Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
30-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vauxhall 30/98
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vauxhall 30/98
 van het model vauxhall 30/98 zijn tussen 1913 en 1927 586 exemplaren verkocht.

30-05-2007 om 22:01 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maserati 2000 gt allemano 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati 2000 GT Allemano 1955

30-05-2007 om 10:24 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeep Willys- Hotchkiss M201
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jeep Willys- Hotchkiss M201

vanaf de jaren vijftig probeerde hotchkiss-delahaye een licentie van de willys-overland jh 101 te krijgen .
hoewel hotchkiss in 1955 de productie van de eigen personenautos diende te staken,lukte het de firma om de jeeps te blijven produceren.
het leger was teleurgesteld in de delahaye type 182 en helde over naar de kloon van jeep,een voertuig met weliswaar een ouder concept,maar fantastich eenvoudig.
na beeindiging van de eerste - aan de amerikaanse identieke- serie volgde de tweede uitvoering,m201,met kleine modificaties en een aantal france onderdelen.
de laatste stuks werden in 1967 door het leger afgenomen.
in totaal werden 27.628 m201 gebouwd.
het grote deel werd door het franse leger gekocht ter vervanging van de oude jeeps uit oorlogstijd.
het model werd aangedreven door een hatchkiss/willys 2199cc 4 cilinderlijnmotor met zijkleppen 52pk later 60pk.
de auto had drie versnellingen met een hulpbak met twee overbrengingsverhoudingen en bood de keus tussen 4x2 en 4x4 aandrijving.
een robuust stalen frame droeg  een vierpersoons open deurloze stalen carrosserie ( met canvashuif ) .
het interieur was gespeend van alle comfort en veiligheidsvoorzieningen.
de assen waren star met semi-elliptische bladveren in de lengterichting.

wielbasis:203cm
lengte:335cm
breedte:177cm
hoogte:157cm
leeggewicht:1051kg
hellingspercentage:60%
dwarshellingshoek:30gr
de hotchkiss diende tot de jaren zeventig.
   

30-05-2007 om 10:22 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Thunderbird
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford Thunderbird

De Ford Thunderbird, die in 1955 geintroduceerd werd, was bedoeld als concurrent voor de intertijd geflopte Chevrolet Corvette. Hoewel de Corvette een mooie racer neerzette, pakte Ford het anders aan: ze bouwden een sportieve luxewagen die niet bedoeld was om mee te racen, maar meer om gewoon mee te cruisen. Hij werd aangeboden als coupé of cabriolet met hardtop. Het werd direct een succes, en dat was mede omdat de concurrentie niet veel voorstelde. De eerste generatie, de 'Classic T-Birds' (1955-1957) veranderden dan ook niet veel per jaar. In 1957 kreeg hij nog wel elegante vleugels en een andere grille. Ook kreeg hij patrijspoorten in zijn dak of hardtop.

Qua verkoop had de T-Bird de Corvette dan wel verslagen, op het circuit was de Corvette nog totaal vrij. Daarvoor bouwde Ford twee 1957er T-Birds om tot circuitgeschikte wagens. Ze werden de toepasselijke naam 'Battlebird' toegekend. Helaas is een van deze wagen verdwenen en bestaat er nog maar een exemplaar (Nummer 98)

30-05-2007 om 00:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DB2
Klik op de afbeelding om de link te volgen Aston Martin DB2

Dit is na de DB1 de tweede naoorlogse Aston Martin. De wagen werd aangedreven door een zescilinder motor die door de legendarische W.O. Bentley voor Lagonda ontworpen was. In 1949 kwam de DB2 uit als coupé en in 1950 als cabriolet. Al gauw volgden de Vantage-varianten die een sterkere motor hadden. Van de cabriolet zijn er 49 gebouwd. Vanaf 1952 is er een voorruit uit één stuk en een andere grille.
 
