Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
04-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Subaru Impreza 2004
 
Gepresenteerd in 1992 is het vooral bekend geworden door zijn razendsnelle uitvoeringen. De auto werd ontwikkeld tot rallyauto en was daarin enorm succesvol. De auto won in 1995 haar eerste wereldtitel met rijder Colin McRae en Co-piloot Derek Ringer. In 2001 en 2003 werd Subaru voor de tweede en derde maal wereldkampioen met rijders Richard Burns en Petter Solberg. Dan inmiddels met het World Rally Car type van de Impreza. Kortom de Impreza WRC.

Een speciale versie is de WRX, een van de rallyauto afgeleide versie, gebouwd om te voldoen aan homologatie-eisen van de FIA.


TECHNISCHE GEGEVENS
 Motor
brandstof benzine
cilinders 4, boxer
kleppen/cilnder 4
brandstofsysteem multipoint injectie
cilinderinhoud 1994 cc
max. vermogen 195 kW/265 pk bij 6000 tpm

max. koppel 343 Nm bij 4000 tpm
Transmissie/onderstel
aandrijving voor+achter
transmissie 6 versnellingen, handgeschakeld
remmen voor/achter gev. schijven/gev. schijven
banden 225/45R17
draaicirkel wielen 11,0 m
Maten/gewichten
lengte/breedte/hoogte 4,42 m/1,74 m/1,44 m
wielbasis 2,52 m
gewicht 1425 kg
laadvermogen 455 kg
aanhangermassa geremd/ongeremd 1200 kg/500 kg
kofferruimte 395-395 l
tankinhoud 60 l
Prestaties
topsnelheid 244 km/h
acceleratie 0-100 km/u test 5,9 s (5,5 s)
acceleratie 50-80 km/u in 3/4 3,6/5,0 s
acceleratie 80-120 km/u in 4/5 4,9/7,9 s
brandstofverbruik test 13,9 l/100 km (11,1 l/100km)
geluidsniveau bij 100/120 km/u 70,5 dB/71,5 dB
 

04-07-2007 om 14:01 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Seat Cordoba 1999

De Seat Cordoba is de sedanversie van de Seat Ibiza. De eerste Cordoba's werden gebouwd in 1994 en waren gebaseerd op de derde generatie Ibiza die ook voor het eerst vrijwel geheel uit Volkswagen-onderdelen bestond. In 1999 kwam de tweede generatie van de Cordoba en in 2003 de derde generatie van de Cordoba.

Van de Cordoba zijn er ook twee andere variaties beschikbaar. De Cordoba Vario was een stationwagen die gebouwd werd van 1998 tot 2003. Er bestond ook een coupéversie van de Cordoba, die werd gebouwd van 1996 tot 2003. De Cordoba coupe deed ook mee aan de WRC-kampioenschappen.

 

04-07-2007 om 13:57 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Corola WRC 1999
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Toyota Corola WRC 1999

Toyota is met haar modellen al tientallen jaren uitermate succesvol in race- en rally-kampioenschappen

Toyota Corolla WRC '98    
In 1998 winnaar van de rally’s in Monte Carlo, Nieuw-Zeeland en Spanje.
 

04-07-2007 om 13:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Celica 1993
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Toyota Celica 1993
De Toyota Celica is een auto die vanaf 1970 tot 2006 in zeven generaties geproduceerd werd door het Japanse Toyota.
De auto wordt veel gebruikt in het rallyracen

Toyota Celica '93 WRC  was de wereldkampioen bij de constructeurs van rally-wagens in 1993 en 1994.
 

 

04-07-2007 om 13:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FIAT 131 Rally 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen FIAT 131 Rally 1977
Deze voortreffelijke auto domineerde de Wereld Rally kampioenschappen in de jaren 1977-1980 met titels in de jaren 1977, 1978 en 1980. Zijn debuut was in 1976 met winst in de Rally van Elba en de 1000 Meren Rally met rijder M. Alen en navigator Kivimaki. Dit team won in de volgende jaren nog acht wedstrijden. Een ander succesvol team was dat met de Duitsers W. Röhrl / Geistdorfer, die van 1978 tot 1980 zes wedstrijden wonnen met als bekroning het Wereldkampioenschap in 1980. Dit model is van het door Alitalia gesponsorde team dat in 1979 met Alen de 1000 Meren Rally won en in 1980 de Rally van Portugal met Röhrl.

