Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
21-04-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de dood van Roger Wiliamson
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De dood van  Roger Williamson

de brand

Roger Williamson was begin jaren zeventig een succesvolle autocoureur. 
In 1973 debuteerde Williamson in de Formule 1 voor het team van March tijdens de Grand Prix van Groot-Brittannië. Tijdens die race was Williamson betrokken bij een startcrash en moest opgeven.

Zijn tweede Grand Prix was in Nederland
De Grand Prix van Zandvoort. Tijdens die wedstrijd gebeurde een fataal ongeluk. Williamson vond de dood op het circuit.

Image13

GRAND PRIX VAN ZANDVOORT 1973
De Grand Prix van 1973 is de zwartste bladzijde van Nederlandse autoracegeschiedenis.
In die wedstrijd kreeg hij in de achtste ronde een lekke band waardoor hij crashte en zijn auto op de kop kwam te liggen. Williamson kon zich niet bevrijden uit zijn brandende auto. Een ronde later stopte een andere coureur, David Purley, om Williamson te helpen maar hij kon in zijn eentje de auto niet recht tillen.
eerste hulp
De baanofficials boden geen adequate hulp waarna Purley de enige aanwezige brandblusser van een official pakte en deze vergeefs leegspoot op de auto van Williamson.

blussen
David Purley probeert tevergeefs hulp te bieden

Toeschouwers die wilden helpen werden door de politie met honden .tegengehouden

dood
Purley word miselijk  als hij  williamson zied

Buiten de plek des onheils dachten velen dat er niets aan de hand was, Purley die rond de auto liep werd aangezien als de man bij wie het wrak hoorde, onder andere door tv-commentatoren.

roger wiliamson 1973
Roger Williamson word uit het wrack getild

De brandweerauto kwam uiteindelijk veel te laat aan omdat het in een laag tempo een groot deel van het circuit moeten overbruggen, de race was niet stilgelegd en de brandweer wilde niet tegen de rijrichting in rijden. Williamson was omgekomen, verstikt door het vuur, niet door het ongeluk zelf. 
De organisatie schoot zwaar tekort.

de arm

21-04-2007 om 17:49 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac GTO
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Pontiac GTO
De Pontiac GTO was een sportauto die tussen 1964 en 1974 werd gebouwd door Pontiac en tussen 2003 en 2006 door General Motors-afdeling Holden in Australië.

Van 1964 tot halverwege 1973 was de auto nauw verwant met de Pontiac Tempest, maar het laatste model uit de 20ste eeuw was gebaseerd op de Pontiac Ventura. De GTO uit de 21ste eeuw is in wezen een Holden Monaro met het stuur links, die op zijn beurt een coupéversie is van de Holden Commodore.

Hieronder de productiejaren van de verschillende generaties GTO's.

1965–1967: eerste originele generatie;
1968–1972: tweede originele generatie;
1973–1974: laatste originele generatie;
2004–2006: nieuwe generatie.

21-04-2007 om 08:47 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Camaro
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Chevrolet Camaro
Chevrolet Camaro SS uit 1969.De Chevrolet Camaro is een populaire Amerikaanse sportwagen die wordt geproduceerd door de Chevrolet Motor Division van General Motors. Hij werd geïntroduceerd als concurrentie voor de Ford Mustang op 29 september 1966, oftewel productiejaar 1967. Bij Chevrolet beginnen productiejaren drie maanden voor het begin van het daadwerkelijke jaar.

De belangrijkste onderdelen van de auto waren gelijk aan die van de Pontiac Firebird, waarvan de productiejaren exact overeenkomen met die van de Camaro en die eveneens gestaakt werd in 2002:

1e generatie: 1967–1969;
2e generatie: 1970–1981;
3e generatie: 1982–1992;
4e generatie: 1993–2002.

21-04-2007 om 08:44 geschreven door skodaman


20-04-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.borgward hansa 2400
Klik op de afbeelding om de link te volgen Borgward hansa 2400
Dit was de eerste luxewagen van borgward met een zescilindermotor met 2337cc en 82pk.
De elektrischbedienbare ruiten  in de portieren waren standaard .
De automatische  bak kon als optie worden geleverd.

