Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
01-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buick 41c 1939
Klik op de afbeelding om de link te volgen Buick 41c 1939

bij deze buick 41c uit 1939 gingen de achterportieren nog verkeerd open

01-07-2007 om 22:06 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delage D8 SS 1934
Klik op de afbeelding om de link te volgen Delage D8 SS 1934

het neusje van de zalm was de D8ss.
in de D8ss, die in 1934 werd gepresenteerd, leverde de motor 140pk waardoor de auto de fabelachtige snelheid van 160km/uur kon behalen.
de autos uit deze serie waren het topmodel van de fabriek.
in 1935 was delage gedwongen op het bedrijf te verkopen.

01-07-2007 om 22:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Armstrong Siddeley Star SAPPHIRE 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Armstrong Siddeley Star Sapphire 1959

het laatste model was tegelijk  het mooiste.
de Star Sapphire had alle technische snufjes die de auto-industrie in die tijd kon leveren.
hij was prachtich afgewerkt maar ook bijna even duur als een Bentley.
met de Star Sapphire Limousine wilde Armstrong Siddeley het opnemen tegen Rolls Royce & Daimler.
dit lukte uiteindelijk niet.
de auto was te duur voor de strijd met de concurentie.
wie kocht er voor die prijs een Armstrong Siddeley?

01-07-2007 om 12:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Armstrong Siddeley Sapphire 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Armstrong Siddeley Sapphire 1959

de Sapphire is met verschillende motoren geleverd,zescilindermotoren met inhouden van 2309 en 3435cc en viercilindermotoren met een inhoud van 2290cc.
de vermogens varieerden van 122 tot 152pk.

01-07-2007 om 12:07 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vanden Plas 4 Litre Princess 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanden Plas 4 Litre Princess 1959

deze wagen werd al in 1952 als Austin A 135 Princess aangeboden.
als Vanden Plas was hij leverbaar als zes of achtpersoons personenwagen.
de 3993cc zescilindermotor leverde 122pk.
de 4 Litre Princess bood evenveel luxe als een Rolls of Bentley,maar koste nog niet de helft !
 

01-07-2007 om 12:01 geschreven door skodaman


30-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ghia Chrysler Norseman 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ghia Chrysler Norseman 1960

in 1960kwam de Ghia Chrysler Norseman op de markt.
de vijfpersoonscoupe was voornamelijk opgebouwd met onderdelen van Chrysler,zoals het onderstel  en alle mechannische delen.
de auto had een 6.4-liter V8 motor met een vermogen van 340 SAE pk/4600tpm.
de Ghia leek dus bijzonder geschikt voor de Americaanse markt,maar er werden slechts  enkele exemplaren in Amerika verkocht.
en dit ondanks het feit dat Frank Sinatra één van de eerste klanten was .

30-06-2007 om 18:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Karmann Ghia 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Karmann Ghia 1959
 
De Karmann Ghia was een tweedeurs sportwagen die door Volkswagen werd verkocht. Het ontwerp was van het Italiaanse bureau Ghia. De Duitse carrosseriebouwer Karmann bouwde tussen 1955 en 1974 meer dan een half miljoen stuks, in twee typen.

Het ontwerp en het prototype werd op 16 november 1953 aan Volkswagen-directeur Heinrich Nordhoff gepresenteerd en viel in de smaak bij de Volkswagen-directie. In 1954 garandeerde Volkswagen dat er voldoende onderstellen konden worden geleverd. De Karmann Ghia werd begin 1955 op autobeurzen gepresenteerd. Het publiek reageerde enthousiast op het model, en in augustus 1955 werd de eerste Karmann Ghia in Osnabrück gebouwd. Als basis diende het onderstel van de export-versie van de Kever. Het model kreeg als aanduiding Typ 14; de interne typeaanduiding van Volkswagen was Typ 143. In het eerste jaar werden meer dan 10 duizend stuks verkocht; veel meer dan Volkswagen had verwacht.

De eerste Karmann Ghia's werden aangedreven door de 36 PK luchtgekoelde boxermotor die ook in de Kever zat. Deze motor was niet sterk genoeg voor een echte sportwagen, maar het uiterlijk van de Karmann Ghia en de van de Kever bekende betrouwbaarheid maakten veel goed. De body en de neus van de elegante tweedeurs coupé werd met de hand gebouwd uit één stuk, en de auto was dan ook veel duurder om te maken dan de Kever, die aan de lopende band werd vervaardigd. Voor een Karmann Ghia moest dan ook heel wat meer worden betaald. Toch verkocht de Karmann uitstekend, en vanaf 1 november 1957 werd een cabrioletversie gebouwd. In 1959 werd het model iets gewijzigd. De belangrijkste verschillen aan de voorzijde waren de "neusgaten" die wijder werden gemaakt en de koplampen die hoger in de ronde kassen kwamen te liggen. Aan de achterzijde vormden de lichten zich meer naar de ronding van de carrosserie.

Het ging Karmann zo goed, dat in 1960 een fabriek in de Braziliaanse stad Sao Bernado do Campo werd geopend. Vanaf 31 december 1960 werd ook hier de Typ 14 gebouwd, aanvankelijk alleen de coupé-versie, maar vanaf 1968 tevens de cabriolet.

