Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
14-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

14-05-2007 om 20:54 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda S 600 & S 800 Coupé
Klik op de afbeelding om de link te volgen Honda S 600 & S 800 Coupé

In augustus 1965 kon de Honda 600 S ook als coupé gekocht worden. De voorruit was groter dan in de cabriolet en de achterruit diende als kofferdeksel. Op de Parijse Salon van 1966 stond de opvolger, de S 800, die een grotere motor had. Een groter voordeel was echter dat de achterwielen niet meer met kettingen aangedreven werden, zoals dat in de S 600 toegepast werd, maar met een gewone cardanas. Ook had de motor nu een drysump-smering meegekregen.
 
 
Soort: coupé Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 606 en 791 Vermogen: 57/8500 en 70/8000
Topsnelheid: 145 en 160 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1965-1966 en 1966-1970 Productieaantallen: 13.084 en 11.406 (alle typen)
 

14-05-2007 om 20:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph herald 33 cabriolet
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Triumph herald 33 cabriolet

in het jaar 1959 verscheen de triumph herald,een kleine wagen die de Standard Ten moest vervangen.
Giovanni Micheliotti had de carrosserie voor de wagen getekend.
het model was te koop als Saloon of als 2+2 coupe.
de 948cc kopklepper was afkomstig uit de Standard Ten en leverde 38pk in de personenwagen en 48pk in de coupe .
het opvallendst was het feit dat de wagens geen zelfdragende carrosserie meer hadden, maar een chassis zoals vroeger.
de vier wielen waren onafhankelijk geveerd en de auto had een draaicirkel van minder dan acht meter,korter dan die van de beroemde Londensetaxi.
in 1962 kon de Herald ook met een zescilindermotor worden geleverd.
vanaf dat moment sprak men over de Triumph Vitesse.

14-05-2007 om 13:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Herald 21
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Triumph Herald 21

de Herald had geen zelfdragende carrosserie.
Michelotti had hem zo getekend, dat de zeven carrosseriedelen aan elkaar geschroefd in plaats van gelast waren.
een voordeel bij reparaties!

14-05-2007 om 13:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph TR7 / TR8
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Triumph TR7 / TR8

 Na het verscheiden van de TR6 komt het betaalbare sportwagenmerk Triumph in 1975 met de geheel nieuw ontworpen TR7. De nieuweling is echter in eerste instantie uitsluitend voor de USA gedacht. Europa – en zelfs Engeland zelf – krijgt hem voorlopig niet. Het extravagante uiterlijk is uit het penseel van designer Harris Mann gevloeid, die tevens tekent voor de Austins Allegro en Princess.
De TR7 werd oorspronkelijk als targa ontwikkeld (een populaire vorm in die dagen) maar de technische afdeling kreeg deze constructie niet in serieproductie, waardoor op het laatste moment besloten werd, er een Fixed Head Coupe van te maken. Met de ietwat buitenissige styling als gevolg. De TR7 wordt aangedreven door de tweeliter uit de Dolomite Sprint. In verband met de strenge Amerikaanse emissienormen liggen de prestaties wat lager dan bij de latere, Europese versie: de sprint van 0 – 100 km/h kost 11,8 seconden en de top ligt rond de 170 km/h (Europese versie: 9,5 s respectievelijk 175 km/h). Bijzonder zijn ook de elektromechanisch bediende klapkoplampen. Enige tijd later volgen nog een Convertible (1979) en een TR8, met Rover-V8 (1980). Helaas zal de TR7 niet de redding voor het Britse merk zijn: in 1981 loopt de laatste Triumph van de band, waarmee een definitief einde komt aan alweer een Britse autofabrikant met een rijke geschiedenis. Toch zijn in totaal nog 112.000 exemplaren van de TR7 gebouwd.

