Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
11-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes-Benz E 270 CDI
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mercedes-Benz E 270 CDI

Deze Ambulance is opgebouwd op basis van een Mercedes-Benz E 270 CDI uitvoering met een 75 cm verlengde wielbasis. De soepele 5 cilinder direct ingespoten dieselmotor met een vermogen van 130 kW (177 pk) en de volautomatische 5-versnellingsbak staat garant voor comfortabele, veilige en betrouwbare rijeigenschappen. De ambulance voldoet aan de Euronorm NEN-EN 1789 type B.

Belangrijke voordelen van de Ambulance type IV zijn:

“Groot-volume”-ambulance door een inwendige (sta)hoogte van 190 cm,
Toepassing van oersterk en ultralicht koolstof composiet. Totale gewichtbesparing meer dan 20 %,
Gestroomlijnde contouren met alle optische signalen geïntegreerd in de opbouw,
Zuurstofcilinder verwisselbaar vanaf de linker buitenzijde,
Rondom blauwe, oranje en rode LED waarschuwingslampen voor een nog betere zichtbaarheid in het verkeer,
“Doorloop”-mogelijkheid vanaf de achterzijde naar voren, langs het brancardsysteem,
Luchtgeveerde achteras ter verhoging van het rijcomfort en ter verbetering van de voertuigstabiliteit.
De indeling van de patiëntencompartiment kan geheel naar klantspecificaties worden uitgevoerd.

  Zuurstofcilinders verwisselbaar vanaf de linker buitenzijde 
Een zeer comfortabele instap in het patiëntencompartiment door een
hoge en brede zijdeur   
  Een volledig geintegreerde arrowstick met LED verlichting in de achterklep 

Specifieke opbouwcomponenten voor de Mercedes-Benz E 270.

De ambulance type IV combineert een maximale interieurruimte met een moderne, opvallende en aërodynamische vormgeving. Uiteraard is de passieve veiligheid niet vergeten. De opbouw bestaat uit een volledig kunststof koolstof composiet veiligheidsconstructie. De achterklep en zijdeur worden eveneens vervaardigd van hoogwaardige koolstof composiet materialen.
Comfortabele verplegerfauteuil, inklapbaar, met hoge rugleuning en voorzien van een 3-punts veiligheidsgordel met oprolautomaat.
Een gecombineerde hetelucht / airconditioningunit in de patiëntencompartiment
De bediening van de kachel/airco is ondergebracht op het centrale schakelpaneel
Optische signalering waaronder zwaailampen, fliltslampen en LED flitsers zijn geïntegreerd in de ambulance opbouw. Akoestische signalering naar keuze.
Werkverlichting + interieurverlichting
220 Volt installatie wordt gerealiseerd door een Victron combi omvormer/acculader type Atlas Phoenic Multi 1300 W
220 V motorblokverwarming
Een specifiek brancard systeem wordt op klant voorkeur gemonteerd.
VDO Dayton MS 5400 navigatiesysteem
3 M stripingsmateriaal conform richtlijnen SOVAM striping


Technische omschrijving Mercedes-Benz E 270.

Type: Mercedes-Benz E 270 CDI
Brandstof: Diesel
Motor: 5-Cilinder dieselmotor met directe inspuiting; 2685 cm³; 130 kW / 177 pk Max. koppel 400 Nm bij 1800 – 2600 t/min
Wielbasis: 3.600mm
Gewicht: 2.720 kg
Transmissie: Mercedes-Benz 5-traps volautomatische versnellingsbak
Topsnelheid: Ca. 195 km/uur afhankelijk van de omstandigheden
Remsysteem: Voorzien van ABS en BAS, geventileerde remschijven rondom
Airbag: Airbag voor de bestuurder en voorpassagier
ESP: Electronic Stability Program
ASR: Aandrijf-Slip-Regeling
SBC: Sensotronic Brake Control, elektrohydraulische hogedrukremsysteem inclusief SBC Hold en i.c.m. automatische versnellingsbak SBC Stop (fileassitent)
Vering: Luchtgeveerde achteras met niveauregeling, schroefveren voor
Afmetingen: L x B x H: 5.596 x 1.822 x 2.100 mm
 

