- Het is gelukt ! Met veel bloed, zweet en ( figuurlijke) tranen, een hels lawaai, gevloek en zenuwen van J, het pijnigen van mijn auto-batterij, een goed uur proberen en twijfels over wat nu wel plus of min was.... is het rode monster gestart ! Het leek of het kotak-kotak-kotak-geluid ging blijven duren. Hij wilde wel maar kon niet. (al op gelet dat een motor bij ons mannelijk is en in franssprekend België vrouwelijk?) Ik had de moed al opgegeven, was al van plan om Touring te bellen : "opslepen dat machien, lukt nooit...." en vroem. Eén seconde... maar toen wisten we dat het zou lukken. " Waarom rij jij met een Harley ? Had je niet beter een Honda gekocht? ". Tjah...waarom rij ik met een Harley ? Waarom reden E en ik allebei met een Harley ? We hadden gewoon geen antwoord op die vraag. Of misschien enkel omdat we van de 'easy rider' generatie zijn, dat Harley onze jeugd vertegenwoordigd, dat we opgroeiden met het idee dat 'HD' staat voor 'vrijheid'. Nostalgie zeker? Duur? Alles is relatief, ook de kostprijs van een Harley Davidson. Ok, bij andere merken heb je méér chroom, méér accesoires, een stoerder uitzicht, bredere banden en méér carrosserie voor dezelfde prijs, klopt. Dat is een keuze die je kan maken. Wij kozen voor ijzer, staal en een beetje chroom, een motor in zijn 'blootje'. Iemand anders kiest voor alluminium en polyester met veel chroom, ' all dressed up'. We zijn allebei beginnen rijden met een Virago 535 en toen klonk het " dat is geen motor dat is een ' velootje '...". En onze Sportsters werden dan weeral te licht bevonden om ''echte' HD's te zijn... Zo zie je maar...het was ons een zorg en het zal mij een zorg wezen.
Ik hoop maar, dat de 50 km die ik gereden heb, voldoende zijn om het beestje morgen weer aan de praat te krijgen. Want ... de kriebels om de baan op te gaan zijn erg aan het worden ! -
|