Slijterijen verlagen de prijzen van sterke drank. Ze lopen vooruit op de accijnsverlaging per 1 januari.
Slijterijen verlagen de prijzen van sterke drank. FOTO: COR DE KOCK
Bij 57 Dirck-III slijterijen, onderdeel van supermarktketen Dirk van den Broek, is de prijs van sterke drank met tussen de 1 en 2 euro per fles verlaagd. Directeur Dirk van den Broek: ,,Juist in de drukke decembermaand zou de consument zich met de op handen zijnde prijsverlaging wel eens kunnen inhouden. Met deze actie willen wij veel consumenten lokken. Vomar, een supermarktketen met 39 slijterijen in Noord- en Zuid-Nederland en in Flevoland, neemt deze week de beslissing over een eerdere prijsverlaging. Directeur A. Michel is nog aan het rekenen: ,,De marge op slijterijproducten is al vrij klein. Van de andere kant zijn wij bang voor een omzetdaling in december. Daarom neigen wij ernaar om de prijzen van gedistilleerd al voor 1 januari te verlagen. Verkoopdirecteur K. van der Wal van slijterijketen Mitra (300 slijterijen) meldt dat Mitra niet eerder dan 2 januari met het doorvoeren van de accijnsverlaging begint. Laurus (Konmar, SuperdeBoer, Edah) wil uit concurrentie-overwegingen geen informatie geven. Datzelfde geldt voor Hoogvliet. Bij Gall&Gall was gisteren niemand bereikbaar voor commentaar.
(Vraag is of dit doorgetrokken wordt voor "al" de in vraag gestelde artikelen als rookwaren enz. De politie dient zich in te houden met blaaspijpcontroles enz. Waarom anders accijnsverlaging? Meer gebruik? Meer pakkans? Meer opbrengst? Moet kunnen! Rechtlijnigheid en duidelijkheid primeert)
|