20-04-2007 om 21:59 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chrysler imperial
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Chrysler Imperial 1956
De imperial kon in 1956 in drie carrosserievarianten worden besteld.
Als vierdeurssedan ,en als tweedeurshardtop en als vierdeurshardtop.
Hun 5801cc v8 motor leverde 284pk/4600tpm.
Bij de imperial vielen vooral de hoge achterspatborden op.
Zijn v8 was sterk genoeg om de auto naar een top van 175km per uur te brengen

20-04-2007 om 21:57 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.le mans 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Vreselijk ongeval in Le Mans  83 toeschouwers dood

Auto ontploft in publiek.   Datum: 11 juni 1955

In 1955 lijkt het erop dat de fransman Pierre Levegh de 24 uur  gaat winnen in Le Mans , totdat hij in het laatste uur een schakelfout maakt.

1
het drama van le mans

De Mercedes van Pierre Levegh stuift de rechte lijn voor de hoofdtribune op. Levegh raakt de Austin voor hem met een snelheid van 240 km/uur en wordt in de lucht gekatapulteerd. De Mercedes explodeert te midden van het publiek. en Levegh was opslag dood
3
Pierre Levegh licht dood voor zijn wagen

83 mensen kwamen om en meer dan 108 raakten gewond bij het ernstigste auto-ongeluk in de autosport.
9
de plaats waar de meeste doden vielen

Op de plaats van het grootste drama uit de geschiedenis van de autosport, heerste complete chaos. Alsof een vliegtuig was neergestort. 

10
na het drama was er al een priester  ( rechterkant van de foto )

 De race ging door, maar nog voor de race was afgelopen, haalde Mercedes-Benz echter zijn auto’s binnen en trok zich terug uit de racerij. 
De Brit Mike Hawthorn won de 24 Uur van Le Mans.

5
de resten van de mercedes tussen het publiek

Frankrijk  verbood onmiddellijk alle racewedstrijden. Ook de Grand Prix' van Duitsland, Spanje en Zwitserland werden afgelast. In Zwitserland is het verbod nog steeds van kracht. 

4
de mercedes 300 slr wat er van overbleef

20-04-2007 om 12:54 geschreven door skodaman


19-04-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Packard
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Packard
Packard was een merk van luxeauto's uit de Verenigde Staten dat van 1899 tot 1958 bestond. De Packard Motors Company was gevestigd in Detroit (Michigan, VS) en fuseerde in 1954 met Studebaker tot Studebaker-Packard. Packard gebruikte een zeer bekende slogan die luidde: Ask The Man Who Owns One, of Vraag het aan hij die er één bezit. Vandaag de dag zijn Packard's zeer gezocht door verzamelaars

In de prille jaren dertig staat de klasse van Packard op zijn hoogtepunt en is dan waarschijnlijk de meest bekende - en meest verspreide - Amerikaanse luxe wagen ter wereld. Na de crisis van 1929 zal het nog duren tot 1935 voordat de lichte achtcilinder (serie 120) te zien is die de redding zal betekenen van de firma; Packard gaat evenwel door met het vervaardigen van zijn grote acht- en twaalfcilinders tot aan de Tweede Wereldoorlog.

 

19-04-2007 om 21:49 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duesenberg 36
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Duesenberg Model J
De Duesenberg Model J was een personenauto die geproduceerd werd door Duesenberg. De Model J was de eerste auto van Duesenberg na de overname door Erret Cord. In totaal werden er 470 van gebouwd.

Het Model J werd geïntroduceerd in december 1928 op het autosalon van New York. Doordat de techniek die gebruikt werd in deze auto zeer vooruitstrevend was en de prestaties hoger dan alle andere personenauto's uit die tijd, was de auto meteen erg populair bij het publiek. Zo had de auto een 420cid (6884cc) 8-in-lijnmotor met dubbele bovenliggende nokkenas en vier kleppen per cilinder. Deze motor produceerde 265 pk en gaf de auto een topsnelheid van 187 km/h.
De enige reden dat er niet zoveel van verkocht werden kwam door het prijskaartje: het chassis alleen koste $8.500 en afhankelijk van het gewenste carrosserie kon de prijs oplopen tot $25.000, wat toentertijd een enorm bedrag was.

