Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
16-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.austin ten cabrio
Klik op de afbeelding om de link te volgen austin ten cabrio

in 1933 werd de Ten gepresenteerd.
in 1934 kon de klant bij austin kiezen uit niet minder dan 50 verschillende modellen !waaronder de cabrio

16-05-2007 om 00:07 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Siata Daina Sport (1952)
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Siata Daina Sport (1952) 

motor: 4-cil in lijn 1395 CC              

boring x slag: 82 x 66 MM                  wielbasis: 240 cm

compressie verhouding: 7,2:1              spoorbreedte voor: 130,7 cm

vermogen: 65 PK bij 5000 T/MIN      spoorbreedte achter: 130 cm

L x B x H: 405 x 158 x 145 cm

gewicht: 1050 KG

topsnelheid: 148 KM/H

16-05-2007 om 00:05 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zil 111
Klik op de afbeelding om de link te volgen

16-05-2007 om 00:03 geschreven door skodaman


15-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercedes nurberg
Klik op de afbeelding om de link te volgen mercedes nurberg

de nurberg werd voor het eerst aangedreven met een achtcilindermotor.
de auto werd afgeleverd in 1929

15-05-2007 om 11:02 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercedes k 630
Klik op de afbeelding om de link te volgen mercedes k 630

een mercedes 630 k koste in 1929  26.000 Reichsmark.
voor dit bedrag kreeg de bestuurderwel 2000kg rijgenot

15-05-2007 om 11:00 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercedes k 630 cabrio
Klik op de afbeelding om de link te volgen

15-05-2007 om 10:56 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes-Benz 170
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mercedes-Benz 170
 
De 170-serie van Mercedes-Benz, was het volumemodel waar het Duitse automerk zowel vóór als na de Tweede Wereldoorlog successen mee wist te boeken.
 
Mercedes-Benz 170Gebaseerd op 'Baurei W28' volgde de Mercedes-Benz 170 V in 1937. Een jaar eerder werd het model al getoond op de autoshow van Berlijn. Voortaan werd de 170 voorzien van een 4-cilinder zijklepmotor.
De productie van dit model liep ernstige problemen op toen in september 1944 de fabriek door de geallieerden met de grond werd gelijk gemaakt. De hoofdproductie vond plaats in Stuttgart-Unterturkheim, deze werd voor 70% vernield. De carrosserieafdeling in Sindelfingen was er nog erger aan toe, daar bleef slechts 15% van het fabriekscomplex bruikbaar.

 

15-05-2007 om 00:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

15-05-2007 om 00:35 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

15-05-2007 om 00:34 geschreven door skodaman


14-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

14-05-2007 om 20:54 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda S 600 & S 800 Coupé
Klik op de afbeelding om de link te volgen Honda S 600 & S 800 Coupé

In augustus 1965 kon de Honda 600 S ook als coupé gekocht worden. De voorruit was groter dan in de cabriolet en de achterruit diende als kofferdeksel. Op de Parijse Salon van 1966 stond de opvolger, de S 800, die een grotere motor had. Een groter voordeel was echter dat de achterwielen niet meer met kettingen aangedreven werden, zoals dat in de S 600 toegepast werd, maar met een gewone cardanas. Ook had de motor nu een drysump-smering meegekregen.
 
 
Soort: coupé Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 606 en 791 Vermogen: 57/8500 en 70/8000
Topsnelheid: 145 en 160 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1965-1966 en 1966-1970 Productieaantallen: 13.084 en 11.406 (alle typen)
 

14-05-2007 om 20:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph herald 33 cabriolet
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Triumph herald 33 cabriolet

in het jaar 1959 verscheen de triumph herald,een kleine wagen die de Standard Ten moest vervangen.
Giovanni Micheliotti had de carrosserie voor de wagen getekend.
het model was te koop als Saloon of als 2+2 coupe.
de 948cc kopklepper was afkomstig uit de Standard Ten en leverde 38pk in de personenwagen en 48pk in de coupe .
het opvallendst was het feit dat de wagens geen zelfdragende carrosserie meer hadden, maar een chassis zoals vroeger.
de vier wielen waren onafhankelijk geveerd en de auto had een draaicirkel van minder dan acht meter,korter dan die van de beroemde Londensetaxi.
in 1962 kon de Herald ook met een zescilindermotor worden geleverd.
vanaf dat moment sprak men over de Triumph Vitesse.

14-05-2007 om 13:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Herald 21
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Triumph Herald 21

de Herald had geen zelfdragende carrosserie.
Michelotti had hem zo getekend, dat de zeven carrosseriedelen aan elkaar geschroefd in plaats van gelast waren.
een voordeel bij reparaties!

