Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
02-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hudson Commodore eight 1950
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hudson Commodore eight 1950

in 1948 kwam hudson met zijn beroemd geworden Step-Down-Body.
in tegenstelling tot de andere carrosserieen lag de vloer van de wagen onder de chassisbalken in plaats van erboven .
hierdoor had je bij het instappen het gevoel naar beneden te stappen.

02-06-2007 om 23:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hudson super six 1946
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hudson Super Six 1946

in 1946 en 1947 presenteerde hudson de super en de commodore in respectivelijk vijf en drie carrosserievormen.
de carrosserie van deze wagen was,afgezien van een andere grill,dezelfde als in 1942 .
de auto had een wielbasis van 307 en een lengte van 525cm.

02-06-2007 om 23:20 geschreven door skodaman


01-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercury comet gt 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercury Comet gt 1972

in 1970 werden er geen comets gebouwd en toen het model in 1971 opnieuw werd geintroduceerd,had de wagen een geheel nieuwe carrosserie.

01-06-2007 om 22:41 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercury comet 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercury Comet 1972

de nieuwe comet was gebaseerd op de ford maverick.
het model had een zescilindermotor met 2796cc en 101pk of 3272cc met 117pk.
voor de liefhebber was er een v8 met 4945cc en 213pk/4600tpm.

01-06-2007 om 22:39 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercury comet 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercury Comet 1960

01-06-2007 om 22:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BUICK
Klik op de afbeelding om de link te volgen Buick

01-06-2007 om 00:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALFA ROMEO 1900 SS
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Alfa Romeo SS

01-06-2007 om 00:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chrysler 400
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chrysler 400

01-06-2007 om 00:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERCURY COMET 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercury Comet 1965

01-06-2007 om 00:00 geschreven door skodaman


31-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bertone abarth gt 750
Klik op de afbeelding om de link te volgen Bertone Abarth GT 750

31-05-2007 om 20:11 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.U.S. Army WWII Motorcycle
Klik op de afbeelding om de link te volgen  U.S. Army WWII Motorcycle

Deze indrukwekkende motorfiets, in het einde van de jaren dertig gebouwd voor de Amerikaanse politie en in beperkte aantallen voor de civiele markt, werd tijdens de Tweede Wereldoorlog ook gebruikt door het Amerikaanse leger. Deze motorfiets was zeer degelijk en betrouwbaar en was in gebruik bij de militaire politie en bij eenheden aan het front voor snelle koeriers-diensten, waar hij goede diensten bewees dankzij zijn goede wegligging en sterke motor.

31-05-2007 om 20:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yamaha YZR 500cc 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Yamaha YZR 500cc 1974

De jarenlange race-ervaring van de onvergetelijke J. Saarinen leidde tot de bouw van deze motorfiets maar door zijn veel te vroege dood maakte hij de voltooiing helaas niet meer mee. De machine had twee gekoppelde 2-cilinder 2-takt motoren van 250 cc. die 95 pk. leverden bij 10.000 omw./min., een 6-versnellingbak, een topsnelheid van meer dan 280 km./u., een enkele schijfrem achter en een dubbele schijfrem vóór. Deze door G. Agostini bestuurde motor won het wereldkampioenschap in 1975, toen de resultaten van MV Agusta terugliepen.

31-05-2007 om 20:07 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MV Agusta 500 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen

MV Agusta 500 cc 4 cilinder

Deze motor, die in 1950 werd gebouwd met een cardanoverbrenging, bereikte zijn maximale betrouwbaarheid en competitiviteit in 1956 met de toepassing van een kettingoverbrenging en een telescoopvork. De MV Agusta 4-cilinder 500 werd door de beroemdste namen uit de motorsport in de hele wereld bereden zoals J. Surtees, M. Hailwood, G. Hocking en G. Agostini. Met hen heerste deze onweerstaanbare motor van 1956 tot 1965 in de hoogste categorie en won 9 wereldtitels. In 1966 werd hij uit de competities gehaald om ruimte te geven aan de nieuwe, veel lichtere en manoeuvreerbaarder “3-cilinder

31-05-2007 om 20:05 geschreven door skodaman


30-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rolls-Royce Silver Ghost
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Rolls-Royce Silver Ghost

De Rolls-Royce Silver Ghost werd vanaf 1906 gebouwd. Pas in 1925, na 8416 stuks, werd de productie beëindigd. De auto bevatte de beste technologie en ontwerpen die in die tijd beschikbaar waren. Hij was voor zijn tijd bijzonder betrouwbaar en vergde nauwelijks onderhoud. Al snel kreeg deze auto de reputatie de beste auto ter wereld te zijn.

