Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
09-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.talbot sunbeam 1981...
Klik op de afbeelding om de link te volgen talbot sunbeam 1981...

09-02-2010 om 12:14 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.talbot sunbeam 1981
Klik op de afbeelding om de link te volgen talbot sunbeam 1981

09-02-2010 om 12:13 geschreven door skodaman


10-11-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chevy Nova...1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen chevy  Nova...1967

10-11-2009 om 22:42 geschreven door skodaman


09-11-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac GTO Judge 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac GTO Judge 1969

09-11-2009 om 01:24 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chevelle ss 1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen chevelle  ss 1971

09-11-2009 om 01:22 geschreven door skodaman


11-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DATSUN BLUEBIRD TAXI 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen DATSUN BLUEBIRD TAXI 1961

11-10-2009 om 01:12 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Checker A9...1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Checker A9...1959

11-10-2009 om 01:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph TR7 1978
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Triumph TR7 1978

De Triumph TR 7 verdeelt Triumph liefhebbers meestal in twee kampen: je vindt het een mooie auto of een foeilelijke. Feit is dat iedereen die er een heeft de rijkwaliteiten roemt en dat het een zeer betrouwbare autos is.
Het model is tijdloos: nog steeds valt een TR7 of TR 8 op zonder dat de auto gedateerd aandoet

11-10-2009 om 01:09 geschreven door skodaman


02-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
           
kom ook eens kijken op  skodaman2

Come And See On..    skodaman2

http://blog.seniorennet.be/skodaman2

....


  

02-08-2007 om 00:00 geschreven door skodaman


25-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph TR2 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Triumph TR2 1957
De autos van Triumph behoren tot de geliefdste sportwagens uit de jaren vijftig en zestig .
al voor de oorlog leverde dit engelse merk een belangrijke bijdrage aan de autosport.

de TR2 was een verbeterde uitvoering van de TR1 , waarvan slechts enkele prototypen zijn van gebouwd.
zijn viercilindermotor had een inhoud van 1991cc en leverde 91pk/4800tpm.
het kenmerk van de TR2 was de diep in de neus gemonteerde grille, die bij de TR3 normaal en niet meer verzonken werd gemonteerd.
ook had de TR3 deurkrukken aan de buitenkant van de portieren , twee kleine noodzitjes achteraan en schijfremmen op de voorwielen.

25-07-2007 om 10:47 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph TR3B
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph TR3B

25-07-2007 om 10:43 geschreven door skodaman


24-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph GT-6 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph GT-6 1966
door een stalen dak op een Spitfire te lassen, ontstond de GT6 .
intresant was dat de wagen een 1998cc zescilindermotor uit de Triumph Vitesse had.
daardoor noemde men de wagen GT6
verder was de GT6 technisch identiek aan de Spitfire.
hij profiteerde van alle verbeteringen en groeide daardoor tot MK2 in 1968 en MK3 in 1970.

24-07-2007 om 20:47 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Atlas Major 10/12 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Atlas Major 10/12  1962

24-07-2007 om 20:42 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lotus 72 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lotus 72 1972

1972: Weer een wereldkampioen: Fittipaldi
Lotus had in de doorontwikkelde 72 nog steeds een topauto en bovendien een briljante eerste rijder in de vorm van de pas 25 jarige Braziliaan Emerson Fittipaldi die in 1970 al in zijn debuutjaar zijn eerste GP won. 1972 is dan ook het jaar van Fittipaldi en Lotus. Voor de vierde keer in acht jaar wint een Lotus-rijder het wereldkampioenschap. De successen en teleurstellingen volgen duidelijk een golfbeweging.

 

24-07-2007 om 00:10 geschreven door skodaman


22-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lamborghini Countach 400 S 1980
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lamborghini Countach 400 S 1980
 
De Miura was bijzonder, maar Bertones Countach was utopisch.
de toevoeging LP betekende Longitudinal Posteriore.
de 4.0-liter motor stond nu in de lengterichting voor de achteras en leverde 385pk/8000tpm
de S had bredere wiellen en een verbeterde wielophanging.
de Countach is nog steeds in een verbeterde versie te koop.
de portieren van de Countach vragen m een hoog plafond in de garage.

22-07-2007 om 11:31 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mazda RX-3 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mazda RX-3 1977
 
Spesifikasies
Ook genoem: Mazda Savanna
Vervaardiger: Mazda
Produksie: 1971-1978
Klas: Sportmotor 
Wielafstand: 2286 mm
Lengte: 4064 mm
Breedte: 1600 mm
Gewig: 884 kg 

 
 

22-07-2007 om 11:19 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Trueno Sprinter 1995
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toyota Trueno Sprinter 1995

22-07-2007 om 11:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota 2000 GT 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toyota 2000 GT 1970
Graaf Albrecht Goerts, de man die de BMW 503 & 507 had getekend,was ook verantwoordelijk voor de carrosserie van de 2000 GT.
onder de motorkap zat een zescilinder met twee bovenliggende nokkenassen,1988cc & 150pk/6600tpm.
de 2000 GT was speciaal voor de Americaanse markt ontwikkeld.
toen de koplampen volgens de wet te laag waren gemonteerd,kreeg de wagen er twee sleepogen bij.
de 2000 GT kon ook als racewagen worden geleverd.
zijn tweelitermotor leverde dan 200 in plaats van 150pk.
in totaal zijn er 339 stuks van verkocht.
  

22-07-2007 om 11:12 geschreven door skodaman


21-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corvette Stingray 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen Corvette Stingray 1965

Tussen 1963 & 1967 heette de Corvette , Sting Ray.
de wagen had een geheel nieuw ontwerp.

21-07-2007 om 17:58 geschreven door skodaman


20-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peugeot 908 V12 HDi 2006
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Peugeot 908 V12 HDi mét FAP-roetfilters 
Op 14 juni 2005 kondigt Automobiles Peugeot aan dat het merk weer gaat meedoen aan de prestigieuze en veeleisende 24 Uur van Le Mans*. Deze aankondiging maakt de ontwikkeling van een geavanceerde auto noodzakelijk. Om het belang en de toekomst van schone dieselmotoren nog eens extra te onderstrepen, werdt de nieuwe ‘Le Mans auto’ uitgerust met een HDi-dieselmotor voorzien van twee FAP-roetfilters.

Op 28 september 2006 werdt de auto ter gelegenheid van de Mondial de l’Automobile 2006 als Peugeot 908 in Parijs onthuld. Daarmee is de veelbelovende opvolger van de Peugeot 905, die Le Mans won in 1992 en 1993, een feit.

Het aërodynamische uiterlijk van de Peugeot 908 heeft in slechts drie maanden tijd de route van tekentafel naar windtunnel afgelegd en zorgt voor zowel een opvallend uiterlijk, een perfecte aërodynamica alsmede voldoende luchtkoeling voor de aanwezige radiatoren en intercoolers van de motor.

De twee bijzonder compacte FAP-roetfilters zijn aan het einde van het uitlaatsysteem geplaatst en garanderen onder alle omstandigheden een roetvrije uitstoot.

Enkele specifieke kenmerken van de 908:
· V12 dieselmotor met twee FAP-roetfilters, geplaatst in de lengterichting middenachter
· 12 cilinders met een inhoud van 5.5 l, V-vorm met een blokhoek van 100º.
· Vermogen: 700 pk
· Koppel: 1.200 Nm

· 6-versnellingsbak, in de lengterichting geplaatst.
· Banden: Michelin
· Lengte: 4.650 mm

20-07-2007 om 21:19 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!