11-05-2007 om 22:19 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes 1724/45
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes 1724/45 - 177 kw/240pk
De zware autopomp van Mercedes 1724/45
Hij heefd een Kabine voor 3 tot 8 personen
De Pomp is een  Bachert FP - 3800/10 en 400/40
De Tank heefd een inhoud van  2.400 liter

11-05-2007 om 22:14 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ford speedster
Klik op de afbeelding om de link te volgen

11-05-2007 om 18:46 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ford type t
Klik op de afbeelding om de link te volgen

11-05-2007 om 18:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.raf type 25
Klik op de afbeelding om de link te volgen

11-05-2007 om 18:44 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Blitz
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Opel Blitz

Na een prijsvraag in Duitsland kwam de naam "Blitz" als 1e prijs voor de nieuwe serie vrachtwagens uit de bus. Deze ontwikkeling was niet alleen belangrijk als bron voor het huidige Opel logo. Opel had al een zeer goede naam als vrachtwagen leverancier. De introductie van 1937 was de vonk voor nog veel meer. Beginnend met 3 lijnen: de 1,5 ton, de 3 ton en het buschassis, die nog een hoop gemeenschappelijk hadden, ging de productie door tot ver in de 50-er jaren. De na-oorlogse successen van Mercedes Benz zijn er een gevolg van, en een deel van de ontwikkeling van de omnibus zoals wij die nu kennen is er door gestart.

De productie van (vracht)voertuigen werd vanaf 1933 sterk in de gaten gehouden en gekanaliseerd. Opel gold als Duits bedrijf. Ondanks dat het een onderdeel was van het General Motors concern. Ondanks dat het internationaal onderdelen kocht. Ford Keulen bijvoorbeeld moest bewijzen dat het Duits was. De concern top daar moest zich in alle bochten wringen om te bewijzen dat 98% van alles in Duitsland werd gemaakt. Belangrijk? Ja. In de groei van de economie in Duitsland waren de staat en het leger een van de belangrijkste klanten. De bakker en de slager mochten alleen leveren als ze "Deutsches Erzeugnis" reden. Ook was er een subsidie op een aantal types auto's. Ze werden goedkoper, maar konden in tijd van crisis door het leger worden gevorderd. Opel Blitz was favoriet.

De 1,5 tonner
Als licht en multifunctioneel platform voor van alles was deze gewichtsklasse al veel eerder dan 1937 in 1 ton en 1,5 ton's uitvoering zeer populair. 1937 gaaf ook deze blitz een modern en flitsend voorkomen. Met laadbak, in bestelauto vorm, als brandweerauto. Alle vormen zijn bekend. Een eenvoudige standaard benzine motor uit de personenwagen serie maakte dat de techniek al betrouwbaar was en dat de prestaties goed waren. Tot ver in de 2e wereldoorlog zijn er tienduizenden gemaakt. Vanaf 1946 werden er al weer duizenden gebouwd. Pas in 1952 werd een opvolger geintroduceerd.