04-07-2007 om 13:46 geschreven door skodaman


03-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lincoln 1949
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lincoln 1949
al op 22 april 1948 presenteerde  Lincoln de autos van het modeljaar 1949
dit model koste in die tijd 3.948 dollar.
 

03-07-2007 om 19:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AC 428 Cabriolet 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen

AC 428 Cabriolet 1968
AC is een Engels sportwagenmerk. De naam is de afkorting van Autocarrier, ofwel bestelwagen.
 AC Cars produceerde de 428, een zeven liter sport model met een carrosserie ontworpen door Frua of Turin. 29 open en 51 Fastback auto's werden geproduceerd tot in 1973.

Dienstjaren: 1968
Cilinders/inhoud:  V8/6997 cc
Topsnelheid: 233 km/h
Vermogen: 345 pk / 257 kW

03-07-2007 om 19:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holden FJ 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Holden FJ 1953
de firma holden begon in de jaren twintig met het bouwen van  carrosserieen voor Morris.
nog voor de oorlog werd het bedrijf overgenomen door General Motors.
vanaf dat moment produceerde Holden in licentie General Motors modellen.
in 1948 werden de eerste autos onder eigen naam aangeboden.
tien jaar later,in 1958,verkocht men al meer dan 100.000 autos per jaar .
alhoewel de modellen in America  of Engeland waren getekend,hadden ze toch hun eigen specifieke kenmerken.
in de FJ leverde de 2.1-liter zescilinder 65pk.
de auto haalde een top van 130km
de FJ had een lengte van 440cm en een wielbasis van 262cm.
 

03-07-2007 om 19:00 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 904 GTS 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Porsche 904 GTS 1964
Klasse GT winnaars 1000km Nürbergring (31 mei 1964) met het team Team Pon

De Porsche 904 werd geintroduceerd in 1964. Eén van de belangrijkste overwinningen van deze auto is de beroemde Italiaanse race Targa Florio.

03-07-2007 om 14:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 503 Coupe 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW 503 Coupe 1955
veel carrosseriebouwers hebben zich op het chassis van de BMW502 uitgeleefd,maar de standaard fabriekscarrosserie was  een droom van een sportieve wagen.
de motor was een V8, 3168cc, 150pk/5000tpm.

03-07-2007 om 14:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 300 S 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes Benz 300 S 1956
De 300S behoorde zeker tot de mooiste europese autos uit de jaren vijftig.
het model werd uitgebracht als cabrio & als coupe.
de zescilindermotor met drie carburateurs en 2996cc leverde 150pk.
van 1955 tot 1958 had de wagen de toevoeging SC.
de motor was voorzien van een benzine-inspuiting en leverde 175pk/5400tpm.
in totaal werden 102 cabrios & 98 coupes gebouwd.
de 300S had nog stuurversnelling.
in die tijd hadden alleen racewagens een toerenteller.

03-07-2007 om 14:46 geschreven door skodaman


02-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lotus Elise S2 2001
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lotus Elise S2 2001

Op 9 oktober 2001 werd een nieuwe versie van de Elise aangekondigd: de series 2 Elise (of Elise S2). Daarmee werd het bestaande model bekend als de series 1.

De series 2 Elise heeft naast verbeterde wielophanging, dempers en banden ook een modern, in sommige ogen controversieel, uiterlijk gekregen gekenmerkt door scherpe lijnen waardoor de auto agressiever oogt.
Het is vooralsnog onbekend of en wanneer er een derde serie van de Elise zal komen.
op basis van de Elise zijn er verschillende derivaten gemaakt zoals de Exige, de gesloten coupé versie van de Elise.
Ook heeft Lotus in samenwerking met Opel de Speedster ontwikkeld die sterk verwant is aan de tweede generatie Lotus Elise.

