Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
30-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DB2
Klik op de afbeelding om de link te volgen Aston Martin DB2

Dit is na de DB1 de tweede naoorlogse Aston Martin. De wagen werd aangedreven door een zescilinder motor die door de legendarische W.O. Bentley voor Lagonda ontworpen was. In 1949 kwam de DB2 uit als coupé en in 1950 als cabriolet. Al gauw volgden de Vantage-varianten die een sterkere motor hadden. Van de cabriolet zijn er 49 gebouwd. Vanaf 1952 is er een voorruit uit één stuk en een andere grille.
 
 
Soort: coupé en cabriolet Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 2580 Vermogen: 116/5000
Topsnelheid: 175-195 Chassis: buizenchassis
Productiejaar: 1949-1953 Productieaantallen: 411

 

30-05-2007 om 00:24 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sebring corvette
Klik op de afbeelding om de link te volgen Sebring Corvette

een mooi classic in de vorm van de Chevrolet Corvette, editie Sebring 1956. In de betreffende 12-uurs race van Sebring, naar verluidt de oudste wegrace van Noord-Amerika, streden dat jaar 5 wagens van dit type mee voor de titel in de klasse voor productiewagens. De auto kreeg zijn shakedown voor het testen van acceleratie en topsnelheid vooraf op het bekende Daytona beach, waar hij destijds enkele records vestigde. 
Een en ander was toen min of meer een grote PR-stunt, omdat Chevrolet op dat moment bijna op het punt stond om failliet te gaan. Na deelname trokken de verkoopcijfers weer omhoog, wat min of meer de redding betekende voor "de Amerikaanse sportwagen".
De auto met startnummer 6 behaalde in die race  de 6e plek met 157 ronden. Een soortgelijke auto met startnummer 1 werd met 176 ronden ook nummer 1.

30-05-2007 om 00:21 geschreven door skodaman


29-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dodge Viper SRT
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dodge Viper SRT

De derde generatie van deze racewagen en één van de krachtigste in serie gefabriceerde auto's ter wereld.

Statistieken:
- Jaartal: 2003 (VS)
- Motor: 8,3 liter V10
- Motor capaciteit: 367 kW
- Snelheid: 306 km/u

29-05-2007 om 19:52 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar XJS V12 Convertible (1994)
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar XJS V12 Convertible 

In 1975 introduceerde Jaguar de XJS als opvolger van de E-Type. Inmiddels is er veel veranderd, waaronder een nieuwe V12-motor.  Hoogste tijd dus voor een nieuwe kennismaking.

De Jaguar XJS heeft nooit in voetsporen kunnen treden van zijn legendarische voorganger, de E-Type. Daarvoor werd hij onder een verkeerd gesternte geboren. Jaguar maakte toen nog deel uit van het Leyland-concern, waar men nogal bang was voor de toekomstige Amerikaanse wetgeving. Er hing daar namelijk een verbod op cabriolets in de lucht en dus verscheen de XJS enkel als coupé op de markt. Op een volledig open uitvoering moesten we maar liefst 13 jaar wachten.
Naast de twaalfpitter, waar we dadelijk op terug komen, biedt Jaguar sinds kort een vernieuwde zescilinder. Verder nam Jaguar de XJS ook op andere punten onder handen.
Het prachtige interieur behoefde geen verandering. Het Britse vakmanschap geeft de commandopost van deze superroofkat een bijzondere ambiance. Verbeterd zijn de airco en de verlichtingsmogelijkheden. Alleen het foeilelijke stuurwiel met airbag doet afbreuk aan het totaalbeeld. De Convertible beschikt tegenwoordig bovendien over een achterbankje. Stel je daar niet te veel van voor, want het is alleen geschikt voor kinderen en dan nog met enige inschikkelijkheid van de voorpassagiers.
Voor deze test kozen we de XJS Convertible. Uiteraard met twaalfcilinder. De machtige krachtbron vult de imposante motorruimte van onze blauwe cabriolet vrijwel helemaal. Door een andere rangschikking van hulpaggregaten oogt de machinekamer een stuk ordelijker. Het prachtmachien heeft een inhoud van 5994 cc, een kleine 700 cc meer dan vroeger. Om de leeg 1985 kg wegende Convertible vlot uit de startblokken te sleuren mobiliseert de krachtcentrale 308 paardekrachten en 481 Nm’s. Voluit accelererend gaat de Brit er met (in bochten) even gillende banden vandoor om 7,2 seconden later door de 100 km/h-barriere te stoten. Wie het rechterpedaal in het hoogpolige tapijt gedrukt houdt, bereikt uiteindelijk een topsnelheid van maar liefst 258 km/h.
 
