Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
11-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hudson Super Six 1946
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hudson Super Six 1946
in 1946 en 1947 presenteerde Hudson de Super Six en de Commodore in respectivelijk vijf en drie carrosserievormen.
de carrosserie van deze wagen was,afgezien van een andere grill,dezelfde als in 1942.
de auto had een wielbasis van 307 en een lengte van 525cm.

11-07-2007 om 12:40 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin A50 Westminster 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin A50 Westminster 1958
de Westminster uit 1958 had een zelfdragende carrosserie .
de A40 had een 1200cc motor met 43pk en de westminster A50 een viercilinder met 1489cc en 51pk

11-07-2007 om 12:36 geschreven door skodaman


10-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maserati sport 300 s 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati Sport 300 S 1958

10-07-2007 om 19:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DB5 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Aston Martin DB5 1963
James Bond maakte de DB5 wereldberoemd.
als cabriolet werd de DB5 Volante genoemd.
de Vantage had een sterkere motor .
de motoren waren zes cilinders,3995cc,282pk/5500tpm en 314pk/5750tpm.

10-07-2007 om 19:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Firebird Trans Am 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Firebird Trans Am 1974
in 1970 kreeg de Firebird een nieuwe carrosserie en een kleinere motor met een gewone nokkenas.
nieuw in die tijd waren de  Formule 400 en de Trans Am.
De Trans Am werd geleverd met een 6558cc V8 motor met 350 SAE pk/5000tpm en bereikte een topsnelheid van 200km/uur.
na 1970 was de Firebird niet meer als cabrio te koop.

10-07-2007 om 19:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Avanti 2 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen Avanti 2 1966
in 10 jaar tijd,van 1966 tot 1975,werden er slechts 909 Avantis verkocht.
zij hadden een motor met een V8,5354cc,304pk/5000tpm
.     

10-07-2007 om 19:27 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Celica 1975
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toyota Celica 1975
De Celica werd in 1970 in drie modellen aangeboden,in de standaarduitvoering als ST,als GT met een sterkere motor en als  LT  in een goedkope uitvoering met minder accesoires en een vierversnellingsbak.
De GT Liftback uit 1975 had een motor van 1968cc motor met twee nokkenassen en leverde 130pk/6000tpm.
 

10-07-2007 om 13:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lotus Esprit Turbo SE 1991
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lotus Esprit Turbo SE 1991
Een andere vierkante sportauto die ik zelf erg mooi vind is de Esprit, vooral in deze kleur! De auto kent vele verschijningsvormen, en werd midden in de jaren ’70 geïntroduceerd en verwierf meteen bekendheid in de James Bond film “The Spy Who Loved Me”. De auto werd dus vele malen gewijzigd, deze SE Turbo is van 1991. Hoewel er ongeveer tienduizend Esprit’s zijn verkocht, zie je ze nauwelijks rijden.

 

10-07-2007 om 13:01 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari F50 1995
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ferrari F50 1995
 Ferrari was in 1995 exact vijftig jaar actief in de Grand Prix racerij en grijpte die gelegenheid aan om de uitbundige F50 te presenteren. Het model is volledig geënt op de Formule 1 auto’s van het merk: hij heeft een soort monocoque, waar de zestigkleps 4,7-liter 12-cilinder met 520 pk aan vast wordt geschroefd. Die motor is rechtstreeks afgeleid van de V12 waarmee Alain Prost in 1990 de 100e GP-overwinning voor Ferrari behaalde.
De F50 heeft een minder listig weggedrag dan de F40 en zijn design is puur op aërodynamica en functionaliteit gericht. Een sprintje van 0 naar 100 is mogelijk in 3,9 seconden en de top bedraagt 325 km/h, iets hoger dan bij de F40. Tussen 1995 en 1997 werden slechts 349 exemplaren gebouwd.

type F50 
bouwjaren 1995-1997
bouwwijze 12 cil.,V
cilinderinhoud 4698 cc
brandstof benzine
aandrijving achter
vermogen 520 pk/8500 tpm
koppel 471 Nm/6500 tpm
lengte 448 cm
breedte 198 cm
hoogte 112 cm
wielbasis 258 cm
massa 1230 kg
topsnelheid 325 km/h
acceleratie 3,9 s 
productieaantal 349   