type TR7 / TR8 TR7 Fixed Head Coupe TR7 / TR8 TR8 Fixed Head Coupe
bouwjaren 1975-1981 1980-1981
bouwwijze 4 cil.,lijn 8 cil.,V
cilinderinhoud 1998 cc 3532 cc
brandstof benzine benzine
aandrijving achter achter
vermogen 105 pk/5500 tpm 155
lengte 407 cm 407 cm
breedte 168 cm 168 cm
hoogte 127 cm 127 cm
massa 1000 kg -
topsnelheid 175 km/h 217 km/h
acceleratie 9,5 s -
productieaantal 112.000 410
 

14-05-2007 om 13:34 geschreven door skodaman


13-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.peugeot 205 t16
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Het begin van Group B rallywagens…

In de vroege jaren 80 werd er een categorie gecreëerd voor merken die hun capaciteiten wilden tonen; de Group-B was geboren.
Deze wagens evolueerden zo snel dat ze al vlug meer dan 500PK hadden, 4 wielaandrijving, kevlar bodywork en nog meer andere hoog technologische snufjes.

De group-b's kwamen tot het punt dat velen zich afvroegen of de piloten wel deze wagens nog aankonden.
Bijvoorbeeld de Lancia Delta S4 accelereerde van 0 tot 100km/u in 2,3sec op gravel!
Henri Toivonen reed met de S4 in Estoril, het Portugese GP circuit, zo snel, dat hij zich gekwalificeerd zou hebben voor de GP van Portugal 1986.
Nigel Mansell testte de Peugeot 205 T16 en vertelde dat deze wagen een formule-1 wagen gewoon zou voorbijsteken in het accelereren. De group-b rallywagens en hun piloten werden op deze manier een legende in de rallysport !

Het tempo van de 205 T16 shockeerde de rallygemeenschap tijdens de rally van Corsica. Peugeot had een sterk team gebouwd, met Ari Vatanen als bestuurder en Jean Todt die het rallyprogramma beheerde. Vatanen crashte in Corsica, maar ging om peugeot zijn eerste overwinnen binnen te halen. En dat deed hij ook in de 1000 meren rally van Finland iets later dat jaar. Tezelfdertijd introduceerde Audi zijn Sport Quattro, terwijl de Lancia 037 al in volle actie was. Peugeot was gelanceerd om weg te lopen met vele titels in 1985 na een indrukwekkend jaar van voorbereiding.

Peugeot domineerde grotendeels het seizoen 1985, maar de dingen gingen niet altijd volgens plan. Peugeot verloor Ari Vatanen in een bijna fatale crash in Argentinië. Zijn teamgenoot Timo Salonen schenkte alsnog de overwinning aan Peugeot. In de RAC 1985 was er een grote armade die Peugeot wilde verslaan.
Lancia debuteerde met zijn nieuwe S4, die was supercharged en turbocharged, Ford doopte zijn Rs200, Audi begon met de grote S1 quattro en Peugeot verdedigde de titel met de 205 T16 Evolution 2.
De nieuwe S4 van lancie ging lopen met de 1ste twee plaatsen. Ondertussen werden bijna alle wagens voorzien van grote vleugels om hen op de grond te houden.

 

13-05-2007 om 20:38 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Porsche 917 LH
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Porsche 917 LH

Een prachtige auto om te zien, deze Porsche 917 LH in de bekende Martini kleuren. Zeker een uitvoering waar veel mensen gecharmeerd van zullen zijn. 
Deze  kwam trouwens wel over de finish bij de wedstrijd van Le Mans 1971.
Dit kan helaas van de heren Larrouce en Elford niet gezegd worden. Heel jammer natuurlijk, maar dat geldt voor uitvallers bij befaamde races als Le Mans nog des te meer.

 
Temeer jammer omdat men met deze Porsche op papier toch heel goede vooruitzichten had.
Het model op zich had zich inmiddels al meer dan bewezen en stond zijn mannetje tussen andere beroemdheden. Deze Porsche 917 had de beschikking over een 5-liter motor die vermoedelijk in staat was meer als 600 PS op de weg brengen! De meningen zijn wat verdeeld, maar de topsnelheid op Le Mans lag ergens tussen de 386 en een kleine 400 km/h. Tot op de dag van vandaag een ongebroken snelheidsrecord op de baan van Le Mans.