 

29-05-2007 om 19:50 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW EOS 2006
Klik op de afbeelding om de link te volgen

VW EOS 2006

In het teken van licht

In de Griekse mythologie is Eos de godin van de dageraad, die zich elke dag vanuit de diepte van de oceaan in haar strijdwagen opricht om de mens het daglicht te geven. De gelijknamige Volkswagen toont zich tegelijk elegant en gespierd, met brede sporen en een profiel dat naar achter toe oploopt. Vooraan bedekt de motorkap lichtjes de koplampen en een V-vormig radiatorrooster dat wordt geflankeerd door hoogtechnologische koplampen.

Hoewel coupé-cabriolets in het wagenpark van ondernemingen nog een marginale rol spelen, beginnen ze zich stilaan op te werpen als interessante alternatieven voor de klassieke berlines. De Eos ontsnapt ongetwijfeld niet aan die regel. Hij is minder pronkzuchtig dan een 'zuivere' cabrio en wordt aangedreven door een zuinige en tegelijk onderhoudsarme diesel. Een oliewissel gebeurt om de 30.000 km en een nazicht op de 4 jaar (of 60.000 km).

 

29-05-2007 om 19:48 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rambler rebel v8
Klik op de afbeelding om de link te volgen Rambler Rebel V8 1958

29-05-2007 om 13:39 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rambler american
Klik op de afbeelding om de link te volgen Rambler American 1960

29-05-2007 om 13:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OLDSMOBILE 98 CUSTOM
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Oldsmobile 98 Custom Cruiser 1947

29-05-2007 om 13:35 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chrysler windsor
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chrysler Windsor 1940

29-05-2007 om 13:33 geschreven door skodaman


28-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.unimog 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Unimog 1969

De Unimog was aanvankelijk bedoeld als langzaam rijdend landbouwvoertuig waarmee men op het land kon werken, en werktuigen kon aandrijven en transporteren. Ook kon de Unimog als auto worden gebruikt. Hij heeft een zeer hoge bodemvrijheid en een flexibel frame, en kan in zeer oneffen terrein rijden. Daarom wordt hij ook door verschillende legers gebruikt.
In de eerste jaren was de Unimog vooral een simpel voertuig, met een eenvoudige open cabine, voorzien van een linnen dak en nauwelijks enig comfort. Halverwege de jaren vijftig werd als alternatief een gesloten cabine leverbaar, waarmee de bestuurder ook bij slecht weer redelijk comfortabel kon werken. In 1963 werd het Unimog-programma naar boven uitgebreid met de 403, 406 en 416, naar keuze voorzien van een comfortabeler, gesloten cabine en uitgerust met een zescilinder dieselmotor, in plaats van de viercilinder (deze bleef bij de 403) die werd gebruikt in de eerste Unimog. De nieuwe serie bood een hoger treingewicht, meer nuttig laadvermogen en betere prestaties. Met een verlengd chassis werd dit type zelfs een volwaardige truck. In die hoedanigheid was de Unimog in de jaren zestig en zeventig populair als militair voertuig.

 

28-05-2007 om 23:06 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.profi- trac 5000 tvl 1989
Klik op de afbeelding om de link te volgen Profi- Trac 5000 TVL 1989

28-05-2007 om 23:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LANZ EILBULLDOG
Klik op de afbeelding om de link te volgen LANZ EILBULLDOG

De lanz eilbulldog lijkt niet op een tracktot maar het is wel degelijk een tracktor

Type/Model: HR9
PK: 55 pk
Uitvoering: D2538
Snelheid: 32 km/h
Bouwjaar: 1940

28-05-2007 om 23:02 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lanz- bulldog D2806 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lanz- bulldog D2806 1957

de lanz bulldog werd in diverse europese landen gebouwd

28-05-2007 om 21:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lanz bulldog diesel d5006
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lanz Bulldog Diesel D5006

dit is een model 6006 met een eencilindermotor van 7300cc en ongeveer 60pk,gebouwd in frankrijk in 1957.

