50 Jaar achter den TV
Inhoud blog
  • zeven jaar later
  • een kamerjas die open viel

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    strandzeilen gesponserd door www.sdt-informatics.be

    Foto

    Ervaringen met koning klant
    Van zelfbouw tot plasma scherm TV
    13-05-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.universitair of niet

    Een tijd geleden hadden wij een afspraak met de huisdokter voor algemeen nazicht zoals dat heet. Bloed afname voor het labo enz.

    Toen er moest afgerekend worden kon de dokter het niet laten ons een bemerking te maken over de aangerekende kosten, bij de herstelling van zijn TV toestel, enige tijd geleden.

    De dokter had er blijkbaar moeite mee dat wij als Niet universitair opgeleiden meer aanrekenden voor het herstellen van zijn TV toestel dan dat hij mocht aanrekenen voor zijn ziekenbezoek.

    Wij konden het niet laten hem te repliceren:

    “Mijnheer de dokter als u bij mij op huisbezoek komt voor zieke persoon.

    Dan rekent u inderdaad uw honoraria maar zegt er wel bij dat u nog eens langs komt.

    Erger nog, als het niet betert met de ziekte en uw voorschrift dan moeten wij u terug opbellen zodat u terug komt.” Dus dat is twee maal betalen in plaats van een rekening.

    Als TV hersteller betaalt u schijnbaar meer, maar bij het verlaten van uw woning is uw televisie toetstel terug gezond en hoeft geen tweede bezoek, bovendien geven wij garantie op onze prestaties. Een universitair die veel langer gestudeerd heeft dan ik, geeft NOOIT garantie op zijn prestaties.

    Bij het verlaten van de dokters praktijk hebben wij elkaar de hand gedrukt en ieder heeft eens over de zaak kunnen nadenken of de opmerking gepast was.

    13-05-2005, 13:58 geschreven door salora

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)
    04-05-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een ebony houten schatje, deel 1

    Plots kwam ze de winkel binnen gewandeld, beeld schoon in een elegant geel mantelpak gekleed met prachtig lang zwart haar en met massief goud getooid en bruin getaand, in een woord: een ebony gouden schatje, u weet wel het liedje van …. Maar dan in het echt.

    De dame in kwestie had problemen met hare gsm en of ik dat kon regelen.

    Uit de krokodillen tasje kwamen enkele losse delen te voorschijn.

    Gebeld worden dat lukte nog net maar hem uitschakelen en iemand bellen dat was andere koek. Het scherm was stuk en het toetsenbord bleef niet op zijn plaats alles diende met een elastiekje bijeen gehouden. Gevolg van een vrije val!

    In mijn beste Frans uitgelegd dat dit niet te herstellen was dat de onderdelen te duur zijn en mogelijk zelfs al niet meer leverbaar zijn. Uiteraard hadden wij prachtige toestellen die precies pasten bij haar. Een prijskaartje van 28.000 Bfr min een korting “omdat zij het was” deden haar beslissing versnellen. Even het toestel indienst stelt simkaartje overgestoken enz.

    De schoonheid nam nog een kijkje in de zaak en haar oog viel op een speciale KTV van pilip.

    «Oui, madame ce TV couleur est un Philips grand écran de 67 cm.»

    Inmiddels was de GSM in orde en betaalde met grote bankbiljetten en bij het naar buiten gaan vroeg deze dame nog of ik den TV zelf bracht of personeel? »Au revoir et à bien tôt.»

    De defecte GSM belande in de vuilnis mand onder den toog en de dag ging zijn gewone gang.

    Mijn echtgenote die via de camera bewaking van de zaak mijn verkoopsargumenten had gevolgd vertelde mij later: “He jongen ge hebt uw beste beentje (Frans) voorgezet om die schoonheid de duurste GSM aan te smeren”. Wat ik niet kon en wilde ontkennen. Deze GSM paste perfect bij haar tailleur repliceerde ik.

