Lengte over alles: 14.99 m Lengte waterlijn: 12.20 m Breedte: 4.50 m Diepgang: 1,22 m Gewicht, ca.: 18 ton Doorvaart hoogte: 3.48 m Inhoud brandstoftanks: 2400 l Inhoud watertanks: 675 l Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l Standaard motoren: Vovo Penta D6 2 x 435 pk (2 x 320kW) Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Wanneer u een Atlantic 50 in al haar pracht op het water ziet , het gemakkelijk is om te vergeten enkel hoeveel organisatie , ervaring en techniek in haar bouw zijn gegaan .
Embleem Atlantic Moteryachts BV
Suderséleane 15 8711 GX Workum Nederland
Embleem van . Vlaamse vereniging voor watersport.
VVW . Telt 120 Clubs en meer dan 13000 Leden .
Embleem van de Koninklijke Nederlandse Motorboot club
De KNMC is een landelijke club van actieve en enthousiaste motorbootvaarders. Van mensen die van het water en het varen houden.
De No Limit IV heeft 2 vierblads schroeven 1 links en 1 rechts draaiend
Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
Beoordeel dit blog
Windroos
Een windroos of windkruis is een Kruis dat de windrichting , Noord , Oost , Zuid , en West aanduidt.
Een windroos kan teruggevonden worden op een Kompas of onder een Windhaan .
De Atlantic 38 een luxe motorjacht
Technische omschrijving Lengte over alles: 11.51 m Lengtre waterlijn: 9.90 m Breedte: 4.05 m Diepgang: 1.10 m Gewicht ca.. 11 ton Doorvaarthoogte: 3.40 m Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l Inhoud watertank: ca. 450 l Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l Standaard motorisering: 78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43
Optioneel:
117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160 132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180 Designer: John A. Bennett & Associates
Het interieur van de Atlantic 42 is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.
De ruime achterhut is gezellig en indien gewenst van alle gemakken zoals bijvoorbeeld tv voorzien. Uiteraard beschikt de achterhut over een douche- en toiletruimte. De voorhut is voorzien van een frans bed. Net als de achterhut is ook hier gedacht aan een gecombineerde douche en toiletruimte. Er is zelfs de mogelijkheid om v oor een derde hut te kiezen. De dinette komt dan te vervallen
Atlantic 460
De opvolger van de succesvolle Atlantic 444, de Atlantic 460! De Atlantic 460 heeft vaak bewezen dat ze zeer zeewaardig is. Op open zee valt de stabiliteit en koersvastheid op. Niet alleen op open water, maar zeker ook op binnenwater is de Atlantic 460 een heerlijk jacht om mee te varen.
Technische omschrijving
Lengte over alles: 14.30 m
Lengte waterlijn: 11.20 m
Breedte: 4.50 m
Diepgang: 1.25 m
Doorvaarthoogte: 3.40 m
Gewicht: ca. 16 ton
Snelheid: 25 tot 28 kts
Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
Inhoud watertank: ca. 675 l
Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
Standaard motoren: 2 x 320 kW (2 x 435 hp)
Volvo Penta D6 435 andere motoren op aanvraag
CE categorie A Ontwerper: John A. Bennett & Associates
Voor wie in het dagelijkse leven alleen genoegen neemt met het allerbeste mag dit ook verwachten aan boord van zijn jacht. Deze stelling is volledig toepasbaar op het concept van de Atlantic 460.
Met een lengte van minder dan 15 meter hoeft u geen geristraties aan te vragen voor het bevaren van sommige vaarwegen.
Nieuwe optie voor 2007: Volledig electrisch cabriosysteem en radarbeugel
ATLANTIC 56
Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck. In opdracht van Atlantic Motoryachts ontwikkelt Vripack Naval Architects uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56. In een markt waar veel aanbod is, maar ook veel van hetzelfde, komt Atlantic Motoryachts met een revolutionair ontwerp:
Voordek met groot zonnedek, waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.
lengte over alles 17.00 meter
lengte waterlijn 13.40 meter
maximale breedte 4.86 meter
diepte 0,98 meter
CE categorie B (kustvaart)
Inrichting salon / achterdek: Centraal in het schip de besturing, heeft de regie over het schip vanuit een luxe
stuurstoel; Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit met aan stuurboord twee luxe clubs. Ruim achterdek met riante kuipbank waarin de salontafel opgeborgen kan worden.
Inrichting onderdeks: Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met eigen gescheiden douche en toiletruimte. Voor in het schip bevindt zich een gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed. In het voorschip bevindt zich een tweede natte cel, voorzien van douche, toilet en wasmachine.
