Lengte over alles: 14.99 m Lengte waterlijn: 12.20 m Breedte: 4.50 m Diepgang: 1,22 m Gewicht, ca.: 18 ton Doorvaart hoogte: 3.48 m Inhoud brandstoftanks: 2400 l Inhoud watertanks: 675 l Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l Standaard motoren: Vovo Penta D6 2 x 435 pk (2 x 320kW) Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Wanneer u een Atlantic 50 in al haar pracht op het water ziet , het gemakkelijk is om te vergeten enkel hoeveel organisatie , ervaring en techniek in haar bouw zijn gegaan .
Embleem Atlantic Moteryachts BV
Suderséleane 15 8711 GX Workum Nederland
Embleem van . Vlaamse vereniging voor watersport.
VVW . Telt 120 Clubs en meer dan 13000 Leden .
Embleem van de Koninklijke Nederlandse Motorboot club
De KNMC is een landelijke club van actieve en enthousiaste motorbootvaarders. Van mensen die van het water en het varen houden.
De No Limit IV heeft 2 vierblads schroeven 1 links en 1 rechts draaiend
Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
Beoordeel dit blog
Windroos
Een windroos of windkruis is een Kruis dat de windrichting , Noord , Oost , Zuid , en West aanduidt.
Een windroos kan teruggevonden worden op een Kompas of onder een Windhaan .
De Atlantic 38 een luxe motorjacht
Technische omschrijving Lengte over alles: 11.51 m Lengtre waterlijn: 9.90 m Breedte: 4.05 m Diepgang: 1.10 m Gewicht ca.. 11 ton Doorvaarthoogte: 3.40 m Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l Inhoud watertank: ca. 450 l Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l Standaard motorisering: 78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43
Optioneel:
117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160 132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180 Designer: John A. Bennett & Associates
Het interieur van de Atlantic 42 is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.
De ruime achterhut is gezellig en indien gewenst van alle gemakken zoals bijvoorbeeld tv voorzien. Uiteraard beschikt de achterhut over een douche- en toiletruimte. De voorhut is voorzien van een frans bed. Net als de achterhut is ook hier gedacht aan een gecombineerde douche en toiletruimte. Er is zelfs de mogelijkheid om v oor een derde hut te kiezen. De dinette komt dan te vervallen
Atlantic 460
De opvolger van de succesvolle Atlantic 444, de Atlantic 460! De Atlantic 460 heeft vaak bewezen dat ze zeer zeewaardig is. Op open zee valt de stabiliteit en koersvastheid op. Niet alleen op open water, maar zeker ook op binnenwater is de Atlantic 460 een heerlijk jacht om mee te varen.
Technische omschrijving
Lengte over alles: 14.30 m
Lengte waterlijn: 11.20 m
Breedte: 4.50 m
Diepgang: 1.25 m
Doorvaarthoogte: 3.40 m
Gewicht: ca. 16 ton
Snelheid: 25 tot 28 kts
Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
Inhoud watertank: ca. 675 l
Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
Standaard motoren: 2 x 320 kW (2 x 435 hp)
Volvo Penta D6 435 andere motoren op aanvraag
CE categorie A Ontwerper: John A. Bennett & Associates
Voor wie in het dagelijkse leven alleen genoegen neemt met het allerbeste mag dit ook verwachten aan boord van zijn jacht. Deze stelling is volledig toepasbaar op het concept van de Atlantic 460.
Met een lengte van minder dan 15 meter hoeft u geen geristraties aan te vragen voor het bevaren van sommige vaarwegen.
Nieuwe optie voor 2007: Volledig electrisch cabriosysteem en radarbeugel
ATLANTIC 56
Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck. In opdracht van Atlantic Motoryachts ontwikkelt Vripack Naval Architects uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56. In een markt waar veel aanbod is, maar ook veel van hetzelfde, komt Atlantic Motoryachts met een revolutionair ontwerp:
Voordek met groot zonnedek, waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.
lengte over alles 17.00 meter
lengte waterlijn 13.40 meter
maximale breedte 4.86 meter
diepte 0,98 meter
CE categorie B (kustvaart)
Inrichting salon / achterdek: Centraal in het schip de besturing, heeft de regie over het schip vanuit een luxe
stuurstoel; Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit met aan stuurboord twee luxe clubs. Ruim achterdek met riante kuipbank waarin de salontafel opgeborgen kan worden.
