Lengte over alles: 14.99 m Lengte waterlijn: 12.20 m Breedte: 4.50 m Diepgang: 1,22 m Gewicht, ca.: 18 ton Doorvaart hoogte: 3.48 m Inhoud brandstoftanks: 2400 l Inhoud watertanks: 675 l Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l Standaard motoren: Vovo Penta D6 2 x 435 pk (2 x 320kW) Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Wanneer u een Atlantic 50 in al haar pracht op het water ziet , het gemakkelijk is om te vergeten enkel hoeveel organisatie , ervaring en techniek in haar bouw zijn gegaan .
Embleem Atlantic Moteryachts BV
Suderséleane 15 8711 GX Workum Nederland
Embleem van . Vlaamse vereniging voor watersport.
VVW . Telt 120 Clubs en meer dan 13000 Leden .
Embleem van de Koninklijke Nederlandse Motorboot club
De KNMC is een landelijke club van actieve en enthousiaste motorbootvaarders. Van mensen die van het water en het varen houden.
De No Limit IV heeft 2 vierblads schroeven 1 links en 1 rechts draaiend
Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
Beoordeel dit blog
Windroos
Een windroos of windkruis is een Kruis dat de windrichting , Noord , Oost , Zuid , en West aanduidt.
Een windroos kan teruggevonden worden op een Kompas of onder een Windhaan .
De Atlantic 38 een luxe motorjacht
Technische omschrijving Lengte over alles: 11.51 m Lengtre waterlijn: 9.90 m Breedte: 4.05 m Diepgang: 1.10 m Gewicht ca.. 11 ton Doorvaarthoogte: 3.40 m Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l Inhoud watertank: ca. 450 l Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l Standaard motorisering: 78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43
Optioneel:
117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160 132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180 Designer: John A. Bennett & Associates
Het interieur van de Atlantic 42 is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.
De ruime achterhut is gezellig en indien gewenst van alle gemakken zoals bijvoorbeeld tv voorzien. Uiteraard beschikt de achterhut over een douche- en toiletruimte. De voorhut is voorzien van een frans bed. Net als de achterhut is ook hier gedacht aan een gecombineerde douche en toiletruimte. Er is zelfs de mogelijkheid om v oor een derde hut te kiezen. De dinette komt dan te vervallen
Atlantic 460
De opvolger van de succesvolle Atlantic 444, de Atlantic 460! De Atlantic 460 heeft vaak bewezen dat ze zeer zeewaardig is. Op open zee valt de stabiliteit en koersvastheid op. Niet alleen op open water, maar zeker ook op binnenwater is de Atlantic 460 een heerlijk jacht om mee te varen.
Technische omschrijving
Lengte over alles: 14.30 m
Lengte waterlijn: 11.20 m
Breedte: 4.50 m
Diepgang: 1.25 m
Doorvaarthoogte: 3.40 m
Gewicht: ca. 16 ton
Snelheid: 25 tot 28 kts
Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
Inhoud watertank: ca. 675 l
Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
Standaard motoren: 2 x 320 kW (2 x 435 hp)
Volvo Penta D6 435 andere motoren op aanvraag
CE categorie A Ontwerper: John A. Bennett & Associates
Voor wie in het dagelijkse leven alleen genoegen neemt met het allerbeste mag dit ook verwachten aan boord van zijn jacht. Deze stelling is volledig toepasbaar op het concept van de Atlantic 460.
Met een lengte van minder dan 15 meter hoeft u geen geristraties aan te vragen voor het bevaren van sommige vaarwegen.
Nieuwe optie voor 2007: Volledig electrisch cabriosysteem en radarbeugel
ATLANTIC 56
Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck. In opdracht van Atlantic Motoryachts ontwikkelt Vripack Naval Architects uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56. In een markt waar veel aanbod is, maar ook veel van hetzelfde, komt Atlantic Motoryachts met een revolutionair ontwerp:
Voordek met groot zonnedek, waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.
lengte over alles 17.00 meter
lengte waterlijn 13.40 meter
maximale breedte 4.86 meter
diepte 0,98 meter
CE categorie B (kustvaart)
Inrichting salon / achterdek: Centraal in het schip de besturing, heeft de regie over het schip vanuit een luxe
stuurstoel; Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit met aan stuurboord twee luxe clubs. Ruim achterdek met riante kuipbank waarin de salontafel opgeborgen kan worden.
