Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
09-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bertone Abarth Biposto 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Bertone Abarth Biposto 1953

09-07-2007 om 20:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nuffield 10.60 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nuffield 10.60 1964

in 1961 werden aan het publiek twee nieuwe modellen voorgesteld ter vervanging van de 3 en de 4, de 4/60 en de 3/42.
de cijfers hadden nu een betekenis,want 4/60 stond bijvoorbeeld voor een viercilindermotor met een vermogen van 60pk.
de tractoren werden oorspronkelijk in Berminham gemaakt,maar later werd de productie overgebracht naar een nieuwe fabriek in Bathgate, Schotland.
voor 1964 werden ze vervangen door de modellen 10/60 en 10/42 waarbij de 10 deze keer natuurlijk niet voor het aantal cilinders staat,maar voor het aantal versnellingen en het jaar daarop kwam Nuffield met zijn nieuwe Mini-model.
dit was echter niet een populaire machine en in 1968 was de motor aangepast en omgedoopt in 4/24.

09-07-2007 om 14:26 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fordson power major 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fordson power major 1958

de Fordson Power Major werd vanaf 1958 gebouwd in Fords fabriek in Dagenham in Engeland.
de Power Major had een vermogen van 45pk.
stuurbekrachtiging was een optionele extra.
 

09-07-2007 om 14:24 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Landini 55 L 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Landini 55 L 1955

na de tweede wereldoorlog werd de productie bij Landini hervat en de L25 met een motor van 4300cc en een vermogen van 25pk werd aangekondigd,gebouwd in een fabriek in Como.
in 1955 bouwde Landini zijn sterkste tractor nog met een gloeikopmotor,de 55L .
maar de gloeikopmotor had zijn tijd gehad en twee jaar later sloot Landini een licentiecontract met Perkins Engines voor de bouw van Perkins-diesels in zijn tractoren,een overeenkomst die nog altijd van kracht is en maakt dat alle Landinis tegenwoordig zijn uitgerust met een Perkins-motor.

09-07-2007 om 14:20 geschreven door skodaman


08-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan Skyline 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan Skyline 1977

08-07-2007 om 19:02 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan Skyline 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan Skyline 1972
terug van een weekent 25h fun cup in Francorchamps

08-07-2007 om 19:01 geschreven door skodaman


05-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chaparal 2f 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chaparal 2F 1967
Deze Chaparal 2F uit 1967 was een van de eerste autos met een hoge vleugel op smalle steunen.

05-07-2007 om 19:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bizzarrini Grifo 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Bizzarrini Grifo 1964
De ISO Grifo vormde de basis voor de Bizzarrini A3C racewagen,die later Grifo Strada werd genoemd.
de motor was een v8,5354cc,360pk 5400tpm.
 

05-07-2007 om 19:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AMC 1 Javelin AMX 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen AMC 1 Javelin AMX 1972

de AMX leek een kleinere broer van de Javelin.
hij werd uitsluitend geleverd met een V 8 motor met 6383cc en 330pk 5000tpm.
in 1972 werd de AMX voor het laatst gebouwd.
er werden in dat jaar 4000 stuks verkocht.

05-07-2007 om 19:49 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AMC Javelin 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen  AMC Javelin 1972
AMC bracht de Javelin op de markt.
de Javelin was een antwoord op Ford Mustang en Chevrolets Camaro.
de motoren waren een v6 en v8 met 3799 en 6383cc en 147 en 330pk.
typis voor die tijd, een lange motorkap en een korte achterkant.

05-07-2007 om 10:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AC Ace 2008
Klik op de afbeelding om de link te volgen

AC Ace 2008

05-07-2007 om 10:46 geschreven door skodaman


04-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeep Wrangler Laredo 1989
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jeep Wrangler Laredo 1989

04-07-2007 om 22:27 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Datsun SP 310

de Datsun SP310 heette in Japan Fairlady 1600.
op de Tokyo motor show van 1961 werd het publiek op een nieuwe Nissan sportwagen getrakteert,de SP 310.
de motor van deze wagen had een inhoud van 1488cc en een vermogen van 85pk.
er was een derde stoeltje dwars achter de voorstoelen geplaatst
de Fairlady werd in Europa het eerst in de Benelux verkocht
 

04-07-2007 om 22:25 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo Giulia TZ 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Alfa Romeo Giulia TZ 1964
 
Een andere variant van de Giulia was de Giulia TZ, ontworpen door Zagato en gericht op de autosport. Het eerste prototype van de TZ in 1961 leek wat op de Giulietta SZ met een verwijderbare hardtop. De mechanische onderdelen kwamen van de Giulia, maar de TZ kreeg wel schijfremmen op alle wielen. De uiteindelijke versie in 1963 zou een vast dak krijgen en het uiterlijk werd verder nog wat aerodynamischer gemaakt. De motor was een viercilinder die tot 160 pk kon leveren. In 1964 werd een tweede versie van de TZ gebouwd, met een 170 pk sterke Twin Spark motor.

