Foto
Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

Foto
Foto
Foto
Welkom op
mijn blog

Foto
Archief per week
  • 02/10-08/10 2017
  • 04/07-10/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 19/05-25/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 05/08-11/08 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
    Foto
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Foto
    Foto
    mediablog

    21-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ikea gaat assortiment vaker vernieuwen

    Ikea gaat assortiment vaker vernieuwen


    http://img101.imageshack.us/img101/8434/ikeaiu.jpg


    Ikea wil blijven groeien in ons land. Het meubelbedrijf gaat zijn assortiment voortaan vier keer per jaar vernieuwen in plaats van de traditionele jaarlijkse vernieuwing, op het moment van de nieuwe catalogus. Ikea gaat dit boekjaar ook de oppervlakte uitbreiden van zijn winkels in Wilrijk en Anderlecht. In de toekomst wil men nog een extra verkooppunt ten noorden van Antwerpen en in Bergen.

    Door het assortiment voortaan vier keer per jaar te vernieuwen hoopt men de Belg naar de winkels te blijven lokken. Het gaat daarbij om niet-seizoensgebonden producten, luidde het  op de persconferentie. In totaal zou op jaarbasis 20 procent van het assortiment worden vernieuwd.
     
    Kleiner behuisd
    Ikea wil met zijn aanbod ook inspelen op de behoeften van de Belg. Uit een externe bevraging naar de woonwensen van de Belg blijkt dat die steeds kleiner behuisd is en dus graag meer opbergruimte heeft, veel belang hecht aan zijn tuin en aan energiebesparing. Concreet gaat Ikea daarop inspelen door extra opbergoplossingen aan te bieden, het tuinassortiment met 30 procent uit te breiden en meer oplossingen voor afvalsortering aan te reiken. De elektrotoestellen worden nog zuiniger en de kranen waterbesparend.
     
    0,3 procent goedkoper
    Ikea gaat dit jaar opnieuw zijn prijzen verlagen, zij het in mindere mate dan vorig jaar. Gemiddeld worden de producten uit de catalogus 0,3 procent goedkoper, luidt het. Lagere prijzen en een hoge inflatie compenseert het bedrijf door gebruik te maken van groepsaankopen van grondstoffen, energiebesparing en minder tussenkomsten van personeel.
     
    Uitbreiding
    In de uitbreiding van de winkeloppervlakte wordt dit jaar 65 miljoen euro geïnvesteerd. De winkel in Wilrijk zal twee verdiepingen tellen, wordt duurzamer en er komen meer parkeerplaatsen. In Anderlecht vergroot de oppervlakte van 30.000 naar 38.000 vierkante meter.
     
    Meer vestigingen
    De meubelgroep wil ook een winkel in Bergen (Henegouwen) en ten noorden van Antwerpen. Beide dossiers evolueren positief maar een lanceringsdatum kon Ikea dinsdag niet vrijgeven. "Er hebben concrete gesprekken met de stad Antwerpen plaatsgevonden. Het vinden van een exacte locatie evolueert positief", klonk het.
     
    Omzet verhoogd
    Ikea België heeft het afgelopen boekjaar, dat eind augustus ten einde liep, een omzet gerealiseerd van 647 miljoen euro. Dat is 3,2 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Toen kon het woonwarenhuis zijn omzet nog met 6,6 procent verhogen. Een deel van de verklaring voor de groeivertraging ligt bij de prijsverlagingen die werden doorgevoerd en het zware winterweer waardoor de Belg thuisbleef. Winstcijfers werden niet meegedeeld. De meubelmarkt in België is het voorbije jaar volgens Ikea gegroeid met 1,3 procent. Het Zweedse meubelbedrijf deed het naar eigen zeggen dan ook beter dan de concurrentie.
     
    Volume
    De omzet steeg op jaarbasis met 3,2 procent, terwijl Ikea zijn prijzen gemiddeld met 3,5 pct verlaagde. "In volume zijn we dus ook gestegen", beklemtoonde topman Olivier Baraille. De penetratie van Ikea-producten in Belgische huishoudens zou ook zijn toegenomen. 
     
    Gure winterweer
    De omzetgroei valt echter lager uit dan vorig jaar. De topman verwijst onder meer naar het gure winterweer en het feit dat de communicatie van Ikea teveel gefixeerd was op de keukens en minder op de rest van het assortiment. "Dat gaat dit jaar weer veranderen. We willen niet alleen mensen met keukenplannen naar de winkel halen", klonk het. Het bedrijf zette zwaar in op zijn keukens: de prijzen werden er met gemiddeld 10 procent verlaagd.

    Een andere verklaring ligt bij de inrichtingswerken die werden uitgevoerd in de winkels in Aarlen en Anderlecht. Nu die achter de rug zijn, noteert het bedrijf naar eigen zeggen een stevige groei.




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    >

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!