De 3 tonner
Met 70.000 4x2 exemplaren en 25.000 4x4 is de Opel Blitz 3-tonner één van de belangrijkste transportfactoren op de weg in de hele productie periode. Na de introductie in 1937 is er nauwelijks iets aan veranderd. Het aantal wielmoeren (van 6 naar 8) en een ander type aandrijfas. De combinatie van de 6 cilinder in lijn benzinemoter. (Die ook in de Opel Admiraal, de grootste personenwagen zat) En een lichte stevige constructie speelde alle concurentie in dit segment zo goed als van de kaart. Door het Schell programma waarin het aantal types in iedere klasse werd vermindert verdwenen de meeste concurenten. Mercedes Benz moest in plaats van zijn eigen 3-tonner de Blitz in licentie gaan maken. Toen in 1944 de Opel productielijn in Russelsheim bij een bombardement ongeveer met de grond gelijk werd gemaakt, was Daimler-Benz de enige plaats waar de Blitz werden gebouwd. Het verschil was het typeplaatje: Daimler-Benz noemde hem DB 701 en het ontbreken van het Blitz logo. Kort na de 2e wereld ging de productie er nog jaren verder. Uiteindelijk heeft Mercedes kort daarna een eigen ontwikkelde 3-tonner uitgebracht die een rechtstreekse afstameling is van de Blitz.

 De Bus
In 1937 werd een speciaal verlaagd chassis uitgebracht. Het verlaagde zwaartepunt, en de hoge draaglast maakte een groot verschil. Het aantal kilo's per passagier zakte dramatisch. Vele busbouwers bouwden er de mooiste bussen op. Deze ontwikkeling zette zich bij alle producenten van chassis door. Het was een logische ontwikkeling, maar Opel had voor de oorlog een marktaandeel van (naar schatting) meer dan 50%.

11-05-2007 om 09:40 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.daf torpedo
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Daf Torpedo  wegtransport’
DAF kwam in 1957 met een nieuwe serie zware truckchassis, de 2000-reeks, op de markt en in hetzelfde jaar werd voor bepaalde marktsegmenten ook een torpedofront geïntroduceerd. Een jaar later werd de bouw van eigen assen ter hand genomen, waarvoor later, halverwege de jaren zestig, in het Belgische Oevel, nabij Westerlo, een compleet nieuwe fabriek werd geïnstalleerd, waar ook de cabines gebouwd werden en nog altijd worden. In 1962 presenteerde DAF de Eurotrailer, een zelfdragende, aluminium oplegger. In hetzelfde jaar werd de transportwereld verrast met de compleet nieuwe DAF 2600. Met een compacte bouw voor zo veel mogelijk laadlengte, was DAF erin geslaagd een moderne cabine te bouwen, die ook als slaapcabine kon worden uitgevoerd. ‘De moeder van het internationale wegtransport’, werd de 2600 ook wel genoemd. DAF zette met deze truck voor jaren de toon als het ging om chauffeurscomfort. In juli 1964 werd het 50.000-ste truck-chassis afgeleverd. Een jaar later nam oprichter Huub van Doorne afscheid van ‘zijn’ bedrijf, dat toen, sinds de oprichting, al meer dan 100 patenten op zijn naam had staan.         

In relatief korte tijd had het bedrijf zich ontwikkeld van een fabrikant die veel inkocht en alleen de chassis zelf bouwde, tot een complete automobielfabriek. Tot een fabrikant die op de RAI van 1958 zelfs ook nog haar eerste personenauto introduceerde, de DAF 600 met een revolutionaire, volautomatische aandrijving, de Variomatic. Later volgden onder andere de 33, 44, 55 en 66 met diezelfde bijzondere aandrijving. Volvo nam overigens in 1972 een minderheidsbelang in DAF’s personenwagendivisie en verwierf enkele jaren later (1975) het volledige eigendom. In totaal produceerde DAF zo’n 820.000 personenauto’s.

 

11-05-2007 om 09:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

DAF  
vrachtwagenDAF, afkorting van van Doorne's Automobiel Fabriek, was een auto- en is een vrachtautofabrikant, opgericht door Hub van Doorne. In 1932 begon hij de van Doorne's Aanhangwagen Fabriek. Vanaf 1938 bouwt DAF voertuigen; in 1938 werd een prototype van een amfibisch voertuig gepresenteerd, met vierwielbesturing[1]. In 1949 begon Hub samen met zijn jongere broer Wim de Automobiel Fabriek die zich toelegde op de productie van vrachtwagens. In 1953 wilde men ook personenauto's gaan maken. In februari 1958 rolde de eerste DAF met tweecilinder viertaktmotor en variomatic versnellingsbak van de band.