De Silver Ghost heette oorspronkelijk 40/50 HP. In 1906 werden 4 chassis gebouwd voor het Olympia autosalon. Na veel interesse van het publiek liet manager Claude Johnson een auto in zilverkleur zetten en een plaatje met Silver Ghost aanbrengen vanwege de zachte (als een geest) werking. Koetswerkbouwer Barker voorzag het chassis van een cabriolet-koetswerk waarna de wagen werd klaargestoomd voor de Schotse betrouwbaarheidstesten in 1907. Hiermee wilde men het de nieuwe autobouwer bekendheid geven en de betrouwbaarheid van haar producten aantonen. Riskant gezien de algemene onbetrouwbaarheid van auto's in die tijd. Desondanks presteerde de Rolls-Royce uitmuntend. Zelfs na 11.000 km waren nauwelijk onderhoudskosten gemaakt. Andere testen hielden onder meer een rit van 24.100 km in, enkel onderbroken door bandenwissels. Nadien bleek bij een controle dat noch de motor, noch de overbrenging, noch de remmen noch de stuurinrichting tekenen van slijtage vertoonden. Aldus had de Silver Ghost haar reputatie verkregen.

Door het succes werden tot 1925 8416 stuks gebouwd. Vanaf 1921 werd hij ook in de Verenigde Staten gemaakt. Nadat het model werd opgevolgd door de Phantom I werd het Silver Ghost genoemd om verwarring met de Phantom I, ook model 40/50 HP, te vermijden. Daarvoor heette enkel de auto met registratie AX-201 ,met het plaatje, zo. Vele Silver Ghost's zijn nog steeds rijvaardig. De meest waardevolle is de AX-201. Dit was de wagen die al de testritten had gereden. In 1908 werd hij verkocht. Toen Rolls-Royce hem in 1948 kon recupereren was er al meer dan 800.000 km mee gereden. Sindsdien doet de auto wereldwijd dienst als publiciteitswagen.

 Motor
De 40/50 HP werd aangedreven door een 48 pk (bij 1200 RPM) sterke 7-liter 6-in-lijnmotor met 12 kleppen. Die was gekoppeld aan een manuele vierversnellingsbak. De topsnelheid van de wagen lag op 80 km/u. Tijdens een testrit tussen Londen en Edinburgh werd een gemiddeld verbruik van 9,68 l per 100 kilometer opgetekend.

In zijn geheel was de 40/50 een uitzonderlijke wagen maar de motor was een echt meesterwerk voor zijn tijd. In vrijloop draaide hij zo zacht dat een muntstuk erop kon balanceren zonder om te vallen. De auto wordt dan ook algemeen gezien als een van de beste die ooit gemaakt is.

Type: Silver Ghost
Productiejaren: 1906-1925
Productieaantal: 8416
Opvolger: Phantom I
Motor: 7036 cc I6
PK: 48 pk
Gewicht: 1383,5 kg
Verbruik: 9,68 l/100 km
 

30-05-2007 om 22:05 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vauxhall 30/98
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vauxhall 30/98
 van het model vauxhall 30/98 zijn tussen 1913 en 1927 586 exemplaren verkocht.

30-05-2007 om 22:01 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maserati 2000 gt allemano 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati 2000 GT Allemano 1955