13-05-2007 om 20:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maserati a6g cs 2000 1954
Klik op de afbeelding om de link te volgen

13-05-2007 om 00:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ferrari

Ferrari is een exclusief Italiaans automerk gesticht door Enzo Ferrari. Het merk werd opgericht in 1947 en is gevestigd in Maranello, 20 km ten zuiden Modena. Ferrari is momenteel voor meer dan de helft in handen van de Agnelli-clan, ook de oprichters van FIAT. Ferrari produceert per jaar maximaal zo'n 4000 exclusieve sportwagens. Ferrari is nu een zeer waardevol bedrijf. Onlangs kochten de Verenigde Arabische Emiraten 5% belang in het bedrijf, voor een bedrag van ?114.000.000.

 

13-05-2007 om 00:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lancia Appia
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lancia Appia

De Lancia Appia zag het levenslicht in 1953 als opvolger van de Lancia Ardea. In het toenmalige Lancia modelprogramma werd de Aprilia onder de Lancia Aurelia geplaatst. Van 1953 tot 1959 werden de serie 1 en 2 modellen gevoerd en van 1959 tot en met 1963 modelserie 3. Vooral in Italië was de Lancia Appia zeer geliefd onder mensen die een Fiat iets te gewoontjes vonden, daarnaast was het ook een zeer goed en fijn sturende auto! Gedurende de gehele Appia productie periode was de auto geliefd bij de Italiaanse carrosseriebouwers die de Appia als basis gebruikten voor eigen creaties. Zo werden er vele prachtige coupé en cabriolet modellen gebouwd waarvan er vaak maar één of enkele stuks werden gemaakt.
Een zeer interessante coupé op basis van de Lancia Appia werd handmatig gebouwd door Zagato; de Appia Zagato GT. Deze coupé werd voornamelijk gebouwd voor rallies en de racerij voorzien van een zelfdragende carrosserie. De GT werd gebouwd op basis van de serie 1 en 2 modellen (totaal 153 stuks). Op basis van de Appia serie 3 bouwde Zagato de GTE (Esportazione) zoals hier gepresenteerd. De GTE was voorzien van een krachtigere V4 motor die 60 pk. leverde. Gezien het lage eigen gewicht van de auto (790 kg.), de goede stroomlijn en de uitstekende rij eigenschappen was de Appia Zagato GTE een competitieve sportwagen. Tussen 1959 en 1963 werden er slechts 253 Lancia Appia Zagato GTE's gebouwd.

Technische gegevens

V4 motor (blokhoek 60º)
1 dubbele Weber carburateur
cilinderinhoud: 1090 cc.
vermogen: 60 pk. bij 4900 tpm.
topsnelheid: 160 km/u.
versnellingen: 4 handbediend
gewicht: 790 kg.

13-05-2007 om 00:28 geschreven door skodaman


12-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HISPANO-SUIZA H6B
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De Hispano-Suiza

ook al werd het merk Spanje-Zwitserland genoemd , in zwitserland is er nooit een auto van dit merk gebouwd.

in 1925 rolde in frankrijk de mooie creatie H6B  van de band .
het model had een 6597cc motor met 135kp.