In 1975 werd de personenauto-tak van DAF verkocht aan het Zweedse Volvo.

De vrachtwagendivisie bleef zelfstandig en nam in 1987 de vrachtwagendivisie van British Leyland over. In 1993 echter ging DAF failliet, maar werd in afgeslankte vorm doorgestart als DAF Trucks N.V.. In 1996 werd het bedrijf overgenomen door het Amerikaanse Paccar.

Vrachtauto's

Eerste modellen
Hoewel voor de oorlog al voorzichtig met trucks op basis van Ford begonnen werd, werd pas na de oorlog werkelijk een eigen vrachtwagenproductie opgezet. Men begon met de DAF A30, DAF A50 en de bestelwagen DAF A10. De eerste trucks waren uitgerust met Leyland en Perkins-motoren.

In 1963 verbaasde DAF de wereld met de DAF 2600, de eerste moderne truck, die alle op dat moment in productie zijnde trucks vooroorlogs deed lijken. In 1968 werd een kantelcabine geïntroduceerd. Deze cabine was zo bijzonder omdat men door het bouwdoossysteem met een beperkt aantal componenten een groot aantal verschillende cabines kon bouwen, van lichte distributietrucks tot internationale transporttrucks.

De jaren 70 werd ingegaan met goede moed: op dat moment dacht men dat het grootste probleem het vinden van goed gekwalificeerd personeel was. Er braken moeilijke tijden aan voor DAF en de personenwagendivisie werd overgedragen aan Volvo. De truckproductie bleef echter en DAF werd opgenomen in International Harvester. IH had ook Atkinson en Pegaso onder haar vleugels. Het uitblijven van investeringen onder IH deed DAF besluiten uit de combinatie te stappen.

 

11-05-2007 om 09:33 geschreven door skodaman


10-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bussing 8000 S13
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Bussing 8000 S13 

de Büssing 8000 S13 truck met Hanomag aanhanger  is een goed voorbeeld van de eerste generatie zware trucks die in Duitse na WO II werd geproduceerd. Zowel het model als de motorisering steunden nog sterk op vooroorlogse ontwerpen.

 

10-05-2007 om 15:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iveco Magirus Deutz
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Magirus-Deutz

Magirus-Deutz brandweertruck met luchtgekoelde Deutz dieselMagirus-Deutz was een Duitse fabrikant van brandweermaterieel en vrachtauto's.

tlf16-1

Onderdeel van het concern Klöckner-Humboldt-Deutz was het min of meer een directe afstammeling van het bedrijf opgericht door Nicolaus Otto.

tlf16-3

Magirus is legendarisch geworden als fabrikant van allerhande brandweermaterieel, met name de autoladders zijn wereldwijd bekend. Later werden ook met Deutz luchtgekoelde motoren uitgeruste vrachtwagens geproduceerd. Fameus zijn de rundhaubers en eckhaubers die men door het karakteristieke geluid van de luchtgekoelde Deutz Dieselmotor al van verre kon horen aankomen.

Magirus is in 1975 opgegaan in Iveco. De Deutz motorenfabriek werd afgestoten en ging zelfstandig als Deutz AG verder.

Magirus bestaat binnen het Iveco concern nog als fabrikant van brandweervoertuigen.

 

10-05-2007 om 15:06 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Krupp Titan SWL 80
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Krupp Titan SWL 80 

In oktober 1950 werd de Krupp Titan SWL 80 voor het eerst aan het publiek gepresenteerd. In de uitvoering als platte vrachtwagen van 8 ton bood de SWL 80 in zijn royale cabine ruimte aan 4 personen. Onder de fraai gevormde motorkap, die sterk leek op die van een Amerikaanse auto, leverde de 6-cilin der 2-takt dieselmotor een vermogen van 210 pk. 

