Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
03-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW Race Touareg
Klik op de afbeelding om de link te volgen

VW Race Touareg

Beide VW Race-Touareg wisten Dakar te bereiken. Jutta Kleinschmidt -- die de rally in 2001 wist te winnen -- won in 2004 met haar bijrijdster Fabrizia Pons de 16e etappe.

Statistieken:
- Jaartal: 2003 (D)
- Motor: 5 cylinder in-lijn met TDI
- Motor capaciteit: 260 pk

03-06-2007 om 21:49 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.X-raid BMW X5
Klik op de afbeelding om de link te volgen

X-raid BMW X5 2003 
De beide uitzonderlijke BMW's eindigden in Dakar op de plaatsen 4 en 8.

Statistieken:
- Jaartal: 2003 (D)
- Motor: 3 liter, 6 cylinder bi-turbo
- Motor capaciteit: 206 kW
- Gewicht: 1900 kg

03-06-2007 om 21:46 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Mercedes Benz 230 G Paris-Dakar
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Mercedes Benz 230 G Paris-Dakar

In 1979 werd een nieuwe serie modellen geïntroduceerd die nog nooit door het bedrijf uit Stuttgard was geproduceerd: een lijn terreinwagens die ontstaan was uit de samenwerking tussen Daimler-Benz en de Oostenrijker Stayer Puch. Zo ontstond de “G” serie, voertuigen die in staat waren op onverharde wegen optimale prestaties te leveren met een hoog rijcomfort. Een typische eigenschap van Mercedes Benz auto’s. Deze gelukkige samenwerking resulteerde in een onmiddellijk succes voor deze nieuwe serie modellen, die voor Mercedes de weg baande in deze nieuwe marktsector. De 230 G was oorspronkelijk voorzien van een 4-cilinder lijnmotor van 2308 cc en 90 pk en vervolgens werden nieuwe uitvoeringen ontwikkeld met krachtigere motoren. Eén van deze modellen, dat speciaal voor de gelegenheid was aangepast, won in 1982 de beroemde Paris-Dakar rally met J. Ickx-C. Brasseur, die na een lange en uitputtende wedstrijd een groep vastberaden tegenstanders versloegen.

03-06-2007 om 21:44 geschreven door skodaman


02-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hudson jet 1954
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hudson Jet 1954

de hudson jet leek in geen enkel opzicht op de hudson .
deze relatief kleine wagen stond op een wielbasis van 265cm .
de lengte was 459cm.
de 3310cc motor leverde 105 en in de super jet 115pk.

02-06-2007 om 23:33 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hudson hornet 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hudson Hornet 1953

de hornet was niets anders dan een comodore met een opgevoerde motor.
met deze wagens werden  belangerijke races gewonnen.
tot 1953 leverde de hutson hornet de 5047cc zescilinder 146pk/3800tpm.
daarna haalde de men 172pk/4000tpm uit dezelfde cilinderinhoud.
in 1955 had het publiek ook de keuze uit een v8 (van packard!) met 5237 of 5773cc.
deze motor bleef tot 1957 in productie 

02-06-2007 om 23:31 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hudson hornet 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hudson Hornet 1952

tot in 1953 leverde de 5047cc zescilinder 146pk/3800tpm.
daarna haalde men 172pk 4000tpm uit dezelfde cilinderinhoud.
in 1955 had het publiek ook de keuze uit een v8 (van packard!) met 5237 of 5773cc.
deze motor bleef tot 1957 in productie.

02-06-2007 om 23:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hudson Commodore eight 1950
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hudson Commodore eight 1950

in 1948 kwam hudson met zijn beroemd geworden Step-Down-Body.
in tegenstelling tot de andere carrosserieen lag de vloer van de wagen onder de chassisbalken in plaats van erboven .
hierdoor had je bij het instappen het gevoel naar beneden te stappen.

02-06-2007 om 23:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hudson super six 1946
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hudson Super Six 1946

in 1946 en 1947 presenteerde hudson de super en de commodore in respectivelijk vijf en drie carrosserievormen.
de carrosserie van deze wagen was,afgezien van een andere grill,dezelfde als in 1942 .
de auto had een wielbasis van 307 en een lengte van 525cm.

02-06-2007 om 23:20 geschreven door skodaman


01-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercury comet gt 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercury Comet gt 1972

in 1970 werden er geen comets gebouwd en toen het model in 1971 opnieuw werd geintroduceerd,had de wagen een geheel nieuwe carrosserie.

01-06-2007 om 22:41 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercury comet 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercury Comet 1972

de nieuwe comet was gebaseerd op de ford maverick.
het model had een zescilindermotor met 2796cc en 101pk of 3272cc met 117pk.
voor de liefhebber was er een v8 met 4945cc en 213pk/4600tpm.

01-06-2007 om 22:39 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercury comet 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercury Comet 1960

01-06-2007 om 22:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BUICK
Klik op de afbeelding om de link te volgen Buick

01-06-2007 om 00:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALFA ROMEO 1900 SS
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Alfa Romeo SS

01-06-2007 om 00:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chrysler 400
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chrysler 400

01-06-2007 om 00:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERCURY COMET 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercury Comet 1965

01-06-2007 om 00:00 geschreven door skodaman


31-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bertone abarth gt 750
Klik op de afbeelding om de link te volgen Bertone Abarth GT 750

31-05-2007 om 20:11 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.U.S. Army WWII Motorcycle
Klik op de afbeelding om de link te volgen  U.S. Army WWII Motorcycle

Deze indrukwekkende motorfiets, in het einde van de jaren dertig gebouwd voor de Amerikaanse politie en in beperkte aantallen voor de civiele markt, werd tijdens de Tweede Wereldoorlog ook gebruikt door het Amerikaanse leger. Deze motorfiets was zeer degelijk en betrouwbaar en was in gebruik bij de militaire politie en bij eenheden aan het front voor snelle koeriers-diensten, waar hij goede diensten bewees dankzij zijn goede wegligging en sterke motor.

