Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
10-07-2007
Lotus Esprit Turbo SE 1991
Lotus Esprit Turbo SE 1991 Een andere vierkante sportauto die ik zelf erg mooi vind is de Esprit, vooral in deze kleur! De auto kent vele verschijningsvormen, en werd midden in de jaren 70 geïntroduceerd en verwierf meteen bekendheid in de James Bond film The Spy Who Loved Me. De auto werd dus vele malen gewijzigd, deze SE Turbo is van 1991. Hoewel er ongeveer tienduizend Esprits zijn verkocht, zie je ze nauwelijks rijden.
10-07-2007 om 13:01
geschreven door skodaman
Ferrari F50 1995
Ferrari F50 1995 Ferrari was in 1995 exact vijftig jaar actief in de Grand Prix racerij en grijpte die gelegenheid aan om de uitbundige F50 te presenteren. Het model is volledig geënt op de Formule 1 autos van het merk: hij heeft een soort monocoque, waar de zestigkleps 4,7-liter 12-cilinder met 520 pk aan vast wordt geschroefd. Die motor is rechtstreeks afgeleid van de V12 waarmee Alain Prost in 1990 de 100e GP-overwinning voor Ferrari behaalde. De F50 heeft een minder listig weggedrag dan de F40 en zijn design is puur op aërodynamica en functionaliteit gericht. Een sprintje van 0 naar 100 is mogelijk in 3,9 seconden en de top bedraagt 325 km/h, iets hoger dan bij de F40. Tussen 1995 en 1997 werden slechts 349 exemplaren gebouwd.
type F50 bouwjaren 1995-1997 bouwwijze 12 cil.,V cilinderinhoud 4698 cc brandstof benzine aandrijving achter vermogen 520 pk/8500 tpm koppel 471 Nm/6500 tpm lengte 448 cm breedte 198 cm hoogte 112 cm wielbasis 258 cm massa 1230 kg topsnelheid 325 km/h acceleratie 3,9 s productieaantal 349
10-07-2007 om 12:56
geschreven door skodaman
09-07-2007
Aston Martin DB 1955
Aston Martin DB 1955 De eerste tekeningen voor de DB werden al tijdens de oorlog gemaakt
09-07-2007 om 20:20
geschreven door skodaman
Maserati A6G 2000 1953
Maserati A6G 2000 1953 De eerste personenwagens van Maserati hadden een 1488cc motor met 65pk/4800tpm. nadat er 60 stuks waren verkocht,ontstond de A6G 2000 met een 2.0-liter motor. van dit model werden er 79 exemplaren verkocht,waarvan er 63 werden aangedreven door een motor met twee nokkenassen. de firma Frua was verantwoordelijk voor de sportieve carrosserie van de A6G. De Maserati A6G 2000 kreeg in 1951 een carrosserie van Pininfarina.
09-07-2007 om 20:15
geschreven door skodaman
Bertone Abarth Biposto 1953
Bertone Abarth Biposto 1953
09-07-2007 om 20:04
geschreven door skodaman
Nuffield 10.60 1964
Nuffield 10.60 1964
in 1961 werden aan het publiek twee nieuwe modellen voorgesteld ter vervanging van de 3 en de 4, de 4/60 en de 3/42. de cijfers hadden nu een betekenis,want 4/60 stond bijvoorbeeld voor een viercilindermotor met een vermogen van 60pk. de tractoren werden oorspronkelijk in Berminham gemaakt,maar later werd de productie overgebracht naar een nieuwe fabriek in Bathgate, Schotland. voor 1964 werden ze vervangen door de modellen 10/60 en 10/42 waarbij de 10 deze keer natuurlijk niet voor het aantal cilinders staat,maar voor het aantal versnellingen en het jaar daarop kwam Nuffield met zijn nieuwe Mini-model. dit was echter niet een populaire machine en in 1968 was de motor aangepast en omgedoopt in 4/24.
09-07-2007 om 14:26
geschreven door skodaman
Fordson power major 1958
Fordson power major 1958
de Fordson Power Major werd vanaf 1958 gebouwd in Fords fabriek in Dagenham in Engeland. de Power Major had een vermogen van 45pk. stuurbekrachtiging was een optionele extra.
09-07-2007 om 14:24
geschreven door skodaman
Landini 55 L 1955
Landini 55 L 1955
na de tweede wereldoorlog werd de productie bij Landini hervat en de L25 met een motor van 4300cc en een vermogen van 25pk werd aangekondigd,gebouwd in een fabriek in Como. in 1955 bouwde Landini zijn sterkste tractor nog met een gloeikopmotor,de 55L . maar de gloeikopmotor had zijn tijd gehad en twee jaar later sloot Landini een licentiecontract met Perkins Engines voor de bouw van Perkins-diesels in zijn tractoren,een overeenkomst die nog altijd van kracht is en maakt dat alle Landinis tegenwoordig zijn uitgerust met een Perkins-motor.