    Spijtig dat ze later op de avond tegen sluitingstijd niet gezien heeft hoe twee beren van zwarte mensen van meer dan 2 m de zaak binnen stormden.Uit alles bleek dat het twee basketbal spelers van Antwerp waren en zeer boos op de verkoper van de GSM aan zijn klein zusterke.

    Na wat geroep werd het ons duidelijk: het ging er om dat wij die goeie GSM hadden achter gehouden? Is dat alles heren? Even de vuilbak boven gehaald en de stukken er uit gevist voilà, zaak opgelost. Alles netjes met tape aan een geplakt a.u.b. heren

    Als je de spierballen en de koolscheppen van handen had gezien ben je blij dat de stukken nog kan teruggeven.

    De heren gingen tevreden naar buiten, om even later terug binnen te komen.

    “Ai daar gaan we weer” dacht ik.

    Een van de heren probeerde naar zijn zusje de bellen en dat gaat niet…

    “Meneer er zit geen simkaart in het toestel mevrouw gebruikt die kaart om te bellen.”

    Inmiddels waren de heren afgekoeld “OK geeft u mij dan een tempo kaart”.

    In een snelle reflex dacht ik “die verkoop ik niet” en vertelde de heren “hierover in de kranten winkel die hebben dat wel, wij hebben allen abonnementen.”

    Wat zou er gebeuren als ze eerst moeten betalen voor een tempokaart en dan zouden vaststellen dat het niet gaat met dat toestel. Dus liever geen verkoop en dus geen heibel met deze jongens in de zaak zoals daar straks.

    Oef de heren begrepen het en gaan de deur uit en naar de kranten winkel.

    Enkele minuten later waren de heren terug in de winkel “dat marcheert niet”.

    “Als ge niet kan lezen op het scherm kan moeilijk je pincode inbrengen” was ons antwoord.

    Resultaat na driemaal proberen, juist de simkaart geblokkeerd. Weg 1000 Bfr. Tegen alle verwachtingen in, uiteindelijk kocht de man hetzelfde toestel als zijn zusje en een abonnement van Mobistar. Eind goed al goed het beste komt later.

    04-05-2005, 12:17 geschreven door salora

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (7 Stemmen)
    03-05-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen." Een TV die stuk is, dat is een sterfgeval"
    In onze loopbaan hebben wij op huisbezoek geweest bij rijken, armen, boeren en ministers.
    U mag raden waar wij de gekste dingen hebben meegemaakt.

    03-05-2005, 21:36 geschreven door salora

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (10 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het begon allemaal met het opruimen van mijn bureel
    Na al die jaren moest ik mijn bureel eens opruimen en wat vonden wij terug?
    * Een artikel uit een humo van 1990, waar aan meegewerkt hebben ene Eric en Chris.
    * Ervaringen met of van test aankoop enz.
    Maar elke TV hersteller kan zich terug vinden in deze verhalen.
    Goede en minder goede herinneringen maar allen waar gebeurd.

    Niemand wil horen van den goeie ouwen tijd toen ge nog alles zelf kon herstellen en de TV depanneur met open armen werd begroet om dat kijkkastje terug beeldekes te laten geven.
    Het is niet iedereen gegeven om van in de begin jaren de evolutie mee te maken van een televisie tijdperk maar dan bekeken van achter het toestel, dus het wel en wee als dat ding niet meer werkte.

    Wij hadden geluk om alle delen van de zaak te leren kennen.
    Beelden maken en uitsturen ( NIR BRT)
    Beelden ontvangen (kleuren TV antennedienst)
    Beelden ontvangen via satelliet (rusland tolkenschhool)

     

    03-05-2005, 21:21 geschreven door salora

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (7 Stemmen)
    Archief per week
  • 02/04-08/04 2012
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 02/05-08/05 2005

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Welkom op mijn blog!


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!