10-05-2007 om 15:00 geschreven door skodaman


09-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ferguson to 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen de ferguson tractor
de fergie is een TO, een acroniem van Tractor Overseas.
het model werd in Detroit in de VS gebouwd  hij had een motor van 2213cc.
 

09-05-2007 om 19:01 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.R 27 hanomag
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Technische gegevens R 27 RC:
Motor Gewicht Afmetingen (in mm) Versnellingen* Bandenmaten
Type: D 21 eigengewicht: 1675 KG Lengte: 3230 1: 3,7 KM/H Voor: 5,00 - 16 AS
Cylinders: 3 - Breedte: 2040/2300* 2: 5,0 KM/H Achter: 9 - 42 AS
Pk: 27 - Hoogte: 1760 3: 6,3 KM/H -
- - Spoorbreedte: 1250/2060* 4: 11,6 KM/H -
- - Wielbasis: 2130 5: 18,3 KM/H -
- - - R: ?? KM/H -

*In spoorbreedte verstelbaar.
Extra's leverbaar op de Hanomag R 27 RC:
Voorlader, Hydraulische hefinrichting (3 punts ophanging), Maaibalk (met de hand of hydraulisch te heffen), Spoorbreedte verstelbare vooras, Gatenbalk, Gewichten (voor), Schijfvelgen (achter), Achterlichten, Dorspoelie (zij), Cabine, "Gepolster" zitting, Kruipversnellingen, Handrem.

09-05-2007 om 18:52 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.R 16 hanomag
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Technische gegevens R 16 A/B
Motor Gewicht Afmetingen (in mm) Versnellingen Bandenmaten
Type: D 14 eigengewicht: 1170 KG Lengte: 2680 1: A: 3,7/ B: 3,5 KM/H R 16 A Voor: 4,50 - 16
Cylinders: 2 - Breedte: 1470/1690* 2: A: 4,75/ B: 4,5 KM/H R 16 A Achter: 7 - 36
Pk: 16 - Hoogte: A: 1650/ B: 1590 3: A: 6,4/ B: 6,1 KM/H R 16 B Voor: 4,50 - 1t
- - Spoorbreedte (voor): 1250/1375/1500* 4: A: 11,6/ B: 11,1 KM/H R 16 B Achter: 7 - 30
- - Spoorbreedte (achter): 1250/1375/1500* 5: A: 19,1/ B: 18,1 KM/H -
- - Wielbasis: 1600 R: A: 3,1/ B: 3,0 KM/H -

*) In spoorbreedte verstelbaar.
Extra's leverbaar op de Hanomag R 16 A/B 1951 - 1953:
Elekstrische startmotor, Kruipgang, Dynamo, Dorspoelie (zij of achter), Maaibalk, Cabine, Bijrijderszit op het spatbord, "Gepolster" zitting, Hydraulische hefinrichting, Voorlader, Lier, Voorspatborden, Geveerde vooras, Differentieelslot, Trek - en Duwhaak, Aanbouwwerktuigen.
Extra's leverbaar op de Hanomag R 16 A/B 1953 - 1957:
Antislip, Hydraulische hefinrichting, Gewichten (voor), Vaste velgend, Gecombineerde dorspoelie en maaibalk aandrijving, Maaibalk, Voorspatborden, Cabine, Dubbele zit op het spatbord, Kruipgang, Banden 8 - 32 AS; 10 - 28 AS; 10 - 24 AS.

