Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
12-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oldsmobile Sixty Six 1946
Klik op de afbeelding om de link te volgen Oldsmobile Sixty Six 1946

de sexty six-series (met de six voor zes cilinder) was de goedkoopste oldsmobile in 1946.
in america kostte de basisuitvoering,de tweedeurssedan,1.108 dolar voor 26 dolar meer had de auto vier deuren.

12-06-2007 om 21:20 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Six 1936
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Six 1936

in 1936 kregen de pontiacs opnieuw een facelift en werd het assortiment uitgebreid.
de standard six kon in drie verschillende uitvoeringen worden geleverd en bij de deluxe six stonden maar liefst negen verschillende carrosserie-uitvoeringen op het programma.
de standard six zag er een beetje armoedig uit.
zo had het model slechts 1 achterlichtn1 ruitenwisser,1 zonneklep en was alleen op de deur van de bestuurder een armleuning geplaatst.
mechanisch gezien was de auto identiek aan de duurdere deluxe,reden voor veel taxichaufeurs en vertegenwoordigers om de goedkopere versie te kiezen.

12-06-2007 om 21:16 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OLDSMOBILE TORONADO
Klik op de afbeelding om de link te volgen

oldsmobile toronado 1970

met de toronado begon een nieuw tijdperk.
voor het eerst sinds de cord uit de jaren dertig bouwde een americaanse fabriek weer een grote wagen met voorwielaandrijving.
de toronado had alles wat de americaanse koper van een sportieve wagen kon verwachten
het was een coupe met een ellenlange motorkap

dit was ook de wagen waarmee mannix mee reed in de tv reeks MANNIX
Mannix was een Amerikaanse actieserie die op de brt tv werd uitgezonden van 1967 tot 1975.

  

12-06-2007 om 13:02 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thunderbird 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Thunderbird 1963

in totaal werden er maar 18/2 sport roadsters verkocht.
de reden hiervoor was vooral de bijzonder hoge prijs.

12-06-2007 om 12:59 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cadillac Sedan- en Coupe de Ville, Biarritz
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Cadillac Sedan- en Coupe de Ville, Biarritz

Meer dan welke Amerikaan dan ook, is de Cadillac Coupe de Ville van 1959 een stijlicoon. Chroompartijen werden nooit uitbundiger, staartvinnen werden nooit groter dan op dit model (ze brachten de achterkant van de auto op een enorme 107 centimeter hoogte). Daarmee is dit waarschijnlijk voor de meeste liefhebbers de ultieme Cadillac en daarmee misschien wel de ultieme Amerikaanse auto. Naast de Coupe de Ville waren er ook twee sedan-versies (de ‘gewone’ en de achtzitter limousine Fleetwood) en natuurlijk een cabriolet: de Eldorado Biarritz. Ondanks zijn uiterlijk dat afkomstig lijkt uit een toekomstvisioen, waren deze Cadillacs onderhuids nog erg jaren vijftig Amerikaans. Onder de motorkap bevindt zich een V8 met een inhoud van 390 kubieke inch (6,3-liter) die goed is voor een slordige 325 pk (top: 180 km/h). Om het ruim twee ton wegende gevaarte te keren heb je echter een ‘freeway’ nodig van een baan of acht. Luxe en comfort was er gelukkig ten overvloede. Wat te denken van vederlichte stuur- en rembekrachtiging anno 1959? Elektrisch bediende ruiten, stoelen en kofferdeksel waren tegen meerprijs leverbaar, alsmede een ‘elektronisch oog’ dat het grootlicht dimde zodra er een tegenligger aankwam. De Coupe de Villes waren overigens de laatste Caddies die door de beroemde ontwerper Harvey Earl waren getekend. Na deze laatste uitspatting werd het snel soberder. De kleur roze wordt vaak in één adem genoemd met dit model. Dat heeft ‘ie met name te danken aan de film ‘Pink Cadillac’ met Clint Eastwood. Naast die film speelde de auto een rol in talloze andere Hollywood-producties.

