidt, te stoppen. De tijd die ons nog wordt gegund, is niet toevallig. Hij geeft ons nog steeds tijd voor bekering, tijd om te veranderen, en wel op een bepaalde manier.
Volgens het Bijbelse schema laat Hij ook wat tijd verstrijken zodat de beker van ongerechtigheid zich vult. En zo wordt het zo duidelijk dat Hij moet ingrijpen dat Hij dat kan doen in een vorm die al integraal, volmaakt en gerechtvaardigd is.
Pr. Fortea identificeert onmiskenbare tekenen voor deze tijd, in de mate waarin een samenleving moreel degradeert, telkens wanneer er minder democratie is. Naarmate een samenleving deugdzamer is, zijn mensen eerlijker; ze zijn integraler, moreel gezien, heeft de samenleving haar democratie beter beschermd. De theoloog merkt op dat we precies deze transformatie meemaken. Samenlevingen worden steeds minder democratisch, waar de macht zich concentreert in de handen van enkelen.
Landen zullen steeds minder democratisch worden. Dit proces zal onvermijdelijk leiden tot een wereldwijd conflict. Het is een mechanisme dat de geschiedenis reeds heeft aangetoond. Toen de macht zich concentreerde bij autoritaire monarchen, begonnen deze koningen, soms zelfs onderling te vechten, en het was het volk, die eronder leed. De diagnose is duidelijk. Zonder God sterft de democratie en wordt tirannie geboren. Maar wanneer Pr. Fortea het mechanisme van vervolging beschrijft dat aan goddelijke interventie voorafgaat, begrijpen we duidelijk waarom de Maagd Maria ons dringend nodig heeft voor haar plannen.
Ik geloof dat vervolging vandaag de dag vanuit het juridische veld zal komen. Veel politici zullen op een gegeven moment zeggen: de grondwet heeft deze waarden; en je accepteert ze niet. Zelfs als de tijden rijper zijn, zullen sommige politici zeggen: we zullen moeten afwachten of deze religieuze stroming zich aanpast aan onze grondwettelijke waarden. En als dat niet gebeurt, zullen we haar haar rechtspersoonlijkheid ontnemen. De gevolgen van deze strategie zouden verwoestend zijn.
Pr Fortea openbaart ook de meest subtiele duivelse sluwheid. Het thema dat bovendien een patriottische Kerk, een constitutionele Kerk, toestaat, is nog erger omdat het christenen verdeelt. Het zal leiden tot de oprichting van een Kerk waarin wordt gepredikt wat de wereld wil dat er gepredikt wordt. De versnelling van de tijd is een cruciaal element in de analyse van Priestert. Het ritme van maatschappelijke veranderingen versnelt exponentieel, waardoor toekomstige ontwikkelingen onvoorspelbaar worden.
De samenleving blijft degraderen als steeds meer kwaad goed wordt genoemd en goed kwaad. De vernietiging van het gezin creëert een samenleving van mensen die alleen in hun appartementen wonen, zonder kinderen, zonder partner, en van dag tot dag leven. Deze existentiële eenzaamheid leidt onvermijdelijk tot toenemende perversie en de oprichting van een samenleving van leeuwen die onderling vechten, van wolven die onderling vechten.
Pr Fortea verbindt deze morele degradatie rechtstreeks met de Bijbelse profetie met de verschijning van de Antichrist. Als Christus vrede en naastenliefde bracht, zal zijn macht komen met het excuus van een nieuwe orde, met het excuus van het beëindigen van alle strijd in de wereld, maar wat het zal doen is oorlog brengen. Wij zullen orde scheppen door meer oorlog te voeren.
De profetische climax wordt bereikt wanneer Pr Fortea de laatste gebeurtenissen beschrijft: en al deze situaties leiden tot hongersnood, pest, en leiden de wereld naar de laatste kopjes van toorn. Straffen die rechtstreeks uit de hand van God komen, zodat mensen de aard begrijpen van wat er met hen gebeurt. Met betrekking tot de drie dagen van duisternis citeert hij Apocalyps 6:12 en verder.
Ik zag, toen het zesde zegel verbroken werd, hoe er een zware aardbeving kwam. De zon werd zwart als een rouwkleed en de maan werd bloedrood. De sterren vielen op de aarde, zoals laat vijgen die door een stormwind van de boom worden gerukt. De hemel scheurde los en rolde zich als een boekrol op. Geen berg of eiland bleef op zijn plaats. Koningen, machthebbers, legeraanvoerders, rijken, duidelijken, slaven en vrije mensen, iedereen probeert zich te verbergen in grotten en tussen de rotsen in de bergen.
Ze riepen de bergen en de rotsen teen: ‘Val op ons neer! Verberg ons voor het oog van hem die op de troon zit en voor de toorn van het lam! Wil je nu de grote dag van hun toorn aangebroken, en wie kan sterven doorstaan?’
Omdat het hoogdringend is heeft de H. Maagd Maria onze gebeden nodig, onze offers, ons standvastig geloof om haar plannen te realiseren vooraleer God moet tussenkomen met gerechtigheid.
|