14-05-2007 om 13:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph TR7 / TR8
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Triumph TR7 / TR8

 Na het verscheiden van de TR6 komt het betaalbare sportwagenmerk Triumph in 1975 met de geheel nieuw ontworpen TR7. De nieuweling is echter in eerste instantie uitsluitend voor de USA gedacht. Europa – en zelfs Engeland zelf – krijgt hem voorlopig niet. Het extravagante uiterlijk is uit het penseel van designer Harris Mann gevloeid, die tevens tekent voor de Austins Allegro en Princess.
De TR7 werd oorspronkelijk als targa ontwikkeld (een populaire vorm in die dagen) maar de technische afdeling kreeg deze constructie niet in serieproductie, waardoor op het laatste moment besloten werd, er een Fixed Head Coupe van te maken. Met de ietwat buitenissige styling als gevolg. De TR7 wordt aangedreven door de tweeliter uit de Dolomite Sprint. In verband met de strenge Amerikaanse emissienormen liggen de prestaties wat lager dan bij de latere, Europese versie: de sprint van 0 – 100 km/h kost 11,8 seconden en de top ligt rond de 170 km/h (Europese versie: 9,5 s respectievelijk 175 km/h). Bijzonder zijn ook de elektromechanisch bediende klapkoplampen. Enige tijd later volgen nog een Convertible (1979) en een TR8, met Rover-V8 (1980). Helaas zal de TR7 niet de redding voor het Britse merk zijn: in 1981 loopt de laatste Triumph van de band, waarmee een definitief einde komt aan alweer een Britse autofabrikant met een rijke geschiedenis. Toch zijn in totaal nog 112.000 exemplaren van de TR7 gebouwd.

type TR7 / TR8 TR7 Fixed Head Coupe TR7 / TR8 TR8 Fixed Head Coupe
bouwjaren 1975-1981 1980-1981
bouwwijze 4 cil.,lijn 8 cil.,V
cilinderinhoud 1998 cc 3532 cc
brandstof benzine benzine
aandrijving achter achter
vermogen 105 pk/5500 tpm 155
lengte 407 cm 407 cm
breedte 168 cm 168 cm
hoogte 127 cm 127 cm
massa 1000 kg -
topsnelheid 175 km/h 217 km/h
acceleratie 9,5 s -
productieaantal 112.000 410
 

14-05-2007 om 13:34 geschreven door skodaman


13-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.peugeot 205 t16
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Het begin van Group B rallywagens…

In de vroege jaren 80 werd er een categorie gecreëerd voor merken die hun capaciteiten wilden tonen; de Group-B was geboren.
Deze wagens evolueerden zo snel dat ze al vlug meer dan 500PK hadden, 4 wielaandrijving, kevlar bodywork en nog meer andere hoog technologische snufjes.

De group-b's kwamen tot het punt dat velen zich afvroegen of de piloten wel deze wagens nog aankonden.
Bijvoorbeeld de Lancia Delta S4 accelereerde van 0 tot 100km/u in 2,3sec op gravel!
Henri Toivonen reed met de S4 in Estoril, het Portugese GP circuit, zo snel, dat hij zich gekwalificeerd zou hebben voor de GP van Portugal 1986.
Nigel Mansell testte de Peugeot 205 T16 en vertelde dat deze wagen een formule-1 wagen gewoon zou voorbijsteken in het accelereren. De group-b rallywagens en hun piloten werden op deze manier een legende in de rallysport !

Het tempo van de 205 T16 shockeerde de rallygemeenschap tijdens de rally van Corsica. Peugeot had een sterk team gebouwd, met Ari Vatanen als bestuurder en Jean Todt die het rallyprogramma beheerde. Vatanen crashte in Corsica, maar ging om peugeot zijn eerste overwinnen binnen te halen. En dat deed hij ook in de 1000 meren rally van Finland iets later dat jaar. Tezelfdertijd introduceerde Audi zijn Sport Quattro, terwijl de Lancia 037 al in volle actie was. Peugeot was gelanceerd om weg te lopen met vele titels in 1985 na een indrukwekkend jaar van voorbereiding.

Peugeot domineerde grotendeels het seizoen 1985, maar de dingen gingen niet altijd volgens plan. Peugeot verloor Ari Vatanen in een bijna fatale crash in Argentinië. Zijn teamgenoot Timo Salonen schenkte alsnog de overwinning aan Peugeot. In de RAC 1985 was er een grote armade die Peugeot wilde verslaan.
Lancia debuteerde met zijn nieuwe S4, die was supercharged en turbocharged, Ford doopte zijn Rs200, Audi begon met de grote S1 quattro en Peugeot verdedigde de titel met de 205 T16 Evolution 2.
De nieuwe S4 van lancie ging lopen met de 1ste twee plaatsen. Ondertussen werden bijna alle wagens voorzien van grote vleugels om hen op de grond te houden.