Na de introductie van de auto werkte Fred Duesenberg nog verder aan de Model J, zo zette hij er o.a. een supercharger op. Dit nieuwe model zou vanaf 1929 verkocht worden als het Model SJ.

In 1932 kwam August Duesenberg om het leven nadat hij met zijn Model J van de weg af was gereden.

Duesenberg Model SJ uit 1935.
Duesenberg was een Amerikaans luxe-automerk van 1920 tot 1937. Voordien was het bedrijf een racewagenbouwer. De merknaam Duesenberg stond bekend voor elegantie, luxe, mechanische precisie en kracht. Zodanig zelfs dat het afgeleidde woord doozy/duesy Engelse straattaal werd om iets van hoge kwaliteit aan te duiden. Desondanks ging het prestigieuze merk in 1937 ten onder.

Het einde
In 1937 kwam een einde aan Duesenberg's productie nadat moederconcern Cord financieel ten onder ging. In dat laatste jaar werden nog 650 Duesenbergs gebouwd.

Type: Model J
Productiejaren: 1928-1937
Opvolger: Duesenberg Model SJ
Motor: 6884 cc
PK: 265 pk
Gewicht: 2300 kg
Wielbasis: 3607 mm 

19-04-2007 om 21:47 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.batmobile 1
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Batman
Batman was een populaire televisieserie in de jaren '60, gebaseerd op de stripheld Batman. Batman werd door American Broadcasting Company (ABC) uitgezonden van 12 januari 1966 tot en met 14 maart 1968.

Batman werd gespeeld door Adam West, Robin door Burt Ward. Met een hoop gadgets (waarvan de naam altijd begint met bat-) en de Batmobile bestrijden zij het kwaad vanuit de Batcave. In het echte leven gaan ze door het leven als Bruce Wayne (Batman) en Dick Grayson (Robin).

batmobile1_12

Na het eerste seizoen van de serie is er een film gemaakt over Batman en Robin, waarin de bekendste "slechteriken" samenspannen tegen het "dynamic duo". Deze bekendste Batman-slechteriken zijn; Penguin, The Riddler, The Joker en Catwoman
 

19-04-2007 om 15:25 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volkswagen Kever Deluxe ragtop
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Volkswagen Kever
 Dramatische momenten in de wereldgeschiedenis willen nog wel eens briljante vondsten opleveren. Neem nou de Volkswagen Kever. Want hoewel men het bij Volkswagen zelf hard probeert te vergeten, is deze auto toch écht bedacht door de man die de Tweede Wereldoorlog ontketende. Maar ook zonder hem blijkt het idee van de Volkswagen trouwens nog altijd sterk. Dankzij Ferdinand Porsche wordt de auto al vanaf 1934 ontwikkeld. De productie komt echter na de oorlog pas op gang, in 1946 om precies te zijn. Oorspronkelijk is het autootje voorzien van een luchtgekoelde viercilinder boxermotor van 1.131 cc. Goed voor 25 pk en een topsnelheid van precies 100 km/h. In de loop der jaren groeit de Kever en zijn motor gestaag. Na 1955 was er een ovaal achterruitje in plaats van het bekende ‘brilletje’ (een ovaal met een spijl ertussen). Vanaf 1957 verdwijnt ook die achterruit om plaats te maken voor een groter exemplaar, samen met een grotere voorruit trouwens. Onderwijl neemt het vermogen van de boxermotor toe naar 30 pk en komt er in 1965 zelfs een 1.285 cc versie met 40 pk, gevolgd door een 1.493 cc met 44 pk’s. De 1303 van 1972 heeft voor het eerst een bolle voorruit. Tegen die tijd is er een 1.584 cc-versie met 50 pk. Er verschijnen talloze varianten waaronder natuurlijk de beroemde cabriolets van Karmann en Hebmüller. Tussen 1946 en 1975 worden er niet minder dan 22 miljoen Kevers gebouwd. Nog niet lang geleden werden ze trouwens nieuw gebouwd in de Mexicaanse Volkswagen-fabriek in Pueblo.