09-07-2007 om 14:20
geschreven door skodaman
08-07-2007
Nissan Skyline 1977
Nissan Skyline 1977
08-07-2007 om 19:02
geschreven door skodaman
Nissan Skyline 1972
Nissan Skyline 1972 terug van een weekent 25h fun cup in Francorchamps
08-07-2007 om 19:01
geschreven door skodaman
05-07-2007
chaparal 2f 1967
Chaparal 2F 1967 Deze Chaparal 2F uit 1967 was een van de eerste autos met een hoge vleugel op smalle steunen.
05-07-2007 om 19:55
geschreven door skodaman
Bizzarrini Grifo 1964
Bizzarrini Grifo 1964 De ISO Grifo vormde de basis voor de Bizzarrini A3C racewagen,die later Grifo Strada werd genoemd. de motor was een v8,5354cc,360pk 5400tpm.
05-07-2007 om 19:53
geschreven door skodaman
AMC 1 Javelin AMX 1972
AMC 1 Javelin AMX 1972
de AMX leek een kleinere broer van de Javelin. hij werd uitsluitend geleverd met een V 8 motor met 6383cc en 330pk 5000tpm. in 1972 werd de AMX voor het laatst gebouwd. er werden in dat jaar 4000 stuks verkocht.
05-07-2007 om 19:49
geschreven door skodaman
AMC Javelin 1972
AMC Javelin 1972 AMC bracht de Javelin op de markt. de Javelin was een antwoord op Ford Mustang en Chevrolets Camaro. de motoren waren een v6 en v8 met 3799 en 6383cc en 147 en 330pk. typis voor die tijd, een lange motorkap en een korte achterkant.
05-07-2007 om 10:53
geschreven door skodaman
AC Ace 2008
AC Ace 2008
05-07-2007 om 10:46
geschreven door skodaman
04-07-2007
Jeep Wrangler Laredo 1989
Jeep Wrangler Laredo 1989
04-07-2007 om 22:27
geschreven door skodaman
Datsun SP 310
de Datsun SP310 heette in Japan Fairlady 1600. op de Tokyo motor show van 1961 werd het publiek op een nieuwe Nissan sportwagen getrakteert,de SP 310. de motor van deze wagen had een inhoud van 1488cc en een vermogen van 85pk. er was een derde stoeltje dwars achter de voorstoelen geplaatst de Fairlady werd in Europa het eerst in de Benelux verkocht
04-07-2007 om 22:25
geschreven door skodaman
Alfa Romeo Giulia TZ 1964
Alfa Romeo Giulia TZ 1964
Een andere variant van de Giulia was de Giulia TZ, ontworpen door Zagato en gericht op de autosport. Het eerste prototype van de TZ in 1961 leek wat op de Giulietta SZ met een verwijderbare hardtop. De mechanische onderdelen kwamen van de Giulia, maar de TZ kreeg wel schijfremmen op alle wielen. De uiteindelijke versie in 1963 zou een vast dak krijgen en het uiterlijk werd verder nog wat aerodynamischer gemaakt. De motor was een viercilinder die tot 160 pk kon leveren. In 1964 werd een tweede versie van de TZ gebouwd, met een 170 pk sterke Twin Spark motor.
04-07-2007 om 22:22
geschreven door skodaman
AC Cobra 427 1965
AC Cobra 427 1965
deze wagens waren voorzien van een nieuw chassis en verbeterde wielophangingen . toch was het ontwerp nog duidelijk als ac herkenbaar. als motor gebruikte men een v8 met 4727cc. de cobras zijn nog regelmatig te bewonderen in de races voor historische autos.
04-07-2007 om 22:20
geschreven door skodaman
Opel Calibra V6 DTM
Opel Calibra V6 DTM
In 1993 werd het DTM herboren onder dezelfde naam maar met nieuwe reglementen. Geen getunede straatauto's meer, maar rasechte raceauto's met krachtige 6 cilinder motoren. Indien de straatversie er mee was uitgerust was ook permanente vierwielaandrijving toegestaan. De merken in het DTM waren Alfa Romeo, Opel en Mercedes. Klaus Ludwig was kampioen met Mercedes in 1994 en hij stapte voor het nieuwe seizoen over op de Opel Calibra van het team van ex- F1 coureur Keke Rosberg. Dapper, maar niet genoeg om de titel te verdedigen. Ludwig wordt 3e in het kampioenschap en eerste niet-Mercedes. Hij weet enkel de laatste race van het seizoen te winnen.