31-05-2007 om 20:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yamaha YZR 500cc 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Yamaha YZR 500cc 1974

De jarenlange race-ervaring van de onvergetelijke J. Saarinen leidde tot de bouw van deze motorfiets maar door zijn veel te vroege dood maakte hij de voltooiing helaas niet meer mee. De machine had twee gekoppelde 2-cilinder 2-takt motoren van 250 cc. die 95 pk. leverden bij 10.000 omw./min., een 6-versnellingbak, een topsnelheid van meer dan 280 km./u., een enkele schijfrem achter en een dubbele schijfrem vóór. Deze door G. Agostini bestuurde motor won het wereldkampioenschap in 1975, toen de resultaten van MV Agusta terugliepen.

31-05-2007 om 20:07 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MV Agusta 500 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen

MV Agusta 500 cc 4 cilinder

Deze motor, die in 1950 werd gebouwd met een cardanoverbrenging, bereikte zijn maximale betrouwbaarheid en competitiviteit in 1956 met de toepassing van een kettingoverbrenging en een telescoopvork. De MV Agusta 4-cilinder 500 werd door de beroemdste namen uit de motorsport in de hele wereld bereden zoals J. Surtees, M. Hailwood, G. Hocking en G. Agostini. Met hen heerste deze onweerstaanbare motor van 1956 tot 1965 in de hoogste categorie en won 9 wereldtitels. In 1966 werd hij uit de competities gehaald om ruimte te geven aan de nieuwe, veel lichtere en manoeuvreerbaarder “3-cilinder

31-05-2007 om 20:05 geschreven door skodaman


30-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rolls-Royce Silver Ghost
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Rolls-Royce Silver Ghost

De Rolls-Royce Silver Ghost werd vanaf 1906 gebouwd. Pas in 1925, na 8416 stuks, werd de productie beëindigd. De auto bevatte de beste technologie en ontwerpen die in die tijd beschikbaar waren. Hij was voor zijn tijd bijzonder betrouwbaar en vergde nauwelijks onderhoud. Al snel kreeg deze auto de reputatie de beste auto ter wereld te zijn.

De Silver Ghost heette oorspronkelijk 40/50 HP. In 1906 werden 4 chassis gebouwd voor het Olympia autosalon. Na veel interesse van het publiek liet manager Claude Johnson een auto in zilverkleur zetten en een plaatje met Silver Ghost aanbrengen vanwege de zachte (als een geest) werking. Koetswerkbouwer Barker voorzag het chassis van een cabriolet-koetswerk waarna de wagen werd klaargestoomd voor de Schotse betrouwbaarheidstesten in 1907. Hiermee wilde men het de nieuwe autobouwer bekendheid geven en de betrouwbaarheid van haar producten aantonen. Riskant gezien de algemene onbetrouwbaarheid van auto's in die tijd. Desondanks presteerde de Rolls-Royce uitmuntend. Zelfs na 11.000 km waren nauwelijk onderhoudskosten gemaakt. Andere testen hielden onder meer een rit van 24.100 km in, enkel onderbroken door bandenwissels. Nadien bleek bij een controle dat noch de motor, noch de overbrenging, noch de remmen noch de stuurinrichting tekenen van slijtage vertoonden. Aldus had de Silver Ghost haar reputatie verkregen.

Door het succes werden tot 1925 8416 stuks gebouwd. Vanaf 1921 werd hij ook in de Verenigde Staten gemaakt. Nadat het model werd opgevolgd door de Phantom I werd het Silver Ghost genoemd om verwarring met de Phantom I, ook model 40/50 HP, te vermijden. Daarvoor heette enkel de auto met registratie AX-201 ,met het plaatje, zo. Vele Silver Ghost's zijn nog steeds rijvaardig. De meest waardevolle is de AX-201. Dit was de wagen die al de testritten had gereden. In 1908 werd hij verkocht. Toen Rolls-Royce hem in 1948 kon recupereren was er al meer dan 800.000 km mee gereden. Sindsdien doet de auto wereldwijd dienst als publiciteitswagen.

 Motor
De 40/50 HP werd aangedreven door een 48 pk (bij 1200 RPM) sterke 7-liter 6-in-lijnmotor met 12 kleppen. Die was gekoppeld aan een manuele vierversnellingsbak. De topsnelheid van de wagen lag op 80 km/u. Tijdens een testrit tussen Londen en Edinburgh werd een gemiddeld verbruik van 9,68 l per 100 kilometer opgetekend.

In zijn geheel was de 40/50 een uitzonderlijke wagen maar de motor was een echt meesterwerk voor zijn tijd. In vrijloop draaide hij zo zacht dat een muntstuk erop kon balanceren zonder om te vallen. De auto wordt dan ook algemeen gezien als een van de beste die ooit gemaakt is.

Type: Silver Ghost
Productiejaren: 1906-1925
Productieaantal: 8416
Opvolger: Phantom I
Motor: 7036 cc I6
PK: 48 pk
Gewicht: 1383,5 kg
Verbruik: 9,68 l/100 km
 

30-05-2007 om 22:05 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!