De Herbie Volkswagen Kever 1200 ragtop

Herbie speelde de hoofdrol in vijf bioscoopfilms en een tv-film. Vrijwel niemand herinnert zich meer de acteurs die erin reden. De eerste film was 'The Love Bug' in 1969, waarin de Volkswagen Kever 1200 ragtop (zonnedak) voor sommige scènes een Porsche motor kreeg of aan een takel werd gehangen om goed rond te kunnen spinnen. De auto kon trouwens 'zelf' rijden door een chauffeur op de iets verlaagde achterbank te zetten. Hij kon door een gat in de bodem van de auto zien waar hij moest rijden.

De eerste Herbie was een Volkswagen Kever Deluxe ragtop uit 1963. Daarna zijn ook vergelijkbare modellen gebruikt die Volkswagen maakte tussen 1957 en 1966.

- 53 was het nummer van de favoriete baseball-speler van de producer van de film.

- De naam Herbie komt waarschijnlijk van een zinnetje uit een Las Vegas optreden: 'Sorry, ik ga alleen uit met mannen die Herbie heten'.

In de films won de grijze kever met nummer 53 het altijd met net een neuslengte voorsprong van de dure raceauto's.

19-04-2007 om 08:41 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW 1200
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW 1200
Na de zomer van 1957 kwamen de Kevers met een grotere voor- en achterruit uit de fabriek. Twee jaren later werden zowel de voor- als de achteras gemodificeerd en in augustus 1960 leverde de motor 34 pk. De wagens die na augustus 1961 gemaakt werden, herkende men van buiten aan de grote achterlichten met het gedeelde glas. In augustus 1963 werd het stof-schuifdak vervangen door een stalen schuifdak. Talloze verbeteringen en veranderingen volgden. De typen vanaf '65 (met grotere ramen) zijn wat lager geprijsd.
 
 
Soort: coach Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1192 Vermogen: 30/3600 en 34/3600
Topsnelheid: 115-120 Chassis: centrale buis
Productiejaar: 1957-heden Productieaantallen: 19.145.000 (alle typen '57 tot '88)
 

19-04-2007 om 08:34 geschreven door skodaman


18-04-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dodge Viper
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dodge Viper 
Een Dodge Viper GTS in een drag race.
De Dodge Viper is een Amerikaanse sportwagen, gemaakt door Dodge. In sommige markten gaat de auto door het leven als Chrysler Viper.

Eerst generatie (1992-1996)
Aanvankelijk geïntroduceerd als conceptauto op de autoshow van Detroit in 1989, zonder fabricageplannen was de auto zo'n overweldigend succes dat Chrysler serieuze productieplannen ontwikkelde. De conceptauto en de productieauto hadden nogal wat verschillen, maar de V10 motor bleef. Het productiemodel verscheen in 1992 en in 1996 kwam naast de originele cabriolet ook een gesloten coupé versie.

De auto was een vrij rauwe en ouderwetse sportwagen; de motor was afkomstig uit een truck, er was geen airconditioning, elektrische ramen of centrale deurvergrendeling. Zelfs hendels om de deuren vanaf de buitenkant te openen waren niet op de wagen te vinden.

Technische Gegevens
De Viper heeft een voorin geplaatste V10 motor met een inhoud van 488 kubieke inch (ong. 8 liter) die gekoppeld aan een vijf-versnellingsbak de achterwielen aandrijft. Het drijft de auto op tot een topsnelheid van 233 km/u.

 Tweede generatie (1997-2002)
In 1996 werd naast de coupé ook de cabrio aangepast en dit type gaat door het leven als de tweede generatie. Deze Viper werd in Chrysler gespecialiseerde Conner Avenue-fabriek gebouwd.

 Derde generatie (2003-2007)
In 2003 werd door DaimlerChryslers Street and Racing Technology (SRT) de derde generatie ontwikkeld. De motor werd een 8,3 liter V10 met een maximum vermogen van 517 pk(2007 600pk). Oorspronkelijk werd alleen de cabriolet versie in productie gebracht, maar in 2006 volgde de coupé.

