Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
01-07-2007
Vanden Plas 4 Litre Princess 1959
Vanden Plas 4 Litre Princess 1959
deze wagen werd al in 1952 als Austin A 135 Princess aangeboden. als Vanden Plas was hij leverbaar als zes of achtpersoons personenwagen. de 3993cc zescilindermotor leverde 122pk. de 4 Litre Princess bood evenveel luxe als een Rolls of Bentley,maar koste nog niet de helft !
01-07-2007 om 12:01
geschreven door skodaman
30-06-2007
Ghia Chrysler Norseman 1960
Ghia Chrysler Norseman 1960
in 1960kwam de Ghia Chrysler Norseman op de markt. de vijfpersoonscoupe was voornamelijk opgebouwd met onderdelen van Chrysler,zoals het onderstel en alle mechannische delen. de auto had een 6.4-liter V8 motor met een vermogen van 340 SAE pk/4600tpm. de Ghia leek dus bijzonder geschikt voor de Americaanse markt,maar er werden slechts enkele exemplaren in Amerika verkocht. en dit ondanks het feit dat Frank Sinatra één van de eerste klanten was .
30-06-2007 om 18:53
geschreven door skodaman
Karmann Ghia 1959
Karmann Ghia 1959
De Karmann Ghia was een tweedeurs sportwagen die door Volkswagen werd verkocht. Het ontwerp was van het Italiaanse bureau Ghia. De Duitse carrosseriebouwer Karmann bouwde tussen 1955 en 1974 meer dan een half miljoen stuks, in twee typen.
Het ontwerp en het prototype werd op 16 november 1953 aan Volkswagen-directeur Heinrich Nordhoff gepresenteerd en viel in de smaak bij de Volkswagen-directie. In 1954 garandeerde Volkswagen dat er voldoende onderstellen konden worden geleverd. De Karmann Ghia werd begin 1955 op autobeurzen gepresenteerd. Het publiek reageerde enthousiast op het model, en in augustus 1955 werd de eerste Karmann Ghia in Osnabrück gebouwd. Als basis diende het onderstel van de export-versie van de Kever. Het model kreeg als aanduiding Typ 14; de interne typeaanduiding van Volkswagen was Typ 143. In het eerste jaar werden meer dan 10 duizend stuks verkocht; veel meer dan Volkswagen had verwacht.
De eerste Karmann Ghia's werden aangedreven door de 36 PK luchtgekoelde boxermotor die ook in de Kever zat. Deze motor was niet sterk genoeg voor een echte sportwagen, maar het uiterlijk van de Karmann Ghia en de van de Kever bekende betrouwbaarheid maakten veel goed. De body en de neus van de elegante tweedeurs coupé werd met de hand gebouwd uit één stuk, en de auto was dan ook veel duurder om te maken dan de Kever, die aan de lopende band werd vervaardigd. Voor een Karmann Ghia moest dan ook heel wat meer worden betaald. Toch verkocht de Karmann uitstekend, en vanaf 1 november 1957 werd een cabrioletversie gebouwd. In 1959 werd het model iets gewijzigd. De belangrijkste verschillen aan de voorzijde waren de "neusgaten" die wijder werden gemaakt en de koplampen die hoger in de ronde kassen kwamen te liggen. Aan de achterzijde vormden de lichten zich meer naar de ronding van de carrosserie.
Het ging Karmann zo goed, dat in 1960 een fabriek in de Braziliaanse stad Sao Bernado do Campo werd geopend. Vanaf 31 december 1960 werd ook hier de Typ 14 gebouwd, aanvankelijk alleen de coupé-versie, maar vanaf 1968 tevens de cabriolet.
30-06-2007 om 18:41
geschreven door skodaman
Hudson HB Roadster 2008
Hudson HB Roadster 2008
30-06-2007 om 18:37
geschreven door skodaman
Peterbilt
Peterbilt
Peterbilt motors produceert de Peterbilt truck. Ze produceert redelijk sterke en behoorlijk sterke trucks van klasse 6 tot klasse 8. Peterbilt is opgericht in 1939 en heeft fabrieken in Madison, Tennessee, Denton, Texas en Sainte-Thérèse, Québec. Vanaf begin jaren 60 tot midden jaren 80 was het bedrijf gevestigd in de Bay Area van Noord-Californië en leidde een fabriek in Newark, Californië.
30-06-2007 om 12:27
geschreven door skodaman
Hakar 1500 1957
Hakar 1500 1957
30-06-2007 om 12:23
geschreven door skodaman
Fuldamobil S7 1957
Fuldamobil S7 1957
de S7 was de meest verkochte Fuldamobil. zijn 191cc mototje was tot 10pk opgevoerd . dit vermogen werd geleverd bij een toerental van 5250tpm. de S7 verbruikte 4,7 liter benzine op 100km. de topsnelheid bedroeg 80km. de Fuldamobil S7 werd in Engeland door York Nobel onder zijn eigen naam verkocht . zijn nobel 200 was ook als bouwpakket leverbaar.
30-06-2007 om 12:21
geschreven door skodaman
Heinkel 1956
Heinkel 1956
professor ernst heinkel geldt als geestelijke vader van de scooter. met zijn kabinen-roller,die werd aangedreven door een scootermotor, had hij minder succes. de heinkel was een echte dwerg . hij stond op een wielbasis van 176cm en had een lengte van 255cm. de vorm van de heinkel deed veel aan die van de bmw isetta denken. ook deze wagen had maar 1 deur.
30-06-2007 om 12:13
geschreven door skodaman
Daimler V8 Dart 1960
Daimler V8 Dart 1960
Als zelfstandig merk produceerde de fabriek in 1959 als laatste de Daimler Dart met 2.5 liter V8 motor, voordat in 1960 de fusie met Jaguar tot stand kwam. Deze motor is nadien geplaatst in de verder aan de MK II van Jaguar identieke Daimler 2.5 V8 Saloon.