Inrichting onderdeks: Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met eigen gescheiden douche en toiletruimte. Voor in het schip bevindt zich een gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed. In het voorschip bevindt zich een tweede natte cel, voorzien van douche, toilet en wasmachine.
Tender Garage met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;
Uitgerust met twee nieuwe innovatieve 6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren, 435 pk per motor. Volvo Penta IPS – Inboard Performance System is een inboard innovatie.
ATLANTIC 56HT
Gebouwd volgens onze hoge standaard.
Technische Details
Lengte over alles: 18.50 m
Breedte: 4.85 m
Diepgang: 1,30 m
Gewicht, ca.: 23 ton
Doorvaart hoogte: 3.48 m
Inhoud brandstoftanks: 2564 l
Inhoud watertanks: 790 l
Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Naast de layout van het interieur verteld de styling veel over de persoonlijke smaak van de eigenaar. Het is echter ook mogelijk om gebruik te maken van zeer moderne vormen, materialen en stoffen.
Een Schip Op Maat
DE ATLANTIC MOTORJACHTEN
De meest bekende Piraten Vlag Jolly Roger
Piraten Vlag Edward England
Piraten Vlag Edward Teach Zwartbaard
Piraten Vlag Emanuel Wynne
Piraten Vlag Henry Every
Piraten Vlag Jack Rackham
Piraten Vlag Stede Bonnet
Piraten Vlag Thomas Tew
Piraten Vlag Christopher Condent
No Limit IV
Informative Site Voor De Watersporter
26-05-2009
Team Delta Lloyd vijfde na zinderende finale zevende etappe
Bron : Navingo.nl
Team Delta Lloyd vijfde na zinderende finale zevende etappe
Op de ochtend van 24 mei om 05:39:58 uur Nederlandse tijd, finishte Team Delta Lloyd (NED) als vijfde in Galway aan de Ierse westkust. Dat gebeurde na een zinderende finale van de zevende etappe. De nummers twee tot en met zes kwamen binnen een uur en veertig minuten achter elkaar binnen. Tot groot vermaak van de uitzinnige menigte, die de nachtelijke kou van vijf graden massaal trotseerde en de zeezeilers een warm onthaal gaf. Klassementleider Ericsson 4 pakte de zege en verstevigt zijn positie.
Op vrijdag was Team Delta Lloyd nog volop in de race voor een podiumplek, maar gaandeweg zakte de Nederlandse campagne verder weg. Stuurman André Fonseca (BRA) verklaart de terugval: "We bliezen de fractionele A6 spinnaker op, dus die konden we in enkele belangrijke uren niet meer gebruiken. Daardoor verloren we de aansluiting met de kopgroep. Omdat we de hele middag verlies boekten, zijn we eerder gaan gijpen om toch een verschil te kunnen maken. Dat leek even gunstig uit te pakken, maar toen kwamen ze onder ons toch hard aanzetten."
In de slotfase dreigde Telefonica Black opnieuw de vijfde plek af te pakken. De NED 1 liep duidelijk minder hard. Wachtleider Nick Bice (AUS) legt uit waarom: "We wisselden de kleine fok voor de fractionele Code Zero, maar dat was waarschijnlijk net wat te vroeg. Het waaide nog te hard voor dat zeil, waardoor er leverage (verticale afstand) tussen de Spanjaarden en ons ontstond. Wij moesten uiteindelijk een krappere hoek varen en dat maakten ons langzamer."
Oost/west keuze "Het was heftig en erg intens", zei de Nederlandse trimmer Ed van Lierde vanochtend op de steiger. "Het begin was koud en mistig. Halverwege veranderden we van koers naar voor de wind. Vervolgens zaten we alleen nog maar onder water." Ook de Nederlandse navigator Wouter Verbraak noemde de zevende etappe van Boston naar Galway een uitputtingsslag: "Je merkt gewoon dat als er zwaar weer komt, het stressniveau omhoog gaat. Vooral bij de stuurmannen." Tussen de ijszone en de finish in Galway lag een behoorlijke depressie. Drie boten zochten die op en de rest koos voor iets rustiger vaarwater. Het Ierse team Green Dragon koerste er wel heen en kwam daardoor helemaal terug in de race.
