Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
03-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 503 Coupe 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW 503 Coupe 1955
veel carrosseriebouwers hebben zich op het chassis van de BMW502 uitgeleefd,maar de standaard fabriekscarrosserie was  een droom van een sportieve wagen.
de motor was een V8, 3168cc, 150pk/5000tpm.

03-07-2007 om 14:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 300 S 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes Benz 300 S 1956
De 300S behoorde zeker tot de mooiste europese autos uit de jaren vijftig.
het model werd uitgebracht als cabrio & als coupe.
de zescilindermotor met drie carburateurs en 2996cc leverde 150pk.
van 1955 tot 1958 had de wagen de toevoeging SC.
de motor was voorzien van een benzine-inspuiting en leverde 175pk/5400tpm.
in totaal werden 102 cabrios & 98 coupes gebouwd.
de 300S had nog stuurversnelling.
in die tijd hadden alleen racewagens een toerenteller.

03-07-2007 om 14:46 geschreven door skodaman


02-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lotus Elise S2 2001
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lotus Elise S2 2001

Op 9 oktober 2001 werd een nieuwe versie van de Elise aangekondigd: de series 2 Elise (of Elise S2). Daarmee werd het bestaande model bekend als de series 1.

De series 2 Elise heeft naast verbeterde wielophanging, dempers en banden ook een modern, in sommige ogen controversieel, uiterlijk gekregen gekenmerkt door scherpe lijnen waardoor de auto agressiever oogt.
Het is vooralsnog onbekend of en wanneer er een derde serie van de Elise zal komen.
op basis van de Elise zijn er verschillende derivaten gemaakt zoals de Exige, de gesloten coupé versie van de Elise.
Ook heeft Lotus in samenwerking met Opel de Speedster ontwikkeld die sterk verwant is aan de tweede generatie Lotus Elise.

 

02-07-2007 om 23:08 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dodge Dart GT
Klik op de afbeelding om de link te volgen Dodge Dart GT  1969
De 'top-of-the-line' onder de Dodge Darts was ook in 1967 de Dart GT. De goedkope uitvoering kostte USD 2.499,- en had een 2,8 liter zescilinder motor onder de kap, terwijl er ook een 3,7 liter variant ter beschikking stond. De dure GT kostte in gesloten versie USD 2.627,- en kwam met een V8 uit de fabriek. De Dart ziet er weinig spectaculair uit en dat zal de reden zijn dat het huidige prijsniveau zo laag ligt.
 
 
Soort: coupé en cabriolet Aantal cilinders: 6 en V8
Cilinderinhoud: 4490 en 6286 Vermogen: 182/4200 en 238/5200 of 284/4200
Topsnelheid: 175 en 200 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1965-1969 Productieaantallen: 153.500
 

02-07-2007 om 16:26 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercury Monterey 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mercury Monterey 1960
Mercury is een automerk dat Ford Motor Company in 1939 oprichtte om de prijskloof tussen het merk Ford en het luxemerk Lincoln te dichten. De meeste Mercury's zijn gebaseerd op Ford-platformen. Mercury is ondergebracht bij Ford's Lincoln-Mercury Divisie. Het merk wordt verkocht in de Verenigde Staten en tot 1999 ook in Canada en Mexico. Sindsdien worden de modellen in die twee landen onder de merknaam Ford verkocht. Verder worden enkele modellen geëxporteerd naar Saoedi-Arabië en Koeweit.