12-06-2007 om 12:57 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FARGO TRUCK
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fargo Truck 1941

12-06-2007 om 00:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fargo pick up
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fargo Pick Up 1941

12-06-2007 om 00:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fargo
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fargo 1941

12-06-2007 om 00:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duesenberg J Tourster
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Duesenberg J Tourster

de duesenberg j tourster,zo aangeduid omdat hij een combinatie was van tourer en roadster.
tegenwoordig zouden we spreken van een gt (grand turismo).

Gary Cooper had een Duesenberg J Tourster 

12-06-2007 om 00:32 geschreven door skodaman


11-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Bel Air
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Chevrolet Bel Air

op 25 november 1953 was het feest bij general motors.
de 50-miljoenste auto werd van de band gereden.
het was een chevrolet bel air van het modeljaar 1954 en hij was nog roze gespoten ook !
de chevrolets kregen elke twee of drie jaar een nieuwe carrosserie en als dat niet het geval was dan ten minte 1 keer per jaar een opknapbeurt met de bijhorende nieuwe grill.
de panoramavooruiten kwamen,en gingen weer toen genoeg mensen er hun knieen aan hadden gestoten.

11-06-2007 om 18:03 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Cabrio 32 1932
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet Cabrio 32 1932

in 1932 werden de chevrolet autos voorzien van een gesynchroniseerde versnellingsbak.
datzelfde jaar werd het reservewiel aan de zijkant van de auto gemonteerd.

11-06-2007 om 18:01 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lincoln touring 1928
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lincoln Touring 1928

onder de lange motorkap van de lincoln was een prachtig afgewerkte v8 motor geplaatst.
de auto was voorzien van een speciale Dual Phaeton-carrosserie, waarbij de achterpassagiers in een eigen compartiment en achter een eigen ruit zaten.

11-06-2007 om 18:00 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Phaeton 1932
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet Phaeton 1932

11-06-2007 om 17:58 geschreven door skodaman


10-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 308 GTB
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ferrari 308 GTB 

De Ferrari 308 GTB is de opvolger van de Dino 246, de 308 GTB, was een klassieke mittelmotor-wagen. Door de door Pininfarina gestylede carrosserie van fiberglass te vervaardigen, werd dit model een echt pittige sportwagen.

de altijd eigenwijze Magnum P.I. reed in een Ferrari 308 GTS 
De besnorde televisieheld, gespeeld door Tom Selleck, scheurde van 1980 tot 1988 (162 afleveringen) wekelijks over de beeldbuis in zijn vuurrode Ferrari, waarmee hij op miraculeuze wijze - want onopvallend - boeven kon achtervolgen. Als de private eye niet in zijn scheurijzer achter de schurken aan zat, werd hij rondgevlogen door zijn maatje TC, de stoere helicopterpiloot. Zo kon hij het paradijselijke Hawaii vanuit de lucht inspecteren. Bij thuiskomst kon hij altijd rekenen op een warm onthaal van de dobermanns van Higgins.


Statistieken:
- Jaartal: 1975 (I)
- Motor: 3 liter V8 cilinder-motor
- Motor capaciteit: 188 kW
- Snelheid: 249 km/u
- 0-100 km/h: 6,7 sec.

10-06-2007 om 14:41 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiberfab Panther
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiberfab  Panther 1967

10-06-2007 om 14:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Melkus
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Melkus

Melkus is een Oost-Duitse sportauto opnieuw in productie gebracht op 20 maart 2006 

Het Dresdense autobedrijf Melkus bouwde eind jaren ’70 achter het IJzeren Gordijn 101 stuks van de RS1000 sportauto. In totaal zijn 101 stuks gebouwd waarmee ook succesvol werd geracet. Om het vijftigjarig bestaan van het bedrijf te vieren, werdt een gelimiteerd aantal RS1000’s geheel volgens de originele specificaties gebouwd. Tegenwoordig houdt Melkus zich nog steeds bezig met autosport, maar is vooral actief als BMW- en Lotus-dealer.