Inrichting onderdeks: Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met eigen gescheiden douche en toiletruimte. Voor in het schip bevindt zich een gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed. In het voorschip bevindt zich een tweede natte cel, voorzien van douche, toilet en wasmachine.
Tender Garage met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;
Uitgerust met twee nieuwe innovatieve 6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren, 435 pk per motor. Volvo Penta IPS – Inboard Performance System is een inboard innovatie.
ATLANTIC 56HT
Gebouwd volgens onze hoge standaard.
Technische Details
Lengte over alles: 18.50 m
Breedte: 4.85 m
Diepgang: 1,30 m
Gewicht, ca.: 23 ton
Doorvaart hoogte: 3.48 m
Inhoud brandstoftanks: 2564 l
Inhoud watertanks: 790 l
Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Naast de layout van het interieur verteld de styling veel over de persoonlijke smaak van de eigenaar. Het is echter ook mogelijk om gebruik te maken van zeer moderne vormen, materialen en stoffen.
Een Schip Op Maat
DE ATLANTIC MOTORJACHTEN
De meest bekende Piraten Vlag Jolly Roger
Piraten Vlag Edward England
Piraten Vlag Edward Teach Zwartbaard
Piraten Vlag Emanuel Wynne
Piraten Vlag Henry Every
Piraten Vlag Jack Rackham
Piraten Vlag Stede Bonnet
Piraten Vlag Thomas Tew
Piraten Vlag Christopher Condent
No Limit IV
Informative Site Voor De Watersporter
19-07-2010
Nieuwe watersport Vaarwijzer en vaarkaarten België
Nieuwe watersport Vaarwijzer en vaarkaarten België
| Datum: 19-07-2010 Bron: Watersportalmanak.nl
Nieuwe Vaarwijzer en vaarkaarten België Watersporters in Nederland trekken steeds vaker de grens over met hun motorboot. Daarbij zijn landen als België en Duitsland als aanliggende landen favoriet. Echter geen vaarwater is bevaarbaar zonder fatsoenlijke kaart. De Nederlandse watersporter kan in Nederland kiezen uit een keur van vaarkaarten, maar kaarten van België en Duitsland zijn slecht verkrijgbaar in Nederland.
De nieuwe Navigatieatlas van de Belgische Vaarwateren is een aanwinst voor watersporters die naar België willen varen. Een dik boekwerk ( 360 paginas) waarin alle ( 1532 kilometer) bevaarbare waterwegen van België in beschreven zijn is voorzien van gedetailleerde kaarten.
Alle kaarten komen uit het digitaal databestand Bel-12.500 van de cartografie Derouck-Geocart en zijn geo-gerefereerd, Noord gericht, en grafisch bewerkt in full color op schaal 1/30.000. Langsheen de oevers van de waterwegen zijn de markante gebouwen aangeduid, zodat uw positie visueel beter kan ingeschat worden.
Bij de getijrivieren staat op iedere kaart een gemiddelde getijkromme. Voor elke vaarweg worden de doorvaarthoogtes van de vaste bruggen, de diepgang der waterwegen, de trajectlengtes, de sluizen, de beweegbare bruggen, de jachthavens en de passantensteigers met hun diensten aangegeven, zodat een veilige en aangename vaart mogelijk is. De km-afstandspunten zijn eveneens vermeld om eventuele gevarenzones of bezienswaardigheden te kunnen lokaliseren.
Vaarkaarten België
Toervaarders die al wat langer in Nederland rondvaren gaan tegenwoordig ook vaak (ver) over de landsgrenzen. België, Duitsland en Frankrijk hebben ook prachtige vaarwateren, waar soms ook heel wat meer te zien en te beleven is dan rond de Nederlandse kanalen en rivieren. Net als in Nederland is het echter zaak om te zoeken naar geschikte toervaart-routes, rondtochten die men binnen de beschikbare tijd kan varen en waar natuurlijk liefst zo veel mogelijk te zien valt. Als men niet heen-enweer wil varen (dus niet langs dezelfde route wil terugkeren als op de heenweg) dienen zich een aantal goede mogelijkheden aan (alle Belgische en Franse routes beginnen voor het gemak midden in de grote rivieren, Heusden om precies te zijn.