18-04-2007 om 22:39 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford GT 40
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford GT40
De Ford GT40 was een sportwagen en viermaal achter elkaar winnaar van de 24 uur van Le Mans, van 1966 tot 1969. De auto was gebouwd om langeafstandsraces te winnen van Ferrari, dat Le Mans zesmaal achter elkaar had gewonnen, van 1960 tot 1965.

De GT40 werd genoemd naar de Gran Turismocategorie waarvoor de auto bedoeld was. De eis in deze categorie was een maximale hoogte van 40 inch (1,02 m, gemeten bij het windscherm). Grote Ford V8-motoren (4,7 L en 7 L) werden gebruikt, vergeleken met de Ferrari V12-motoren met een inhoud van 3,0 L of 4,0 L.

De eerste auto's werden gewoon "Ford GT" genoemd. De naam GT40 werd geïntroduceerd met de productie van de standaard Mk 1.

In 1996, toen de GT40 30 jaar bestond, bracht Ford een model uit, de GT90, ter ere van voorgenoemde. Het bleef echter bij een conceptauto die wederom bedoeld was Ferrari bang te maken. In 2006, toen de GT 40 jaar bestond, bracht Ford toepasselijk de GT uit. Men mocht hem niet GT40 noemen, wat men wel eerst van plan was, omdat dit al een geregistreerde handelsnaam is op naam van een arabische handelaar. De wagen had echter veel weg van zijn illustere voorganger: het design was bijna helemaal gekopieerd, alleen dan met een modernere draai eraan. En hoewel de auto een paar centimeter hoger was, kreeg hij de benodigde tongen los. Hij zou in een kleine serie gebouwd worden en geschonken worden aan mensen die echt een passie voor auto's hebben, waaronder Jeremy Clarkson, die hem alleen maar voor shows uit de garage mogen halen.

 

18-04-2007 om 22:33 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Torino van Starsky & Hutch
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford Torino van Starsky & Hutch 
Starsky & Hutch was een Amerikaanse politieserie 
 Een actieserie met harde helden die rond scheuren in een roodwitte Ford Torino, de serie is direct populair en trekt veel kijkers. 

een andere rol is weggelegd voor hun trouwe rode Ford Torino 1976, die ze gebruiken voor hun wilde achtervolgingen in de stad.
Gran-Torino

Ford Torino 1976
lengte: 213.3" (5,42 m)
breedte: 78" (1,98 m)
wielbasis: 117" (2,97 m)
gewicht: 2000 kg
aantal zitplaatsen: 5
motor: V8
cyl. inh.: 429 ci (7,0 liter)
vermogen: 360 pk at 4600 rpm
koppel: 480 lb-ft at 2800 rpm

18-04-2007 om 11:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volvo 1800
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Volvo 1800
 De Zweden verrasten de wereld in 1961 met een fraai gelijnde Volvo coupé, de P1800. De carrosserie is getekend door het Italiaanse designhuis Frua. De productie is gedurende de eerste jaren een verhaal apart: het stalen koetswerk wordt in Schotland gebouwd, waarna het naar de Britse autofabrikant Jensen wordt vervoerd. Deze assembleert de auto vervolgens met de uit Zweden aangeleverde onderdelen. Omdat de kwaliteit nogal te wensen overlaat, hevelt Volvo de productie in 1964 over naar Zweden. De ‘P’ verdwijnt daarmee uit de type-aanduiding. Ervoor in de plaats komt een ‘S’, wat staat voor Sverige (Zweden). 