09-05-2007 om 18:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hanomag c 220
Klik op de afbeelding om de link te volgen

hanomag
de hanomag was gevestigd in hanover.het bedrijf begon al in 1835 met de bouw van zware machines en maakte eerst stoomlocomotieven,vervolgens schepen en later vrachtwagens.
na de eeuwwisseling nam de mechanisatie in de landbouw een hoge vlucht.er kwamen allerlei zelfdragende machines voor het trekken van agrarische werktuigen beschikbaar.

aan het einde van de tweede weereldoorlog waren alle fabrieken van het bedrijf platgebombardeerd door de geallieerden.ze waren echter spoedig weer in bedrijf en de betrouwbare R40 en RL20 werden opnieuw massaal geproduceerd.eind jaren veertig en begin jaren vijftig volgde de introductie van de R16 en R45,samen met de rupstrekker K55.vervolgens rolde in 1954 het 100.000st exemplaar van de montageband.

in 1961 werd het bedrijf onderdeel van het reinstalconcern en in 1964 verschenen nieuwe viertaktmodellen,de 300,400,500 en de 600 series
met als vlaggenschip de nieuwe 800.
de zaken gingen echter niet goed en de tractorfabriek in argentinie werd aan massey-ferguson verkocht.

09-05-2007 om 12:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hanomag r 45
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Technische gegevens R 45
Motor Gewicht Afmetingen (in mm) Versnellingen Bandenmaten
Type: D 57 eigengewicht: 3220 KG Lengte: 3535 1: 3,5 KM/H Voor: 6,50 - 20 AS
Cylinders: 4 - Breedte: 1780/1820* 2: 5,0 KM/H Achter: 13 - 30 of 12,75 - 28 AS
Pk: 45 - Hoogte: 1750 3: 6,6 KM/H -
- - Spoorbreedte (voor): 1380 4: 9,8 KM/H -
- - Wielbasis: 2080 5: 17,3 KM/H -
- - - R: 2,7 KM/H -

*Afhankelijk van de bandenmaten 12,75 - 28 of 13 - 30.
Extra's leverbaar op de Hanomag R 45 A/AE:
Hydraulische voorlader, Dorspoelie, Lier (trekkracht: 3500 KG), Ruit, Gesloten cabine, "Gepolster" zitting, Achterlichten, 25 KM/H versnellingsbak, Luchtremmen, Gatenbalk, Uitlaat naar onder, Hydraulische hefcylinder voor aanhangwerktuigen.

09-05-2007 om 12:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hanomag r 420
Klik op de afbeelding om de link te volgen

09-05-2007 om 12:28 geschreven door skodaman


08-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ronald Ratzenberger
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ronald Ratzenberger
Tijdens de Grand Prix van San Marino in 1994 verloren in hetzelfde weekeinde zowel Ayerton Senna als Ronald Ratzenberger het leven. De Oostenrijker Ratzenberger crashte dodelijk in de Villeneuve-bocht tijdens de training op het circuit van Imola.
 
1941
de fatale crash

Nadat de voorvleugel afbrak van zijn bolide vloog hij met ruim 250 kilometer per uur tegen een muur. Het was zijn eerste formule 1-seizoen.

crash9 roland ratsenberger  imola 1994
Ronald Ratzenberger dood in zijn wagen

Na de crash was de bolide helemaal uit elkaar gehaald. Zelfs de motor lag volledig bloot. Ratzenberger was de eerste coureur die stierf in de Formule 1 sinds 1986.
ratzenberger_08
hier word Ronald Ratzenberger weggedragen
De beelden na de crash laten zien hoe Ayerton Senna geschrokken zijn hoofd wegdraait. "Dit is niet goed, niet goed", aldus Senna. Twee dagen later overleed hij ook.

65541 tom pryce
Ronald Ratzenberger

08-05-2007 om 18:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fiat 8 vz 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen

08-05-2007 om 14:11 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 166 MM
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ferrari 166 MM

  Motor type 1995cc, 12 cylinders, 24 kleppen
Vermogen 140 PK bij 6600 toeren/min.
Versnelling 5 bak, handgeschakeld.
Gewicht 800 kilo.
Topsnelheid 201 kilometer per uur
0-100 Km/uur 10 seconden
 

08-05-2007 om 14:09 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!