U vraagt, wij draaien u een loer.
Een artikel uit Humo door JH.van de jaren 90
Op de algemene economische inspectie (nu heet het anders) een departement van economische zaken worden spoed-tv-herstellers als poenpakkers slechts op de vierde gerangschikt. In de top drie staan de spoedontstoppers spoedglazeniers en spoedslotenmakers.
Nu moet u weten dat men zomaar geen techniekers aan de kapstok heeft hangen die men kan inzetten op elk uur van de dag onmiddellijk na het telefoontje. Is dat wel het geval is er iets mis met het bedrijf. Zon spoeddienst heeft ophalers indienst meestal.mensen die niet veel afweten van TVs en met een geleerde uitleg vertellen dat het toestel naar het atelier moet, maar toch al een flink voorschot vragen
Wij ook hebben gevallen gekend, van klanten die niet konden wachten, die bedrogen werden.
Zo was er een oudere man die ons vroeg of we konden komen om zijn toestel na te zien.
Wij antwoorden dat enkel het morgen zou kunnen, blijkbaar kon hij niet wachten en belde een spoeddienst. Enige tijd later moeten wij toch naar de bewuste klant en kwam het verhaal boven:
- De man had zijn toestel meegegeven en geen reserve toestel gekregen in afwachting van de herstelling.
- De klant was beloofd dat het toestel de volgende dag zou terug hebben.
- 14 dagen later belde de klant naar de spoedhersteller die vertelede dat het toestel af was maar geen transport had. Dus werd hem voorgesteld om het toestel te komen ophalen met een taxi omdat het kerstavond was stemde de man toe.
- Na het betalen van een gepeperde rekening werd het toestel in de taxi geplaatst en kon de man vertrekken.
- Aan de taximan moest een extra fooi betaald om het toestel binnen te dragen en aan te sluiten.
Nu bleek het toestel verknoeid te zijn en waren de kosten te hoog om het goed te herstellen.
Wij hebben meegewerkt om dat bedrijf aan te klagen maar dat kwam anders uit.
De klant had vooraf schriftelijk toegestemd in de kostenraming en in de herstelling.
|