Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
16-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Alpine A110 Rally
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault Alpine A110 Rally
De A110 maakte de firma Alpine wereldberoemd.
de wagen was prima geschikt voor dagelijks gebruik,maar was ook een uitstekende rallywagen.
de A110 werd in 1971 & 1973 wereldkampioen.
de motor was een viercilinder met 956 tot 1647cc.

16-07-2007 om 08:39 geschreven door skodaman


14-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 3500 CSL 1975
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW 3500 CSL 1975

14-07-2007 om 12:20 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 2002 Turbo 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen

BMW 2002 Turbo 1973
de 2002 Turbo werd op de markt gebracht op het moment dat niemand zat te wachten op een snelle maar dorstige auto.
in 1973 en 1974 werden er dan ook maar 1.672 exemplaren van verkocht.

de viercilindermotor van de 2002 had een cilinderinhoud van 1990cc en een vermogen van 100pk.
de 2002TI beschikte over 130pk.
de Turbo-uitvoering uit 1973 leverde zelfs 170pk !

14-07-2007 om 12:18 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. BMW M1
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 BMW M1
De BMW M1 is een auto die vanaf 1979 tot 1981 geproduceerd werd door BMW. Het was en blijft de enige BMW met een midden motor. Een M88/1 3.5 L6 cilinder. Een M1 is een van de weinige auto's waarvan vanuit het serie model een raceversie is ontstaan. Het chassis, om een voorbeeld te noemen, werd zonder grote modificaties ontworpen voor een racewagen. Het vermogen ligt van 277 tot 950 pk. De topsnelheid van de straat versie ligt bij 262 Km/h en de Circuit versie 310 Km/h
Het ontstaan van de BMW M1 ligt in de autosport. Men wilde de consument lokken die normaal een Ferrari, Aston Martin, Jaguar, Lotus, etc, kochten. BMW wilde binnen 2 jaar 400 straatversies op de markt hebben, men ging er vanuit dat ze bij dit project het doel bereikten in het voorjaar van 1978. Het is de vraag of het bedrijf uit Bayeren werkelijk geld heeft verdiend, maar het verbeteren van het imago van het bedrijf heeft een positieve werking gehad.

 

 

14-07-2007 om 12:17 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW M1 1979

14-07-2007 om 12:14 geschreven door skodaman


13-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Astra V8 Team Phoenix 2002
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opel Astra V8 Team Phoenix 2002

13-07-2007 om 18:29 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes-Benz 190E Evo2 1990
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes-Benz 190E Evo2 1990

13-07-2007 om 18:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi DTM 2004
Klik op de afbeelding om de link te volgen Audi DTM 2004

13-07-2007 om 18:26 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo 155 V6 Sport DTM 1995
Klik op de afbeelding om de link te volgen Alfa Romeo 155  V6 Sport DTM 1995

13-07-2007 om 18:23 geschreven door skodaman


12-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto Union Type D 1938
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Auto Union Type D  1938

Tazio Nuvolari

Tazio Nuvolari was een Italiaans autocoureur en in het begin motorracer. Hij stond bekend als "de Vliegende Mantuaan". Tazio haalde voor 1940 sportieve successen voor Bianchi en Maserati. De carrière werd gehinderd door de 2e wereldoorlog en toen die voorbij was, had Tazio al te veel last van zijn astma, die hij had opgelopen door de uitlaatgassen. De Mille Miglia van 1948 was zijn laatste race. Tazio wist dat het zijn laatste race zou zijn en ging doodziek toch van start.

Zijn dood en erna
Zijn grootste wens om te sterven in een auto is nooit in vervulling geraakt. Op 11 augustus 1953 stierf hij in zijn bed. Later zou Ferdinand Porsche hem "de grootste coureur van het verleden, het heden en de toekomst" noemen. Audi heeft nog meerdere conceptcars naar hem vernoemd en Tazio werd in 1998 opgenomen in de International Motorsports Hall of Fame.

 

12-07-2007 om 18:05 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari F2005 2005
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari F2005 2005
Ferrari werd Derde tijdens de wereldkampioenschappen!

Statistieken:
- Motor: Ferrari 052 V10. 2.997 cc
- Motor capaciteit: 654 kW
- Lengte: 454 cm

12-07-2007 om 18:01 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.McLaren-Mercedes MP4-19B 2005
Klik op de afbeelding om de link te volgen McLaren-Mercedes MP4-19B 2005
Formule 1-bolide van het seizoen 2005.
Werd dat jaar tweede in de constructeurs kampioenschappen met 182 punten. Het was het beste resultaat van het team sinds 2001!

Statistieken:
- Motor: V10
- Motor capaciteit: 662 kW
- Lengte: 456 cm

12-07-2007 om 17:58 geschreven door skodaman


11-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Packard rollston town 1939
Klik op de afbeelding om de link te volgen Packard rollston town 1939
de Rollston Town Car uit 1939 werd aangedreven door een V12-motor.
de achterpassagiers zaten achter een eigen ruit.

11-07-2007 om 18:11 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nash 441 1930
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nash 441 1930
de Nash 441 was de kleinere broer van de Nash 450 Single six
de kattebak was vooral bij kinderen zeer geliefd

11-07-2007 om 18:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nash 450 Single Six 1930
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Nash 450 Single Six 1930
de Nash 441 koste in 1930 1.345 dolar.
de auto werd aangedreven door een zescilinderkopklepmotor
.

11-07-2007 om 18:06 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Juvaquatre 1939
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault Juvaquatre 1939
de naoorlogse Juvaquatro was te herkennen aan het kofferdeksel.
in 1939 kon de kofferbak uitsluitend via de achterbank worden bereikt.
de uitvoering uit 1946 had bovendien hydraulische remmen.
de Juvaquatro was als stationcar vooral geliefd bij de kleine France ondernemer.
deze auto zou nog tot 1960 worden gebouwd.
zijn 1003cc zijkleppertje leverde 24pk/3500tpm.

11-07-2007 om 12:42 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hudson Super Six 1946
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hudson Super Six 1946
in 1946 en 1947 presenteerde Hudson de Super Six en de Commodore in respectivelijk vijf en drie carrosserievormen.
de carrosserie van deze wagen was,afgezien van een andere grill,dezelfde als in 1942.
de auto had een wielbasis van 307 en een lengte van 525cm.

11-07-2007 om 12:40 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin A50 Westminster 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin A50 Westminster 1958
de Westminster uit 1958 had een zelfdragende carrosserie .
de A40 had een 1200cc motor met 43pk en de westminster A50 een viercilinder met 1489cc en 51pk

11-07-2007 om 12:36 geschreven door skodaman


10-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maserati sport 300 s 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati Sport 300 S 1958

10-07-2007 om 19:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DB5 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Aston Martin DB5 1963
James Bond maakte de DB5 wereldberoemd.
als cabriolet werd de DB5 Volante genoemd.
de Vantage had een sterkere motor .
de motoren waren zes cilinders,3995cc,282pk/5500tpm en 314pk/5750tpm.

10-07-2007 om 19:32 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!