12-05-2007 om 19:39 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.delahaye 135 ms
Klik op de afbeelding om de link te volgen Delahaye 135 ms

emile delahaye bouwde machines voor de productie van bakstenen en droomde al lange tijd van een eigen automobiel .
pas in 1896 voegde hij de daad bij het woord.

in 1935 nam delahaye het merk delage over.
de sportieve delages werden van nu af aan als delahaye verkocht
bijvoorbeeld  de 18 cv die was gebouwd op een tot 286cm ingekort chassis en werd aangedreven door een motor met drie carburateurs.

deze modellen vormden de basis voor de bekendste voor-& naoorlogse delahayes,de 135-serie.
in deze modellen was een zescilinderkopklepmotor geplaatst, die in de 135m  110pk en in de sportievere 135ms 130pk leverde.
de autos hadden een wielbasis van 295cm en haalden topsnelheden van 150 tot 175 km .de modellen zouden tot 1952 in productie blijven 

het chassis van de delahaye 135 ms vormde de basis van de meest bizarre carrosserieen  in die tijd
  

12-05-2007 om 19:31 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Volkswagen Transporter

Transporter is de naam voor een bestelwagen van de Duitse autofabrikant Volkswagen, die intern bekend staat als Typ 2 (de Volkswagen Kever heette intern Typ 1). Sinds 1990, met de komst van de T4 variant, is Transporter ook als naam geregistreerd. Voor de diverse modellen zijn door de jaren heen diverse bijnamen gebruikt, waarbij VW-Bus de algemeen gebruikte is.

Onder de naam Typ 2 zijn inmiddels 5 varianten op de markt gebracht, van T1 tot T5. Typ 2 is dus, in tegenstelling tot wat nog wel eens wordt gedacht, niet synoniem met een T2-bus.

De Typ 2 is het tweede model dat door het naoorlogse Volkswagen geproduceerd werd; eerder fabriceerde het bedrijf alleen de Volkswagen Kever. De productie begon in 1950. Het model kan worden beschouwd als de voorloper van busjes voor personen- en goederenvervoer. In de jaren zestig en zeventig werd de Typ 2 een populair hippiebusje, voornamelijk omdat het veel ruimte bood voor personen en levensmiddelen.

 T1
 
T1cHet allereerste Type 2-model, de Microbus, werd geproduceerd tussen 8 maart 1950 en het eind van 1967. Eerst werd de bus nog in Wolfsburg geproduceerd; vanaf 1955 werd een gloednieuwe autofabriek in Hannover gebruikt voor de productie.

Van de Microbus zijn verscheidene versies (T1a, T1b, T1c en later ook de T1.5) gebouwd. Uiterlijk veranderde er ook het een en ander. Zo werd er vanaf 1975 al de achterkant van de T2 gebruikt en veranderden de typische cargodeuren toen de fabricage aan Brazilië werd overgelaten. Onder de Amerikaanse fans werden de verschillende soorten T1’s ingedeeld naar de hoeveelheid ramen die de busjes telden. De standaard Kombi of Bus werd een ’11-window’. Andere edities kregen onder andere de namen ’13-window’, ’15-window’, ‘21-window’ en ’23-window’.

 

12-05-2007 om 09:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.russian hummer
Klik op de afbeelding om de link te volgen








kaz_02
dit is een hummer van in Rusland

12-05-2007 om 09:29 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.raptor k5 blazer
Klik op de afbeelding om de link te volgen

12-05-2007 om 09:24 geschreven door skodaman


11-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes-Benz E 270 CDI
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mercedes-Benz E 270 CDI

Deze Ambulance is opgebouwd op basis van een Mercedes-Benz E 270 CDI uitvoering met een 75 cm verlengde wielbasis. De soepele 5 cilinder direct ingespoten dieselmotor met een vermogen van 130 kW (177 pk) en de volautomatische 5-versnellingsbak staat garant voor comfortabele, veilige en betrouwbare rijeigenschappen. De ambulance voldoet aan de Euronorm NEN-EN 1789 type B.