28-05-2007 om 21:13 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Commando Hummer
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Commando Hummer

De Hummer van het Amerikaanse leger wordt voor vele taken gebruikt: van gevechtstaken (voorzien van TOW- en Stinger raketten) tot transport- en verbindingstaken.

28-05-2007 om 11:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. M-923 A1 Big Foot
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 M-923 A1 Big Foot

Deze middelzware vrachtwagen in de 5-tons klasse is representatief voor de huidige generatie van transportvoertuigen van het Amerikaanse leger en werd in het begin van de 80-er jaren in gebruik genomen.

 

28-05-2007 om 11:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GMC 2.5 Ton 6x6 Truck
Klik op de afbeelding om de link te volgen  GMC 2.5 Ton 6x6 Truck

Transport is in een oorlog van vitaal belang en toen de Amerikanen in oorlog kwamen met Duitsland en Japan werd ondermeer deze 2,5 tons vrachtwagen ontwikkeld. Dankzij de sterke maar eenvoudige constructie werd dit de standaard truck van de geallieerde strijdkrachten in de 2e wereldoorlog.

28-05-2007 om 11:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Kfz. 305 Opel Blitz
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Kfz. 305 Opel Blitz

De middelzware Opel Blitz vrachtwagen werd door het Duitse leger in groten getale aan alle fronten tijdens de Tweede Wereldoorlog gebruikt. Er werden tienduizenden voertuigen gebouwd in allerlei varianten; met verschillende soorten luchtafweergeschut, als tankwagen, ambulance en als rijdende werkplaats. Door zijn stevige constructie, eenvoudig onderhoud en goede terreineigenschappen was hij in alle omstandigheden inzetbaar, zowel in de Russische steppe als de Noord Afrikaanse woestijn.

28-05-2007 om 11:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Kübelwagen Typ 82
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Kübelwagen Typ 82

De Kübelwagen, een terreinwagen, ontstond in 1938 naar aanleiding van de dringende vraag van het Heereswaffenamt (Ministerie voor legerbewapening) naar een licht, militair voertuig dat geschikt was voor alle terreinen.

Het ontwerp was afkomstig van Ferdinand Porsche en betrof een verandering van de nationaal-socialistische Kraft durch Freude-auto (praktisch gezien een voorloper van de Kever). Tussen 1940 en 1945 werden zo'n 55.000 auto's gebouwd, waarvan er slechts weinig de Tweede Wereldoorlog onbeschadigd overleeft hebben. De goede tractie van de auto met achterwielaandrijving werd bereikt door een overbrengingsstangwerk voor de achterwielen, de Boxermotor leverde 24,5 pk en bereikte een snelheid van zo'n 80 km/u. Met vier inzittenden konden hellingen tot 40% genomen worden, en de auto kon door water van maximaal 45 cm diep rijden. Het hele voertuig woog onbeladen slechts 725 kg en voldeed op elk strijdtoneel aan de verwachtingen.

Statistieken:
- Jaartal: 1938 (D)
- Motor: Boxermotor
- Motor capaciteit: 24,5 pk
- Snelheid: 80 km/u
- Gewicht: 725 kg (onbeladen)

28-05-2007 om 11:26 geschreven door skodaman


27-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Big Boy Locomotief
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Big Boy Locomotief

Deze locomotief behoorde tot de serie van de grootste stoomlocomotieven die ooit werden gebouwd. De Big Boy had zóveel vermogen dat hij in staat was om in totaal maar liefst 15.000 ton gewicht over de sporen te trekken.

Statistieken:
- Jaartal: 1941 (VS)
- Snelheid: 129 km/u

27-05-2007 om 22:10 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!