Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
02-07-2007
Mercury Monterey 1960
Mercury Monterey 1960 Mercury is een automerk dat Ford Motor Company in 1939 oprichtte om de prijskloof tussen het merk Ford en het luxemerk Lincoln te dichten. De meeste Mercury's zijn gebaseerd op Ford-platformen. Mercury is ondergebracht bij Ford's Lincoln-Mercury Divisie. Het merk wordt verkocht in de Verenigde Staten en tot 1999 ook in Canada en Mexico. Sindsdien worden de modellen in die twee landen onder de merknaam Ford verkocht. Verder worden enkele modellen geëxporteerd naar Saoedi-Arabië en Koeweit.
02-07-2007 om 16:23
geschreven door skodaman
Cadillac Sedan Deville 1966
Cadillac Sedan Deville 1966 lengte: 224" (5,69 m) wielbasis: 129.5" (3,29 m) gewicht: 2208 kg aantal zitplaatsen: 6 motor: V8 cyl. inh.: 429 ci (7,0 liter) vermogen: 340 pk (4600 rpm)
02-07-2007 om 16:18
geschreven door skodaman
Chevrolet Caprice Impala 1972
Chevrolet Caprice Impala 1972 lengte: 223" (5,66 m) wielbasis: 121.5" (3,09 m) gewicht: 2028 kg aantal zitplaatsen: 6 motor: V8 cyl. inh.: 350 ci (5,7 liter)
02-07-2007 om 10:04
geschreven door skodaman
Cadilac Fleedwood Brougham 1972
Cadilac Fleedwood Brougham 1972
lengte: 231" (5,87 m) breedte: 80" (2,03 m) wielbasis: 130" (3,30 m) gewicht: 2430 kg aantal zitplaatsen: 6 aantal geproduceerd in 1973: 3798 motor: V8 cyl. inh.: 472 ci (7,7 liter) vermogen: 220 pk at 4000 rpm
02-07-2007 om 09:58
geschreven door skodaman
01-07-2007
Continental Mark II 1956
Continental Mark II 1956
In 1956 kwam lincoln met de continental mark 2. Een jaar eerder was de Continental-Divisie opgericht die de Continental Mark II bouwde tot 1957. De Mark II kostte $10.000, toen evenveel als een Rolls-Royce. Toen de divisie werd opgeheven ging het model naar Lincoln waar het vanaf 1961 als de Lincoln Continental Mark III het vlaggeschip van het merk werd.
01-07-2007 om 22:10
geschreven door skodaman
Buick Super 1951
Buick Super 1951
tot de bijna 170.000 Supers die Buick in 1951 verkocht, behoorden 92.886 vierdeurs limousines en slechts 8.116 cabriolets. de 4315cc achtcilinder in lijnmotor leverde 129pk/3600tpm. in de Buick Super van 1947 stond nog een 4067cc achtcilinderinlijnmotor. deze kopklepper liep vreiwel geruisloos,maar slurpte veel benzine. bij de Buick Super kon de motorkap zowel links als rechts worden open gedaant!
01-07-2007 om 22:08
geschreven door skodaman
Buick 41c 1939
Buick 41c 1939
bij deze buick 41c uit 1939 gingen de achterportieren nog verkeerd open
01-07-2007 om 22:06
geschreven door skodaman
Delage D8 SS 1934
Delage D8 SS 1934
het neusje van de zalm was de D8ss. in de D8ss, die in 1934 werd gepresenteerd, leverde de motor 140pk waardoor de auto de fabelachtige snelheid van 160km/uur kon behalen. de autos uit deze serie waren het topmodel van de fabriek. in 1935 was delage gedwongen op het bedrijf te verkopen.
01-07-2007 om 22:04
geschreven door skodaman
Armstrong Siddeley Star SAPPHIRE 1959
Armstrong Siddeley Star Sapphire 1959
het laatste model was tegelijk het mooiste. de Star Sapphire had alle technische snufjes die de auto-industrie in die tijd kon leveren. hij was prachtich afgewerkt maar ook bijna even duur als een Bentley. met de Star Sapphire Limousine wilde Armstrong Siddeley het opnemen tegen Rolls Royce & Daimler. dit lukte uiteindelijk niet. de auto was te duur voor de strijd met de concurentie. wie kocht er voor die prijs een Armstrong Siddeley?
01-07-2007 om 12:09
geschreven door skodaman
Armstrong Siddeley Sapphire 1959
Armstrong Siddeley Sapphire 1959
de Sapphire is met verschillende motoren geleverd,zescilindermotoren met inhouden van 2309 en 3435cc en viercilindermotoren met een inhoud van 2290cc. de vermogens varieerden van 122 tot 152pk.
01-07-2007 om 12:07
geschreven door skodaman
Vanden Plas 4 Litre Princess 1959
Vanden Plas 4 Litre Princess 1959
deze wagen werd al in 1952 als Austin A 135 Princess aangeboden. als Vanden Plas was hij leverbaar als zes of achtpersoons personenwagen. de 3993cc zescilindermotor leverde 122pk. de 4 Litre Princess bood evenveel luxe als een Rolls of Bentley,maar koste nog niet de helft !
01-07-2007 om 12:01
geschreven door skodaman
30-06-2007
Ghia Chrysler Norseman 1960
Ghia Chrysler Norseman 1960
in 1960kwam de Ghia Chrysler Norseman op de markt. de vijfpersoonscoupe was voornamelijk opgebouwd met onderdelen van Chrysler,zoals het onderstel en alle mechannische delen. de auto had een 6.4-liter V8 motor met een vermogen van 340 SAE pk/4600tpm. de Ghia leek dus bijzonder geschikt voor de Americaanse markt,maar er werden slechts enkele exemplaren in Amerika verkocht. en dit ondanks het feit dat Frank Sinatra één van de eerste klanten was .