 

02-07-2007 om 16:23 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cadillac Sedan Deville 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen Cadillac Sedan Deville 1966
lengte: 224" (5,69 m)
wielbasis: 129.5" (3,29 m)
gewicht: 2208 kg
aantal zitplaatsen: 6
motor: V8
cyl. inh.: 429 ci (7,0 liter)
vermogen: 340 pk (4600 rpm)

02-07-2007 om 16:18 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Chevrolet Caprice Impala 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Chevrolet Caprice Impala 1972
lengte: 223" (5,66 m)
wielbasis: 121.5" (3,09 m)
gewicht: 2028 kg
aantal zitplaatsen: 6
motor: V8
cyl. inh.: 350 ci (5,7 liter)

02-07-2007 om 10:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Cadilac Fleedwood Brougham 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Cadilac Fleedwood Brougham 1972

lengte: 231" (5,87 m)
breedte: 80" (2,03 m)
wielbasis: 130" (3,30 m)
gewicht: 2430 kg
aantal zitplaatsen: 6
aantal geproduceerd in 1973: 3798
motor: V8
cyl. inh.: 472 ci (7,7 liter)
vermogen: 220 pk at 4000 rpm

02-07-2007 om 09:58 geschreven door skodaman


01-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Continental Mark II 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Continental Mark II 1956

In 1956 kwam lincoln met de continental mark 2.
 Een jaar eerder was de Continental-Divisie opgericht die de Continental Mark II bouwde tot 1957. De Mark II kostte $10.000, toen evenveel als een Rolls-Royce. Toen de divisie werd opgeheven ging het model naar Lincoln waar het vanaf 1961 als de Lincoln Continental Mark III het vlaggeschip van het merk werd.

 

01-07-2007 om 22:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buick Super 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen Buick Super 1951

tot de bijna 170.000 Supers die Buick in 1951 verkocht, behoorden 92.886 vierdeurs limousines en slechts 8.116 cabriolets.
de 4315cc achtcilinder in lijnmotor leverde 129pk/3600tpm.
in de Buick Super van 1947 stond nog een 4067cc achtcilinderinlijnmotor.
deze kopklepper liep vreiwel geruisloos,maar slurpte veel benzine.
bij de Buick Super kon de motorkap zowel links als rechts worden open gedaant!

01-07-2007 om 22:08 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buick 41c 1939
Klik op de afbeelding om de link te volgen Buick 41c 1939

bij deze buick 41c uit 1939 gingen de achterportieren nog verkeerd open

01-07-2007 om 22:06 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delage D8 SS 1934
Klik op de afbeelding om de link te volgen Delage D8 SS 1934

het neusje van de zalm was de D8ss.
in de D8ss, die in 1934 werd gepresenteerd, leverde de motor 140pk waardoor de auto de fabelachtige snelheid van 160km/uur kon behalen.
de autos uit deze serie waren het topmodel van de fabriek.
in 1935 was delage gedwongen op het bedrijf te verkopen.

01-07-2007 om 22:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Armstrong Siddeley Star SAPPHIRE 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Armstrong Siddeley Star Sapphire 1959

het laatste model was tegelijk  het mooiste.
de Star Sapphire had alle technische snufjes die de auto-industrie in die tijd kon leveren.
hij was prachtich afgewerkt maar ook bijna even duur als een Bentley.
met de Star Sapphire Limousine wilde Armstrong Siddeley het opnemen tegen Rolls Royce & Daimler.
dit lukte uiteindelijk niet.
de auto was te duur voor de strijd met de concurentie.
wie kocht er voor die prijs een Armstrong Siddeley?

01-07-2007 om 12:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Armstrong Siddeley Sapphire 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Armstrong Siddeley Sapphire 1959

de Sapphire is met verschillende motoren geleverd,zescilindermotoren met inhouden van 2309 en 3435cc en viercilindermotoren met een inhoud van 2290cc.
de vermogens varieerden van 122 tot 152pk.

01-07-2007 om 12:07 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vanden Plas 4 Litre Princess 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanden Plas 4 Litre Princess 1959

deze wagen werd al in 1952 als Austin A 135 Princess aangeboden.
als Vanden Plas was hij leverbaar als zes of achtpersoons personenwagen.
de 3993cc zescilindermotor leverde 122pk.
de 4 Litre Princess bood evenveel luxe als een Rolls of Bentley,maar koste nog niet de helft !
 

