Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
29-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW EOS 2006
Klik op de afbeelding om de link te volgen

VW EOS 2006

In het teken van licht

In de Griekse mythologie is Eos de godin van de dageraad, die zich elke dag vanuit de diepte van de oceaan in haar strijdwagen opricht om de mens het daglicht te geven. De gelijknamige Volkswagen toont zich tegelijk elegant en gespierd, met brede sporen en een profiel dat naar achter toe oploopt. Vooraan bedekt de motorkap lichtjes de koplampen en een V-vormig radiatorrooster dat wordt geflankeerd door hoogtechnologische koplampen.

Hoewel coupé-cabriolets in het wagenpark van ondernemingen nog een marginale rol spelen, beginnen ze zich stilaan op te werpen als interessante alternatieven voor de klassieke berlines. De Eos ontsnapt ongetwijfeld niet aan die regel. Hij is minder pronkzuchtig dan een 'zuivere' cabrio en wordt aangedreven door een zuinige en tegelijk onderhoudsarme diesel. Een oliewissel gebeurt om de 30.000 km en een nazicht op de 4 jaar (of 60.000 km).

 

29-05-2007 om 19:48 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rambler rebel v8
Klik op de afbeelding om de link te volgen Rambler Rebel V8 1958

29-05-2007 om 13:39 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rambler american
Klik op de afbeelding om de link te volgen Rambler American 1960

29-05-2007 om 13:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OLDSMOBILE 98 CUSTOM
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Oldsmobile 98 Custom Cruiser 1947

29-05-2007 om 13:35 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chrysler windsor
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chrysler Windsor 1940

29-05-2007 om 13:33 geschreven door skodaman


28-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.unimog 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Unimog 1969

De Unimog was aanvankelijk bedoeld als langzaam rijdend landbouwvoertuig waarmee men op het land kon werken, en werktuigen kon aandrijven en transporteren. Ook kon de Unimog als auto worden gebruikt. Hij heeft een zeer hoge bodemvrijheid en een flexibel frame, en kan in zeer oneffen terrein rijden. Daarom wordt hij ook door verschillende legers gebruikt.
In de eerste jaren was de Unimog vooral een simpel voertuig, met een eenvoudige open cabine, voorzien van een linnen dak en nauwelijks enig comfort. Halverwege de jaren vijftig werd als alternatief een gesloten cabine leverbaar, waarmee de bestuurder ook bij slecht weer redelijk comfortabel kon werken. In 1963 werd het Unimog-programma naar boven uitgebreid met de 403, 406 en 416, naar keuze voorzien van een comfortabeler, gesloten cabine en uitgerust met een zescilinder dieselmotor, in plaats van de viercilinder (deze bleef bij de 403) die werd gebruikt in de eerste Unimog. De nieuwe serie bood een hoger treingewicht, meer nuttig laadvermogen en betere prestaties. Met een verlengd chassis werd dit type zelfs een volwaardige truck. In die hoedanigheid was de Unimog in de jaren zestig en zeventig populair als militair voertuig.

 

28-05-2007 om 23:06 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.profi- trac 5000 tvl 1989
Klik op de afbeelding om de link te volgen Profi- Trac 5000 TVL 1989

28-05-2007 om 23:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LANZ EILBULLDOG
Klik op de afbeelding om de link te volgen LANZ EILBULLDOG

De lanz eilbulldog lijkt niet op een tracktot maar het is wel degelijk een tracktor

Type/Model: HR9
PK: 55 pk
Uitvoering: D2538
Snelheid: 32 km/h
Bouwjaar: 1940

28-05-2007 om 23:02 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lanz- bulldog D2806 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lanz- bulldog D2806 1957

de lanz bulldog werd in diverse europese landen gebouwd

28-05-2007 om 21:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lanz bulldog diesel d5006
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lanz Bulldog Diesel D5006

dit is een model 6006 met een eencilindermotor van 7300cc en ongeveer 60pk,gebouwd in frankrijk in 1957.

28-05-2007 om 21:13 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Commando Hummer
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Commando Hummer

De Hummer van het Amerikaanse leger wordt voor vele taken gebruikt: van gevechtstaken (voorzien van TOW- en Stinger raketten) tot transport- en verbindingstaken.

28-05-2007 om 11:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. M-923 A1 Big Foot
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 M-923 A1 Big Foot

Deze middelzware vrachtwagen in de 5-tons klasse is representatief voor de huidige generatie van transportvoertuigen van het Amerikaanse leger en werd in het begin van de 80-er jaren in gebruik genomen.

 

28-05-2007 om 11:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GMC 2.5 Ton 6x6 Truck
Klik op de afbeelding om de link te volgen  GMC 2.5 Ton 6x6 Truck

Transport is in een oorlog van vitaal belang en toen de Amerikanen in oorlog kwamen met Duitsland en Japan werd ondermeer deze 2,5 tons vrachtwagen ontwikkeld. Dankzij de sterke maar eenvoudige constructie werd dit de standaard truck van de geallieerde strijdkrachten in de 2e wereldoorlog.

28-05-2007 om 11:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Kfz. 305 Opel Blitz
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Kfz. 305 Opel Blitz

De middelzware Opel Blitz vrachtwagen werd door het Duitse leger in groten getale aan alle fronten tijdens de Tweede Wereldoorlog gebruikt. Er werden tienduizenden voertuigen gebouwd in allerlei varianten; met verschillende soorten luchtafweergeschut, als tankwagen, ambulance en als rijdende werkplaats. Door zijn stevige constructie, eenvoudig onderhoud en goede terreineigenschappen was hij in alle omstandigheden inzetbaar, zowel in de Russische steppe als de Noord Afrikaanse woestijn.