 
Soort: coupé en cabriolet Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 2580 Vermogen: 116/5000
Topsnelheid: 175-195 Chassis: buizenchassis
Productiejaar: 1949-1953 Productieaantallen: 411

 

30-05-2007 om 00:24 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sebring corvette
Klik op de afbeelding om de link te volgen Sebring Corvette

een mooi classic in de vorm van de Chevrolet Corvette, editie Sebring 1956. In de betreffende 12-uurs race van Sebring, naar verluidt de oudste wegrace van Noord-Amerika, streden dat jaar 5 wagens van dit type mee voor de titel in de klasse voor productiewagens. De auto kreeg zijn shakedown voor het testen van acceleratie en topsnelheid vooraf op het bekende Daytona beach, waar hij destijds enkele records vestigde. 
Een en ander was toen min of meer een grote PR-stunt, omdat Chevrolet op dat moment bijna op het punt stond om failliet te gaan. Na deelname trokken de verkoopcijfers weer omhoog, wat min of meer de redding betekende voor "de Amerikaanse sportwagen".
De auto met startnummer 6 behaalde in die race  de 6e plek met 157 ronden. Een soortgelijke auto met startnummer 1 werd met 176 ronden ook nummer 1.

30-05-2007 om 00:21 geschreven door skodaman


29-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dodge Viper SRT
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dodge Viper SRT

De derde generatie van deze racewagen en één van de krachtigste in serie gefabriceerde auto's ter wereld.

Statistieken:
- Jaartal: 2003 (VS)
- Motor: 8,3 liter V10
- Motor capaciteit: 367 kW
- Snelheid: 306 km/u

29-05-2007 om 19:52 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar XJS V12 Convertible (1994)
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar XJS V12 Convertible 

In 1975 introduceerde Jaguar de XJS als opvolger van de E-Type. Inmiddels is er veel veranderd, waaronder een nieuwe V12-motor.  Hoogste tijd dus voor een nieuwe kennismaking.

De Jaguar XJS heeft nooit in voetsporen kunnen treden van zijn legendarische voorganger, de E-Type. Daarvoor werd hij onder een verkeerd gesternte geboren. Jaguar maakte toen nog deel uit van het Leyland-concern, waar men nogal bang was voor de toekomstige Amerikaanse wetgeving. Er hing daar namelijk een verbod op cabriolets in de lucht en dus verscheen de XJS enkel als coupé op de markt. Op een volledig open uitvoering moesten we maar liefst 13 jaar wachten.
Naast de twaalfpitter, waar we dadelijk op terug komen, biedt Jaguar sinds kort een vernieuwde zescilinder. Verder nam Jaguar de XJS ook op andere punten onder handen.
Het prachtige interieur behoefde geen verandering. Het Britse vakmanschap geeft de commandopost van deze superroofkat een bijzondere ambiance. Verbeterd zijn de airco en de verlichtingsmogelijkheden. Alleen het foeilelijke stuurwiel met airbag doet afbreuk aan het totaalbeeld. De Convertible beschikt tegenwoordig bovendien over een achterbankje. Stel je daar niet te veel van voor, want het is alleen geschikt voor kinderen en dan nog met enige inschikkelijkheid van de voorpassagiers.
Voor deze test kozen we de XJS Convertible. Uiteraard met twaalfcilinder. De machtige krachtbron vult de imposante motorruimte van onze blauwe cabriolet vrijwel helemaal. Door een andere rangschikking van hulpaggregaten oogt de machinekamer een stuk ordelijker. Het prachtmachien heeft een inhoud van 5994 cc, een kleine 700 cc meer dan vroeger. Om de leeg 1985 kg wegende Convertible vlot uit de startblokken te sleuren mobiliseert de krachtcentrale 308 paardekrachten en 481 Nm’s. Voluit accelererend gaat de Brit er met (in bochten) even gillende banden vandoor om 7,2 seconden later door de 100 km/h-barriere te stoten. Wie het rechterpedaal in het hoogpolige tapijt gedrukt houdt, bereikt uiteindelijk een topsnelheid van maar liefst 258 km/h.
 
 

29-05-2007 om 19:50 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW EOS 2006
Klik op de afbeelding om de link te volgen

VW EOS 2006

In het teken van licht

In de Griekse mythologie is Eos de godin van de dageraad, die zich elke dag vanuit de diepte van de oceaan in haar strijdwagen opricht om de mens het daglicht te geven. De gelijknamige Volkswagen toont zich tegelijk elegant en gespierd, met brede sporen en een profiel dat naar achter toe oploopt. Vooraan bedekt de motorkap lichtjes de koplampen en een V-vormig radiatorrooster dat wordt geflankeerd door hoogtechnologische koplampen.