10-07-2007 om 12:56 geschreven door skodaman


09-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DB 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Aston Martin  DB 1955
De eerste tekeningen voor de DB werden al tijdens de oorlog gemaakt

09-07-2007 om 20:20 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maserati A6G 2000 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati A6G 2000 1953
De eerste personenwagens van Maserati hadden  een 1488cc motor met 65pk/4800tpm.
nadat er 60 stuks waren verkocht,ontstond de A6G 2000 met een 2.0-liter motor.
van dit model werden er 79 exemplaren verkocht,waarvan er 63 werden aangedreven door een motor met twee nokkenassen.
de firma Frua was verantwoordelijk voor de sportieve carrosserie van de A6G.
De Maserati A6G 2000 kreeg in 1951 een carrosserie van Pininfarina.
  

09-07-2007 om 20:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bertone Abarth Biposto 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Bertone Abarth Biposto 1953

09-07-2007 om 20:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nuffield 10.60 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nuffield 10.60 1964

in 1961 werden aan het publiek twee nieuwe modellen voorgesteld ter vervanging van de 3 en de 4, de 4/60 en de 3/42.
de cijfers hadden nu een betekenis,want 4/60 stond bijvoorbeeld voor een viercilindermotor met een vermogen van 60pk.
de tractoren werden oorspronkelijk in Berminham gemaakt,maar later werd de productie overgebracht naar een nieuwe fabriek in Bathgate, Schotland.
voor 1964 werden ze vervangen door de modellen 10/60 en 10/42 waarbij de 10 deze keer natuurlijk niet voor het aantal cilinders staat,maar voor het aantal versnellingen en het jaar daarop kwam Nuffield met zijn nieuwe Mini-model.
dit was echter niet een populaire machine en in 1968 was de motor aangepast en omgedoopt in 4/24.

09-07-2007 om 14:26 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fordson power major 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fordson power major 1958

de Fordson Power Major werd vanaf 1958 gebouwd in Fords fabriek in Dagenham in Engeland.
de Power Major had een vermogen van 45pk.
stuurbekrachtiging was een optionele extra.
 

09-07-2007 om 14:24 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Landini 55 L 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Landini 55 L 1955

na de tweede wereldoorlog werd de productie bij Landini hervat en de L25 met een motor van 4300cc en een vermogen van 25pk werd aangekondigd,gebouwd in een fabriek in Como.
in 1955 bouwde Landini zijn sterkste tractor nog met een gloeikopmotor,de 55L .
maar de gloeikopmotor had zijn tijd gehad en twee jaar later sloot Landini een licentiecontract met Perkins Engines voor de bouw van Perkins-diesels in zijn tractoren,een overeenkomst die nog altijd van kracht is en maakt dat alle Landinis tegenwoordig zijn uitgerust met een Perkins-motor.

09-07-2007 om 14:20 geschreven door skodaman


08-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan Skyline 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan Skyline 1977

08-07-2007 om 19:02 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan Skyline 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan Skyline 1972
terug van een weekent 25h fun cup in Francorchamps

08-07-2007 om 19:01 geschreven door skodaman


05-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chaparal 2f 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chaparal 2F 1967
Deze Chaparal 2F uit 1967 was een van de eerste autos met een hoge vleugel op smalle steunen.

05-07-2007 om 19:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bizzarrini Grifo 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Bizzarrini Grifo 1964
De ISO Grifo vormde de basis voor de Bizzarrini A3C racewagen,die later Grifo Strada werd genoemd.
de motor was een v8,5354cc,360pk 5400tpm.
 

05-07-2007 om 19:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AMC 1 Javelin AMX 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen AMC 1 Javelin AMX 1972

de AMX leek een kleinere broer van de Javelin.
hij werd uitsluitend geleverd met een V 8 motor met 6383cc en 330pk 5000tpm.
in 1972 werd de AMX voor het laatst gebouwd.
er werden in dat jaar 4000 stuks verkocht.

05-07-2007 om 19:49 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!