The Saint
The Saint is een uitgebreide serie detectiveboeken, geschreven door Leslie Charteris. Naar aanleiding van de boekenserie werd in de periode 1962 tot 1969 een televisieserie gemaakt, met Roger Moore in de hoofdrol.volvo_sant_car
De titel The Saint slaat op de hoofdpersoon Simon Templar, ook wel De Saint genoemd
roger1800
hij reed in de serie met een Volvo P 1800 van 1961

18-04-2007 om 11:42 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.skoda 1101
Klik op de afbeelding om de link te volgen skoda 1101
in 1945 was skoda een van de allereerste europese autofabrieken die weer autos kon leveren.
en al waren de autos nog van een vooroorlogs ontwerp ,ze werden ook in belgie bijzonder goed verkocht .
het chassis van de 1101 bestond net zoals voor de oorlog uit een centrale buis.
de voorwielen waren onafhankelijk opgehangen en de 1089cc viercilinder kopklepper leverde 32pk/38tpm.
de skoda was speciaalontworpen voor de slechte oost-europese wegen was vrijwel onverwoestbaar.
de 1101was in allerlei uitvoeringen leverbaar
bij de vierdeurswagens gingen de voorportieren verkeerd open
de eerste naoorlogse skodas hadden een wielbasis van 248 en een lengte van 405cm.
met een topsnelheid van 100km/uur waren ze niet snel, maar daarentegen wel ijzersterk.
 

18-04-2007 om 00:41 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NSU PRINZ 1000
Klik op de afbeelding om de link te volgen

NSU PRINZ 1000 L+S & NSU 1000 C 
In 1964 werd een iets groter 4-zit model uitgebracht: de NSU Prinz 1000 L+S vanaf 1967 NSU 1000C.

De 2-cilinder 600 cc motoren uit de oudere modellen werden vervangen door 4-cilinder 1000 cc motoren. De carrosserie werd iets groter en ruimer. 

18-04-2007 om 00:38 geschreven door skodaman


17-04-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ford cabrio van prins bernard
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Zwaar ongeval met Prins Bernard
In november 1937 kreeg de prins een ernstig auto-ongeluk.
Op de rijksweg Amsterdam-Het Gooi kwam de auto in botsing met een vrachtwagen. ford  1935
de auto was total-los.
Het verhaal deed de ronde dat de vrachtwagenchauffeur ten tijde van het ongeval onder invloed van alcohol zou zijn geweest.
Wederom werd voor zijn leven gevreesd. Later bleek dat hij bij dit ongeluk zijn nek had gebroken. Hier zou hij zijn leven lang last van houden. 

de prins reed met een ford cabriolet delux van 1936
deze tweedeurs cabriolet was met een rumbleseat achteraan
de achteruit kon met een ritsluiting worden geopend .
hierdoor hoefden de achterpassagiers zich niet  buitengesloten te voelen. 

jjjjjjjjj
hier Prins Bernard een jaar later met een nieuwe Ford Cabrio

17-04-2007 om 22:07 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cadillac v16 van al capone
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Cadillac v16
De Cadillacs uit de jaren dertig waren een kenmerk van klassieke Amerikaanse verfijning en luxe. Met het introduceren van V12 en V16-motoren nam Cadillac binnen de bedrijfstak het voortouw wat betreft prestaties en techniek. De V16-motor, het geesteskind van Owen Nacker, dreef enkele van de meest spraakmakende Cadillacs aan. Deze motor was niet het enige vernieuwende product: in 1930 kregen de modellen met V16-motor ook voor het eerst vacuümbekrachtigde remmen. Cadillacs werden meer en meer responsief voor hun bestuurders.

Tijdens dit decennium bleef Cadillac de toon zetten op het gebied van technische vernieuwing. In 1932 begon Cadillac met de ontwikkeling van een automatische transmissie
 
Al Capone

Capone_prison
Gevangenisfoto

Alphonse Gabriel Capone  was een beruchte Amerikaanse gangster in de jaren '20 en '30 van de 20e eeuw.

hij reed met een  cadillac v16
a-car1

Tijdens de periode van de drooglegging beheerste Al Capone in Chicago het leeuwendeel van de misdadige activiteiten met betrekking tot het uitbaten van casino's, het organiseren van prostitutie en de illegale handel in alcohol. Alhoewel de politie van zijn misdaden op de hoogte was, kon Capone lange tijd ongestraft zijn activiteiten verder zetten. Uiteindelijk werd hij gearresteerd en veroordeeld op beschuldiging van belastingontduiking en moest hij zijn straf uitzitten in de gevangenis op het eiland Alcatraz.

