Een tijd geleden hadden wij een afspraak met de huisdokter voor algemeen nazicht zoals dat heet. Bloed afname voor het labo enz.
Toen er moest afgerekend worden kon de dokter het niet laten ons een bemerking te maken over de aangerekende kosten, bij de herstelling van zijn TV toestel, enige tijd geleden.
De dokter had er blijkbaar moeite mee dat wij als Niet universitair opgeleiden meer aanrekenden voor het herstellen van zijn TV toestel dan dat hij mocht aanrekenen voor zijn ziekenbezoek.
Wij konden het niet laten hem te repliceren:
Mijnheer de dokter als u bij mij op huisbezoek komt voor zieke persoon.
Dan rekent u inderdaad uw honoraria maar zegt er wel bij dat u nog eens langs komt.
Erger nog, als het niet betert met de ziekte en uw voorschrift dan moeten wij u terug opbellen zodat u terug komt. Dus dat is twee maal betalen in plaats van een rekening.
Als TV hersteller betaalt u schijnbaar meer, maar bij het verlaten van uw woning is uw televisie toetstel terug gezond en hoeft geen tweede bezoek, bovendien geven wij garantie op onze prestaties. Een universitair die veel langer gestudeerd heeft dan ik, geeft NOOIT garantie op zijn prestaties.
Bij het verlaten van de dokters praktijk hebben wij elkaar de hand gedrukt en ieder heeft eens over de zaak kunnen nadenken of de opmerking gepast was.
|