 

13-05-2007 om 20:38 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Porsche 917 LH
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Porsche 917 LH

Een prachtige auto om te zien, deze Porsche 917 LH in de bekende Martini kleuren. Zeker een uitvoering waar veel mensen gecharmeerd van zullen zijn. 
Deze  kwam trouwens wel over de finish bij de wedstrijd van Le Mans 1971.
Dit kan helaas van de heren Larrouce en Elford niet gezegd worden. Heel jammer natuurlijk, maar dat geldt voor uitvallers bij befaamde races als Le Mans nog des te meer.

 
Temeer jammer omdat men met deze Porsche op papier toch heel goede vooruitzichten had.
Het model op zich had zich inmiddels al meer dan bewezen en stond zijn mannetje tussen andere beroemdheden. Deze Porsche 917 had de beschikking over een 5-liter motor die vermoedelijk in staat was meer als 600 PS op de weg brengen! De meningen zijn wat verdeeld, maar de topsnelheid op Le Mans lag ergens tussen de 386 en een kleine 400 km/h. Tot op de dag van vandaag een ongebroken snelheidsrecord op de baan van Le Mans.

13-05-2007 om 20:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maserati a6g cs 2000 1954
Klik op de afbeelding om de link te volgen

13-05-2007 om 00:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ferrari

Ferrari is een exclusief Italiaans automerk gesticht door Enzo Ferrari. Het merk werd opgericht in 1947 en is gevestigd in Maranello, 20 km ten zuiden Modena. Ferrari is momenteel voor meer dan de helft in handen van de Agnelli-clan, ook de oprichters van FIAT. Ferrari produceert per jaar maximaal zo'n 4000 exclusieve sportwagens. Ferrari is nu een zeer waardevol bedrijf. Onlangs kochten de Verenigde Arabische Emiraten 5% belang in het bedrijf, voor een bedrag van ?114.000.000.

 

13-05-2007 om 00:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lancia Appia
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lancia Appia

De Lancia Appia zag het levenslicht in 1953 als opvolger van de Lancia Ardea. In het toenmalige Lancia modelprogramma werd de Aprilia onder de Lancia Aurelia geplaatst. Van 1953 tot 1959 werden de serie 1 en 2 modellen gevoerd en van 1959 tot en met 1963 modelserie 3. Vooral in Italië was de Lancia Appia zeer geliefd onder mensen die een Fiat iets te gewoontjes vonden, daarnaast was het ook een zeer goed en fijn sturende auto! Gedurende de gehele Appia productie periode was de auto geliefd bij de Italiaanse carrosseriebouwers die de Appia als basis gebruikten voor eigen creaties. Zo werden er vele prachtige coupé en cabriolet modellen gebouwd waarvan er vaak maar één of enkele stuks werden gemaakt.
Een zeer interessante coupé op basis van de Lancia Appia werd handmatig gebouwd door Zagato; de Appia Zagato GT. Deze coupé werd voornamelijk gebouwd voor rallies en de racerij voorzien van een zelfdragende carrosserie. De GT werd gebouwd op basis van de serie 1 en 2 modellen (totaal 153 stuks). Op basis van de Appia serie 3 bouwde Zagato de GTE (Esportazione) zoals hier gepresenteerd. De GTE was voorzien van een krachtigere V4 motor die 60 pk. leverde. Gezien het lage eigen gewicht van de auto (790 kg.), de goede stroomlijn en de uitstekende rij eigenschappen was de Appia Zagato GTE een competitieve sportwagen. Tussen 1959 en 1963 werden er slechts 253 Lancia Appia Zagato GTE's gebouwd.

Technische gegevens

V4 motor (blokhoek 60º)
1 dubbele Weber carburateur
cilinderinhoud: 1090 cc.
vermogen: 60 pk. bij 4900 tpm.
topsnelheid: 160 km/u.
versnellingen: 4 handbediend
gewicht: 790 kg.

13-05-2007 om 00:28 geschreven door skodaman


12-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HISPANO-SUIZA H6B
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De Hispano-Suiza

ook al werd het merk Spanje-Zwitserland genoemd , in zwitserland is er nooit een auto van dit merk gebouwd.

in 1925 rolde in frankrijk de mooie creatie H6B  van de band .
het model had een 6597cc motor met 135kp.

12-05-2007 om 19:39 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!