30-06-2007 om 12:05
geschreven door skodaman
1947 Ferrari 166
Ferrari 166 1947
Technische gegevens : Carrossier Touring, Vignale, Ghia, Stabiliment Farina, Bertone Motor type 1995cc, 12 cylinders, 24 kleppen Boring x slag 60 x 58.5 mm Compressieverhouding 6.8:1 Carburatie 1 32 DCF Weber Ontsteking 2 bobinen Vermogen 140 PK bij 6600 toeren/min Versnelling 5 bak, handgeschakeld Topsnelheid 150 km/u Chassis buizenframe Gewicht 850 kg Wielbasis 2620 mm Spoorbreedte voor/achter 1250/1200 mm
30-06-2007 om 12:01
geschreven door skodaman
Skoda Octavia WRC 2001
Skoda Octavia WRC 2001
30-06-2007 om 10:06
geschreven door skodaman
Suzuki 500 RGV 1990
Suzuki 500 RGV 1990
30-06-2007 om 10:04
geschreven door skodaman
Yamaha YZF 750 1990
Yamaha YZF 750 1990
30-06-2007 om 10:03
geschreven door skodaman
YAMAHA FZ 750 AMA superbike 1986
Yamaha FZ 750 AMA superbike 1986
30-06-2007 om 10:00
geschreven door skodaman
29-06-2007
Jaguar XK - SS 1957
Jaguar XK - SS 1957
Het neusje van de Jaguar-zalm is zeker de XK- SS, een racewagen die voor de weg was geprepareerd door eenvoudig weg de resterende D - type body's aan te kleden. Hij stond ook op het buizenchassis van de beroemde D - type racer en had ook de remmen en de bak van die wagen. Wie een dergelijke wagen tegenkomt, heeft grote kans dat het een replica is. En als dat niet het geval is, kan het nog een omgebouwde D -type zijn. Een prijsaanduiding heeft in geval van een SS weinig zin, aangezien ze nooit verhandeld worden.
topsnelheid: 275 km/u aantal cilinders: 6
productiejaar: 1957
29-06-2007 om 18:16
geschreven door skodaman
Jaguar C Type 1951
Jaguar C Type 1951
Na een verkenningsrace in Le Mans in 1950 realiseerde Lyons zich dat Jaguar alles in huis had om een succesvolle racewagen te bouwen. Hij liet zich daarom overtuigen om een volbloed racewagen te ontwikkelen. Zo zag de XK120C (of C-Type zoals hij meestal werd genoemd) het levenslicht.
In 1951 werden er drie C-Types klaargestoomd voor Le Mans. De Jaguars waren een grote onbekende, maar met Peter Walker en Peter Whitehead achter het stuur wist de C-Type een opmerkelijke zege te behalen bij zijn racedebuut.
29-06-2007 om 18:14
geschreven door skodaman
Jaguar XK 1949
Jaguar XK 1949
Tijdens Wereldoorlog II concentreerde Jaguar zich vooral op de productie van zijspanten voor militair gebruik, maar leerde de onderneming ook vliegtuigen ontwerpen en bouwen. Toen Jaguar op het Londense autosalon van 1948 zijn nieuwe XK 120 met zijn ongeëvenaard vermogen van 160 pk voorstelde, was een van de meest befaamde sportwagens ooit geboren.
29-06-2007 om 18:12
geschreven door skodaman
Jaguar XK 120 1948
Jaguar XK 120 1948
Eén van de mooiste Jaguars, wellicht één van de mooiste sportwagens, is wel de XK 120. Dé sensastie van de London Motor Show van 1948. De prachtige tweezitter had toen nog een aluminium carrosserie en onder de kap zat de beroemde XK -motor, de voorganger van de Jaguar-motor van vandaag. Er kwam ook een comfortabele drophead coupé uit in 1953. Momenteel zijn deze sportieve jags vrijwel altijd gerestaureerd. De aluminium eerstelingen kosten het dubbele, maar daarvan zijn er maar 240 gebouwd. De aanduiding '120' slaat op de topsnelheid in mijlen. topsnelheid: 200 km/u aantal cilinders: 6
productiejaren: 1948 -1954
29-06-2007 om 18:09
geschreven door skodaman
Renault Dauphine 1956
Renault Dauphine 1956
De Renault Daphine is een automodel van de Franse autofabriek Renault. Het model werd in 1956 op de markt gebracht als opvolger van de Renault 4CV. Technisch gezien was er bijna niets aan veranderd want de 4CV diende als basis, want ook de Dauphine had de motor achterin. Maar de inhoud van de cilinders was wel vergroot van 760 naar 845 cc, daardoor kreeg de motor meer vermogen van 21 naar 32. Ook was de auto wat zwaarder dan de 4CV, vanwege de toegenomen lengte, de Dauphine is ruim 30 centimeter langer. De Dauphine was een enorm succes, tussen 1956 en 1967 werden er 2,12 miljoen gebouwd.
Naast het standaard model, dat 112 km/uur kon halen, was er ook een Gordini-versie, met een vermogen van 40 pk en een topsnelheid van 125 km/uur.
29-06-2007 om 08:56
geschreven door skodaman
Fiat 1100 1953
Fiat 1100 1953
in maart 1953 presenteerde fiat de nieuwe 1100 op de tentoonstelling in geneve. de motor verbruikte 1 tot 12 en leverde 36pk/4400tpm. in het najaar van 1953 volgde de 1100 tv met 50pk motor vanaf 1954 was er ook een stationcar leverbaar.