01-07-2007 om 12:01 geschreven door skodaman


30-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ghia Chrysler Norseman 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ghia Chrysler Norseman 1960

in 1960kwam de Ghia Chrysler Norseman op de markt.
de vijfpersoonscoupe was voornamelijk opgebouwd met onderdelen van Chrysler,zoals het onderstel  en alle mechannische delen.
de auto had een 6.4-liter V8 motor met een vermogen van 340 SAE pk/4600tpm.
de Ghia leek dus bijzonder geschikt voor de Americaanse markt,maar er werden slechts  enkele exemplaren in Amerika verkocht.
en dit ondanks het feit dat Frank Sinatra één van de eerste klanten was .

30-06-2007 om 18:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Karmann Ghia 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Karmann Ghia 1959
 
De Karmann Ghia was een tweedeurs sportwagen die door Volkswagen werd verkocht. Het ontwerp was van het Italiaanse bureau Ghia. De Duitse carrosseriebouwer Karmann bouwde tussen 1955 en 1974 meer dan een half miljoen stuks, in twee typen.

Het ontwerp en het prototype werd op 16 november 1953 aan Volkswagen-directeur Heinrich Nordhoff gepresenteerd en viel in de smaak bij de Volkswagen-directie. In 1954 garandeerde Volkswagen dat er voldoende onderstellen konden worden geleverd. De Karmann Ghia werd begin 1955 op autobeurzen gepresenteerd. Het publiek reageerde enthousiast op het model, en in augustus 1955 werd de eerste Karmann Ghia in Osnabrück gebouwd. Als basis diende het onderstel van de export-versie van de Kever. Het model kreeg als aanduiding Typ 14; de interne typeaanduiding van Volkswagen was Typ 143. In het eerste jaar werden meer dan 10 duizend stuks verkocht; veel meer dan Volkswagen had verwacht.

De eerste Karmann Ghia's werden aangedreven door de 36 PK luchtgekoelde boxermotor die ook in de Kever zat. Deze motor was niet sterk genoeg voor een echte sportwagen, maar het uiterlijk van de Karmann Ghia en de van de Kever bekende betrouwbaarheid maakten veel goed. De body en de neus van de elegante tweedeurs coupé werd met de hand gebouwd uit één stuk, en de auto was dan ook veel duurder om te maken dan de Kever, die aan de lopende band werd vervaardigd. Voor een Karmann Ghia moest dan ook heel wat meer worden betaald. Toch verkocht de Karmann uitstekend, en vanaf 1 november 1957 werd een cabrioletversie gebouwd. In 1959 werd het model iets gewijzigd. De belangrijkste verschillen aan de voorzijde waren de "neusgaten" die wijder werden gemaakt en de koplampen die hoger in de ronde kassen kwamen te liggen. Aan de achterzijde vormden de lichten zich meer naar de ronding van de carrosserie.

Het ging Karmann zo goed, dat in 1960 een fabriek in de Braziliaanse stad Sao Bernado do Campo werd geopend. Vanaf 31 december 1960 werd ook hier de Typ 14 gebouwd, aanvankelijk alleen de coupé-versie, maar vanaf 1968 tevens de cabriolet.

 

30-06-2007 om 18:41 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hudson HB Roadster 2008
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hudson HB Roadster 2008

30-06-2007 om 18:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peterbilt
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Peterbilt

Peterbilt motors produceert de Peterbilt truck. Ze produceert redelijk sterke en behoorlijk sterke trucks van klasse 6 tot klasse 8. Peterbilt is opgericht in 1939 en heeft fabrieken in Madison, Tennessee, Denton, Texas en Sainte-Thérèse, Québec. Vanaf begin jaren 60 tot midden jaren 80 was het bedrijf gevestigd in de Bay Area van Noord-Californië en leidde een fabriek in Newark, Californië.

 

30-06-2007 om 12:27 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hakar 1500 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hakar 1500 1957

30-06-2007 om 12:23 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!