In 1939 werd hij vervroegd vrijgelaten vanwege zijn slechte gezondheid. Hij stierf aan de gevolgen van een beroerte.

 

17-04-2007 om 10:41 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.John Dillinger
Klik op de afbeelding om de link te volgen

John Dillinger
 
John Dillinger was een beruchte Amerikaanse crimineel. Anderen zagen hem als een moderne versie van Robin Hood. Dillinger leefde in dezelfde tijd als Bonnie & Clyde en Ma Barker en de media stonden in die dagen bol van de verhalen over deze criminelen. Deze aandacht (de jaren 1931 - 1935 worden ook wel het "Public Enemy Tijdperk" genoemd) leidde tot de oprichting van de FBI.

John Dillinger werd geboren in Indianapolis, Indiana en groeide op in het nabij gelegen Mooresville. In 1923 sloot hij zich aan bij de marine, maar hij deserteerde al naar enkele maanden. Hij keerde terug naar Indiana, trouwde en probeerde een bestaan op te bouwen. Maar hij had moeite met het houden van werk en ook zijn huwelijk liep stuk. Nog in 1923 viel Dillinger na een avond drinken een bekende plaatsgenoot aan en beroofde hem. Hij werd snel gearresteerd en veroordeeld tot tien jaar cel.

Van medegevangenen leerde Dillinger veel over criminaliteit. In 1933 werd hij vrijgelaten, maar hij keerde al snel terug in de gevangenis nadat hij banken ging beroven. Op 3 maart 1934 ontsnapte Dillinger uit de gevangenis door gebruik te maken van een houten pistool dat met schoensmeer zwart was gemaakt. Eenmaal buiten de gevangenis ging Dillinger al snel weer banken beroven. Hij werd tot Public Enemy Number One verklaard door justitie en er werd een beloning van 10.000 dollar uitgeloofd voor zijn arrestatie.

Op 22 juli 1934 bezocht John Dillinger de film "Manhattan Melodrama" in een bioscoop in Chicago samen met zijn vriendin Polly Hamilton en Ana Campanas. Campanas, die uitzetting boven het hoofd hing, had de politie echter getipt. Eenmaal buiten opende de politie het vuur op Dillinger, die om het leven kwam.

ghghghgh

Tot op de dag van vandaag zijn er twijfels of het wel echt John Dillinger was die bij de schietpartij op 22 juli 1934 om het leven kwam. Sommige mensen die het lichaam hadden gezien beweerden achteraf hem niet te herkennen. Ook het autopsie-rapport bevatte enkele onduidelijkheden, zoals:

llllllllll

Geen van zijn littekens werd vermeld (John Dillinger werd door zijn zus geïdentificeerd aan de hand van een litteken op zijn been dat hij als kind opliep)
Het lichaam had bruine ogen, John Dillinger had grijze ogen. (Tegenwoordig neemt men aan dat de lijkschouwer hier een fout gemaakt heeft. Door de verwondingen aan Dillingers hoofd zijn zijn ogen waarschijnlijk verkleurd.)
Het lichaam toonde verschijnselen van kinderziektes die Dillinger nooit had gehad. (Ook dit is zeer waarschijnlijk een fout in het autopsierapport. De ziekteverschijnselen waren volgens een andere arts niet afkomstig van kinderziektes, maar van hartproblemen, die Dillinger had).
In 1969 ontving een lokale krant in Indianapolis een brief van een persoon die claimde John Dillinger te zijn. Bij de brief was een foto gevoegd, waarop een oude Dillinger te zien was. Maar de FBI noemde de brief een vervalsing: van het dode lichaam waren meerdere malen vingerafdrukken genomen die een persoonsverwisseling uitsloten.

dilinge2

Een andere legende rondom John Dillinger is dat hij een enorm grote penis had. Deze legende werd veroorzaakt door een foto van zijn lichaam dat na zijn dood in de kranten verscheen. Op deze foto is onder een laken een grote bult te zien, die in werkelijkheid werd veroorzaakt door zijn arm die stijf geworden was door de rigor mortis.

 

17-04-2007 om 10:27 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!