 

02-07-2007 om 23:08 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dodge Dart GT
Klik op de afbeelding om de link te volgen Dodge Dart GT  1969
De 'top-of-the-line' onder de Dodge Darts was ook in 1967 de Dart GT. De goedkope uitvoering kostte USD 2.499,- en had een 2,8 liter zescilinder motor onder de kap, terwijl er ook een 3,7 liter variant ter beschikking stond. De dure GT kostte in gesloten versie USD 2.627,- en kwam met een V8 uit de fabriek. De Dart ziet er weinig spectaculair uit en dat zal de reden zijn dat het huidige prijsniveau zo laag ligt.
 
 
Soort: coupé en cabriolet Aantal cilinders: 6 en V8
Cilinderinhoud: 4490 en 6286 Vermogen: 182/4200 en 238/5200 of 284/4200
Topsnelheid: 175 en 200 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1965-1969 Productieaantallen: 153.500
 

02-07-2007 om 16:26 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercury Monterey 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mercury Monterey 1960
Mercury is een automerk dat Ford Motor Company in 1939 oprichtte om de prijskloof tussen het merk Ford en het luxemerk Lincoln te dichten. De meeste Mercury's zijn gebaseerd op Ford-platformen. Mercury is ondergebracht bij Ford's Lincoln-Mercury Divisie. Het merk wordt verkocht in de Verenigde Staten en tot 1999 ook in Canada en Mexico. Sindsdien worden de modellen in die twee landen onder de merknaam Ford verkocht. Verder worden enkele modellen geëxporteerd naar Saoedi-Arabië en Koeweit.

 

02-07-2007 om 16:23 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cadillac Sedan Deville 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen Cadillac Sedan Deville 1966
lengte: 224" (5,69 m)
wielbasis: 129.5" (3,29 m)
gewicht: 2208 kg
aantal zitplaatsen: 6
motor: V8
cyl. inh.: 429 ci (7,0 liter)
vermogen: 340 pk (4600 rpm)

02-07-2007 om 16:18 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Chevrolet Caprice Impala 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Chevrolet Caprice Impala 1972
lengte: 223" (5,66 m)
wielbasis: 121.5" (3,09 m)
gewicht: 2028 kg
aantal zitplaatsen: 6
motor: V8
cyl. inh.: 350 ci (5,7 liter)

02-07-2007 om 10:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Cadilac Fleedwood Brougham 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Cadilac Fleedwood Brougham 1972

lengte: 231" (5,87 m)
breedte: 80" (2,03 m)
wielbasis: 130" (3,30 m)
gewicht: 2430 kg
aantal zitplaatsen: 6
aantal geproduceerd in 1973: 3798
motor: V8
cyl. inh.: 472 ci (7,7 liter)
vermogen: 220 pk at 4000 rpm

02-07-2007 om 09:58 geschreven door skodaman


01-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Continental Mark II 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Continental Mark II 1956

In 1956 kwam lincoln met de continental mark 2.
 Een jaar eerder was de Continental-Divisie opgericht die de Continental Mark II bouwde tot 1957. De Mark II kostte $10.000, toen evenveel als een Rolls-Royce. Toen de divisie werd opgeheven ging het model naar Lincoln waar het vanaf 1961 als de Lincoln Continental Mark III het vlaggeschip van het merk werd.

 

01-07-2007 om 22:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buick Super 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen Buick Super 1951

tot de bijna 170.000 Supers die Buick in 1951 verkocht, behoorden 92.886 vierdeurs limousines en slechts 8.116 cabriolets.
de 4315cc achtcilinder in lijnmotor leverde 129pk/3600tpm.
in de Buick Super van 1947 stond nog een 4067cc achtcilinderinlijnmotor.
deze kopklepper liep vreiwel geruisloos,maar slurpte veel benzine.
bij de Buick Super kon de motorkap zowel links als rechts worden open gedaant!

01-07-2007 om 22:08 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buick 41c 1939
Klik op de afbeelding om de link te volgen Buick 41c 1939

bij deze buick 41c uit 1939 gingen de achterportieren nog verkeerd open

01-07-2007 om 22:06 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!