Melkus RS1000 was voorzien van een driecilinder tweetakt Wartburg-motor met drie carburateurs en 70 pk. Die is gekoppeld aan een vijfversnellingsbak. De Melkus haalt er 165 km/u mee en kan in 12 seconden van 0 naar 100. De RS1000 weegt 680 kilo. Het meest opvallende kenmerk zijn de vleugeldeuren.
Melkus hoopt met het opnieuw in productie nemen alle liefhebbers te kunnen voorzien van een auto in hun collectie. De bezitters van een oude Melkus kunnen rekenen op een betere onderdelenvoorziening: van alle onderdelen wordt een voorraad aangelegd. Bij de bouw van de nieuwe auto’s wordt meegeholpen door technici die ook eind jaren ’70 de RS1000’s bouwden. In elk geval wordt twee ‘light weight’-versies gebouwd, waarmee toentertijd races werden verreden.
Melkus wil dat de ‘nieuwe’ auto’s worden ingezet voor historische races en oldtimerrally’s.

 

10-06-2007 om 14:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari GTS/4 Daytona
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari GTS/4 Daytona 

Voor veel mensen was Miami Vice de meest favoriete politieserie uit de jaren 80. In de serie voerden snelle wagens de boventoon. De begintune en de muziek die achter de afleveringen werd gemonteerd waren al even opzwepend als de sfeer van het zonnige Miami, dat 's nachts veranderde in een wereld vol criminaliteit, wapensmokkel en drugs. Dan ging detective Sonny Crockett (Don Johnson), undercover aan het werk in een pikzwarte Ferrari Daytona Spyder: een 4.4 liter met een krachtige V12. In werkelijkheid reed Johnson overigens in een omgebouwde Corvette uit 1980 met Ferrari hardware en dito uiterlijk. In 1986 maakte we kennis met een nieuwe Vice-Ferrari: de 12 cilinder Testarossa. Deze wagen werd zwart geleverd, maar wit overgespoten voor een beter contrast tijdens de nachtelijke achtervolgingen door de straten van Miami. Crockett's partner Tubbs (Philip Michael Johnson) bestuurde een Cadillac DeVille uit 1963 en Switek mocht plaatsnemen achter het stuur van een paarse Ford Tunderbird ook uit 1963. Met heel wat bekende gaststerren en vaak onderscheiden met een Emmy Award, hebben Miami Vice en de bijbehorende muziek van Jan Hammer televisiegeschiedenis geschreven. De serie liep van 1984 t/m 1990 en er zijn 111 afleveringen gemaakt

10-06-2007 om 14:27 geschreven door skodaman


09-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hudson 37 1913
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hudson

Het bedrijf had een aantal primeurs voor de autoindustrie, waaronder dubbele remmen, het gebruik van van de dashboardoliedruk- en generator waarschuwingslampjes, en de eerste uitgebalanceerde trapas. Deze stond de Hudson 6-in-lijn motor (De Super Six, 1916) toe om bij een hogere rotatiesnelheid te werken terwijl deze vlot blijft, en meer kracht ontwikkelt voor zijn grootte dan laag-toerige motoren. De meeste Hudsons hadden tot 1957 6-in-lijn motoren. Het dubbele remsysteem gebruikte een secundair mechanisch systeem (handrem) dat de achterremmen activeerde wanneer het pedaal voorbij het normale bereik van het primaire systeem rijkte; een mechanische 'emergency brake' werd ook gebruikt. Hudson gebruikte ook een oliebad en 'cork clutch' mechanisme dat zowel duurzaam als vlot bleek te zijn.

09-06-2007 om 19:44 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maxwell 50-6 1914
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Maxwell

Maxwell was een automerk uit de Verenigde Staten dat van 1903 tot 1925 bestond. Dat jaar werd de Chrysler Corporation opgericht en werd Maxwell uitgefaseerd ten voordele van Chrysler. In totaal werden een 100.000-tal auto's onder de merknaam Maxwell gebouwd.

09-06-2007 om 19:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rambler Cross Country 38 PS 1912
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Rambler Cross Country 38 PS 1912

09-06-2007 om 19:24 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!