Belgische Kempen - route 1 De Belgische Kempen bieden een prachtige lus als men via Antwerpen en de zogenaamde Kempische Kanalen naar de Zuidwillemsvaart vaart en via deze laatste terug naar het Noorden. De tocht voert door de prachtige steden Antwerpen en Den Bosch en verder door het bosrijke, stille en rustige Kempenlandschap, waar beroepsvaart niet veel meer voorkomt en waar het goed toeven is. Totale duur van de rondreis circa 75 vaaruren, waarin 56 sluispassages voorkomen. Bijna 400 kilometer vaarwater.
België 2 Een langere lus door België gaat via Gent, Kortrijk, Péronnes en Mons naar Brussel en dan via de Nete en het kanaal Bocholt-Herentals weer richting Limburg. De route voert dwars door Vlaanderen en langs talloze bezienswaardigheden, zoals de waalse scheepsliften, het hellend valk van Ronquières en de wereldsteden Gent en Brussel. Totale duur van de rondreis circa 100 vaaruren, waarin afhankelijk van de routekeuze ruim 60 keer geschut moet worden en meer dan 600 km worden afgelegd.
België 3 Van Antwerpen via Brussel en Charleroi kan men naar de Samber en de Maas varen, waarlangs Maastricht weer bereikbaar is. De tocht voert langs de belangrijke belgische steden en door prachtige berglandschappen van de Waalse Ardennen, via het hellend vlak van Ronquières en over de meanderende Samber en Maas. Totale duur van de rondreis circa 75 vaaruren, waarin afhankelijk van de routekeuze ruim 40 keer geschut moet worden en meer dan 500 km worden afgelegd.
Kaarten en GPS systemen Onderstaand bieden we u een selectie aan papieren vaarkaarten en GPS systemen die beslist handig zijn als u gaat varen over de grenzen. De papieren kaarten zijn van Le Rouck die een zeer complete vaargids van België levert met kaarten en alle informatie. De kaartenset van Le Roucht bevat 4 kaarten van België zonder toeristische beschrijving en reglementen.
PC Navigo is een gps routeplansysteem en navigatiesysteem in één dat u op uw laptop kunt gebruiken. Hiermee kunt u routes laten uitrekenen, waarbij uw scheepsafmetingen bepalend zijn voor de te varen route. Ook wordt rekening gehouden met brugbedieningstijden, sluizen en uw vaarsnelheid. Een aanrader
1 - 3 van 3 resultaten op 1 pagina
Le Rouck Vaaratlas Begië 49.95
Complete kaartenset en vaargids ineen
De nieuwe Navigatieatlas van de Belgische Vaarwateren is een aanwinst voor watersporters die naar België willen ...
Als warme en koude lucht op elkaar botsen dan ontstaat er een front. Bij een koufront hoort lage bewolking met veel wind alsook regenbuien of onweer. Bij een warmtefront zien we meer hoge bewolking met motregen en mist of nevel.
Windrichting: Noord tot Noordoost
Luchtsoort: Continentaal arctische lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Scandinavië en de Oostzee
Weerbeeld: Koud en guur weer , soms met sneeuw of hagelbuien komt in de zomer zelden of niet voor
Windrichting: Oost tot Noordoost Luchtsoort: Continentaal polaire lucht Brongebied: Komt van het landgebied Midden Europa en Rusland Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Oost tot Zuidoost Luchtsoort: Continentaal gematigde lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Zuidoost Europa (Balkan)
Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Zuid tot Zuidoost.
Luchtsoort: Continentaal tropische lucht.
Brongebied: Subtropisch Noord Afrika en Middellandse Zee.
Weerbeeld: Hete en droge alsook een stabiele lucht geven weinig bewolking en zelden regen.
Windrichting: Zuid tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem tropische lucht.
Brongebied: Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.
Weerbeeld: Warme en vochtige lucht, vaak regenluchten vooral in het najaar veel mist en regen.
Windrichting: West tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem gematigde lucht.
Brongebied: Het zuidwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met egale lage bewolkingmet regen en afgewisseld met droge perioden .
Windrichting: West tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem polaire lucht.
Brongebied: Het noordwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met lage bewolkingbuien of regen afgewisseld met droge perioden.
Windrichting: Noord tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem arctische lucht.
Brongebied: Het zeegebied bij de noordpool (Arctica).
Weerbeeld: Koud en wisselvallig weer met stapelwolkenmeestal regenbuien, afgewisseld met zon.
Spoorbrug in Koningshaven Rotterdam met boven de Radar