28-05-2007 om 11:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Kübelwagen Typ 82
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Kübelwagen Typ 82

De Kübelwagen, een terreinwagen, ontstond in 1938 naar aanleiding van de dringende vraag van het Heereswaffenamt (Ministerie voor legerbewapening) naar een licht, militair voertuig dat geschikt was voor alle terreinen.

Het ontwerp was afkomstig van Ferdinand Porsche en betrof een verandering van de nationaal-socialistische Kraft durch Freude-auto (praktisch gezien een voorloper van de Kever). Tussen 1940 en 1945 werden zo'n 55.000 auto's gebouwd, waarvan er slechts weinig de Tweede Wereldoorlog onbeschadigd overleeft hebben. De goede tractie van de auto met achterwielaandrijving werd bereikt door een overbrengingsstangwerk voor de achterwielen, de Boxermotor leverde 24,5 pk en bereikte een snelheid van zo'n 80 km/u. Met vier inzittenden konden hellingen tot 40% genomen worden, en de auto kon door water van maximaal 45 cm diep rijden. Het hele voertuig woog onbeladen slechts 725 kg en voldeed op elk strijdtoneel aan de verwachtingen.

Statistieken:
- Jaartal: 1938 (D)
- Motor: Boxermotor
- Motor capaciteit: 24,5 pk
- Snelheid: 80 km/u
- Gewicht: 725 kg (onbeladen)

28-05-2007 om 11:26 geschreven door skodaman


27-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Big Boy Locomotief
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Big Boy Locomotief

Deze locomotief behoorde tot de serie van de grootste stoomlocomotieven die ooit werden gebouwd. De Big Boy had zóveel vermogen dat hij in staat was om in totaal maar liefst 15.000 ton gewicht over de sporen te trekken.

Statistieken:
- Jaartal: 1941 (VS)
- Snelheid: 129 km/u

27-05-2007 om 22:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trumpeter BR-52
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Trumpeter BR-52

De grote behoefte aan locomotieven in Duitsland tijdens de Tweede Wereld Oorlog verklaard de explosieve groei in productie. Ten eerste werd de constructie van de 44, 50 en 86 klasses gesimplificeerd, en orders voor andere typen locs werden gecancelled. De beste loc van de oorlog was de BR-50 klasse. De constructie van de BR-52 klasse was niet geplanned in een constructie plan, zeker niet in enige van 1939. In 1941 werd de behoefte aan een simpeler type duidelijk. Deze machines werden, met een as lading van 15 ton en een maximale snelheid van 80 km/h (44 m/h) voor- en achterwaards, zo goed als de BR-50 klasse. Enorme hoeveelheden grondstoffen en mankracht konden worden verminderd, waardoor hun kost nog verder daalde. Deze loc werd gebouwd door Berliner Maschinenfabrik.

Gegevens:
- Bouwjaar: 1943
- Nummer: 12226
- Gewicht: 149,7 ton
- Lengte: 22975 mm (75 feet, 4 inches)
- Snelheid: max 80 km/h (44 m/h)
- Boiler druk: 16 bar (240 psi)
- Kracht: 1620 CV
- Afdrijf wiel diameter: 1400 mm
- Brandstof capaciteit: 10 ton (kool), 26 m3 (water)

27-05-2007 om 22:08 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Magnum 2001
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Renault Magnum 2001

Sinds het begin van de jaren negentig maakt de Magnum deel uit van het truckprogramma van Renault en is sindsdien een bekende verschijning op de Europesche wegen. In 2001 presenteerde Renault een nieuwe versie met een aantal veranderingen c.q. verbeteringen, waaronder een nieuwe grill, een nieuwe dakspoiler, een gemodificeerd dashbord en een efficiënter brandstofgebruik. De cabine biedt maximaal comfort en kan bijna 90° naar voren gekanteld woren voor een zeer goede toegankelijkheid bij onderhoud.

 

27-05-2007 om 17:40 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peterbilt 377 A/E
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Peterbilt 377 A/E

De Amerikaanse vrachtwagenfabriek Peterbilt uit de staat Washington is één van de oudste en meest bekende namen voor zware trucks. Het meest recente model, de 377 A/E, werd ontworpen voor minimale luchtweerstand maar behield desondanks het imposante uiterlijk van de klassieke Peterbilt. Dit model is voorzien van de ruime "Unibilt" slaapcabine. De 377 A/E is een combinatie van optimale gebruiksmogelijkheden met de stoere uitstraling van de Amerikaanse lange-afstandstruck. De truck wordt geleverd met een Caterpillar dieselmotor van 350-500 pk, maar kan op verzoek ook van een andere motor voorzien worden van b.v. Cummins of Destroit Diesel.

 

27-05-2007 om 17:39 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daf 95XF Super Space Cab
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Daf 95XF Super Space Cab

In 1997 introduceerde de Nederlandse vrachtwagenfabrikant de volledig nieuwe DAF 95X en intussen is dit één van de opvallendste trucks op het Europesche wegennet geworden. De koper kan kiezen uit drie verschillende cabine-varianten; dit model heeft de Super Space Cab. De truck is voorzien van een 6 cylinder inlijn turbodiesel met een inhoud van 12580 cc en een vermogen van 530 pk. Met de ZF 16-versnellingsbak kan een topsnelheid van 120 km./u. behaald worden.

 

27-05-2007 om 17:37 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!