 

04-07-2007 om 22:22 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AC Cobra 427 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen AC Cobra 427 1965

deze wagens waren voorzien van een nieuw chassis en verbeterde  wielophangingen .
toch was het ontwerp nog duidelijk  als ac herkenbaar.
als motor gebruikte men een v8 met 4727cc.
de cobras zijn nog regelmatig te bewonderen in de races voor historische autos.

04-07-2007 om 22:20 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Calibra V6 DTM
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Opel Calibra V6  DTM

In 1993 werd het DTM herboren onder dezelfde naam maar met nieuwe reglementen. Geen getunede straatauto's meer, maar rasechte raceauto's met krachtige 6 cilinder motoren. Indien de straatversie er mee was uitgerust was ook permanente vierwielaandrijving toegestaan. De merken in het DTM waren Alfa Romeo, Opel en Mercedes.
Klaus Ludwig was kampioen met Mercedes in 1994 en hij stapte voor het nieuwe seizoen over op de Opel Calibra van het team van ex- F1 coureur Keke Rosberg. Dapper, maar niet genoeg om de titel te verdedigen. Ludwig wordt 3e in het kampioenschap en eerste niet-Mercedes. Hij weet enkel de laatste race van het seizoen te winnen.

 

04-07-2007 om 22:18 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Subaru Impreza 2004
 
Gepresenteerd in 1992 is het vooral bekend geworden door zijn razendsnelle uitvoeringen. De auto werd ontwikkeld tot rallyauto en was daarin enorm succesvol. De auto won in 1995 haar eerste wereldtitel met rijder Colin McRae en Co-piloot Derek Ringer. In 2001 en 2003 werd Subaru voor de tweede en derde maal wereldkampioen met rijders Richard Burns en Petter Solberg. Dan inmiddels met het World Rally Car type van de Impreza. Kortom de Impreza WRC.

Een speciale versie is de WRX, een van de rallyauto afgeleide versie, gebouwd om te voldoen aan homologatie-eisen van de FIA.


TECHNISCHE GEGEVENS
 Motor
brandstof benzine
cilinders 4, boxer
kleppen/cilnder 4
brandstofsysteem multipoint injectie
cilinderinhoud 1994 cc
max. vermogen 195 kW/265 pk bij 6000 tpm

max. koppel 343 Nm bij 4000 tpm
Transmissie/onderstel
aandrijving voor+achter
transmissie 6 versnellingen, handgeschakeld
remmen voor/achter gev. schijven/gev. schijven
banden 225/45R17
draaicirkel wielen 11,0 m
Maten/gewichten
lengte/breedte/hoogte 4,42 m/1,74 m/1,44 m
wielbasis 2,52 m
gewicht 1425 kg
laadvermogen 455 kg
aanhangermassa geremd/ongeremd 1200 kg/500 kg
kofferruimte 395-395 l
tankinhoud 60 l
Prestaties
topsnelheid 244 km/h
acceleratie 0-100 km/u test 5,9 s (5,5 s)
acceleratie 50-80 km/u in 3/4 3,6/5,0 s
acceleratie 80-120 km/u in 4/5 4,9/7,9 s
brandstofverbruik test 13,9 l/100 km (11,1 l/100km)
geluidsniveau bij 100/120 km/u 70,5 dB/71,5 dB
 

04-07-2007 om 14:01 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Seat Cordoba 1999

De Seat Cordoba is de sedanversie van de Seat Ibiza. De eerste Cordoba's werden gebouwd in 1994 en waren gebaseerd op de derde generatie Ibiza die ook voor het eerst vrijwel geheel uit Volkswagen-onderdelen bestond. In 1999 kwam de tweede generatie van de Cordoba en in 2003 de derde generatie van de Cordoba.

Van de Cordoba zijn er ook twee andere variaties beschikbaar. De Cordoba Vario was een stationwagen die gebouwd werd van 1998 tot 2003. Er bestond ook een coupéversie van de Cordoba, die werd gebouwd van 1996 tot 2003. De Cordoba coupe deed ook mee aan de WRC-kampioenschappen.

 

04-07-2007 om 13:57 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Corola WRC 1999
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Toyota Corola WRC 1999

Toyota is met haar modellen al tientallen jaren uitermate succesvol in race- en rally-kampioenschappen

Toyota Corolla WRC '98    
In 1998 winnaar van de rally’s in Monte Carlo, Nieuw-Zeeland en Spanje.
 

04-07-2007 om 13:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Celica 1993
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Toyota Celica 1993
De Toyota Celica is een auto die vanaf 1970 tot 2006 in zeven generaties geproduceerd werd door het Japanse Toyota.
De auto wordt veel gebruikt in het rallyracen

Toyota Celica '93 WRC  was de wereldkampioen bij de constructeurs van rally-wagens in 1993 en 1994.
 

 

04-07-2007 om 13:51 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!