 

30-06-2007 om 18:41 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hudson HB Roadster 2008
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hudson HB Roadster 2008

30-06-2007 om 18:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peterbilt
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Peterbilt

Peterbilt motors produceert de Peterbilt truck. Ze produceert redelijk sterke en behoorlijk sterke trucks van klasse 6 tot klasse 8. Peterbilt is opgericht in 1939 en heeft fabrieken in Madison, Tennessee, Denton, Texas en Sainte-Thérèse, Québec. Vanaf begin jaren 60 tot midden jaren 80 was het bedrijf gevestigd in de Bay Area van Noord-Californië en leidde een fabriek in Newark, Californië.

 

30-06-2007 om 12:27 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hakar 1500 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hakar 1500 1957

30-06-2007 om 12:23 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fuldamobil S7 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fuldamobil S7 1957

de S7 was de meest verkochte Fuldamobil.
zijn 191cc mototje was  tot 10pk opgevoerd .
dit vermogen werd geleverd bij een toerental van 5250tpm.
de S7 verbruikte 4,7 liter benzine op 100km.
de topsnelheid bedroeg 80km.
de Fuldamobil S7 werd in Engeland door York Nobel onder zijn eigen naam verkocht .
zijn nobel 200 was ook als bouwpakket leverbaar.
  

30-06-2007 om 12:21 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heinkel 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Heinkel 1956

professor ernst heinkel geldt als geestelijke vader van de scooter.
met zijn kabinen-roller,die werd aangedreven door een scootermotor, had hij minder succes.
de heinkel was een echte dwerg .
hij stond op een wielbasis van 176cm en had een lengte van 255cm.
de vorm van de heinkel deed veel aan die van de bmw isetta denken.
ook deze wagen had maar 1 deur.

30-06-2007 om 12:13 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daimler V8 Dart 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Daimler V8 Dart 1960

Als zelfstandig merk produceerde de fabriek in 1959 als laatste de Daimler Dart met 2.5 liter V8 motor, voordat in 1960 de fusie met Jaguar tot stand kwam. Deze motor is nadien geplaatst in de verder aan de MK II van Jaguar identieke Daimler 2.5 V8 Saloon.


 

30-06-2007 om 12:05 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1947 Ferrari 166
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Ferrari 166 1947

Technische gegevens
:
Carrossier Touring, Vignale, Ghia, Stabiliment Farina, Bertone
Motor type 1995cc, 12 cylinders, 24 kleppen
Boring x slag 60 x 58.5 mm
Compressieverhouding 6.8:1
Carburatie 1 32 DCF Weber
Ontsteking 2 bobinen
Vermogen 140 PK bij 6600 toeren/min
Versnelling 5 bak, handgeschakeld
Topsnelheid 150 km/u
Chassis buizenframe
Gewicht 850 kg
Wielbasis 2620 mm
Spoorbreedte voor/achter 1250/1200 mm
  
  

30-06-2007 om 12:01 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Octavia WRC 2001
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda Octavia WRC 2001 

30-06-2007 om 10:06 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Suzuki 500 RGV 1990
Klik op de afbeelding om de link te volgen Suzuki 500 RGV 1990

30-06-2007 om 10:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yamaha YZF 750 1990
Klik op de afbeelding om de link te volgen Yamaha YZF 750 1990

30-06-2007 om 10:03 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.YAMAHA FZ 750 AMA superbike 1986
Klik op de afbeelding om de link te volgen Yamaha FZ 750 AMA superbike 1986

30-06-2007 om 10:00 geschreven door skodaman


29-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar XK - SS 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar XK - SS 1957

Het neusje van de Jaguar-zalm is zeker de XK- SS, een racewagen die voor de weg was geprepareerd door eenvoudig weg de resterende D - type body's aan te kleden. Hij stond ook op het buizenchassis van de beroemde D - type racer en had ook de remmen en de bak van die wagen. Wie een dergelijke wagen tegenkomt, heeft grote kans dat het een replica is. En als dat niet het geval is, kan het nog een omgebouwde D -type zijn. Een prijsaanduiding heeft in geval van een SS weinig zin, aangezien ze nooit verhandeld worden.


topsnelheid: 275 km/u
aantal cilinders: 6

productiejaar: 1957


 

29-06-2007 om 18:16 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar C Type 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar C Type 1951

Na een verkenningsrace in Le Mans in 1950 realiseerde Lyons zich dat Jaguar alles in huis had om een succesvolle racewagen te bouwen. Hij liet zich daarom overtuigen om een volbloed racewagen te ontwikkelen. Zo zag de XK120C (of C-Type zoals hij meestal werd genoemd) het levenslicht.
 
In 1951 werden er drie C-Types klaargestoomd voor Le Mans. De Jaguars waren een grote onbekende, maar met Peter Walker en Peter Whitehead achter het stuur wist de C-Type een opmerkelijke zege te behalen bij zijn racedebuut.

29-06-2007 om 18:14 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!