Verbraak licht zijn strategie toe: "Je had twee keuzes; je kon voor veel wind in het westen gaan of voor een vlakkere zee en wat minder druk in het oosten. principe zijn die opties bijna gelijk. In overleg met Chuny hebben we besloten dat wij conservatief voor minder wind gingen. Achteraf gezien, had het in het westen goed kunnen uitpakken.
Schipper Roberto - Chuny - Bermúdez de Castro (ESP) voegt daaraan toe: "Als het 45 knopen waait, levert dat niet per definitie de beste zeilcondities op. Bij 35 knopen kun je de spinnaker nog zetten. De gekozen route was niet slecht, want het veld kwam weer bij elkaar. ben blij dat we mee konden vechten voor de podiumplekken. We zijn niet over de grenzen gegaan, hebben geen grote fouten gemaakt, hebben de boel heel gehouden en zijn als vijfde gefinisht. elaas geen top drie, maar wel weer een plaats beter dan in Boston. Nu gaan we ons op de In-Port Race voorbereiden."
Overall klassement (voorlopig): 1. Ericsson 4 (Torben Grael/BRA) 92.0 punten 2. Telefónica Blue (Bouwe Bekking/NED) 77.5 punten 3. PUMA (Ken Read/USA) 76.0 punten 4. Ericsson 3 (Magnus Olsson/SWE) 60.0 punten 5. Green Dragon (Ian Walker/GBR) 52.0 punten 6. Telefónica Black (Fernando Echávarri/ESP) 36.0 punten 7. Delta Lloyd (Roberto Bermúdez/ESP) 29.5 punten 8. Team Russia, 10.5 punten (DNS)
Naast titelsponsor Delta Lloyd wordt het Nederlandse syndicaat tevens ondersteund door Chieftain Group, Tommy Hilfiger, OHRA Verzekeringen, Discovery Channel, Port of Rotterdam, Weather News en Hemels van der Hart.
Als warme en koude lucht op elkaar botsen dan ontstaat er een front. Bij een koufront hoort lage bewolking met veel wind alsook regenbuien of onweer. Bij een warmtefront zien we meer hoge bewolking met motregen en mist of nevel.
Windrichting: Noord tot Noordoost
Luchtsoort: Continentaal arctische lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Scandinavië en de Oostzee
Weerbeeld: Koud en guur weer , soms met sneeuw of hagelbuien komt in de zomer zelden of niet voor
Windrichting: Oost tot Noordoost Luchtsoort: Continentaal polaire lucht Brongebied: Komt van het landgebied Midden Europa en Rusland Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Oost tot Zuidoost Luchtsoort: Continentaal gematigde lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Zuidoost Europa (Balkan)
Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Zuid tot Zuidoost.
Luchtsoort: Continentaal tropische lucht.
Brongebied: Subtropisch Noord Afrika en Middellandse Zee.
Weerbeeld: Hete en droge alsook een stabiele lucht geven weinig bewolking en zelden regen.
Windrichting: Zuid tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem tropische lucht.
Brongebied: Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.
Weerbeeld: Warme en vochtige lucht, vaak regenluchten vooral in het najaar veel mist en regen.
Windrichting: West tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem gematigde lucht.
Brongebied: Het zuidwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met egale lage bewolkingmet regen en afgewisseld met droge perioden .
Windrichting: West tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem polaire lucht.
Brongebied: Het noordwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met lage bewolkingbuien of regen afgewisseld met droge perioden.
Windrichting: Noord tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem arctische lucht.
Brongebied: Het zeegebied bij de noordpool (Arctica).
Weerbeeld: Koud en wisselvallig weer met stapelwolkenmeestal regenbuien, afgewisseld met zon.
Spoorbrug in Koningshaven Rotterdam met boven de Radar