30-05-2007 om 10:24 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeep Willys- Hotchkiss M201
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jeep Willys- Hotchkiss M201

vanaf de jaren vijftig probeerde hotchkiss-delahaye een licentie van de willys-overland jh 101 te krijgen .
hoewel hotchkiss in 1955 de productie van de eigen personenautos diende te staken,lukte het de firma om de jeeps te blijven produceren.
het leger was teleurgesteld in de delahaye type 182 en helde over naar de kloon van jeep,een voertuig met weliswaar een ouder concept,maar fantastich eenvoudig.
na beeindiging van de eerste - aan de amerikaanse identieke- serie volgde de tweede uitvoering,m201,met kleine modificaties en een aantal france onderdelen.
de laatste stuks werden in 1967 door het leger afgenomen.
in totaal werden 27.628 m201 gebouwd.
het grote deel werd door het franse leger gekocht ter vervanging van de oude jeeps uit oorlogstijd.
het model werd aangedreven door een hatchkiss/willys 2199cc 4 cilinderlijnmotor met zijkleppen 52pk later 60pk.
de auto had drie versnellingen met een hulpbak met twee overbrengingsverhoudingen en bood de keus tussen 4x2 en 4x4 aandrijving.
een robuust stalen frame droeg  een vierpersoons open deurloze stalen carrosserie ( met canvashuif ) .
het interieur was gespeend van alle comfort en veiligheidsvoorzieningen.
de assen waren star met semi-elliptische bladveren in de lengterichting.

wielbasis:203cm
lengte:335cm
breedte:177cm
hoogte:157cm
leeggewicht:1051kg
hellingspercentage:60%
dwarshellingshoek:30gr
de hotchkiss diende tot de jaren zeventig.
   

30-05-2007 om 10:22 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Thunderbird
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford Thunderbird

De Ford Thunderbird, die in 1955 geintroduceerd werd, was bedoeld als concurrent voor de intertijd geflopte Chevrolet Corvette. Hoewel de Corvette een mooie racer neerzette, pakte Ford het anders aan: ze bouwden een sportieve luxewagen die niet bedoeld was om mee te racen, maar meer om gewoon mee te cruisen. Hij werd aangeboden als coupé of cabriolet met hardtop. Het werd direct een succes, en dat was mede omdat de concurrentie niet veel voorstelde. De eerste generatie, de 'Classic T-Birds' (1955-1957) veranderden dan ook niet veel per jaar. In 1957 kreeg hij nog wel elegante vleugels en een andere grille. Ook kreeg hij patrijspoorten in zijn dak of hardtop.

Qua verkoop had de T-Bird de Corvette dan wel verslagen, op het circuit was de Corvette nog totaal vrij. Daarvoor bouwde Ford twee 1957er T-Birds om tot circuitgeschikte wagens. Ze werden de toepasselijke naam 'Battlebird' toegekend. Helaas is een van deze wagen verdwenen en bestaat er nog maar een exemplaar (Nummer 98)

30-05-2007 om 00:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DB2
Klik op de afbeelding om de link te volgen Aston Martin DB2

Dit is na de DB1 de tweede naoorlogse Aston Martin. De wagen werd aangedreven door een zescilinder motor die door de legendarische W.O. Bentley voor Lagonda ontworpen was. In 1949 kwam de DB2 uit als coupé en in 1950 als cabriolet. Al gauw volgden de Vantage-varianten die een sterkere motor hadden. Van de cabriolet zijn er 49 gebouwd. Vanaf 1952 is er een voorruit uit één stuk en een andere grille.
 
 
Soort: coupé en cabriolet Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 2580 Vermogen: 116/5000
Topsnelheid: 175-195 Chassis: buizenchassis
Productiejaar: 1949-1953 Productieaantallen: 411

 

30-05-2007 om 00:24 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sebring corvette
Klik op de afbeelding om de link te volgen Sebring Corvette

een mooi classic in de vorm van de Chevrolet Corvette, editie Sebring 1956. In de betreffende 12-uurs race van Sebring, naar verluidt de oudste wegrace van Noord-Amerika, streden dat jaar 5 wagens van dit type mee voor de titel in de klasse voor productiewagens. De auto kreeg zijn shakedown voor het testen van acceleratie en topsnelheid vooraf op het bekende Daytona beach, waar hij destijds enkele records vestigde. 
Een en ander was toen min of meer een grote PR-stunt, omdat Chevrolet op dat moment bijna op het punt stond om failliet te gaan. Na deelname trokken de verkoopcijfers weer omhoog, wat min of meer de redding betekende voor "de Amerikaanse sportwagen".
De auto met startnummer 6 behaalde in die race  de 6e plek met 157 ronden. Een soortgelijke auto met startnummer 1 werd met 176 ronden ook nummer 1.

30-05-2007 om 00:21 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!