Tender Garage met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;
Uitgerust met twee nieuwe innovatieve 6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren, 435 pk per motor. Volvo Penta IPS – Inboard Performance System is een inboard innovatie.
ATLANTIC 56HT
Gebouwd volgens onze hoge standaard.
Technische Details
Lengte over alles: 18.50 m
Breedte: 4.85 m
Diepgang: 1,30 m
Gewicht, ca.: 23 ton
Doorvaart hoogte: 3.48 m
Inhoud brandstoftanks: 2564 l
Inhoud watertanks: 790 l
Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Naast de layout van het interieur verteld de styling veel over de persoonlijke smaak van de eigenaar. Het is echter ook mogelijk om gebruik te maken van zeer moderne vormen, materialen en stoffen.
Een Schip Op Maat
DE ATLANTIC MOTORJACHTEN
De meest bekende Piraten Vlag Jolly Roger
Piraten Vlag Edward England
Piraten Vlag Edward Teach Zwartbaard
Piraten Vlag Emanuel Wynne
Piraten Vlag Henry Every
Piraten Vlag Jack Rackham
Piraten Vlag Stede Bonnet
Piraten Vlag Thomas Tew
Piraten Vlag Christopher Condent
No Limit IV
Informative Site Voor De Watersporter
26-05-2009
North Sea Race 2009 lang en tactisch door lichte weer
Bron : navingo.nl
North Sea Race 2009 lang en tactisch door lichte weer
De North Sea Race van Harwich naar Scheveningen, onderdeel van de Delta Lloyd North Sea Regatta, mondde dit weekend door het lichte weer uit in een lange en tactische race. Vooral het laatste rak van de MSP boei voor IJmuiden naar Scheveningen leek voor sommige boten eindeloos, doordat de stroming soms sterker was dan de variabele wind. De snelste van de 72 deelnemende jachten was de Lutra 42 van Henri Tinchant, die dertig uur nodig had voor de oversteek van 210 mijl. De Brit Russell Walker pakte met zijn Baltic 37 Cosmic Dancer 3 het overall IRC klassement, gevolgd door de Salona 34 van schipper Erik van Vuuren. De Nederlander Chris Schram won met zijn Brut, eveneens een Baltic 37, het totale ORC-klassement.
Bij de start vrijdagochtend rond kwart voor elf Engelse tijd, stond er nog behoorlijk wat wind. Hoewel de vloot over twee startgroepen verdeeld was, ontstond er een flinke drukte bij de startlijn. Radboud Crul, die meevoer op de Salona 34 van Erik van Vuuren zegt: "Er waren zo'n drie verdiepingen en ik vrees dat wij bij de laatste verdieping zaten." Na een voortvarende zeildag, zakte de wind tegen de avond onverwacht weg. Henri Tinchant: Volgens onze grip files (gedetailleerde weerkaarten) zou dat pas de volgende ochtend gebeuren, dus daar hadden we niet op gerekend." Toch kwam het de Lutra 42 niet heel slecht uit. Tinchant: "Deze boot gaat hard met weinig wind. We hebben consistent 5 tot 6 knopen gelopen."
Harmonica-effect voor Smith's Knoll De meeste schepen waren toen de wind weg viel nog op weg naar Smith's Knoll. Dat is de laatste boei voor de Engelse kust, ter hoogte van Lowestoft. Crul: "Vlak voor Smith's Knoll dikte het veld in en kon de wedstrijd eigenlijk opnieuw beginnen." Het volgende cruciale moment speelde zich af voor de kust van IJmuiden. Toen teams in de IRC 2 en 3 klassen op de MSP boei afvoeren, draaide de wind binnen een half uur van zuid naar noordoost. Hierdoor moesten sommige boten het laatste stuk opeens kruisen, terwijl schepen die te hoog aan kwamen de spinnaker konden zetten. Crul: "Wij kwamen op de rumlijn aanvaren, dus konden we onder genua zo naar de boei toe."
Stroming bepalend op laatste rak Terwijl de grotere boten nog stroom tegen hadden op het laatste rak richting Scheveningen, hadden de teams die een paar uur later om de boei kwamen het tij grotendeels mee. Wedstrijdleider Ian Loffhagen van de Royal Ocean Racing Club zegt: "Hierdoor waren de kleinere boten iets in het voordeel." De teams die dit tijdslot misten, hadden echter pech. Loffhagen: "In de laatste nacht hebben we zes uur lang geen wind gehad en geen finishers. Sommige boten moesten zelfs ankeren." De Jaffa van studentenvereniging Euros hoorde bij de stilliggende boten. Trimmer Rinse Joustra zegt: "Het is heel moeilijk om je concentratie te behouden als je zo weinig vooruit gaat. Als je dan ook nog 1,5 knoop stroom tegen hebt, is dat wel demotiverend." De studenten hebben zo'n drie uur stilgelegen tijdens het laatste stuk. Acht teams hebben de wedstrijd vroegtijdig gestaakt, maar dat kwam bij de studenten niet op. Joustra: "We zijn naar Harwich gezeild, dus dan komen we ook wel terug. Afhaken doen we sowieso niet."