Belangrijke voordelen van de Ambulance type IV zijn:

“Groot-volume”-ambulance door een inwendige (sta)hoogte van 190 cm,
Toepassing van oersterk en ultralicht koolstof composiet. Totale gewichtbesparing meer dan 20 %,
Gestroomlijnde contouren met alle optische signalen geïntegreerd in de opbouw,
Zuurstofcilinder verwisselbaar vanaf de linker buitenzijde,
Rondom blauwe, oranje en rode LED waarschuwingslampen voor een nog betere zichtbaarheid in het verkeer,
“Doorloop”-mogelijkheid vanaf de achterzijde naar voren, langs het brancardsysteem,
Luchtgeveerde achteras ter verhoging van het rijcomfort en ter verbetering van de voertuigstabiliteit.
De indeling van de patiëntencompartiment kan geheel naar klantspecificaties worden uitgevoerd.

  Zuurstofcilinders verwisselbaar vanaf de linker buitenzijde 
Een zeer comfortabele instap in het patiëntencompartiment door een
hoge en brede zijdeur   
  Een volledig geintegreerde arrowstick met LED verlichting in de achterklep 

Specifieke opbouwcomponenten voor de Mercedes-Benz E 270.

De ambulance type IV combineert een maximale interieurruimte met een moderne, opvallende en aërodynamische vormgeving. Uiteraard is de passieve veiligheid niet vergeten. De opbouw bestaat uit een volledig kunststof koolstof composiet veiligheidsconstructie. De achterklep en zijdeur worden eveneens vervaardigd van hoogwaardige koolstof composiet materialen.
Comfortabele verplegerfauteuil, inklapbaar, met hoge rugleuning en voorzien van een 3-punts veiligheidsgordel met oprolautomaat.
Een gecombineerde hetelucht / airconditioningunit in de patiëntencompartiment
De bediening van de kachel/airco is ondergebracht op het centrale schakelpaneel
Optische signalering waaronder zwaailampen, fliltslampen en LED flitsers zijn geïntegreerd in de ambulance opbouw. Akoestische signalering naar keuze.
Werkverlichting + interieurverlichting
220 Volt installatie wordt gerealiseerd door een Victron combi omvormer/acculader type Atlas Phoenic Multi 1300 W
220 V motorblokverwarming
Een specifiek brancard systeem wordt op klant voorkeur gemonteerd.
VDO Dayton MS 5400 navigatiesysteem
3 M stripingsmateriaal conform richtlijnen SOVAM striping


Technische omschrijving Mercedes-Benz E 270.

Type: Mercedes-Benz E 270 CDI
Brandstof: Diesel
Motor: 5-Cilinder dieselmotor met directe inspuiting; 2685 cm³; 130 kW / 177 pk Max. koppel 400 Nm bij 1800 – 2600 t/min
Wielbasis: 3.600mm
Gewicht: 2.720 kg
Transmissie: Mercedes-Benz 5-traps volautomatische versnellingsbak
Topsnelheid: Ca. 195 km/uur afhankelijk van de omstandigheden
Remsysteem: Voorzien van ABS en BAS, geventileerde remschijven rondom
Airbag: Airbag voor de bestuurder en voorpassagier
ESP: Electronic Stability Program
ASR: Aandrijf-Slip-Regeling
SBC: Sensotronic Brake Control, elektrohydraulische hogedrukremsysteem inclusief SBC Hold en i.c.m. automatische versnellingsbak SBC Stop (fileassitent)
Vering: Luchtgeveerde achteras met niveauregeling, schroefveren voor
Afmetingen: L x B x H: 5.596 x 1.822 x 2.100 mm
 

11-05-2007 om 22:19 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes 1724/45
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes 1724/45 - 177 kw/240pk
De zware autopomp van Mercedes 1724/45
Hij heefd een Kabine voor 3 tot 8 personen
De Pomp is een  Bachert FP - 3800/10 en 400/40
De Tank heefd een inhoud van  2.400 liter

11-05-2007 om 22:14 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ford speedster
Klik op de afbeelding om de link te volgen

11-05-2007 om 18:46 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ford type t
Klik op de afbeelding om de link te volgen

11-05-2007 om 18:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.raf type 25
Klik op de afbeelding om de link te volgen

11-05-2007 om 18:44 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!