Hoewel coupé-cabriolets in het wagenpark van ondernemingen nog een marginale rol spelen, beginnen ze zich stilaan op te werpen als interessante alternatieven voor de klassieke berlines. De Eos ontsnapt ongetwijfeld niet aan die regel. Hij is minder pronkzuchtig dan een 'zuivere' cabrio en wordt aangedreven door een zuinige en tegelijk onderhoudsarme diesel. Een oliewissel gebeurt om de 30.000 km en een nazicht op de 4 jaar (of 60.000 km).

 

29-05-2007 om 19:48 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rambler rebel v8
Klik op de afbeelding om de link te volgen Rambler Rebel V8 1958

29-05-2007 om 13:39 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rambler american
Klik op de afbeelding om de link te volgen Rambler American 1960

29-05-2007 om 13:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OLDSMOBILE 98 CUSTOM
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Oldsmobile 98 Custom Cruiser 1947

29-05-2007 om 13:35 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chrysler windsor
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chrysler Windsor 1940

29-05-2007 om 13:33 geschreven door skodaman


28-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.unimog 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Unimog 1969

De Unimog was aanvankelijk bedoeld als langzaam rijdend landbouwvoertuig waarmee men op het land kon werken, en werktuigen kon aandrijven en transporteren. Ook kon de Unimog als auto worden gebruikt. Hij heeft een zeer hoge bodemvrijheid en een flexibel frame, en kan in zeer oneffen terrein rijden. Daarom wordt hij ook door verschillende legers gebruikt.
In de eerste jaren was de Unimog vooral een simpel voertuig, met een eenvoudige open cabine, voorzien van een linnen dak en nauwelijks enig comfort. Halverwege de jaren vijftig werd als alternatief een gesloten cabine leverbaar, waarmee de bestuurder ook bij slecht weer redelijk comfortabel kon werken. In 1963 werd het Unimog-programma naar boven uitgebreid met de 403, 406 en 416, naar keuze voorzien van een comfortabeler, gesloten cabine en uitgerust met een zescilinder dieselmotor, in plaats van de viercilinder (deze bleef bij de 403) die werd gebruikt in de eerste Unimog. De nieuwe serie bood een hoger treingewicht, meer nuttig laadvermogen en betere prestaties. Met een verlengd chassis werd dit type zelfs een volwaardige truck. In die hoedanigheid was de Unimog in de jaren zestig en zeventig populair als militair voertuig.

 

28-05-2007 om 23:06 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.profi- trac 5000 tvl 1989
Klik op de afbeelding om de link te volgen Profi- Trac 5000 TVL 1989

28-05-2007 om 23:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LANZ EILBULLDOG
Klik op de afbeelding om de link te volgen LANZ EILBULLDOG

De lanz eilbulldog lijkt niet op een tracktot maar het is wel degelijk een tracktor

Type/Model: HR9
PK: 55 pk
Uitvoering: D2538
Snelheid: 32 km/h
Bouwjaar: 1940

28-05-2007 om 23:02 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lanz- bulldog D2806 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lanz- bulldog D2806 1957

de lanz bulldog werd in diverse europese landen gebouwd

28-05-2007 om 21:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lanz bulldog diesel d5006
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lanz Bulldog Diesel D5006

dit is een model 6006 met een eencilindermotor van 7300cc en ongeveer 60pk,gebouwd in frankrijk in 1957.

28-05-2007 om 21:13 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Commando Hummer
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Commando Hummer

De Hummer van het Amerikaanse leger wordt voor vele taken gebruikt: van gevechtstaken (voorzien van TOW- en Stinger raketten) tot transport- en verbindingstaken.

28-05-2007 om 11:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. M-923 A1 Big Foot
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 M-923 A1 Big Foot

Deze middelzware vrachtwagen in de 5-tons klasse is representatief voor de huidige generatie van transportvoertuigen van het Amerikaanse leger en werd in het begin van de 80-er jaren in gebruik genomen.

 

28-05-2007 om 11:32 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!