Over de Delta Lloyd North Sea Regatta De 210 mijl lange North Sea Race van Harwich naar Scheveningen maakt onderdeel uit van de Delta Lloyd North Sea Regatta en wordt georganiseerd door de Royal Ocean Racing Club (RORC). De Delta Lloyd North Sea Regatta werd 19 mei geopend met de Vuurschepenrace van Scheveningen naar Harwich. Na een rustdag begonnen de IRC en ORC klassen op vrijdag 22 mei aan de terugweg. In het pinksterweekend, van 29 mei t/m 1 juni, zeilen ruim 26 klassen wedstrijden voor de Scheveningse kust. Verschillende disciplines doen hieraan mee: grote jachten, Olympische klassen, catamarans, open boten en surfers. Vanaf dit jaar wordt het evenement gesponsord door Delta Lloyd.
Top drie resultaten verschillende klassen North Sea Race:
IRC Overall 1. Cosmic Dancer 3, Russell Walker (GBR) 2. S 34, Erik van Vuuren (NED) 3. Brut, Chris Schram (NED)
IRC SZ 1. Moonpalace, Roeland Franssens (NED) 2. Ocean Of Smiles, Michel Lebrun (BEL)
IRC 0 1. Roark/Claus en Kaan Architecten, Kees Kaan (NED) 2. Split2nd, David de Graaf (NED) 3. Seawolf 2, Henri Tinchant (GBR)
IRC 1 1. Stortemelk, Frans De Vries (NED) 2. Allard, Rudi Floridor (BEL) 3. Ragazza, B. Dolk (NED)
IRC 2 1. S34, J. Bach (NED) 2. Jaguar of Burnham, Adrian Lower (GBR) 3. Yeti, Paul van der Pol/Suzanne Hen (NED)
IRC 3 1. Cosmic Dancer 3, Russell Walker (GBR) 2. Brut, Chris Schram (NED) 3. Lucifer, T.F. de Bruin/I.E. van marle (NED)
ORC Overall 1. Brut, Chris Schram (NED) 2. Moshulu, Hans-Albert de Graaf (NED) 3. Lenco, Nico Braber (NED)
Als warme en koude lucht op elkaar botsen dan ontstaat er een front. Bij een koufront hoort lage bewolking met veel wind alsook regenbuien of onweer. Bij een warmtefront zien we meer hoge bewolking met motregen en mist of nevel.
Windrichting: Noord tot Noordoost
Luchtsoort: Continentaal arctische lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Scandinavië en de Oostzee
Weerbeeld: Koud en guur weer , soms met sneeuw of hagelbuien komt in de zomer zelden of niet voor
Windrichting: Oost tot Noordoost Luchtsoort: Continentaal polaire lucht Brongebied: Komt van het landgebied Midden Europa en Rusland Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Oost tot Zuidoost Luchtsoort: Continentaal gematigde lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Zuidoost Europa (Balkan)
Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Zuid tot Zuidoost.
Luchtsoort: Continentaal tropische lucht.
Brongebied: Subtropisch Noord Afrika en Middellandse Zee.
Weerbeeld: Hete en droge alsook een stabiele lucht geven weinig bewolking en zelden regen.
Windrichting: Zuid tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem tropische lucht.
Brongebied: Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.
Weerbeeld: Warme en vochtige lucht, vaak regenluchten vooral in het najaar veel mist en regen.
Windrichting: West tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem gematigde lucht.
Brongebied: Het zuidwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met egale lage bewolkingmet regen en afgewisseld met droge perioden .
Windrichting: West tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem polaire lucht.
Brongebied: Het noordwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met lage bewolkingbuien of regen afgewisseld met droge perioden.
Windrichting: Noord tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem arctische lucht.
Brongebied: Het zeegebied bij de noordpool (Arctica).
Weerbeeld: Koud en wisselvallig weer met stapelwolkenmeestal regenbuien, afgewisseld met zon.
Spoorbrug in Koningshaven Rotterdam met boven de Radar