En toen Constantijn aan de macht kwam, kregen we een grote omwenteling. En dus beleefden de mensen die vlak na Christus leefden een soort apocalyps, en Thomas van Aquino is het daarmee eens.

We hadden dit oordeel in miniatuur over Rome. Dus eerst was Rome de overwinnaar. Daarna kregen we zegel 2, het zwarte paard. We hadden burgeroorlogen en ik denk dat we, als we hiernaar kijken, ook op een analoge manier kunnen begrijpen wat er in de wereld gaat gebeuren. Eerst is er een grote beschaving ontstaan, misschien is dat Rusland, of misschien is dat de islam, of misschien is het China. We hebben een beschaving die opkomt in de wereld om anderen te veroveren.
En toen kregen we een burgeroorlog en burgerlijke onrust.Toen hadden we mensen die leden door het derde zegel, wat destijds gebeurde door middel van belastingen en depressie. In onze tijd kunnen we dat misschien op een andere manier zien. Ik weet dat Mark Mallet er veel over zegt. Hij zegt dat het een soort economische instorting is, wat de ineenstorting van het monetaire systeem betekent, of de ineenstorting van de wereldwijde valuta en een overgang naar een wereldwijde valuta.
Dan komt zegel vier, een soort ziekte, verval en dood. En zegel 5 martelaarschap. Mensen die christen zijn zullen lijden onder de handen van de lauwe christenen en zegel zes, zoals toegepast op die eerste 400 jaar, hadden we uiteindelijk de val van het heidendom en de komst van Constantijn. En het zevende zegel zou een tijd van rust en overwinning moeten zijn.
Het zal nu het ergste oordeel zijn van alle, maar we zullen de voorafschaduwing in tijden vóór ons hebben gezien om ons te helpen begrijpen wat er gaat komen.
|