NIEUW: Blog reclamevrij maken?

kun je niet vliegen,loop
kun je niet lopen,ga
kun je niet gaan,kruip

maar blijf nooit stil staan
nooit dalen,immer opgaan

kun je niet lachen,glimlach
kun je niet glimlachen,wees toch blij
kun je niet blij zijn,wees tevreden

maar nooit de moed opgeven
en immer voorwaarts streven

Inhoud blog
  • de wereld onze tuin
  • tijdzones
  • reizen
  • Kaapverdië
    Sal
    21 maart 2010

  • Jamaica
    Montego-Bay
    2009-01-28

  • Cuba
    Varadero
    November 2007

  • Thaïland en Laos
    Februari 2005

  • Tunesië
    Sousse
    Maart 2004


  • Tenerife
    Praia Paraiso
    Februari 2004


  • Zuid India
    Backwaters
    dec.2003 Jan. 2004


  • Egypte
    Nijl en Hurghada
    dec 2000


  • Tunesië
    Monastir
    November 2000

  • USA
    Atlanta
    November 2000>

  • Mallorca
    september 2000

  • Griekenland
    Kreta
    Mei 2000

  • Dominikaanse Republiek
    Puerto Plata
    Febr. 2000

  • Zuid Afrika
    Botswana
    Namibië

    December 1998

  • USA
    Florida tot Texas
    Jan/Feb 1998

  • Thailand
    Myanmar
    Cambodja
    Vietnam

    voorjaar 1996

  • Pakistan
    najaar 1995

  • Zimbabwe
    met de tent
    Mei 1995

  • Sri Lanka
    voorjaar 1994

  • Thailand en Maleisië
    mijn ventje met
    Jos en Daniël

    1994

  • Indonesië
    Sumatra, Java, Sulawezi, Kalimantan, Biak, Papoua -Irian Jaya, Bali
    najaar 1993

  • Thailand
    de allereerste keer Aziê
    ... met Betty

    Februari 1993

  • USA
    Het westen en
    de parken
    met huurauto

    met huurauto


  • verkeersregels in India

  • wc bezoek in India - pictoram
    vlieg mee de wereld rond



                   Wie veel reist ontdekt ten slotte het eigen vaderland

                                                                                                      Godfried Bomans
    15-02-1993
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Thailand
    de allereerste keer Aziê
    ... met Betty

    Februari 1993
    T
    h
    a
    ï
    l
    a
    n
    d

    j
    a
    n
    u
    a
    r
    i

    1
    9
    9
    3

    geen fotoalbum


    Klik
    hier voor het verhaal

    15-02-1993 om 00:00 geschreven door ribbedebie


    » Reageer (0)
    30-06-1992
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    USA
    Het westen en
    de parken
    met huurauto

    met huurauto



    Verenigde staten
     
    Het Westen
    en de parken
     

    met huurauto en tent
     
    Mei-Juni 1992



    Al jaren droomden we om de grote plas eens over te steken. De kinderen zijn volwassen en wij voelen ons nog jong. De kampeerauto overzetten, daar hebben we toen nog niet kunnen van dromen. We kozen San Diego als vertrekpunt want, zo kwamen we niet direct in die grote steden terecht... om eens goed te lachen dus... en waar we dat idee gehaald hebben??? Nu lachen we daar eens mee. San Diego IS een grote stad. Druk, zoals wij dat hier ervaren bestaat ginder niet. Rechte, brede wegen - goede bewegwijzering en van 't moment dat er huizen staan gaan we toch gewoon blokken tellen. Een beetje uitgebreider verhaal en de foto's volgen nog... (ooit geraken mijn reisverslagen vanaf pensioen nog eens af...)

    30-06-1992 om 00:00 geschreven door ribbedebie


    » Reageer (0)
    19-04-1991
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    verkeersregels in India

    Highway Code of India

    Article I: The assumption of immortality is required of all road users.

    Article II: Indian traffic like Indian society, is structured on a strict caste system. The following precedence must be accorded at all times. In descending order, give way to: cows, elephants, heavy trucks, buses, official cars, camels, light trucks, buffalo, jeeps, ox-carts, private cars, motorcycles, scooters, auto-rickshaws, pigs, pedal-rickshaws, goats, bicycles (goods-carrying), handcarts, bicycles (passenger-carrying), dogs, pedestrians.