30-06-2007 om 18:53
geschreven door skodaman
Karmann Ghia 1959
Karmann Ghia 1959
De Karmann Ghia was een tweedeurs sportwagen die door Volkswagen werd verkocht. Het ontwerp was van het Italiaanse bureau Ghia. De Duitse carrosseriebouwer Karmann bouwde tussen 1955 en 1974 meer dan een half miljoen stuks, in twee typen.
Het ontwerp en het prototype werd op 16 november 1953 aan Volkswagen-directeur Heinrich Nordhoff gepresenteerd en viel in de smaak bij de Volkswagen-directie. In 1954 garandeerde Volkswagen dat er voldoende onderstellen konden worden geleverd. De Karmann Ghia werd begin 1955 op autobeurzen gepresenteerd. Het publiek reageerde enthousiast op het model, en in augustus 1955 werd de eerste Karmann Ghia in Osnabrück gebouwd. Als basis diende het onderstel van de export-versie van de Kever. Het model kreeg als aanduiding Typ 14; de interne typeaanduiding van Volkswagen was Typ 143. In het eerste jaar werden meer dan 10 duizend stuks verkocht; veel meer dan Volkswagen had verwacht.
De eerste Karmann Ghia's werden aangedreven door de 36 PK luchtgekoelde boxermotor die ook in de Kever zat. Deze motor was niet sterk genoeg voor een echte sportwagen, maar het uiterlijk van de Karmann Ghia en de van de Kever bekende betrouwbaarheid maakten veel goed. De body en de neus van de elegante tweedeurs coupé werd met de hand gebouwd uit één stuk, en de auto was dan ook veel duurder om te maken dan de Kever, die aan de lopende band werd vervaardigd. Voor een Karmann Ghia moest dan ook heel wat meer worden betaald. Toch verkocht de Karmann uitstekend, en vanaf 1 november 1957 werd een cabrioletversie gebouwd. In 1959 werd het model iets gewijzigd. De belangrijkste verschillen aan de voorzijde waren de "neusgaten" die wijder werden gemaakt en de koplampen die hoger in de ronde kassen kwamen te liggen. Aan de achterzijde vormden de lichten zich meer naar de ronding van de carrosserie.
Het ging Karmann zo goed, dat in 1960 een fabriek in de Braziliaanse stad Sao Bernado do Campo werd geopend. Vanaf 31 december 1960 werd ook hier de Typ 14 gebouwd, aanvankelijk alleen de coupé-versie, maar vanaf 1968 tevens de cabriolet.
30-06-2007 om 18:41
geschreven door skodaman
Hudson HB Roadster 2008
Hudson HB Roadster 2008
30-06-2007 om 18:37
geschreven door skodaman
Peterbilt
Peterbilt
Peterbilt motors produceert de Peterbilt truck. Ze produceert redelijk sterke en behoorlijk sterke trucks van klasse 6 tot klasse 8. Peterbilt is opgericht in 1939 en heeft fabrieken in Madison, Tennessee, Denton, Texas en Sainte-Thérèse, Québec. Vanaf begin jaren 60 tot midden jaren 80 was het bedrijf gevestigd in de Bay Area van Noord-Californië en leidde een fabriek in Newark, Californië.
30-06-2007 om 12:27
geschreven door skodaman
Hakar 1500 1957
Hakar 1500 1957
30-06-2007 om 12:23
geschreven door skodaman
Fuldamobil S7 1957
Fuldamobil S7 1957
de S7 was de meest verkochte Fuldamobil. zijn 191cc mototje was tot 10pk opgevoerd . dit vermogen werd geleverd bij een toerental van 5250tpm. de S7 verbruikte 4,7 liter benzine op 100km. de topsnelheid bedroeg 80km. de Fuldamobil S7 werd in Engeland door York Nobel onder zijn eigen naam verkocht . zijn nobel 200 was ook als bouwpakket leverbaar.
30-06-2007 om 12:21
geschreven door skodaman
Heinkel 1956
Heinkel 1956
professor ernst heinkel geldt als geestelijke vader van de scooter. met zijn kabinen-roller,die werd aangedreven door een scootermotor, had hij minder succes. de heinkel was een echte dwerg . hij stond op een wielbasis van 176cm en had een lengte van 255cm. de vorm van de heinkel deed veel aan die van de bmw isetta denken. ook deze wagen had maar 1 deur.
30-06-2007 om 12:13
geschreven door skodaman
Daimler V8 Dart 1960
Daimler V8 Dart 1960
Als zelfstandig merk produceerde de fabriek in 1959 als laatste de Daimler Dart met 2.5 liter V8 motor, voordat in 1960 de fusie met Jaguar tot stand kwam. Deze motor is nadien geplaatst in de verder aan de MK II van Jaguar identieke Daimler 2.5 V8 Saloon.
30-06-2007 om 12:05
geschreven door skodaman
1947 Ferrari 166
Ferrari 166 1947
Technische gegevens : Carrossier Touring, Vignale, Ghia, Stabiliment Farina, Bertone Motor type 1995cc, 12 cylinders, 24 kleppen Boring x slag 60 x 58.5 mm Compressieverhouding 6.8:1 Carburatie 1 32 DCF Weber Ontsteking 2 bobinen Vermogen 140 PK bij 6600 toeren/min Versnelling 5 bak, handgeschakeld Topsnelheid 150 km/u Chassis buizenframe Gewicht 850 kg Wielbasis 2620 mm Spoorbreedte voor/achter 1250/1200 mm