    Article III: All wheeled vehicles shall be driven in accordance with the maxim: to slow is to falter, to brake is to fail: to stop is defeat. This is the Indian drivers’ mantra.

    Article IV: Use of horn (also known as the sonic sender or aural amulet.)

    Cars: Short blasts (urgent) indicate supremacy, i.e. in clearing dogs, rickshaws and pedestrians from path. Long blasts (desperate) denote supplication, i.e. to oncoming trucks “I am going too fast to stop, so unless you slow down we shall both die” In extreme cases this may be accompanied by flashing of headlights (frantic).

    Single blast (casual) means: “I have seen someone out of India’s 870 million whom I recognize", “There is a bird in the road which at this speed could go through my windscreen", or “I have not blown my horn for several minutes.”

    Trucks and Buses: All horn signals have the same meaning, “I have an all-up weight of approximately 12.5 tons and have no intention of stopping, even if I could” This signal may be emphasized by the use of headlamps.

    Article IV remains subject to the provision of Order of Precedence in Article II above.

    Article V: All maneuvers, use of horn and evasive action shall if be left until the last possible moment.

    Article VI: In the absence of seat belts (which there is) car occupants shall wear garlands of marigolds. These should be kept fastened at all times.

    Article VII: Rights of way: Traffic entering a road from the left has priority. So has traffic from the right, and also traffic in the middle. Lane discipline: All Indian traffic at all times and irrespective of direction of travel shall occupy the centre of the road

    Article VIII: Roundabouts: India has no roundabouts. Apparent traffic islands in the middle of crossroads have no traffic management function. Any other impression should be ignored.

    Article IX: Overtaking is mandatory. Every moving vehicle is required to overtake every other moving vehicle, irrespective of whether it has just overtaken you. Overtaking should only be undertaken in suitable conditions, such as in the face of oncoming traffic, on blind bends at junctions and in the middle of villages/city centers. No more than two inches should be allowed between your vehicle and the one you are passing — one inch in the case of bicycles or pedestrians.

    Article X: Nirvana may be obtained through the head-on crash.

    Article XI: Reversing: no longer applicable, since no vehicle in India has reverse gear.

    Article XII: The 10th incarnation of God was an articulated tanker.

    19-04-1991 om 00:00 geschreven door ribbedebie


    » Reageer (0)
    18-04-1991
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    wc bezoek in India - pictoram
    .

    18-04-1991 om 00:00 geschreven door ribbedebie


    » Reageer (0)


    Breng ook eens een
    bezoekje aan
    mijn andere blogs

    ribbedebie
    voor van alles en nog wat
    kampeerauto1
    voor reizen met onze
    kampeerauto door
    Europa en Maghreb
    kampeerauto2
    met eigen of gehuurde
    camper door andere
    continenten

    Locations of visitors to this page

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Gastenboek
  • genieten!!!!
  • Hilde,
  • Wandelgroetjes uit Borgloon
  • Een lieve fijne donderdag toegewenst...
  • Heel lang geleden dat ik hier was

    een berichtje doet steeds deugd


    Blog als favoriet !

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    janssensdrees
    blog.seniorennet.be/janssen

    Tenerife


    Foto

    Foto

    Foto

    Tunesië - Sousse
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Viajar! Perder países!

    Viajar! Perder países!
    Ser outro constantemente.
    Por a alma não ter raízes.
    De viver de ver somente.

    Não pertencer nem a mim!
    Ir em frente, ir a seguir.
    A ausência de ter um fim,
    E a ânsia de o conseguir!

    Viajar assim é viagem.
    Mas faço-o sen ter de meu
    Mais que o sonho da passagem.

    O resto é só terra e céu.





    Reizen is landen verliezen!
    Voortdurend iemand anders zijn.
    Geen vaste voet aan de grond meer hebben.
    Enkel leven van wat je ziet.

    Nergens toe behoren, zelfs niet aan mezelf.
    Voorop lopen en volgen.
    Het gemis een eindpunt te hebben,
    en de schrik het te bereiken.

    Reizen op die manier is als een reis.
    Maar ik doe het, zonder er meer van de verwachten
    dan de droom dat het ticket me verschaft.

    De rest is slechts aarde en hemel.




    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!